Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 april


Mai

Aanbevolen berichten

Zo net van 9 tot 12 uur mijn Montesoriaantjes hun gezichtjes beschilderd als konijntjes, vlinders, bloemen, lieveheersbeestjes, kikkers, clowns, en monsters in het kader van een Paasmarkt op school.
Ik zit hier nu met een big smile na te genieten.

Iedereen waar voor te duimen is duim ik voor.
Nu de wildernis in om van het zonnetje te genieten.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weten jullie nog dat ik vorig jaar nooit mijn bed uitkwam?
Vol zat met schuldgevoelens als het weer eens niet gelukt was
om bij het ontbijt aanwezig te zijn. Nou ja, min of meer lijfelijk...
Geëmmerd, gezeurd, gejankt om die rotdrank eruit te houden.
Wat een crime! Pillen erin, pillen eruit. Krijsen, schreeuwen, schoppen.
De boksbal in de gang. Denken dat het me nooit zou lukken. Niets.
Tot niets was ik in staat. Compleet afgeleefd, doorgebrand en op!
Geen contacten, me afsluiten voor alles en iedereen. Een kluizelaar..
Complete waanzin, me een totale nul voelen en tegelijk boos op de hele
rotwereld en iedereen die die f*cking planeet bewoonde. Oei oei, wat was
ik boos en teleurgesteld. Chaotisch brein, niet in staat het krampende lichaam
te helpen, zacht te zijn. Hard, hard, hard. Zolang ik maar niet écht hoefde te voelen.
Of juist wel. Of juist niet... Slapen, slapen, slapen. Eindeloos. Of juist niet. Eindeloos.

Kom net uit mijn werk.
Gefietst. Het is mooi buiten.
Nieuwe mensen gesproken.
Vanmiddag de kano erin.
Net geluncht met zoon.
Mijn grote zoon van 10!
Een middagdut zou kunnen
Maar ik trek erop uit.
Leg ergens aan om te liggen in het gras
Te kijken naar de wolken, de vogels horen
Ik denk, ik kauw vast wel op één of andere spriet
Zuring. Is het er al? Boordevol vitaminen.
Je moet het maar weten, je moet het maar zien.

Ik denk, ik leef mijn leven
Zonder roes is even wennen
Dat is het. Even wennen.
Maar wel lekker.

Voor mij dan heh!

Ik denk aan de mensen die worstelen

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako, voordat ik die 15 gram gepeld heb een voor een ben ik al een halve dag verder ;)
en over mijn gewicht maak ik me gelukkig nu even geen zorgen, door de ritalin heb ik geen impulsieve vreetbuien meer en doe ik al weken met mijn pot chocoladepasta (die ik normaal zo ongeveer in 1 a 2 dagen leeg kon lepelen)
en... ben ik nu na een maandje al 4 kilo kwijt inmiddels!! Ik eet voor het eerst in tijden gewoon weer normaal!

(vr)eetprobleem hopelijk opgelost! en van de zomer gewoon weer maatje 42!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, mijn ochtendhumeur heb je mooi weggestopt, want hij (zij?) is er niet meer! Idd lekker gefietst. Dat helpt wel. Ben alleen erg moe nog, maar dat zijn er meer hoor ik in m'n omgeving, dus voorjaarsmoeheid of zo. Ik slaap in ieder geval wel goed.
Vanmiddag als de kinderen naar school zijn lekker de tuin in. Laat de boel in de keuken even staan voor wat het is. Vanavond als ik sta te koken gelijk afwassen, want dan sta ik daar toch. Lekker gevoel hoe eenvoudig sommige dingen op hun plek vallen als je helder kunt denken ipv plannen wat je waar en wanneer gaat halen.
Ik word alleen dikker, want ik eet nu meer dan toen ik dronk. Toen at ik niks. Las laatsts een artikel, wat wel op mij sloeg (vond ik zelf): ik was een alcorexia. Dronk me suf en at nauwelijks. Had maar een paar slokken nodig voor het gewenste effect en at veel te weinig, dus de kilo's vlogen er af. Heb er wel moeite mee dat ik weer dikker word, maar dat is nog altijd beter dan weer met de zoveelste kater naast m'n bed te scharrelen..:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik vertelde gisteravond hier dat ik een goeie remedie tegen 'verveling' had gevonden, het pellen (en eten) van gezouten zonnebloempitten
zou een hulpmiddel kunnen zijn om gremlins te lijf te gaan of bij het stoppen met roken! Dus savonds laat als je trek krijgt, of als je zin krijgt in een sigaret, gewoon een handje zonnebloempitten gaan determineren. Leidt lekker af, je handen zijn bezig en het is dus nog gezond ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnebloempitten... ik zal ze eens gaan zoeken, maar .. ik stop die in de grond :huh:

