Spring naar bijdragen

Gem 2 jaar!!!!


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Wauw, een bed van rozen, daar ga ik eens lekker in liggen, auw ze prikken....Oja, ik moet natuurlijk eerst de blaadjes plukken en daarop gaan liggen ;)

Gem. jij (en wij) hebben het gefikst!!!!! jij 2 jaar en ik 2 jaar min 1 maand. Het lijkt zo kort geleden dat ik hier weer terug kwam. Wat dat betreft vliegt de tijd ook voorbij.
De afgelopen 2 jaar waren kwalitatief heel wat beter dan de jaren daarvoor. Het was niet allemaal een feestje maar ik ben wel enorm gegroeid in die 23 maanden en dat neemt niemand me meer af!!
Datzelfde geldt volgens mij ook voor jou Gem. Jouw leven is ook anders geworden dan 2 jaar geleden.
Ik zou niet meer terug willen naar toen, al was ik in mijn eigen ogen geen alcoholist. Ik dronk nog maar 1 a 2 avonden per week maar deed dat zo grenzeloos dat ik gemiddeld 4 dagen per week ziek was en herstellende van een kater. De helft van de week ziek omdat ik 2 avonden wilde drinken. Depressief omdat ik me elke keer voor nam om op tijd te stoppen en dat niet kon.
Dit is zoveel beter!! dit geeft zoveel meer rust!

Ik vond het fijn dat we zo samen deze weg hebben bewandeld en dat ik je nooit in heb hoeven halen... en dat houden we zo!!!
Op naar de volgende 'dag'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen!
Iedereen die al niet meer drinkt en iedereen die dat wil gefeliciteerd! Daarom zijn we hier toch, we willen geen van allen drinken, de een is wat verder dan de ander maar het doel is hetzelfde. Heb net mijn 2 dochters uitgezwaaid die een bezoek gaan brengen aan hun grootouders. Ruziemakend en bekvechtend over wie het presentje zal geven. hoop dat de lucht een beetje opklaart tegen de tijd dat ze arriveren. Mijn zoon kwam daarnet thuis van het uitgaan, was verdacht vrolijk en zei dat hij veel had gedronken. Daar ben ik toch altijd erg mee bezig. Hebben mijn kinderen mijn (grote) verslavingsgevoeligheid geërfd?
Ik weet het niet maar ben er altijd bang voor. Ik praat er regelmatig met ze over en waarschuw, ik hoop dat het blijft hangen. Zij zullen evenmin als ik ervoor kiezen om verslaafd te worden, daar kiest niemand bewust voor geloof ik. Ik zie mezelf absoluut niet als slachtoffer maar alcoholisme wel als een ziekte! Echt! Iemand ie aan suikerziekte lijdt is toch ook geen slachtoffer. En lijden doen we als we drinken en door blijven drinken. Lijden met een hele lange ij!!! Hoe zeer ik soms ook verlang naar een glas witte wijn op een zonovergoten terras met mijn liefste als ik eraan denk dat ik niet meer kan stoppen en dus mezelf beroof van vrijheid, dan heb ik het alweer helemaal gehad! Ik wens iedereen een fijne dag met positieve ervaringen en bezigheden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx suusje, vooral blijven lezen dan :)
ja karinneke, de eerste nemen en niet meer kunnen stoppen is wel herkenbaar en vaak nog moeilijker als je langer gestopt ben, (Ik weet niet wanneer jij jarig bent )
het besef dat jij niet bij de groep hoort die wel kan stoppen is t begin van t overwinnen karinneke, voor mezelf zeg ik (want ik hoor ook in die groep) t was al zo lang zo'n strijd en iedere keer maar wil wel willen drinken, sociaal beperkt en onder controle maar dat bestaat niet natuurlijk, ik ben blij dat die strijd gestreden is, ik mag wel drinken, maar ik hoef niet meer te drinken, nooit meer, wat een verlossing en vanmorgen had ik plots t besef, nog even en dan hoef Ik al mijn waangedachtes niet meer te denken, die van
Ik ben zo, ik hoor met drank
zonder drank is er niets aan
Ik kan dat toch niet
enz,
Ik kan t wel, jij ook meissie :)
samen kunnen we dat gerust
en denk eens na, je zegt pak ruzie thuis gehad, om nix, daar kan ik niet tegen en dus heb je gedronkenç daar moet je iets mee, zo kan je altijd redenen verzinnen om te drinken maar t zijn geen echte redenen hoor, t is je verslaving die je een handvat geeft om te drinken, eenmaal ontrafelt werkt dat niet meer
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEM PROFICIAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Goeiemorrege allemaal. :$ ik kom met schaamwangetjes, want ik loop op het scheve spoor, of hoe heet dat. Foute boel. Op zich allemaal niet zo erg, maar om het goede pad weer te vinden is behoorlijk moeilijk. Het was toch wel met voorbedachte rade :$ Gisteren hadden we een bijeenkomst, tja, een lange zit. Komende week nog twee van dit soort dingen. Kan ik niet tegen eer lijk gezegd.
Weet echt niet hoe met bepaalde bijeenkomsten om te gaan. Ben niet mezelf, weet me geen houding aan te nemen.
Allemaal SMOESJES.
In ieder geval rook ik nog steeds niet en dat gaat nu goed. Dus dat excuus kan ik ook aan de kant zetten.
Vandaag drink ik in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

