water Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Het maakt niet uit, Wingchun.Het enige bijzondere aan een alcohol-molecuul is dat het lijkt op een hondje dus daar heeft een niet-bestaande entiteit-in-transitie zoals jij in het geheel geen last van. Of ben je misschien toch gewoon net zo'n verslaafde joker als ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Dank voor de steun aan mijn kant.Wing is volgens mij gewoon aan het drinken. Zoals Vie al verwachtte. Ik ken jullie nog niet goed, maar dit soort momenten zijn ook belangrijk. Als men mij zou afkeuren omdat ik een terugval heb, zou ik het moeilijk vinden om hier weer eens te schrijven van: Joh, het gaat weer goed..Maar, Wing, ik ken je niet, dus weet niet hoe het met je gegaan is, de laatste tijd. En nogmaals, het is maar mijn mening. Hermie, wat een leuke dag dus!!! Klinkt ook goed!Ik ben nu eindelijk klaar met mijn werk, ook in de avond nog dingen afronden... Niet klagen! Ik heb een fantastische baan!!!!!!Greetz, Flocko Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Even voor de statistiekenIk ben bezig met een testHeb een fles wijn gehaaldheb tussen half 6 en 7 drie glaasjes gedronkenEr leek van alles te gebeuren na de eerste slokkenDaarna voelde ik niets noemenswaardighet werd wat rustiger in mijn hoofdNu ga ik koffie drinkenen een zorgplan opstellen Daarna drink ik de andere helft van de flesBegin nu wel een beetje te balen dat ik ermaar één heb gehaaldVoel me een beetje trillerigHet is prima zonder, dat welMorgen de uitslag van de rest van de test... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 En FF:Dieren zijn net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan mensen!!!Betekent natuurlijk niet dat we als beesten moeten leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo,wat doe je jezelf aan?Ik ben sprakeloos.Wegkieperen die zooi.Houd er onmiddelijk mee op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Volgens mij gaat het bij meerderen mis vandaag.I call it a day. Sterkte iedereen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ben bezig! Ik gooi niets weg.Ik moet dit uitvinden hoe het werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo,je weet dondersgoed hoe het werkt.Daar is geen test voor nodig.Ga gillen schreeuwen neem een pammetjemaar stop met die kl@te drank.Je hebt zo'n strijd geleverd,dood en doodzonde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Je weet toch al lang hoe dit werkt, lieverd je weet al jaren veel te goed hoe dit werkt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo, dit soort testen heb je dus niets aan:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ja, ik vind het ook nogal dom Marjo. Hier wint niemand iets mee, dat weet jij ook wel.En dat het maar een test is, dat is een alkie-smoesje.Je wilt gewoon drinken. Je wilt nog een fles.Maar goed, het is niet mijn probleem.Het wordt het jouwe... Gooi die troep toch weg lieffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 quote: Originally posted by: marjoEven voor de statistieken Ik ben bezig met een test Heb een fles wijn gehaald heb tussen half 6 en 7 drie glaasjes gedronken Er leek van alles te gebeuren na de eerste slokken Daarna voelde ik niets noemenswaardig het werd wat rustiger in mijn hoofd Nu ga ik koffie drinken en een zorgplan opstellen Daarna drink ik de andere helft van de fles Begin nu wel een beetje te balen dat ik er maar één heb gehaald Voel me een beetje trillerig Het is prima zonder, dat wel Morgen de uitslag van de rest van de test... quote: Originally posted by: marjoBen bezig! Ik gooi niets weg. Ik moet dit uitvinden hoe het werkt. Marjo,Dit was nu waar ik bang voor was, omdat je zonodig met al je medicatie wou stoppen.Nu zonder de afvlakking van je AD ben je ernstig gaan zweven en nu gooi je alles overboord waar je zo hard voor geknokt hebt. Wat denk je? Dat je beter schapen kunt hoeden met een liter wijn in je lijf?Besef je wel dat je nu opnieuw zult moeten gaan knokken voor je nuchterheid.Liever jij dan ik, maar toch zie ik je liever nuchter. Stop dit 'experiment' nu en kiep alles in het gootsteenputje.Wingchun,Het wordt ook voor jou tijd om met beide benen op de grond te blijven. Misschien moet je maar eens overwegen of een opname voor jou toch niet beter zou kunnen zijn. Wel eentje met veel nazorg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Meid je hebt er alle recht op om je nog eens door die duiveltjes te laten verleiden, kee dat heb je dus nu gedaan, no big deal, geen Marjo overboord, doe maar wel nu die fles overboord want het gaat je niets dan katers brengen en you know it...Het leven is zo verwarrend voor je nu,maak het niet nog moeilijker te overziendit geeft helemaal niks, er is nog niks aan de hand maar gooi de rest NU maar gewoon weg okay?!Ik stuur je heel veel liefde :heart::heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 MARJO DE TEST IS KLAAR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 MARJO! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo ik snapte vaak al niets van je epistels, net alsof je op de een of andere manier iets voor jezelf moet goed praten. Hoe ga je dit nu voor jezelf rechtbreien? Wordt het iets van ik dartel dus ik besta...Meid je bent echt niet dom dus stap nou eens van die enorme wolk af en accepteer het leven zoals het is met al zijn ups en downs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ik ben die klootzakken van een gremlins daar bij jou nu helemaal verrot aan het slaan MEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEPPRDEMEP wat denken ze wel niet jou pakken als je al ligt STA OP MARJO you can do it, doe het voor JOU, dit hoort niet bij jouw levensplan, GENOEG IS GENOEG kappen ermee (gauw Marjo NU wegkiepen die zooi) MEPMPMEPMEPMEPMEPMEPMEPMEP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo: het zat er al aan te komen op dag EEn van je eerste jaar droog staan.Het zat er gewoon aan te komen.Je hebt zo'n strijd gestreden.Het is geen ramp.Stop ermee, poets je tanden en besef dat je hier mee MOET stoppen.Je Wilt niet, maar het moet, omdat je anders weer terug bent bij het nulpunt en dat weet je.Je lost totaal niks op met die zooi, niks.Jezus wat baal ik hiervan zeg.#$%#@# ja hier baal ik ontzettend van en ik moet er zelfs om huilen joh.'Kap er gewoon mee Marjo.Doe jezelf een lol. Het is geen test, je wilt dit al zooooooooo ontzettend lang.En dit is ook het intense verdriet dat je meezeult, het droog staan, stoppen met die broodnodige medicijnen............. .......sprakeloos even... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 We moeten allemaal even pas op de plaats maken....beraad.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo,Het is nog niet te laat om hiermee te stoppen:Even de vuistregels. (Mensen leer die uit je hoofd!)Vuistregels bij een terugvalauteur Dirk, iZZa Gent Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt)--- Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie. --- Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest"). --- Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude. --- Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven. --- Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen: - Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval? - Waren er waarschuwingssignalen voor deze val? - Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming? - Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? - Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan? --- Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips: - gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg. - Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen... - Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie. --- Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): - Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. - Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo je bent het ZO ONGELOOFLIJK WAARD om niet te hoeven zuipen, nu met die paar glazen heb je nog niets weggegooidmaar gooi die fles nu maar weg ga in bad, zet een kop thee, ga naar bedje bent zo'n SCHAT lieverd van ons allemaal het gaat allemaal heus goed komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Wie kan Marjo bellen?Ze is er niet nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo, laat de drank niet winnen!Gooi het weg, je bent het waard!Please!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Heb geen nummer van haar An maar vraag me ook af of Marjonu wel gebeld wil worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden