Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo dat moet ik niet te vaak doen; mijn buik is meer dan verzadigd nu. Al dat vet...

quote:


Originally posted by:
An

Schorpioen: geniet van je lekkere eten. Kijk wat je allemaal WEL MAG!!!


Ik mag niet roken en nu ben ik ook al aan het lijnen.


Nu wil ik alleen nog maar etennnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Geniet van je sigaretje zo direct, snuif ik de lucht wel op. Okay?? Je gaat goed vandaag joh, gewoon door blijven schrijven. Ja we gaan gelijk op... we houden elkaar gewoon ff vast.



Ja dat maakt het wel iets draaglijker: wat je allemaal wél kan en mag als je niet drinkt. Maar loop jij dan niet te hard van stapel met je niet-roken, niet-drinken en 'niet-eten'? Kan je niet beter één ding tegelijk aanpakken (te beginnen met drank)?


quote:


Originally posted by:
marieke44

Schorpioen: ik heb anderhalf jaar niet gedronken en dacht ook op een gegeven moment: ach, het kan wel weer, sindsdien is het worstelen geworden, iedere keer weer, wel drinken, soms een maand niet, dan weer 2 maanden niet, maar als ik dan eenmaal begin, is het einde zoek.


Mijn grootste blamage heb ik verleden week gehad, moet er niet meer aan terugdenken.


Belde trouwens net m'n zus op, ze heeft een nieuwe vriend.


Ze klonken bezopen, bah.....


Heb ik weer:devil:



Gatsie. Dat gevoel ken ik wel een beetje: ik kan niet tegen verliefde stelletjes, daar draait momenteel mijn maag van om. Als ik die zie, is het voor mij ook gelijk weer een trigger om te drinken.

Zonde dat het na die anderhalf jaar weer fout ging, maar ach, je drinkt nu weer niet (toch?) dus je zit weer op de goede weg.

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Hé Schorpioen hoe is het?



Hi AR! Ja nu wat beter dan een uurtje geleden, ben door dit forum wel door een enorm trekmoment gesleept. Verbazingwekkend hoeveel stemmingen je op een dag kan hebben zeg! Dat moet ik goed onthouden, dat je na zo'n klotestemming je toch weer wat beter kan gaan voelen.

Nu verlang ik vooral naar een fijne, lange nachtrust. Wellicht zal het inslapen moeilijk zijn en zal ik af en toe (zwetend) wakker worden, maar ik kan morgen uitslapen dus tien tegen één dat ik me morgenochtend beter voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR zeg je niks tegen mij :( .. kan ik ook niet naar bed.

Schorpioen: is ook niet aan te raden wat ik allemaal aan het doen ben. Maar ... ik ben al wat jaartjes ouder dan jij en heb het helemaal gehad met alles.
Mijn motto was toen ik voor het eerst echt stopte met drinken... doe alles , als je maar niet drinkt.
En dat wil ik ook tegen jou zeggen.
Niet drinken, het ontgiften heeft tijd nodig.
Gun jezelf dat, juist omdat je nog zo jong bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An, met mij gaat het goed, `t was niet zo druk vandaag maar ben wel weer es vresekijk op de feiten gedrukt toen iemand een martini bestelde en ik daar dus de lucht van in mijn neus kreeg. nee, nee, nee, 1 is geen heb ik de hele tijd moeten denken. Ben blij en trots op mezelf dat ik wat dat betreft een goed denk vermogen heb.

jij voor nu truste:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR: dan heb je meer verstand als ik ;)
Goed gedaan joh. Ja dat heb ik dus ook he.
Ik denk een of twee en na de tweede wil ik een heel vat.
Oei oei.
Nu ga ik echt, doei doeiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld op dit forum, en vind het nog een beetje eng om dit bericht hier te plaatsen. Jullie lijken elkaar allemaal erg goed te kennen, en dan kom ik ineens met mijn verhaal... maargoed, ik lees al een paar weken mee, en heb ook gelezen dat jullie het juist aanmoedigen dat ook nieuwe mensen hun verhaal plaatsen... Dus bij deze...

5 jaar lang heb ik mezelf te pletter gedronken, en daarnaast allerlei (hard) drugs gebruikt. Een half jaar geleden gestopt met de drugs, omdat dat echt de verkeerde kant op ging. Dit ging supergoed, zonder hulp kunnen stoppen. Ik was zo zeker van mijn zaak... heb wel 2 kleine, en 1 vrij grote terugval gehad, maar steeds weer goed weten op te pakken.