an wat bedoel je precies met het verkeerde spoor? kom op he meid...je bent zo ver gekomen...



Karinneke: ja zo ongeveer jouw spoor he. Ik kom ook maar weer terug hier. Lang ging het goed, maar toen kwam het idee weer mijn hersens in en vanaf dat moment loop ik weer te worstelen met die ZOOI !

En voor jou denk ik dat het inderdaad beter is om dan maar een dagje thuis te blijven, maar van de andere kant kan het straks je baan kosten.
Ik mag nu echt niet, want ik moet maandag ook weer aan het werk. Als ik drink kan ik dus absoluut niet werken. Dus het moet nu per direct weer afgelopen zijn. Ik zit mezelf vreselijk voor de gek te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling: dat is al zo vaak besproken, ik durf echt niet aan de refusal. Het is een bepaald stramien wat zich herhaald bij mij. De tijden ertussen worden gelukkig wel langer. De laatste was een half jaar.
Dus ik moet mezelf gewoon weer oppakken.
Ik schrijf ook al zo lang hier en wil dat eigenlijk liever ook niet meer. Het idee dat ik constant met die drank bezig ben, maar van de andere kant, die drank is constant met mij bezig.
De moeilijkheden begonnen weer heel duidelijk toen ik stopte met roken. Ook daar ben ik onmatig mee, beter gezegd, was. Ook aan dat spul mag ik echt niet meer beginnen.
Vandaag maar eens in de tuin werken. Al die rot feesten, bijeenkomsten met al die drank.
Ik heb daar nog nooit gewoon mee om kunnen gaan en voel me een absolute buitenstaander in het geheel. De uitdaging toch maar weer oppakken, zucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen en gefeliciteerd Gem, met twee jaar niet drinken. Super. Wat ik me dan afvraag he, voel je je nog altijd alcoholist of ben je nu gewoon een nietdrinker? Is het net als met roken, dat ik op een dag gewoon niet meer ging doen en waarvan ik me nu zelfs afvraag wat er zo lekker aan was?

An, kom op meisje, Karin ook, uitglijden laat je voelen dat het fijner is om rechtop te staan. Weet je weer waar je het voor doet!

