Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei


Vie

Aanbevolen berichten

Hmm ik denk dat ik eerst ga douchen en dan frituren (of niet). Of een pizza bestellen (of niet).

Ik ben wel een beetje blij nu, want mijn ene katje was heel erg ziek omdat ze aan haar hechtingen had gezeten en daardoor meerdere malen overgaf (waaronder felgeel spul). Nu voelt ze zich wat beter en heeft ze bijna al haar vlees op waar een pijnstiller doorheen zit. Heeft zij het tenminste ook wat minder zwaar.

En de gremlins knagen even wat minder hard.... Bovendien zag ik mijzelf net in de spiegel en zo wil ik er morgen niet uitzien nee!

An: hoe lang had je tot en met 22 mei weer gedronken dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor Schorpioen:

For Today --

When I focus on what's good today, I have a good day, and when I focus
on what's bad, I have a bad day.

-- Doctor, Alcoholic, Addict, Alcoholics Anonymous, page 451 (3rd Ed.)
-- Acceptance Was The Answer, Alcoholics Anonymous, page 419(4th Ed.)


How can they say my life isn't a success? Have I not for more than sixty-
nine years got enough to eat and escaped being eaten?

-- Logan Pearsall Smith


Last night, at my Monday night Men's stag, a fellow who is very new and
was sitting next to me told me at the end of the meeting, how tough his
day was. That he barely made it. I asked him what he meant and he said,
"I've had a bad day - a very bad day". I asked him if it was bad right this
moment. He answered, "No, right now it's okay. In fact it's pretty good".
I smiled and said, "Then you haven't had a bad day. You've had some bad
hours in the day, right?" He just looked at me for a couple of seconds.
..... and after another couple of seconds he smiled and said - "Thanks".
Then we stood and said the Lord's Prayer. He held my hand and after he
said, "I get it. Thanks again". I then explained my theory of a problem:
"Something that gets in my way". He left the meeting a bit happier and
a bit smarter for the next bad few hours.

-- Marty Warner

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even van me afschrijven? ik ben vreselijk van mezelf geschrokken. Ik was zo boos en overstuur tegelijk dat ik dacht : ik ga naar de winkel en zuip me helemaal lam!!
Voor wat en wie zal ik het eigelijk laten! Mijn zoon heeft het gepresteerd om voor de zoveelste keer in 1 jaar tijd een fiets te verliezen. Vraag niet hoe het kan, ik kan er met mijn verstand niet bij maar ik ben des duivels. Ben vreselijk tegen hem te keer gegaan, kan er niet meer tegen, het is iedere keer wat met hem en wie draait er weer voor op? Ik! Wèèr op zoek naar een fiets anders gaat hij niet naar school .nlGeld heeft hij niet want naar zijn werk had ie geen zin meer in. Ik ben helemaal van de kaart, kan het gewoon niet geloven. en dan de houding die hij aanneemt, hij vind notabene dat ìk hulp nodig heb want waar maak ik me zo druk om? Kan hij er wat aan doen. Huissleutel zoek voor zo ongeveer de 10e keer en geen spoor van schaamte of schuldbesef, nee gewoon Mamma heb je even een andere sleutel voor me!! Ik weet het niet meer maar dit was zò dicht bij drinken, lang geleden dat ik dit hadIk schrik ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ziza: thnx voor die uitspraken, het is altijd goed om weer eens negatieve gedachten om te buigen naar positieve, meer realistische. Helaas kan ik dat (nog) niet op de momenten dat ik me echt even klote voel, zoals net. Het is nu wat weggeëbt gelukkig.

Heb nog veel te leren dus. Die laatste anekdote, was dat bij een AA-meeting?

@ Darjeeling. Ik bedoelde het zo: als je echt wilt stoppen maar last hebt van de trek, kan de kookwekker helpen. Als je eigenlijk nog tussen een stoppoging en stopbesluit inziet, wil je eigenlijk niet echt voor altijd stoppen en ben je dus ook niet zo gedreven om trekmomenten uit te zitten. Zoiets dan;).

@ de rest: ik ga nu even lekker lang en heet douchen. Wist je dat je lichaam door het gevoel van warm water op je huid dezelfde geluksstofjes aanmaakt (wel in mindere mate natuurlijk) als wanneer je (een) knuffel, warmte, liefde, et cetera krijgt? Ik ga mijzelf dus even wat warmte geven, tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ An: hoe voelde je je toen nuchter - na een paar maanden, na een half jaar - en hoe kwam die uitglijder precies?

