Spring naar bijdragen

Zondag 17 mei

Vie

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen. Tjonge, ik ben wakker gebliksemd, letterlijk! Wat een onweer.

Heb even de draad van gisteravond doorgelezen. Fijn te vernemen dat de meeting zo'n succes is geweest. De warmte en het plezier knetteren gewoon van de berichten af.
Heb ik nu spijt dat ik niet ben gegaan? Nee, ben tot de conclusie gekomen dat ik momenteel niet gedij in groepen.

En dat is mijn gedachte voor vandaag. Voel wat je nodig hebt en handel daarnaar. Sta voor wat je overtuiging is, maar wees niet bang om je meningen te herzien.
Zolang je een ander niet opzettelijk kwaad doet, mag je alles zijn wat je maar wil.
En, naar mijn bescheiden mening: drink er niet bij, want drank vervormt en vermomt wat je bent.

Ik ga mijn slaperige honden mee naar buiten trekken (wel regenjas aan, het plenst) en hoop dat er weer velen met mij vandaag de drank laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeiemorgen Vie, dat is een wijze spreuk, iedereen hier kent t uitstellen wel, Ik in ieder geval wel, t uitstellen van minderen met drinken maar ook t uitstellen van elk soort klusje of taak. Aan de andere kant verlang Ik naar de kennis wat aan de kant van t niet drinken is, is straks mijn moe weg, is er straks rust in t koppie, is er straks wel energie al die dingen wel aan te pakken, zal ik me aan t eind van dit jaar beter voelen, zal t duiveltje zo worden dat ie doezelt (helemaal weg zal die nooit gaan denk ik) of blijft ie de oren van mijn kop schreeuwen, veel vragen wel he :)
Misschien dat een paar al langer niet drinkende AdB ers een antwoord kunnen geven hoe hun dat ervaren inmiddels, even een blik aan de andere kant van de schutting geven, hoe t daar toeven is als niet drinker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie, ik ben 12 juli 2007 gestopt met drinken. In juni 2008 heb ik nog een paar glazen wijn gedronken, maar het had geen toegevoegde waarde.
Die drankduivel, is mijn ervaring, roept soms nog steeds hard, soms is 'ie weg. Het is nou eenmaal een groot onderdeel van je leven geweest, toch?
Het is niet zo gek dat je daar niet zomaar van af bent. Ik vergelijk het maar even met een paar schoenen die je dan wel niet zo lekker zaten, maar waar je toch aan gewend was. Wen maar eens even aan een heel ander soort schoeisel, ook al past dat beter.
Maar echt waar Henkie, zonder drank gaat het beter.
De vragen die je hebt lijken mij juist heel positief: hoe zal dit gaan, hoe zal dat gaan. Dat zijn nuchtere vragen die je niet verdoezelt met drank.