Har, geniet van je roze wolk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag, ik wil enkel even Gem en Tapas veel geluk wensen met hun droge en leerzame tijd.
:musicnote::light::moon::present:
Verder merk ik dat ik niet veel compassie heb met mensen die maar steeds terugvallen. In het begin is het heel begrijpelijk, maar als je al verder op weg bent doe je dat toch niet meer? Je weet toch allang dat je daar niet blij van wordt, of hoe zit het.
Maar goed, dat is gewoon mijn mening en mijn eigen ding.

En verder wens ik iedereen een fijne dag! Met name deze keer AR die zo hard werkt en elke dag weer de tijd vindt om iedereen een goede morgen toe te wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat er nog niet gereageerd is op mijn vraag( misschien heb ik het niet goed gebracht?) vraag ik toch nog maar eens. Hoe doen jullie het met jullie grotere kinderen die uitgaan. Ik vertelde dat mijn 18jarige zoon vanmorgen pas thuiskwam van het uitgaan en zei dat hij veel had gedronken. Ik praat regelmatig met mijn kinderen over verslavingsgevoeligheid die ze misschien van mij hebben geërfd, waarschuw ze voor overmatig gebruik maar wat kun je meer doen? hoe doen jullie dat, ben echt benieud? Kan er misschien iets van opsteken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen!

Heb weer eventjes niet geschreven, want ja, had een terugval (na notabene twee goede dagen nuchter te zijn geweest). Anyway, niet getreurd, vandaag ga ik weer tegenaan.

Ik heb net mijn intakegesprek gehad bij CM en vanwege mijn situatie raden zij mij ten zeerste ambulante detox aan (zes weken, drie dagen in de week). Ik weet dat dit goed voor me zou zijn en ik zou het ook heel graag willen, maar het gevolg is wel dat iedereen op mijn werk zal te weten komen dat ik zoiets doe (want wie neemt nu zes weken steeds drie dagen vrij). Bovendien ben ik bang dat ik misschien mijn baan verlies (de eerste ontslagen zijn al gevallen).

Wat is jullie advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha nog net op tijd!!!

GOEDEMORGENNNNNNNNN ALLEMAAL:moon:

hier een zeer chagarijnige tas!, alhoewelll...

het is hier in huis een drukte van belang en behoorlijk chaotisch, neem daar nog even alle afspraken bij, ik ben al de hele week aan het opruimen,soppen en boenen en weten jullie het effect???

die is er niet!! het is nog steeds een troep, ik ruim op, ik draai me om en knipper twee keer met mijn ogen en het is weer een troep!!

uit pure nijd ben ik net naar de supermarkt geweest, boodschappen gedaan en een paar biertjes meegenomen! ik heb echt zoiets fuckerdeduck, het kan me niets schelen

helaas of gelukkig bemerk ik net bij thuiskomst dat het maltbier is:D
in ieder geval ga ik vandaag in staking...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi scorpioen81 ik zou voor die detox gaan en je niet te veel van aantrekken wat de wereld vind, voor jezelf zorgen is wel zo belangrijk nu. maar goed, besef wel, dat is maar mijn mening, jij hebt jouw leven met jouw verantwoordingen, dus t is jouw keuze

mjah Vie jij zal ook wel een bepaalde aanloopperiode gehad hebben voor je er vat op kreeg, Ik heb mezelf tot nu toe voor de gek weten te houden dat ik wel moest kunnen drinken wat ik niet kan, jaren energie en strijd in gestopt en nu pas is t me helder, t is niet voor mij, en zonder die strijd is t leven zoveel mooier, je ogen gaan pas open als je daar klaar voor bent, das wel een wonderlijk iets, niet iedereen is even ver op pad, niet in t leven en niet in de strijd tegen de drank, ik wens iedereen daar sterkte en wijsheid in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh linde, ik las je vraag wel hoor, mijn kinderen zijn 20 en 18, maar die drinken niet veel, ze wonen bij mams en die heeft er een hekel aan en hun hebben gelukkig niet mijn hang naar drank, wel heb ik er veel met mijn zoon over gesproken. Ik denk, als ze eenmaal al wel drinken dat je er moeilijk vat op krijgt als ie al 18 is, dat is met roken ook zo, roken ze eenmaal willen ze niet echt stoppen of echt niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tasseke :) misschien kan je beter wat tijd aan opvoeden dan aan opruimen besteden ;)
goed dat je maltjes kocht, Ik ben trots op je, fuckerdefuck, je kan gerust wel zonder die zooi, daar wordt t morgen niet beter van en weet je, als je bezopen bent geweest is je huis nix netter, dat weet ik zeker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die twee k.....s zijn echt niet meer op te voeden!!