Nu begon mijn alcoholgebruik steeds meer aan me te knagen. Alcohol is zoveel meer geaccepteerd door mijn sociale omgeving, maar voor mezelf wist ik al een paar jaar dat ik hiermee verkeerd omga. Eigenlijk is dit al 5 jaar zo, maar het laatste half jaar is er echt geen houden meer aan. Ik ga extra veel drinken omdat de rest ook drugs geruikt, en om mezelf dan ook iets te gunnen ga ik meer drinken... Ik was gewend veeel meer te kunnen drinken dan dat ik nu aan kan, door de combinatie met speed/coke, maar nu gaat het steeds mis... Ik zet mezelf voor schut, wordt agressief of onaardig, en de volgende dag weet ik niks meer en moet ik de genante verhalen weer aanhoren...

Ik heb er dus helemaal genoeg van...

Dit is mijn 6e dag dat ik geen alcohol meer drink. Iedere dag is nog moeilijk geweest. Elke dag merk ik weer hoezeer alcohol verweven is met mijn sociale netwerk. Nog geen enkele dag heb ik geen alcohol hoeven weigeren. Ik heb gisteren en vandaag feestjes geweigerd, omdat ik niet weet of ik sterk genoeg ben om drankjes af te slaan.

Ik heb gisternacht een paniekaanval gehad, ben constant zeer nerveus, en snel geirriteerd, daarbij ontzettend vermoeid... Veel dromen... Ik wist niet dat het zo erg zou zijn, had dit totaal niet verwacht. Ik ben nog wel zeer gemotiveerd om door te gaan.

Hopelijk kan ik op dit forum wat steun krijgen, denk dat ik zo maar naar bed ga, dan zit dag 6 er tenminste weer op... Dat feestje trek ik denk ik niet meer door de vermoeidheid, en kan die gezellige dronken mensen nu niet zo goed aan... Het voelt nu net alsof dit het einde betekent van mijn gehele sociale leven...

Maargoed, morgen weer een dag, en ik weet zeker dat als ik morgen vroeg opsta, en een wandeling maak door het park... dat het dan als een overwinning voelt...

Fijne avond voor iedereen die door mijn verhaal heen is gekomen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorp, (is korter) ja eetbuien hou je even en is ook goed hoor, ik at ook alles wat los en vast zat doorelkaar en ben 6 maten afgevallen, gewoon gaan eten als je trek in alcohol krijgt, thee helpt ook en veel water drinken ik dronk 4 liter per dag in het begin en nog steeds 2 liter nu op een dag buiten mijn andere drinken om en da`s ook heel veel
vraag maar wat je weten wilt en ik probeer je overal een antwoord op te geven om je zéker de eerste dagen er door heen te loodsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Tsjonge, had wel effe tijd nodig om de dag van vandaag bij te lezen.
Met mij ging het vandaag best goed. We hebben lekker de bbq aangestoken en iedereen
heeft gesmuld van mijn zelf gemaakte sateetjes.

Een hele goede vriendin was op bezoek en die heb ik gewoon een roseetje ingeschonken. Haar ook meteen verteld dat ik zelf niet meer drink, omdat je bij mij niet meer van sociaal drinken kan spreken. Ze drinkt zelf ook regelmatig en ook regelmatig best veel, dus ze vroeg aan mij of ik het dan niet wat beter in de hand kon houden. Toen ik vertelde dat dat steeds mislukt bij mij en dat ik ervoor kies om niet meer te drinken, vond ze het knap zei ze. Zij zou dat ook niet kunnen!

Ik ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik nu bijna een week nuchter ben, maar weet ook dat ik er nog lang niet ben. Iets in mij hoopt dat ik op den duur nog wel weer eens een wijntje kan drinken.

Ook komen er allerlei gevoelens naar boven over mezelf. Ik ben bang dat ik niet zo gezellig meer ben, dat mijn vriendin me niet meer zo lollig vindt enz. enz. Bang dat ik een grote chagrijn wordt die niet meer mee doet op de feestjes. Voorlopig maar even geen feestjes dus.......balen! Ze is nu naar een verjaardag en ik zit hier thuis met mijn 2 dochters. Ik had wel oppas kunnen regelen evt. maar had gewoon helemaal geen zin in een feestje vanavond.