Hihi, je moet geen slapende honden wakker maken, heb ik zojuist gemerkt. Ze keken me aan met een blik van, mens, asjeblieft zeg, wat wil je nou.
Over een uurtje dan maar, en de koffie smaakt best.
Croissantje erbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is een behoorlijk deel van mijn leven geweest ja. Ik dacht er net nog over na dat t bevrijdend moet zijn een leven te zijn waarin je keuzes gewoon je eigen keuzes zijn en niet omdat je verslaafd bent aan iets, zonder drank gaat t beter. IK ben gezond nieuwsgierig en een Croissantje, graag Vie. De dingen die ik t graagst wil zijn rust in mijn hoofd, niet meer die strijd hoeven leveren en niet meer zo moe zijn, als daar dit jaar een deel van gehaald word mag ik helemaal niet klagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jij met jouw inzicht inderdaad niets te klagen hebt Henkie. Dit lukt jou wel.
Er zijn sinds het stoppen met drinken inderdaad dingen veranderd. (Je vraag om een kijkje aan de andere kant van de schutting.)
Ik was altijd moe, lamlendig en depressief. Daarom dacht ik dat het met wat drank op, beter ging. Toen ik pas met drinken was gestopt, was ik de eerste tijd ook erg moe. Dat is een lichamelijke reaktie op het ontgiften en niet raar of ongezond.
Je kan wel het beste extra vitamine-B slikken, met name thiamine. Ik weet niet of je die in het Belze (tenminste ik hoop dat ik me niet vergis maar jij bent toch van het Belze land?) ook zonder recept kan krijgen. Duur is het niet, maar het helpt je lever aan te sterken.
Vooral de eerste tijd dat ik niet dronk wist ik niet goed wat ik met mezelf aan moest. Dat is een moeilijke tijd geweest. De energie kwam terug, maar het patroon van drinken doorbreken was erg moeilijk. Een ander dagritme aanleren.
Ik vind wel dat je streng voor jezelf bent. Verwacht je pas verbetering aan het einde van dit jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moe zijn zit er al wel lang dus ik verwacht niet dat dat snel weg gaat Vie, de onrust in mijn hoofd net zo, maar ik hoop wel eerder op resultaat hoor, op rustiger nachten bv :) Ik voel nu al veranderingen, Ik voel weer een beetje de ouwe Henk in me opkomen, ja de gewoontes doorbreken zal wel moeilijk zijn, net als de vaste denkpatronen. ja vitamine b neem ik en waarom vindt je dat ik streng voor mezelf ben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben ook even weg. Had fietsplannen voor vandaag, maar met dit weer niet te realiseren. Even een ander plan bedenken.
En dat vind ik nog steeds de sterkte van niet drinken: een plan voor de dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ik logde ook weer even in voor Gees. Zwem ze Henk. Ik hoop in een verwarmd zwembad, niet zomaar in een vannacht gevallen plas.
Nu ga ik aan een serieus ontbijt, er rammelt iets van binnen.
Ik hoor enige geluiden in de slaapkamer, wat betekent dat mijn echtgenoot tot leven komt. Met andere woorden GVD ****, wat ben je achterlijk vroeg op!
Eitjes koken, boterhammen grillen met kaas.
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorre: wat een gekwebbel hier, werd er wakker van :D
Het zijn van die ochtenden, je wordt wakker, en denkt, ahhh dit zit goed...
Ik heb toch maandelijks een kortsluiting in de hersenen.

Hier regent het als een gek, ik hoop dat dit over gaat zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, maakten we je wakker :D:D
dit zijn van die ochtenden dat je denkt, GVD das weer vroeg ;)
en mijn hersenen doen t af en toe ook nog raar, maar dat zal wel goed komen toch An
het is hier ook niet echt zomers, maar we zwemmen gelukkig binnen :D dat scheelt behoorlijk qua nat worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie: ja die hersenen.... soms word ik zo moe van mezelf.

Pippi: ik las dat je het nogal vervelend vond dat er een artikel in de krant stond.
Maar je kan zowiezo in elke woonplaats naar een AA meeting, anoniem en iedereen kan zo weten waar die bijeenkomsten zijn. Ik heb daar nog nooit iemand van de krant of zo gezien.
Geen mens die daar interesse in heeft hoor.
Ja als de koningin naar zo'n meeting zou gaan dan staat Story wel op de stoep.

Anjo: jemig wat een verhaal zeg. Je zal wel niet veel kunnen bewegen nu, arm in de mitella of zo?

Tapas: je woont in een drankbuurt, nou kom eens bij mij kijken. Hier wordt overal enorm veel gedronken. Het is zo ontzetten 'normaal' al dat gezuip. Ik kan er ook nog steeds niet aan wennen hoor.

Ik probeer in ieder geval op het droge spoot te blijven, proberen dan he.
Na alle winterfeestjen en feestjes beginnen hier alle zomerfestiviteiten.
Ik vind feestvieren best leuk, maar al die verleidingen, soms is me het allemaal te veel.
Het liefst sluit ik me nu thuis op. Maarja dan moet ik op een onbewoond eiland gaan wonen of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij zijn t emoties die dan denken de boventoon te kunnen voeren en t kost me nog moeite dan de baas te blijven, somber zijn heb ik t dan over, en dan denk je dat t niet meer zo uitmaakt en of t wel wijs was te stoppen en de hele malle molen, gewoon wachten tot t voorbij is is de beste optie, als je dat eenmaal weet en kan heb je t wel gewonnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zeuren in je kop stopt absoluut. Je gaat je weer gewoon gewoon voelen en vergeet zelfs dat je een alcoholprobleem hebt. Als dan de somberheid weer toeslaat, wat iedereen wel eens heeft is het gevaar er om toch weer in die gewoonte terug te vallen. Dat is het punt eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...