Ik viel af met het niet drinken, mooi. Nu ben ik dus weer aan het groeien omdat ik gestopt ben met roken. Dus mij zie je aan de ........ 'worteltjes'.... zijn echt wel lekker hoor.
Niks geen M&M 's meer , geen chips, koek of snoep. Ik ben een burgerlijke niet drinkende, niet rokende, niet snoepende niet saaie trien geworden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Marjo !!!
Door dit soort teksten blijf ik doorworstelen !!

quote:


Originally posted by:
marjo

Weten jullie nog dat ik vorig jaar nooit mijn bed uitkwam?


Vol zat met schuldgevoelens als het weer eens niet gelukt was


om bij het ontbijt aanwezig te zijn. Nou ja, min of meer lijfelijk...


Geëmmerd, gezeurd, gejankt om die rotdrank eruit te houden.


Wat een crime! Pillen erin, pillen eruit. Krijsen, schreeuwen, schoppen.


De boksbal in de gang. Denken dat het me nooit zou lukken. Niets.


Tot niets was ik in staat. Compleet afgeleefd, doorgebrand en op!


Geen contacten, me afsluiten voor alles en iedereen. Een kluizelaar..


Complete waanzin, me een totale nul voelen en tegelijk boos op de hele


rotwereld en iedereen die die f*cking planeet bewoonde. Oei oei, wat was


ik boos en teleurgesteld. Chaotisch brein, niet in staat het krampende lichaam


te helpen, zacht te zijn. Hard, hard, hard. Zolang ik maar niet écht hoefde te voelen.


Of juist wel. Of juist niet... Slapen, slapen, slapen. Eindeloos. Of juist niet. Eindeloos.




Kom net uit mijn werk.


Gefietst. Het is mooi buiten.


Nieuwe mensen gesproken.


Vanmiddag de kano erin.


Net geluncht met zoon.


Mijn grote zoon van 10!


Een middagdut zou kunnen


Maar ik trek erop uit.


Leg ergens aan om te liggen in het gras


Te kijken naar de wolken, de vogels horen


Ik denk, ik kauw vast wel op één of andere spriet


Zuring. Is het er al? Boordevol vitaminen.


Je moet het maar weten, je moet het maar zien.




Ik denk, ik leef mijn leven


Zonder roes is even wennen


Dat is het. Even wennen.


Maar wel lekker.




Voor mij dan heh!




Ik denk aan de mensen die worstelen




:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja vuilniszakken, ik heb een nieuw ophaal briefje gekregen voor de gele vuilniszakken die wij verplicht zijn te gebruiken in Zaandammeke, maar die heb ik weggegooit want nergens te vinden. Ik weet niet of ze ze zonder ophaalbriefje meegeven maar ik vrees van niet...dus dat wordt denk ik betalen...
Morgen mn begeleider, ben ik hard aan toe..
De choreografie gekregen van een buikdans die ik nog niet ken maar altijd wel dapper achteraanhobbel. Als ik maar weet wanneer ik links en rechts moet kom ik een heel eind. Een erg leuke opgewekte blije dans. Bijna Bollywood achtig. Dus die moet geoefend en bestudeerd. Lekker. Leuke dingen doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF uitgerekend wat ik per maand uitspaar door niet te roken en te drinken.
187 euro sigaretten + zeker 140 drank = 327 euro PER MAAND !!! X 2,2 = 719,- gulden (kan ik niet laten he) Ik schaam me even heeeeeeeeeeel diep hoor. Wat een verspilling.
Doink doink.... DIT heb ik dus nooit willen weten en nog nooit eerder uitgerekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joepie-a-ee! De tandarts is weer volbracht. Ik was best wel rustig. Het hielp ook dat de assistente mijn hand vasthield! Vreemd hoor, ben je 55, en dan moet iemand letterlijk je handje vasthouden.
Twee voortanden gevuld, helemaal mooi!
Het bruine randje van het begin van het gaatje is ook verdwenen! Mijn neus begint te kriebelen van de verdoving die wegtrekt!

Houtje, ik denk ook aan jou vanmiddag!