@ Linde: ik pak je nu maar in gedachten dan bij de hand om samen de gremlins weg te schoppen. Meer kan ik nu niet zeggen, want ik heb zelf nog geen kinderen. Kan me er alleen iets bij voorstellen, bij die woede. Raas maar even lekker uit hier! Of ga ook even lekker lang douchen;)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde: ik heb ook een kind dat altijd alles verliest, kapot is etc. etc.
Maar dat is niet zomaar.
Vergeet je zoon ook andere dingen b.v.
Lijkt me niet verstandig om zo vreselijk overstuur te raken, ik bedoel daar help je je zoon niet mee en jezelf niet. En hoe bozer jij wordt hoe onverschilliger hij gaat doen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen: ik ben weer gaan drinken omdat ik een verslaafde ben die heeft toegeven aan die ZOOI.
Ik zou redenen kunnen hebben, heel mijn leven al, maar ik noem het tegenwoordig smoezen.
Alle smoezen, hele goeie smoezen heb ik trouwens hoor. ;) zo goed... dat ik het zelf geloof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch Dar de grote reigers pikken ook kleine eendjes dus waarom Banjo niet. Wacht ff.

Linde je zuipt je niet lam omdat je trots bent op jezelf. Je hebt ons gevonden omdat je zelf toegaf een probleem te hebben en dan heb je de 1e meest moeilijke stap al gedaan. Niet terug gaan maar door gaan, we strijden mee en er is altijd wel (geen) reden om te drinken. Sterkte en knuff van drupje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

Ja, dan begreep ik het toch goed. Misschien moet je eerst die knoop dan doorhakken.



Ja dat bedoelde ik: je moet wel vastberaden zijn en dat ben ik nog niet. Daarom zei ik ook al eerder in dit topic dat ik bang was dat zodra het wat beter met me zou gaan, ik weer alcohol zou gaan drinken onder het motto 'het kan wel weer een keertje'.

Maar goed, ga me nu niet druk maken over morgen. Vandaag drink ik niet. Heb mijn pyama aan, frituurpan aan en nestel me zo lekker voor de televisie.

Hoelang had jij gedronken voordat je stopte??

quote:


Originally posted by:
An

Maar goed als je mijn 'reden' wilt weten... wat dus een geweldige smoes was, een van de aller aller beste.... ik ben gestopt met roken!


(...)


p.s. de meest doorzichtelijke smoes was rond kerst. Houtje had 'm zo door, mijn wasmachine ging kapot.


Ik was er helemaal overspannen van.



Ja dat zijn goede! Ik ken ondertussen ook al heel wat smoezen, kan er een boek vol mee schrijven. Ik herken ze steeds beter. Stoppen met roken was nog niet in mij opgekomen omdat ik dat ook niet van plan ben voorlopig, maar wil het in de toekomst wel doen. Dankzij jou weet ik nu dat ik dat dan dus niet als een smoes mag gaan gebruiken;)...

Wel goed dat je dat trouwens zegt van die wasmachine; over dat soort smoezen had ik nog niet nagedacht. Dat moet ik dus even onthouden, om er niet in te trappen.

Eigenlijk gaan wij wel een beetje gelijk op dus, één dagje verschil. Wel fijn dat er iemand in dezelfde periode zit, al ben ik natuurlijk geen half jaar nuchter geweest hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen: geniet van je lekkere eten. Kijk wat je allemaal WEL MAG!!!
Ik mag niet roken en nu ben ik ook al aan het lijnen.
Nu wil ik alleen nog maar etennnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geniet van je sigaretje zo direct, snuif ik de lucht wel op. Okay?? Je gaat goed vandaag joh, gewoon door blijven schrijven. Ja we gaan gelijk op... we houden elkaar gewoon ff vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze is maar 16 cm hoor Dar en das goed gevoed dus hahaha.

Word sjaggie van de weer berichten:

mogenlijk kans op mistbanken
kans op regen
mogenlijk onweer
kans op zon
maar ook kans op een pittige bui

Kan drup veel beter:

overdag geen nachtvorst
tussen de buien door droog
tegen de avond kans op donker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Word sjaggie van de weer berichten:


mogenlijk kans op mistbanken

kans op regen

mogenlijk onweer

kans op zon

maar ook kans op een pittige bui


Kan drup veel beter:


overdag geen nachtvorst

tussen de buien door droog

tegen de avond kans op donker



Druppeltje,
Ik hou het op jouw weerbericht.

Spelletje Catan afgelopen, nog wat tv gehangen met de kat en de kid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd vliegt voorbij. Hoe ik in het verleden de tijd vond om drank te halen, te gebruiken en de lege flessen af te voeren? Ik weet het niet. Dan ook nog eens al dat roken: kopen, paffen, asbak legen.
Maar ik geef wel toe dat ik nog steeds hang naar het een en dan weer hang naar het ander ondervind.
Af en toe is dat zelfs knap lastig, maar toch heb ik nu echt iets van: nee, ik hoef het toch echt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Corientje hoe is het???



't Antwoord staat er al, denk ik. En jij, weer op de rails?
't Is inderdaad van de zotte om je rookvrijheid te vieren met drank.
De grootste k*tsmoes ooit. Hoewel inderdaad die wasmachine rond kerst ook geen misse smoes was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...