Spring naar bijdragen

zondag 29 maart


bako

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Catie
bij ons in de kerk is er naast de wijn ook de mogelijkheid van druivensap
er was ook bij ons avondmaal
maar omdat ik nog in de besmettelijke fase van de gordelroos zit kon ik niet te kerk
zonder kerkgang is mijn zondag niet geheel compleet
vrijdag ben ik wel naar de uitvaartdienst geweest maar heb me bewust afzijdig gehouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

even een klein berichtje van mij.
Na een paar weken afwezigheid vind ik het erg lastig
weer te schrijven.
Er is in die weken best veel gebeurd.
Vooral op het persoonlijke vlak is er erg veel gebeurd.
Niet onoverkomelijk maar wel ingrijpend.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het ook
niet zonder drank heb gered.
Ondanks mijn ban heb ik toch steun ontvangen van een
paar mensen van het forum.
Dat heeft mij erg goed gedaan.
Hier wil ik het wat betreft mezelf even bij laten.
Een fijne dag voor allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, had je een ban? ik dacht dat het je eigen keuze was?
aha!

Als je drank nodig gehad hebt de afgelopen weken dan zal het wel vrij heftig zijn wat er allemaal gebeurd is.
Wil je nu weer verder zonder? maakt niet uit, voor mij blijf je altijd welkom hier en ik ben blij dat je eerlijk bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, dat idee van spaarpotjes van het geld dat je overhoudt door niet te drinken. Mij is het nog niet gelukt. Maar dat komt, toen ik dronk zat ik zoveel mogelijk thuis omdat ik wilde drinken. Eten deed ik niet zoveel, behalve ontbijten dan, dus in feite was het niet zo'n duur leven. Nu zijn daar andere dingen voor in de plaats gekomen, zoals gezond eten, sportschool, veel meer bezigheden buitenshuis die best wat kosten. Het gaat dus nog steeds op, haha.

Ik lees weer veel positieve berichten: zoveel weken of maanden droog.... way to go!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bako,
in sommige gemeenten is er bij ons ook druivensap maar waar ik woon niet. het ging goed zo ik ga er geen ophef van maken ik ben blij dat ik geweest ben. jammer dat je nog niet kon, de zondag is dan altijd een beetje leeg hé? heb je nog erg veel last van je gordolroos? groetjes Catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spaarpotje van niet gedronken wijn kan ik wel vergeten. om mezelf toch wat exstra's te geven koop ik lekkere sapjes en die zijn net zo duur. als ik wil sparen moet ik stoppen met roken dat zou meer zoden aan de dijk zetten, maar zover ben ik nog niet. groetjes en een prettige dag verder, catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pauze. hoort er ook bij
Sluimerende ziekten in het doucheputje
een kopje kleiner gemaakt... piece of koekje!

Leukste moment:

De vette knipoog in de weer heldere spiegel
Meisje van vier, vrouw van veertig
We sure gonna make it babe, oh yeah!!!!

Nou, het was weer even ergens goed voor dus
Zie! Ruimte!

Net miege mar dwaan!

Straks mag ik weer even in mijn boomhut spelen
met een echt serviesje met echte limonade :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, dat is komisch Darjeeling. We hebben hier eens een discussie gehad over wat je allemaal deed om maar vooral geen alcoholist te lijken. De smoezen die we verzonnen waren onuitputtelijk. (De flessen die je naar de glasbak brengt verpakken in watten zodat het niet zo'n herrie maakt en niet de hele buurt uit het raam kijkt van: "oh hebbie haar weer, alcoholiste zeker...")
Ja, erg herkenbaar.

Ik ben hier ondertussen ook aan het poetsen. Het is niet slim om je duurste lippenstipt per ongeluk op te stofzuigen. Niet alleen moet je dan die zak met stof doorzoeken (uche uche) maar ook zit je lippenstift onder de haren en viezigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Done! Leave da village!

We gaan ook niet praten
ik zag ongewenstheid in
houding en mimiek
Laat het spontaan gebeuren
en anders maar niet
Waarschijnlijk zijn we uitgeluld
En wat zal ik dan lopen dwingen
Accept that for now
Some other time

Ik zeg: Ik ga spelen
Hij zegt; het is mooi weer

Klaar! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo die badkamer ook weer gehad,..... en ik denk ik ga morgen een leuk douche gordijntje kopen en de boel op fleuren.
Moet kunnen ,.... normaal 1 fles wijn per dag a 3 euries dat maal 7 = leuk douche gordijn.
Jullie hebben goede ideeën moet ik zeggen.
nu ff wat lekkers eten en beetje tv hangen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is trouwens wel erg. Ik zit tussen de bedrijven door een restaurant te plannen voor een feestje, doet er verder niet toe. Maar op de meeste sites zie ik berichten staan als: "En de uitstekende wijnen maken uw lunch of diner compleet."
Het is toch wel van de gekke, dat reklames voor tabak verboden zijn, maar dat je ongebreideld kan adverteren met je uitstekende wijnen.
Terwijl er veel meer leed veroorzaakt wordt door drank dan door roken.
Ben ik nou wat overgevoelig, dat kan ook natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zijn wij er overgevoeliger voor, wij zijn er vroeger met open ogen ingetuind, het idee dat drank gewoon bij het leven hoort.
Wat ik dan lees wat Rene verteld over hoe zo'n feestje in de buurt vannacht uit de hand kon lopen, hoeveel verkeersongelukken er niet met drank te maken hebben, hoe agressie samenhangt met drank, dan snap ik inderdaad ook niet waarom het niet verboden wordt.. maar dat zal nooit gebeuren, het is nou eenmaal de enige gelegaliseerde drug. Misschien zou het helpen als ze drank wat duurder zouden maken!! (en sigaretten wat goedkoper ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was ergens een draadje hierover, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.
Over het aantal glazen dat we hebben laten staan en een snelle rekensom maakt je dan rijk :)

quote:


Originally posted by:
dhendro

Hoe veel geld sparen jullie eigenlijk uit met niet drinken? Ik leg hier nu voor ons 2-en 200 E per maand weg maar in Nl zou dat meen ik wel 400 tot 600 E moeten zijn. Wat wordt er in nl eigenlijk aan drank uitgegeven zal wel meer zijn dan aan roken of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kwam het er op neer dat ik in drie maanden 2500 euro had gespaard door niet te drinken.....heftig he !!!
Dat heb ik natuurlijk uitgegeven aan andere dingen, buikdansen, nieuwe kleding, doggydance, heel veel hobby en knutselspul :) en natuurlijk een volle koelkast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...