Spring naar bijdragen

zondag 26 april


diane

Aanbevolen berichten

Ha, volgens mij is iedereen op familiebezoek, in de tuin aan het werk, naar een marathon kijken.....

Ik heb een vraag. Heeft iemand van jullie ervaring met de online therapie Interapy?
Ik wil namelijk met hulp wat dingen aan mezelf versleutelen, om het maar simpel te zeggen. Een paar geestelijke zaken waar ik elke dag tegenaan loop. Dus zat ik toch maar te denken aan online therapie.
Nu vragen ze je daar bij de aanmelding het hemd van je lijf. En dan bedoel ik niet over je klachten, maar ook je inkomsten, burgerservicenummer en rekeningnummer. Misschien hoort dat allemaal wel zo, maar toch heb ik mijn aanmelding afgebroken. Ik kreeg al visioenen van enorme bedragen die zogenaamd met mijn toestemming van mijn rekening worden geplukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, jullie zijn er ook.
Kate, als jij wil kijken hoe je ermee om kan en wil gaan is dat helemaal jouw zaak en ik hoop voor je dat je het binnen jouw maatstaven kan houden. Ik heb er in ieder geval hoegenaamd geen problemen mee en vind het ook niet on-helpend.
Het enige waar ik wel problemen mee heb is wanneer iemand duidelijk boven het theewater op dit forum komt schrijven, maar dat is mijn eigen ergernis en zegt iets over mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik zit hier tegen mijn eigens te kletsen geloof ik.
Ik ga maar weer eens kijken of ik de handleiding van mijn nieuwe telefoon nu wel goed begrijp, je weet nooit of je iets over het hoofd hebt gezien. Want dat %$@* ding werkt nog steeds niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, Interapy is van de UvA in Amsterdam. Laatstejaars psychologiestudenten geven de online therapie onder begeleiding van toentertijd professor Alfred de Lange, een kanjer op het gebied van cognitieve en systeemtherapie.
wordt gewoon vergoed door de verzekering.
Verder is het ook onderzoeksmateriaal denk ik dus vandaar misschien dat ze die gegevens willen hebben. Dus dat zal wel voor de statistieken zijn.
Het is in ieder geval een integer volgens mij maar navragen kan nooit kwaad ;)

Ik weet nog dat het opgestart werd toen ik zelf deeltijd psychologie studeerde in de jaren 97 ofzo dus ze draaien al meer dan 10 jaar en waren de eerste die online therapie gingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lege dag vandaag. Moeilijk om daar aan toe te geven, te accepteren dat het een dag is waarin het niet lukt. Ben maar op bed gaan liggen.
Vroeger, ja vroeger zou ik zeker op tijd bier of wijn zijn gaan drinken om de lol er een beetje van in te zien. Niet helpende gedachten zijn het wanneer ik dat ga romantiseren, alsof dat 'leuk' was.
OK ik kwam dan tenminste wel de dag door.
Maar... vandaag ben ik ook de dag door gekomen.
Als ik dan verder nadenk dan zou ik rond deze tijd al aardig op dreef zijn en niet meer te stoppen.
Of mijn eerste slapie om na een uur weer verder te gaan.
Dat is dan niet leuk meer, maar dwangmatig om de volgende dag met een kater op te staan.

Waarom schrijf ik dit allemaal?
Om mezelf weer even te laten inzien dat het normaal is dat je eens een dag gewoon geen puf hebt.
Dat het helemaal niet verkeerd is om een hele dag gewoon super lui en 'moe' te zijn.
Ook had ik een zeer heftige hoofdpijn.
Of de stress van het niet roken er ook nog bij komt, kan me eigenlijk niet meer zo veel schelen.
Ik zit weer op mijn praatstoel, heb vandaag alleen het hoognoodzakelijke uitgesproken.
Zo ontzettend helemaal niks allemaal.
Misschien dat het vanavond nog wat wordt.

Morgen ga ik in ieder geval fietsen.... dat weet ik nu al zeker !!! En geeft me een goed gevoel.

Ik blijf een beetje hier hangen vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik wat voor je, An. ;)
Ik was in de tuin aan het roppen, een gedeelte klaarmaken om te bestraten en een ander stuk het onkruid eruit,
heb ik ineens een bruin bolletje van drie centimeter met aan twee kanten een stengel van vijf centimeter in m'n handen.
Mini kastanje boompje!
Er staan hier vlakbij in het park een stuk of tien van die giga-bomen, ieder jaar duizenden kastanjes op het gras.
Deze zal wel met spelende buurtkinderen ofzo in mijn tuintje terechtgekomen zijn.
En omdat ik er te weinig aan doe had-ie genoeg rust om "uit te komen".
Heb 'm nu in een klein potje met aarde op de vensterbank staan.
Beetje slapjes natuurlijk want ik heb z'n wortels beschadigd...
maar ons kennende komt dat weer helemaal goed, of niet dan! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

ik kom even gedag zeggen. Ik sta nog steeds droog en rook nu ook sinds 3 weken niet meer. Na een maand of drie (geloof ik, ik tel niet meer echt precies) is dat makkelijker aan het worden. Het leven vind ik zonder roes nog steeds best onthutsend. Ik zou bijna snappen waarom ik dronk als je begrijpt wat ik bedoel...

Maar geen schaamte meer voelen is fijn. En geen strijd met de fles (die strijd die ik toch niet kan winnen). Ook fijn.