te oud, te eigenwijs en teveel met zich zelf bezig!.....

over het huishouden zou ik me maar geen zorgen maken, ik ben echt niet diegene die een stofzuiger heeft uitgevonden en de uitvinder van microvezeldoekjes mogen ze van mij ook in de hoek zetten!!
kortom ik ben geen huishoudelijk licht!

ik baal gewoon ontzettend, ik heb al twee weken een vriendin van dochterlief in huis en dat gaat nog twee maanden duren!
Ze is zwanger en al de deur uitgezet en ik heb mijzelf in een brainwave opgeworpen als beschermster:huh:.
nu loop ik alles af met haar om alles te regelen maar echt waar zwangere kinderen zijn monsters in huis!!


blehhhh, gelukkig lust ik wel malt en ben ik te lui om weer naar de supermarkt te gaan, ik zit er gewoon even doorheen!
maar inderdaad, als ik mijn gevoel moet wegzuipen heb ik toch niet genoeg aan zes biertjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEM: van harte met je 2 jaar :present::moon::present::moon::present::moon:

Tapas van harte met je 23 maanden B):present:B):present:B):present:

Ik heb een kennis die is daghandelaar op de beurs. Elke dag verdient hij daar zijn daggeld.
Dit kan hij alleen maar door zeer consequent zijn winsten maar ook zijn verliezen te nemen.
Iedereen die te lang wacht met winst nemen of denkt dat een verlies zich nog wel omzet
in een winst op de beurs raakt vroeg of laat zijn geld kwijt. Hij kijkt nooit achterom;
bv als hij 10 cent (x zoveel aandelen) winst op een aandeel neemt en later blijkt dat hij
30 cent per aandeel had kunnen krijgen; heeft hij geen spijt, hij heeft volgens zijn eigen handelaarprincipes gehandeld.
Eigenlijk gaat hij met alles in zijn leven zo consequent om;
met drank, met eten, met geld uitgeven. Hij vindt het leven makkelijk;
het wordt geleid door zijn principes; z'n vrouw en kinderen leidt hij ook zo;
5 dagen per week is hij de huisman, naast het daghandelaar zijn, en zorgt perfect voor alles.

Ik was altijd een beetje allergisch voor al die regels en ik dacht man: leef toch eens,
laat je toch eens gaan. Die kinderen die in zo'n eng regelleventje worden opgevoed,
het altijd beter weten etc. Voor mij is het star, bekrompen. Ik vraag me af hoe die
kinderen later zullen zijn; neurootjes of vrije mensen, gelukkig of niet ?

Ik denk nog niet dat ik zo'n leven wil maar aan de andere kant denk ik wel dat hij
het makkelijker heeft; hij weet altijd waar hij aan toe is en zijn omgeving ook,
hij heeft altijd duidelijk wat zijn volgende stap is, voor hem bestaat het leven
uit zekerheden (zijn eigen grenzen). Gebeurt er iets totaal onverwachts dan nog
handelt hij dit koel af, zoveel mogelijk binnen zijn eigen grenzen.

Al die regels van hem, het altijd beter weten, tja ik weet niet, ik hou liever wat meer ruimte
voor spontaan, op gevoel, het onverwachte. Maar ja ik ben alcoholist geworden, hij niet.