Caro, ik weet precies wat voor lijst ik wil voor het maanstrand! Een hele eenvoudige zilveren, 1 of max. 1,5 cm breed. Volgens mij is dat het mooiste!
Van de week ga ik naar Ikea, dan neem ik hem m ook maar mee!
Ik heb de aquarel ook omgekeerd liggen, nog in folie verpakt. Ik wil hem eigenlijk pas zien als-ie klaar is. Snap je dat? Nou goed, een beetje maf is het wel!

Tientje, ben je al terug? Hoe is het met je been? Meid, wat een gebed zonder einde lijkt dat toch!

Change, bij mij blijft de refusal echt véél en veel langer in mijn bloed!
Ik heb een keer na drie weken een drankje genomen, en de vlammen slagen me uit!
Ik krijg ook een soort masker dan, en het vervelende is dat mijn opvliegers zich ook manifesteren in de vorm van dat masker!

An, ik benoem jou zo langzamerhand tot de mater familias van het forum!
Een wijze vrouw, altijd aanwezig, altijd bereid raad te schenken!
Bovendien een hele stabilie factor op het forum!
Hier, een bosje bloemen om het te vieren: :present::present::present::present::present:!

Dhendro, ik ben trots op je! Je hebt het waarachtig niet makkelijk!

Papillon, laat weer eens wat van je horen?

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe doen jullie dat toch, dezelfde icoontjes achter elkaar. Lukt mij niet
Ik val niet af, nu ik niet meer drink. Compenseerde de leegte dan ook met veel eten (en niet alleen snoep/ chips), maar ik at ook haast niks toen ik wel dronk. Nu probeer ik dat dus te minderen, zoals hier sommigen ook nog stoppen met roken zeg maar. Ik rook niet, maar moet naast de alcoholverslaving oppassen, dat ik niet mijzelf straks tonnetje rond eet. Vind mijzelf nu te zwaar (omgeving denkt daar anders over; die vond me ten tijde dat ik dronk juist te mager en is blij, dat er weer wat gewicht bijkomt :confused;), maar probeer gezond te eten (fruit ed) en doe veel op de fiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge An volgens mij zit je dat uitgespaarde geld in gedachten al 3 keer uit te geven.

Lekker Trees das weer achter de rug fijn voor je. Ja een eenvoudige lijst vind ik ook altijd nog het mooiste en nogmaals het is echt een heel mooi schilderij.

Dhendro je bent een kanjer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Trees,
Jij mag vaker naar de tandarts om je handje vast te laten houden.
Volgens mij heb je in dit ene bericht (trouwens bedankt voor de samenvatting van de draad) meer geschreven dan je gemiddeld in een maand presteerd. :D

An,
Ja, he, verslavingen kosten een smak geld. Dat wil je idd liever niet weten.

Het RAF-team verdiend alweer een flinke slinger. Wat gaat dit trio mooi door.
:heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present::heart::musicnote::moon::present:

En hier, tja, somber weertje, af en toe wat miezer, de vogeltjes fluiten lenteliedjes en de seringen beginnen mooi te worden. En ik, ga ook maar door op de ingeslagen weg.
Ik ga straks maar even een aantal punten op een rijtje zetten voor het gesprek morgen met de UWV-arts, een beetje pianospelen/oefenen (als ze eens ophouden met die herrie (dieselmotor van een Riwallift) buiten), wat hh-klusjes, douchen, eten en dan vanavond pianoles. Meer mag ik niet doen van mezelf, liever minder zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, je kunt van het uitgespaarde geld idd leuke dingen doen. Heb vorige week zomerkleren voor de kinderen gekocht en een jurkje voor mijzelf en daarna mijzelf nog getrakteerd op roosjes.
Vanmorgen nog een paar kadootjes voor onze oudste. Die is welliswaar pas over een paar maanden jarig, maar zag een paar dingetjes liggen, die best geschikt leken en tegen de tijd van de verjaardag is het vast niet meer te krijgen.
En ik werd zelf ook rustiger, toen ik niet meer heel de dag om de drank heen was aan het plannen. Wanneer ik wat kon halen bij de supermarkt (lees, als het er dus niet druk is), waar en hoeveel. En dan dronk ik ook vaak stiekem, dus dat geheimzinnige gedoe was ook niet echt bevordelijk voor de zenuwen :). Nu heb ik heel andere (burgerlijke!) dingen aan mijn hoofd: wat eten we vandaag, wie gaat bij wie spelen en hoe laat, zwemlestijden enz.

Trees, geeft niks, dat ze je hand vasthouden; deden ze dat bij mij ook aar. Ik heb echt zo'n horrortandarts en ik moet binnenkort ook'...slik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...