Ik ben echt mn leven op een bepaalde manier weer aan het opbouwen nu, het valt me tegen dat dat zoveel tijd vraagt. Ik had een soort wondertje verwacht als ik zou stoppen,maar dat is natuurlijk niet zo realistisch. Maar goed, ik ga wel door.

Ik wilde even laten weten dat het redelijk gaat. Soms niet, soms wel. Maar ik drink niet. Tot later weer eens en liefs voor jullie allemaal.

Joy:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik wil niks afdoen aan jouw groene vingers maar een boom zoals eik, beuk, enzovoort, doet het niet in een pot. Ja een tijdje wel, maar dan gaat 'ie dood. Die heeft echt de vrije grond nodig.

Joy, mijn complimenten, geweldig!

Dank je Tapas, dan denk ik wel dat het vertrouwd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

gelukkig ben ik niet de enige die het een oeverloze dag vond.
Beetje gehangen, tv en een filmpje gekeken en ik heb
een gezonde salade voor mezelf gemaakt.
Ja, dit soort dagen zijn er ook.
Ik noem het altijd een zondag gevoel.
Zondag is nooit mijn favoriete dag geweest.
Veel meer heb ik niet te vertellen.
Gewoon een oersaaie dag.
Fijne avond nog allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps... even de driezitsbank getest op horizontale stabiliteit... :o

Vie, 't is nu maar even om 'm te redderen, ik zet 'm weer in de grond zodra ik een mooie plek heb.
'k Wou 'm niet gaan banzaiën ofzo... :P

Roos doet het goed hoor An, ik zal binnenkort een :camera: plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeerde dapper te beginnen hier maar zag Caro's bericht en de stofzuizer viel uit mijn handen (want heb er al ene hekel aan hahaha). Meis denk aan je en dat moet je voelen want je kent me. Paperassen ingevuld en morgen komt de indicator om mij te vertelen hoe ziek ik ben hahahaha.Hoe stommer kan het worden? Naja morgen maar eerst stofzuigen voor ik huishoudeleijke hulp aanvraag hihi. Scoot enzo worden morgen ok geindiceerd dus drupje op haar paasbest. Voor ieder een :heart: van drup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een enorm rustig draadje is dit zeg!
Mijn dag was alles behalve rustig zoals ik vanmorgen al schreef en ik duik ook zo mijn bed in.
na het hardlopen op de fiets naar mijn zus en daarna met de auto naar Den Haag naar de verjaardag van broer, familiedagje dus. Vermoeiend wel.
om 2 uur weer thuis en om 3 uur zat ik in de stad naar een bandje te kijken waar mijn buurvrouw in toetert. Lekkere funky soul.
daarna met andere buurtgenoot gewerkt aan de tekst voor een flyer en paniek in de tent omdat de gemeente bezig is om hier een tunnel onder het Spaarne te gaan leggen in onze wijk, iedereen in rep en roer, nog 2 buurtgenoten over de vloer.. Brief geschreven naar Gemeente en fracties en de krant om om opheldering te vragen... en om 8 uur was het huis weer leeg. ik ook trouwens ;)

Nu zit ik echt in te storten en is de koek aardig op. Bedtijd dus!!
De nodige biertjes vandaag voorbij zien komen, wel beetje gedacht aan 'vroeger'.. het gevoel van zomers en muziek en terrasje en bier of rosé.. maar gelukkig niet de drang om dat ook te doen, Ik genoot heerlijk naturel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef de tijd de tijd om z'n werk te doen, mop.
Je hebt toch wel ergens een goede vriendin zitten bij wie je een lekkere kop koffie en een goed gesprek kunt halen?
En vaak is de zin van iets datgene wat jij er aan geeft.
Als jij niet in die tuin staat te rommelen doet niemand het dus de bloemen zijn blij met je.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Dat is slecht nieuws wat je kreeg. Sterkte voor je schoondochter, zoon en jezelf.

Druppeltje,
Maak de boel niet te netjes schoon. Dan krijg je minder hulp. Je had beter nog wat stof erbij kunnen vegen.

Sneeuwwitje,
Rustig aan doen. Drank lost niks op. Daar ben ik ook weer achter.

Ja, mensen, ik wou out gisteren en ben drank gaan kopen en aan de jenever gegaan. Kwart liter plus een pils. En dat valt niet echt helemaal goed als je een kwart Refusal per dag slikt. Ik heb nog een rode kop.
Ik zie er nu nog meer naar uit om samen met mijn man een weekje Berlijn te doen. Er tussenuit zijn, verandering van omgeving, geen kinderen, geen katten. Alleen mekaar.
En verder moet ik maar een nieuw plan gaan maken, want hier wordt vrolijk nog een peukje gerookt en op het stoppen met roken forum hebben ze het goed gedaan: een kater, maar niet gerookt.
Voorlopig ga ik maar niet lezen, maar wel elke dag melden hoe het is gegaan. Hier voor wat de drank betreft en op het andere forum wat roken betreft.
Dat wil dus zeggen dat als iemand mij per se iets wil zeggen of vragen, hij of zij dat met een pb moet doen.
Ik knok op vier fronten tegelijk en ik moet voorzichtiger met mijn energie omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien wat verdrietig voor jou en je kinderen.
Ja kind is kind hoe klein ook, veel sterkte.

An je trof het niet hier erg stilletjes, morgen dus weer actie, hou je haaks.

Drup niet te netjes maken anders denken ze nog dat je geen hulp nodig heb.

Voor allemaal een goede nacht:lips::sun:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...