Nou ja op naar m'n 3 maanden, de laatste dagen voel ik me net als de AEX;
up, down, up, maar ik ben wel nuchter gebleven en blijf dat ook omdat ik
me realiseer dat ik met drank net zo goed up en downdagen had.
Het blijft een ontdekking: mijn nuchtere ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Ben er nog hoor en inmiddels ook een beetje bijgelezen. Ik word verdrietig van de mensen die het moeilijk hebben. En wens ze heel veel sterkte, moed en vertrouwen.

Ik heb een afschuwelijk moeilijke en verdrietige week achter de rug. Ik zal jullie er niet mee vermoeien. Maar psychisch, financieel en hier thuis en nog wat andere dingen zijn helemaal de mist in gegaan.

Als dank voor alle spanningen heb ik nu nog een behoorlijke spannings-hoofdpijn, maar gisteren bij de Huisartsenpost extra medicijnen gekregen.

Ik had het mét alcohol op niet zo kunnen doorstaan als ik nu gedaan heb. Ik vind het ontzettend rot en verdrietig voor o.a. An, zo hard geknokt meissie en tóch de mist in. Kom op, raap je fiets op, bek op het stuur, en gáán met die banaan.

Ik ga eerst maar eens naar de Dierenwinkel, zo'n apparaatje kopen dat een ultrasoon geluid maakt dat katten moet afschrikken, voor mijn eigen kat notabene, die bij mijn overburen (aan de achterkant) naar binnen loopt, vlees van het aanrecht pikt of een harinkie (ook wel weer grappig).
Ik kreeg gisteren een briefje van ze of ik er iets aan wilde doen. Dus de verzekering ingeschakeld, ze schijnt wat beeldjes gebroken te hebben toen ze schrok dat die mensen probeerden haar weg te jagen. En zo'n apaaraatje ga ik maar kopen.

Maar het belangrijkste is toch: NIET DRINKEN.

Ik wil iedereen adviseren: sluit anders een pact om iemand elke dag te sms-en, dat werkt écht.

Ik wens iedereen sterkte op het (hobbelige) pad. En kom hier schrijven vóór je gaat drinken, dat helpt ook echt.

Gem en Tapas: kanjers !!!!!!!!

Fantastisch van jullie. Ik heb jullie veranderingen zo van dichtbij mogen meemaken, en je krijgt een heel ander leven! Niet altijd even leuk, en het wordt geeeeeeeen feessie, maar je weet nog vandaag wat je gisteren gedaan en gezegd hebt. En dat is zó fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé HenkieT, bedankt voor je reactie. Ik ben nog heel erg aan het twijfelen, want dan ben ik toch echt voortaan 'de alcoholist' (mensen zijn zo kortzichtig). En heb ik verder dus geen vakantie meer dit jaar, maar dat terzijde.

Heeft er hier iemand de ambulante detox gedaan van CM en kan je vertellen hoe dat ongeveer is, in wat voor opzicht dat (niet) geholpen heeft? En of de verzekering zoiets vergoed? Alvast bedankt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit de regen (!), vreemd, lees soms dat het mooiiweer is, nou hier nog niet, hopelijk komt het. Veel bijgelezen op het forum, herken ook veel,ik zoek het vaak op als ik behoefte krijg om te drinken, gewoon door te lezen, werkt het al aardig goed, hopelijk blijft dat zo. Drink niet vanaf 11 mei, met refusal ernaast, dus kan gewoon niet, wordt anders doodziek, zeer genant om dan op de eerste hulp oid te belanden, dat maar niet dus. Nu dus maar die refusal volhouden, om een lange tijd droog te staan. Ik kan niet sociaal drinken, ben verslaafd, ik weet het, nu nog echt doorvoelen en doen!! Tot op heden gaat het best goed, voel me vreemd trots, fitter, gelukkiger. Vaker gehad, hield het niet vol, vechten en worstelen, ben er klaar mee, vor mij geen drank meer. Veel succes allemaal, dank voor de steun, alleen al door er te zijn en te schrijven,

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...