Spring naar bijdragen

Mijn refusal is op.


Elvez

Aanbevolen berichten

Ik lees overal op internet dat je na 1 a 2 dagen geen refusal je weer kan drinken. O.a. hier: http://www.drugsinfoteam.nl/

Ik had 3 dagen geen refusal op en ik dacht "zal ik een (1) biertje pakken uit de ijskast".

Maar ik heb zojuist toch maar weer een nieuwe refusal ingenomen.

Verhalen op internet lezen over dat ene biertje als leuke eerste stap op weg naar je graf, even terugdenken aan wat minder leuke alcohol ervaringen die ik zelf heb gehad, de wetenschap dat dat ene biertje wel lekker is maar zo weer uitgewerkt is en wat heb ik dan bereikt, en ook, inderdaad, de "angst" voor verschijnselen die ik alsnog zou kunnen krijgen van de refusal, ook al is het drie dagen geleden, nee, toch maar weer een refusalletje in plaats van een biertje.

Plus boterhammen met jam, koffie, ijs, sigaretje en straks een paar lekkere frisdrankjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elvez, ik heb dat ook gelezen, dat refusal maar 48 uur in je bloed blijft!
Nou, ik kan je uit de droom helpen!
Ik merk het na 3 (!!!!) weken nog! Eén glaasje wijn, en ik word rood, nem ik er nog 1 of 2, ga ik me heel akelig voelen. Pijn op de borst, hoodfpijn.
Niet iets om mee te expirimenteren, geloof me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te kunnen stoppen met drinken
Moet je het zelf willen
refusal kan daarbij een goed hulpmiddel zijn

Ooit toen ik nog niet echt wou stoppen
Dacht ik een goedkope manier te hebben
uitgevonden om snel dronken te worden

Ik bedoel maar, hoe gek kun je zijn

Nu hoef ik niet meer
Ben het gevecht aangegaan
Ik wilde niet meer
Nu hoef ik niet meer

Als je echt wilt is het een kwestie van niet doen
Niet te ver vooruit kijken, maar per dag bezien
Dan lukt het! Step by step...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit haal ik bijv. van die drugsinfoteam zoals hierboven genoemd;

quote:


Vraag:

Hé hoi, dit is de tweede keer dat ik mijn vraag stel. U zegt dat de refusal na 48 uur uit je bloed moet zijn, maar ik heb het heel voorzichtig geprobeerd na 4 dagen, en toen kreeg ik nog steeds een afgrijselijk rood hoofd, en een benauwd gevoel op de borst. Wanneer zou het nu écht veilig zijn om te drinken? Voor mij zou het namelijk perfect zijn om door de week niet te drinken, en dan op zaterdag avond maximaal vier drankjes te nemen. Ik doe er veel aan om dit voornemen te laten slagen, hoewel ik natuurlijk ook begrijp dat NIET MEER drinken nog beter zou zijn!


Antwoord:

Je code was: katrien Beste vraagsteller, Dan ben jij wel erg gevoelig voor Refusal, want de meeste mensen kunnen 48 na stoppen met Refusal gewoon weer drinken. Jij moet dus uitgaan van 4 tot 5 dagen. Neem jij op maandagmorgen een heel tablet Refusal in, dan ben je tot en met vrijdagmiddag beschermd tegen gebruik van alcohol. Het weekend kun je zeker drinken en maandagmorgen komt dan weer de Refusal. Lijkt mij een prima plan. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.



En deze;

quote:


Vraag:

hallo ik heb een vraag over refusal. Ik slik refusal nu al 2 manden en ik slik een kwartje per dag. Ik ga binnenkort op vakantie en dan wil ik wel kunnen drinken. Hoelang van te voren moet ik stoppen met de refusal want ik zie hier op de pagina twee verschillende andwoorden staan over wanneer het veilig is om te drinken na de laatste inname van de refusal. Kan ik een aandwoord op mijn vraag krijgen want ik wil absoluut niet ziek worden. mvg. mar.


Antwoord:

Je code was: nelle Beste vraagsteller, Als je 2 x 24 uur geen Refusal slikt, kun je weer alcohol gebruiken zonder ziek te worden. Dat je verschillende antwoorden vindt, is niet zo gek. In feite kun je al drinken vanf 24 uur na de laatste Refusal. De tijd, die je moet wachten is afhankelijk van je stofwisseling. En die kan wat sneller of wat trager zijn. Dus voor alle veiligheid, want jij wilt absoluut niet ziek worden, 2 X 24 uur wachten. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.



Enzovoorts eigenlijk...... Dus die Roelof de Wit, verslavingsarts, weet zeker niet waar ie mee bezig is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Elvez, griezel of niet
De vraag is; wat wil JIJ!
Refusal is een medicijn bedoeld als
stok achter de deur om te stoppen met drinken.
Een soort van bangmaak-pil. Het kan heel goed werken.
Maar je moet er wel goed en consequent mee om gaan.
Als je erdoor heen gaat drinken, liegen de verschijnselen er niet om.
Het is dus ook niet de bedoeling dat je dat doet.
Ik zou het sowieso onder begeleiding slikken van een proffessional
die jij vertrouwd. Veel artsen passen een proefdronk toe. Om te kijken
hoe je op het middel reageert. Maar goed. It's up to joe. Deze info kun
je natuurlijk ook googelen. Het gaat er uiteindelijk om of je de regie van je
eigen leven weer over wilt nemen. Dat kun jij alleen beslissen.
Refusal is geen wondermiddel.

Het wonder dat ben jij!'
jij, die jezelf een beter leven gunt
door te stoppen met drinken!

:present: Succes man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Vind je dat belangrijk, Elvez?



Ik vond dat belangrijk omdat ik 3 dagen geen refusal op had aangezien mijn recept op was. Ik vond het interessant om te weten of ik KON drinken. Niet dat ik het van plan was, maar of het kon. Ik zit gewoon nog steeds braaf aan de water met citroensap hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


In dat geval: proficiat, Elvez. Zo zie je maar dat je zonder Refusal ook NIET kan drinken



Niet helemaal dus. Volgens die verslavingsarts had ik de 3e dag al kunnen drinken, volgens sommigen kan het nog 3 weken duren voordat de refusal uitgewerkt is. Ik zou dus eigenlijk eens een maandje moeten stoppen met refusal om het echt te testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Elvez

quote:


In dat geval: proficiat, Elvez. Zo zie je maar dat je zonder Refusal ook NIET kan drinken





Niet helemaal dus. Volgens die verslavingsarts had ik de 3e dag al kunnen drinken, volgens sommigen kan het nog 3 weken duren voordat de refusal uitgewerkt is. Ik zou dus eigenlijk eens een maandje moeten stoppen met refusal om het echt te testen.



Elvez,
Laat het uit je hoofd, man!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...