De laatste dagen merkte ik ook dat de zgn. vlinders (wij hebben nog maar anderhalf jaar een relatie) ineens gestorven waren in mijn schoot. Heb haar ook verteld dat ik momenteel veel minder kriebels heb.

Ligt dat aan de drank? Ben ik misschien van binnen toch een beetje boos op haar? Ik wil nl. niet dat zij zich voor mij schaamt als ik dronken ben, ook 1 van de redenen dat ik niet meer wil drinken. Allereerst voor mijzelf natuurlijk, omdat ik mezelf echt haat als ik dronken ben. En voor mijn kinderen, want ik wil niet dat ze mama zo zien. Ik wil mijn verantwoordelijkheid weer oppakken en ze niet teleurstellen.

Mijn skat schrok van het feit dat ik zei dat mijn verliefdheid minder was ineens. Gelukkig was ze niet boos en wijt ze het aan mijn worsteling met de drank. Het niet meer willen drinken kost een hoop energie.

Er ligt nog een aangebroken fles rose in de koelkast.......ik hoor haar roepen, en zit alleen in de woonkamer......

Vandaar dat ik nu een beetje van de hak op de tak schrijf denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, je lichaam is aan het ontgiften dus alles wat er nu gebeurt zal alleen maar in je voordeel gaan werken, volhouden je bent al zo ver 6 dagen dat is top hoor, heel veel water drinken op een dag om de gifstoffen er uit te halen, en goed van je dat je drinkgelegenheden mijd want daar ben je inderdaad ècht niet tegen opgewassen nog.
Blijf maar schrijven hier er is altijd iemand voor antwoord hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NoaduBois (mooie naam!)

Super dat je ook hier bent. Dit is pas de tweede keer dat ik 'meedraai' met een dagdraadje hoor, dus ik ken iedereen hier ook nog niet zo goed! En gefeliciteerd met je zes dagen, ik zit pas op één. De steun die je hier krijgt is heel goed en iedereen pakt elkaar goed op, heb ik al gemerkt, dus hopelijk blijf je hier schrijven. Dat zal zeker helpen.

Heb je verder nog meer hulp in je leven? Je kan het beste op zoveel mogelijk manieren steun zoeken als je bang bent dat het zwaar wordt/blijft. Wel goed dat je zegt dat je nog erg gemotiveerd bent: daar gaat het om.

Verder (nu doe ik dus even alsof ik hier al heel lang zit) stelt iedereen zich altijd voor in het onderdeel 'Wie is wie'. Daar kan je dus je hele verhaal kwijt. In deze draad wordt gewoon de hele dag door gepraat, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat/'s nachts. Hier kan je dus altijd terecht als je het moeilijk hebt. Ik stond vanavond ook bijna op het punt van drank halen. Toch niet gedaan.

Sterkte en slaap lekker straks! Geniet van je dromen, want als je veel en heftig droomt betekent het natuurlijk niets meer dan dat je dingen eindelijk verwerkt:)...

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Schorp, (is korter) ja eetbuien hou je even en is ook goed hoor, ik at ook alles wat los en vast zat doorelkaar en ben 6 maten afgevallen, gewoon gaan eten als je trek in alcohol krijgt, thee helpt ook en veel water drinken ik dronk 4 liter per dag in het begin en nog steeds 2 liter nu op een dag buiten mijn andere drinken om en da`s ook heel veel


vraag maar wat je weten wilt en ik probeer je overal een antwoord op te geven om je zéker de eerste dagen er door heen te loodsen



HE AR, een oudgediende? Je komt over alsof je al jaren droog staat;).... Ik denk ook niet dat ik die eetbuien blijf hebben, maar ik vond dat vanavond wel even mocht. Morgen krijg ik bezoek, dus andere afleiding en vanaf dan heb ik op alle avonden behalve donderdag iets te doen. Normaliter zit ik gemiddeld zeven avonden per week thuis, dus dat zal wel een zwaar weekje worden. Maar ook wel weer goed.

Ja hier gaan ook heel wat liters water, thee en cola-light doorheen en kijk er ook naar uit om weer af te vallen. Gebeurde vorige keer ook, dus heb goede hoop.

Ik ga zo maar naar bed denk ik, beetje Donald Duck lezen (zit tenminste nog moraal in;)) en uitkijken naar een frisse zondagochtend. Iedereen nog heel veel plezier/sterkte/kracht of wat dan ook op jou van toepassing is.

