Spring naar bijdragen

maandag 20 april


Mai

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
CPAS

quote:


Originally posted by:
houtje

Is er iemand met verstand van WPA en WEP - beveiliging? Ik heb mijn WEP beveiliging vervangen door WPA (veiliger) blijkt een oude PC niet te trekken, okee, terug naar statische WEP, maar nu wil laptop (nu ingestel blijkbaar op WPA2) niet meer vragen om mijn oude (nieuwe) wachtwoord.


Even spieken bij de instellingen van de computer die het wel doet. Dezelfde instellingen invullen bij de laptop.

En zorg ervoor dat je niet je num-lock hebt ingeschakeld staan op je laptoppie.


Ja dat zou ik ook eerst zo eens proberen Corinne.
Ik zit er soms ook wel mee te klooien hoor, heb dit probleem ook wel gehad.
WPA is inderdaad veiliger, maar beter een WEP die werkt dan een WPA die klapt.
Volgens mij heb ik toen op de laptop alles overnieuw gedaan, gewoon die WiFi connectie weggegooid en
de laptop helemaal opnieuw aangemeld op het netwerk. Zoiets.
Durf er nou ook niet meer aan te komen. :huh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Water en Corinne,

Merci voor het meedenken. Het kreng vraagt gewoon niet om het goeie wachtwoord en zegt steeds: uw opgeslagen instellingen doen het niet. Systeemherstel hielp ook niet.

Door het systeemherstel ben ik wel mijn SP1 van Vista kwijt dus hij is nu even een uurtje aan het brommen daarover. Daarna zal ik proberen alle verbindingen te verwijderen en helemaal opnieuw te starten.

Een oude pc van mij op zolder moet nl. ook op dit netwerk meedoen, en die trekt WPA niet. Had ik beter vooraf kunnen checken. Net zoals ik nu altijd een kopie maak van mijn adresboek (na téveel resets concluderen dat je dat kwijt bent, grrrr).

Voor vandaag genoeg computergedoe zal ik maar zeggen. Nog één spaatje en een paprikasjippie en ik ga naar bed.

Dank jullie wel voor het meedenken.

xxx

Drijfhout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan An:present:

Oh, ik had ook zo'n zin om me vol te kiepen. Ik heb de hele middag en avond op de spoedeisende hulp gezeten. Mijn vader is opgenomen met een longontsteking. Ik moest ondertussen nog even met mijn moeder naar de winkel en had bijna bier meegenomen. Hier thuis heb ik nog wijn.
Ik heb een pammetje genomen en probeer zo te slapen.

Morgen weer fris op, poeh de lokroep is erg sterk met stress.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ontzettend knap dat je het zo goed opgelost hebt!!! Daar kan ik nog veel van leren, van jullie allemaal trouwens.
Ik ook een pammetje Sneeuwwitje, want anders lig ik de hele nacht wakker. Sterkte met je vader!
Vandaag weer een dag droog! Ben trots op mezelf.
Slaap lekker allen en tot morgen!
Greetz Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WATER !!!!!!!! Het is gelukt !!!!!!!!!!! Ik heb alle verbindingen verwijderd ( dat kreng dacht nog steeds dat hij WPA2 was) en opnieuw laten zoeken, en verdomd, en vroeg gelijk om het WEP-ww, en tik-tik-tik, HIJ DOET HET !!!!!!
Je bent een held!!!
Jammer van je fobie, had je graag ontmoet op de meeting 16 mei.

Reuze bedankt, dit was de goeie tip !!!!! Beter een goed werkende WEP dan een WPA2 zonder dat de helft van de pc's hier in huis het doet. Dat had ik beter vooraf kunnen uitzoeken, maar ik dacht heel luchtigjes: ik zit hem in het modem even over van WEP naar WPA. Nou, ik kom nergens meer aan.

Pffffjjjjuuuuuuhhhhhh wat een opluchting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Marion, we kruisten elkaar. Is je vader erg ziek? (ja natuurlijk anders ligt hij niet in het ziekenhuis, domme vraag).

Maar je weet zelf ook wel dat hij niet beterder wordt als jij bier gaat drinken hè. Beter een kopje kruidenthee en bv. (heb ik vanmiddag weer eens gedaan) een puzzel gedaan. Verzet ook je gedachten. Want je blijft toch piekeren als een geliefd iemand in het ziekenhuis ligt.

:present: voor je vader en :heart: voor jou, zet hem op en houd vol meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Nooit denken dat je EVENTJES iets gaat doen met een computer of computerinstellingen.
Ik begin daar dus NOOIT 's avonds aan.

Marion,
Sterkte met je vader, of beter voor je vader. Longontsteking is altijd link, maar goede verzorging doet veel.

Water,
Waterige hond heb jij ;)

Kirky,
Door maar van werkende instanties.

Allemaal,
Ik heb gelezen, maar dat is het dan ook.

Suusje,
Toen ik stopte, heb ik mezelf 5 dagen huisarrest gegeven. Ik mocht alleen de deur uit als het niet anders kon. Thuis zat ik in pyjama de hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan de computer. Geen drank in huis. Ik wou er van af en moest daar gewoon doorheen. Ik was toen al meer dan een jaar werkloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb vanavond weer eens een wijntje afgeslagen.
En ik sta er helemaal achter.
Ondanks dat ik nog niet helemaal droog sta, is het dus wel van harte een heel stuk minder geworden, en daar ben ik heel blij mee en dankbaar voor :)
Nu mn hondje uit, lekker in de zomeravond xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk is het gelukt, cassettedeck aangesloten op mijn laptop, dat programma gedownload (audicity) en nu ben ik mijn eerste cassettebandje aan het digitaliseren. Ik had nog een oud bandje liggen van Wim Hogenkamp, een cabaretier die al een tijd niet meer leeft maar prachtige nummers heeft geschreven en gezongen, heb het al jaren niet meer gehoord, minstens 15 jaar niet meer.... en zo heb ik nog een berg bandjes, life concerten van Doemaar van 30 jaar geleden enzo... allemaal jeugdsentiment!! Bandje is bijna ge'wav't en dan kan ik ook naar bed ;)

bedenk me net dat ik op die manier dus ook mijn elpee's kan digitaliseren!
goed ook tegen gremlins! het houd je lekker van de straat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Goed gedaan.
Ik heb nog een dierbaar cassettebandje. Kerst 1977. Dat zou ik ook heel graag gedigitaliseerd hebben. Als ik het terug kan vinden. Ik heb het namelijk goed opgeborgen. En wat ik goed opberg, vind ik doorgaans maar moeilijk terug.

OK, ik ga ook naar bedje toe. Meer dan 2 jaar AdB en precies 7 weken rookvrij ben ik en ik sluit deze dag met trots af. Ik leer. Ik ben en mag trots op mijzelf zijn.

Slaap lekker, kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij mag heeeel trots op jezelf zijn Corinne, je hebt zo ontzettend veel bereikt de afgelopen 2 jaar!
ik ben ook trots op mezelf ;)

trusten kanjer, ik ga ook slapen, bandje opgeslagen, morgen bewerken tot losse nummers
maar nu eerst lekker slapen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...