Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 mei


Gast

Aanbevolen berichten

hoi hoi allemaal ,
rudy fijn je te lezen
ferry suc6
an antwoord op je vraagje of er iemand met mij mee gaat ivm de onderzoeken , neen maar heb ook niemand gevraagt , ben een groot meiske en kan het wel alleen denk ik dan maar niemand hoeft mijn polleke vast te houden einzelganger weet je wel :-))
zoals rusy bekijk ik het allemaal positief , ben de afgelopen maanden negatief genoeg geweest , wat niet inhoudt dat mijn koppeke niet stopt met malen hier omtrend
en nu ga ik het gras afrijden hopudt mijn lichaam bezig en mijn geest ...........maar ook mijnen neus
hou jullie goed :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alcohol doodt de bacteriƫn lees ik hier.
Hmmmm is dat echt zo?
Hoe zit het dan met de katers, uitgedroogde hersenen die tegen je schedel liggen te kloppen, chronische diarree, verlepte huid, wallen onder de ogen, blauwe plekken, misselijkheid en al dat gezelligs?
Nee dan ben ik toch liever fris en fruitig yeeha!
(Misschien spelen de jaren van al dat drinken mee bij het ziekworden dat ik hier lees? Of andere ongezonde gewoontes ahum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dank je Kate, goed met mate. De drain mag er volgende week uit en dan zien we weer verder. Lief van je.
Met jou alles ook goed?

Zeg die Jan was toch helemaal geen voetballer maar die ene van: "Ik zing dit lieeeed alleen voor jou-ou...."

Hihi Linde je brengt wel wat teweeg.

Ik ga eens in de koelkast duiken. Er moet toch vanavond nog wat lekkers gegeten worden.
(Wing de mosterdsoep van gisteren was bijzonder geslaagd.)

Kate het was volgens mij ook maar een grapje, van die alcohol doodt bacteriƫn. Het is gewoon opvallend dat veel mensen kort na het stoppen ineens in de lappenmand liggen, ikzelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,
Spoed u dat het graf afgereden is voordat het regenen gaat.

Lieve mensen,
Ik heb geen tijd om te schrijven, want moet er zo vandoor.

Wens jullie allemaal nog een fijne droge avond.

Meld nog stiekem met enige trots dat ik nu 11 weken rookvrij ben.

Geen idee of ik straks nog kom piepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en bedankt Frannie, om dat soort filmpjes moet ik dus brullen, nou, snot maar weer wegslikken en mijn kop onder de kraan! poehee!
Marieke!! GO for it girl!!!!!!

Rudy, spannend morgen, ik zal duimen en hopen dat alles goed mag zijn
Blacky idem, ik zal ook voor jou duimen, het gaat maar door daar bij jou zeg,
Kan je op een later tijdstip nog wel naar Japan?

wat??? jan en jolanthe uit elkaar????
hangt de vlag nu halfstok in Volendam??

Ferry, pas jij op? maak jezelf niet gek met de vraag van hoe en waarom het mis gaat. Je bent te dichtbij gekomen dus nu houd het op. Denk goed na over hoe je nu verder wilt gaan, misschien andere hardloopgroep of andere AA groep? want als jij er slapeloze nachten van hebt dan ga je er te ver in mee. Waarom wil je zo graag vast blijven houden aan wat er was? het is er niet meer! en het komt ook nooit meer. Als je dit los kan laten komen er weer andere mensen op je pad die jou weer wat verder kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Hoi Blacky,


Spoed u dat het graf afgereden is voordat het regenen gaat.

corinne ?? mijn graf ben ik nog niet aan het delven hoor :-))

vindt het wel grappig hou een letterke verschil zoveel verschil maakt :-))

en hier niets regen maar een echt stralende zon


Meld nog stiekem met enige trots dat ik nu 11 weken rookvrij ben.

van harte met je 11 weken rookvrij proficiaat
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan en Yolanthe uit elkaar? Yolanthe vreemd gegaan? Oh gut. Bewijst voor mij maar weer dat er mooie plaatjes worden gefrabiceerd.
Wat ik pijnlijk vind is Farah Fawcett. Maar ik vind alle mensen die met ziektes te maken krijgen pijnlijk.
Echter het is nog nooit een reden geweest om het op een drinken te zetten. Behalve in RL dan.