A domani e buona notte! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NoaduBois,

Wat een heftig verhaal! Goed dat je het van je af schrijft en hopelijk vind je wat steun hier op het forum.

Ik herken me heel erg in jouw gevoel dat je denkt dat het niet meer drinken het einde betekent van je sociale leven. Dat gevoel heb ik ook steeds want alle feestjes, terrasjes, stapavondjes hielden automatisch in: drank!

Sterkte en zet 'm op!

Liefs, Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx AR,

Ik spoel het niet door de gootsteen, want tis niet mijn wijn......maar ik blijf er wel vanaf hoor, promiss!

@Schorpioen: goed van je dat je vanavond hebt doorgezet! Ik heb je hele worsteling van vanavond gelezen, je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow!! Wat leuk, binnen een paar minuten al zoooveeel reacties, haha :) Goedenavond allemaal!!

Even voor Caro, ik herken me ook zooo in jouw verhaal... Ik ben donderdag gewoon de kroeg in gedoken, zovan: achja, zooo belangrijk is drank toch helemaal niet, dat wordt vast niet zo moeilijk... nou daar vergiste ik me wel in. Ik dronk muntthee, en er waren mensen waarmee we contact kregen (die mijn vriendin en ik niet kenden), die me uitlachte omdat ik thee dronk!! Ze bleeeven maar aandringen of ik echt geen biertje wilde...

Mijn vriendin weet wel een beetje waar ik mee bezig ben, maar niet helemaal. Ik heb gezegd dat ik al 2 weken kwakkel met mijn gezondheid, en dat ik nu eindelijk mijn lichaam even de tijd gun om op te knappen (klopt ook wel, maar ik wil het dus verder doorvoeren dan een weekje geen drank...) Zij zei tegen me dat ik inderdaad wel erg hard kan drinken... toen zei ik: tja.. dat klopt wel, maar jij toch net zo goed? Nou daar was ze het niet mee eens... Ze begon een heel verhaal waarom haar drankgebruik veel minder erg was... dat begreep ik niet helemaal, maar mijn beeld kan heel goed vertroebeld zijn. Als ik aan het drinken ben let ik namelijk noooit zo goed op andere mensen, ik kijk alleen goed of ik zelf wel genoeg krijg *schaam*

Ik ben inderdaad ook onzeker of mensen me nog wel leuk genoeg vinden als ik niet meer drink... Mijn vriend vind dat ik niet zo moet doorslaan. Dat het voor mij altijd alles of niets is... Dat ik ook best normaal kan drinken... maar dat is nu juist mijn probleem.. En trouwens ik heb deze dagen al wel gemerkt... na 3 ice tea heb ik het wel gehad met die frisdrank, wat gaat een normaal mens dan drinken?

Ik snap het allemaal niet zo goed... Het lijkt wel alsof ik de laatste dagen ineens pas 'wakker''geworden ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor Schorpioen... ik besef wel dat ik in een moeilijke omgeving zit... mijn vriend drinkt zelf ook elke dag, en dat was ook best een belangrijke overeenkomst tussen ons... Ik voel me nu al een soort saaie huismus... ik bedoel het is Zaterdagavond!! En ik zit thuis, alleen... Stom toch?

Inderdaad is het goed om zoveel mogelijk hulp te hebben, maar de AA, ofzo... dat vind ik echt ontzettend genant om daar binnen te stappen... dat durf ik echt nooit... ergens in mijn achterhoofd hoor ik ook een stem die zegt: achjoh maak je niet druk, zo erg is het nu ook weer niet gesteld met jou... Heb het gevoel dat ik een beetje overdrijf, maar ergens weet ik ook dat dit niet zo is... Alle vragenlijsten die ik invul zijn 100% positief... Ik hou mezelf dus een beetje voor de gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik ga naar bed voel me uitgeput en verdrietig.
Mijn zoon is ondanks mijn verbod toch uitgegaan dat is dus weer geen zakgeld.
Oh ja Dar je vroeg hoe mijn partner reageert.
Wij wonen niet samen, lat relatie. Hij staat altijd achter me (hij is dus niet de vader van mijn kinderen)
Het is fijn dat hij me steunt maar ik word er erg verdrietig van als een ruzie escaleert.
er worden dingen gezegd die kwetsend zijn en de sfeer is verpest.
Ik ga de luikjes toedoen. Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...