Peut gesproken en die wil allerlei testen laten doen tijdens mijn opname op het gebied van concentratie en geheugen. En staat erop dat ik mijn geheel lichamelijk laat controleren. Hij zei dat alles te gemakkelijk wordt afgeschreven aan stress en drank. Ik lees Tapas en dan gun ik haar ook zo'n shrink.
Nee, het ging niet vanzelf ik heb hem het leven heel moeilijk gemaakt. Geen idee wat ik toen aan het doen was. Vind ik wel eens eng. Dat ik nu terug kijk op dingen en denk wat was ik aan het doen?
Ben ik nu ook iets stoms aan het doen? De bemoeizuchtigen willen dat ik getest wordt op mijn IQ.
Vind ik zo totaal niet belangrijk. Het zal hoger liggen dan 65 maar ik doe wel mee.
Op de peut terug te komen ik vind het gewoon te gek dat hij niet vraagt of ik had gedronken toen ik tegen de bus aan knalde. En dat hij net als ik denk dat intresse in andere mensen en willen luisteren of helpen niet je in andere mensen verdiepen is zodat je niet aan jezelf hoeft te denken.
Heb vandaag de sloten moeten veranderen. De bemoeizuchtigen vonden het te riskant dat ik weg zou gaan terwijl mijn kinderen de sleutel hebben van mijn huis. Ik vond dat moeilijk,

Heb net bezoek gehad van mijn vader. Mijn zoon had mij verteld dat zij niets meer met mij te maken wilde hebben. Dit blijkt dus niet waar te zijn.

Mijn tas is gepakt en ik ben blij dat ik naar de kliniek mag. Ik blijf het moeilijk vinden. Je neemt wel iemand ander's plekje in. Maar ik heb echt een paar punten waar ik aan moet werken en meer dan alles heb ik gewoon rust nodig. Ik hoop gewoon in te kunnen loggen daar maar er is natuurlijk weinig privacy.
En dit forum is mij heilig. Ik weet dat het openbaar is maar ik heb de neiging om het toch te beschermen.
Er zijn een paar mensen die ik heel veel sterkte toewens, ik hoop dat zij weten wie zij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, kop HIER.

Ik snap er geen ruk van. Denk dat het een kwestie is van er valt een blaadje dus ik moet drinken. Wat heeft een vriendin te maken met een vriendin en het gevolg. Lieverd, ik snap het niet.
Ik vind je ontzettend luef maar ik kan je soms echt niet volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar was het gruwelijk gezellig Wing.

Hier is een prettige ontwikkeling gaande. Ik merk dat ik me door het niet drinken langzaamaan meer openstel, en dat mijn echtgenoot dit bijnonder waardeert. Hij heeft me de tijd gegeven, heel ontspannen, om eerst niets te vertellen
Straks gaan we nog meer praten.
Het leuke is ook, dat hij zo'n open mens is, en me daardoor heeft geleerd om me ook open te stellen.

Enfin, meer en meer op naar een echt leven. Een echte relatie. Geen vaag iets meer, niet meer verstoppen. Eng maar leuk.
En het allerleukste is dat ik hem vertrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie nog even over leegte waar je het over had:
Ik denk dat mijn leven leger was toen ik te veel dronk.
De afgelopen 2 jaar heb ik heel weinig gedronken, maar alleen omdat ik steeds wilde stoppen.
En nu is er soms ook leegte, maar dat is een leegte die ruimte biedt voor nieuwe dingen.
Nu heb ik het idee dat mijn leven veel voller en rijker is.
Afgelopen 4 mei ben ik weer helemaal gestopt en ik ik denk dat het nu zover is.
Ik ben zover. Het komt er niet meer in. Ik kan er allerlei verhalen omheen verzinnen maar zo simpel is het. Net als tabak, waar ik al heel veel jaren vanaf ben na net zo'n lange strijd.
Ik zie het als hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automatismen kun je in kleine stapjes doorbreken, lees ik net over. Kaizen.
Toen moest ik nog aan jouw weg van de krijger denken Wing. Waarom dat niet zo goed lukt met drank.
Alcohol doet iets met je hersenen en geest. Het verdooft je en daarmee valt de rem en de controle weer weg om niet door te drinken.
Om het uit je systeem te krijgen moet je toch stoppen.

Maar als je nu niet doorgaat ben je nog op de goede weg.
Dat zal niet iedereen met me eens zijn maar zolang er verbetering in zit ga je vooruit.
Alleen is het elke keer zo'n valkuil.
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...