Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei


Vie

Aanbevolen berichten

nah vooruit, on topic, dinsdag moet ik naar de brijder voor een intake gesprek en daar zie ik wel wat tegen op, ik heb geen idee wat hun te bieden hebben waar ik wat aan heb, maar goed, dat zal de tijd me wel leren denk ik. Ik ben een beetje dwarsig naar hun toe, ik had de dame met wie ik gesproken had gemaild en geen antwoord gehad, dat vind ik niet netjes en toen ik poogde haar te bellen ging t op zijn minst gezegd raar, er werd opgenomen, ik werd doorverbonden en weer terug, toen werd mijn naam gevraagd en toen ze wisten hoe ik heette was t ook duidelijk dat ze niet bereikbaar was :)
maar goed, we zien t wel, t stoppen lukt me wel maar met alles erbij is t ook voor mij te groot om in mijn eentje te doen. het doorgronden waarom t zo gegaan is, en hoe dat psychologisch werkt en hoe dat anders moet, daar moet wel hulp bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
tapas

schorpioen, op het moment dat je denkt, het gaat goed ik kan wel weer drinken... stel je dat gewoon een dag uit, en nog een dag, en nog een dag


als je je lekker voelt is het zo heerlijk om zonder kater op te staan!! en dat is de grootste beloning als je het een dag uitstelt, dan heb je in ieder geval de volgende dag weer een katervrije ochtend gewonnen.


Als je je goed voelt mag je jezelf ook belonen, spaar het geld eens op wat je normaal zou wegdrinken en stop dat in een potje, en dan elke week kijk je hoeveel het is en verzin je wat je er voor jezelf van kan kopen.



Ik heb een behoorlijke schuld staan (understatement) dus van sparen komt helaas niet veel. Maar zo werkte het de vorige keer wel bij mij ja: ik stelde het elke keer uit en was dus eigenlijk niet echt gestopt. Want ik wilde gewoon nog een keer gaan drinken. Toen het me bij een date uitgebreid werd aangeboden, tja, toen was het hek van de dam. Wist ik veel dat dat eerste drankje zo gevaarlijk was...


quote:


Originally posted by:
Darjeeling

@schorpioen: eigenlijk zou ik me als ik jou was nu alleen maar druk maken over het hier en nu maar ja, ik weet het, een onrustige geest kun je nu eenmaal niet tot stilstand dwingen!


Misschien is het een idee om dan nu alvast alle min-punten op te sommen en op te slaan. Alle keren die je weer in de fout bent gegaan op een rij te zetten. Dan kun je die teruglezen als het weer nodig is
;)

Veel schrijven hier is op zich ook al heel waardevol! Niet alleen voor het moment waarop je het schrijft maar ook voor later, om weer terug te lezen dan zie je de fasen die je doorloopt, je leest je eigen angsten en onzekerheden terugerg leerzaam én heilzaam!



Ik ben niet echt onrustig, ik voel me gewoon zwaar klote. Kreeg net ook een e-mail terug van X (zie mijn 'Wie is wie-verhaal') en daarin sprak hij over dat we elkaar wellicht een jaar niet zien. grmbl-de-grmbl-de-pijn-het-gemis-grmbl-grmbl. Het is eigenlijk ook dat ik nu vooral hem mis, hém bij me wil hebben. Maar dat gaat dus niet gebeuren en dat maakt het allemaal extra zwaar.

Eerder schreef ik soms ook gewoon brieven aan hem, zonder te versturen. Daarin komen ook tienduizend emoties naar boven: van boos naar verdriet naar niet-weten naar berusting naar gewoon klote. Erg vervelend die emotionele jojo die ik ben, maar ik zit het minst lief in de laatste (of eerste) zoals nu.


quote:


Originally posted by:
Spud

Schorpioen, wat mij in het begin erg heeft geholpen is dat nòòit meer drinken achterwegen te laten. Dat gaf voor mij een ontzettende druk waar ik onderuit wilde komen. Omdat ik niet weet wat de toekomst me brengt. Per dag bekijken, en als je trek hebt die trek ook van alle kanten bekijken, waarom wil ik nu drinken, geeft dat echt het gewenste resultaat? Wat wil ik zelf eigenlijk?


Alleen die ruimte al, heeft ervoor gezorgd dat ik het 3 maanden volhielt. En ja, ik ben denk ik ook nog niet helemaal klaar met drank. Vrienden waarbij er een grote stilte valt als er geen borrel bij is. Of festivals.


Hé maar kan je geen vrienden uitnodigen bij jou thuis? Als je behoefte aan gezelschap hebt? Tja de eerste keer dat iemand dat tegen me zei stond ik zelf met m'n oren te klapperen. Had er nooit over nagedacht om mensen zelf uit te nodigen.
:D



Iedereen die ik zou kunnen uitnodigen, heeft al lang en breed een andere avond ingepland. En zoals ik al zei is er eigenlijk maar één persoon die ik nu bij me zou willen hebben. Hij is ook de enige die de afgelopen tijd iets kon zeggen of schrijven waardoor mijn emoties loskwamen.

Enfin: ik ga wel even voor de televisie hangen of zo, want merk dat ik niet echt prettig ben nu om mee om te gaan (oftewel: berichten van te lezen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HenkieT: ik vind dat echt niet professioneel. Ik ben EEN keer naar een hulpverlener geweest voor mijn verslaving. Ik vond het zo ... confronterend en zo TE persoonlijk en zo niet anoniem.
Maar misschien moet ik dit nu niet zeggen, want jij zoekt gewoon hulp. Maar dat gevoel kwam weer toen jij over de Brijder schreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net mijn eerste momentje 'Zal ik dan toch vanavond nog maar wel wijn gaan halen'... De gremlins zijn dus thuisgekomen nu. Als ik op internet opzoek tot hoe laat de AH To Go open is, weet ik al hoe laat het is...dat heb ik nog niet gedaan...maar wel bijna. Als een soort geruststelling dat het nog kan.

Het enige wat mij nu echt tegenhoudt is hoe brak ik eruit zie en dat ik morgen heel veel moet doen.

An, ik zal doorschrijven, maar ben bang dat er vanavond niet zo veel mensen hier aanwezig zijn;)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan mijn verslag werken, ga ik niet meer doen. Heb nu televisie aan, muziek aan, zit hier, mail X weer terug (die sorry zegt want hij bedoelde het allemaal niet zo negatief en bedoelde ook niet per se een jaar) en denk aan een optie die ik vanavond heb: frituren! Pizza bestellen! Brood eten! Me helemaal suf roken (al smaken de sigaretten inmiddels nergens meer naar)! Slapen! Wijn halen!

Maar dat verslag: ja daar baal ik wel enorm van want dat moet echt vergevorderd zijn morgen. En laat ik nu net al mijn energie en tijd even voor mijzelf nodig hebben. Wellicht dat als ik morgen wakker word, wat meer energie heb en er even tegenaan kan gaan. Moet ik natuurlijk geen wijn gaan halen........

Dit is inderdaad (weer) mijn eerste dag, maar ik heb al wel veel stoppogingen gedaan. Waaronder één van drie maanden twee jaar terug en in de afgelopen tijd echt talloze van één of twee dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen JIJ gaat GEEn wijn halen okay???

Ik zit vandaag aan mijn tweede dag.
De eerste dag is moeilijk, accepteer dat.
Morgen zal je fit als een kikker zijn... en minder somber en.. minder eenzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm gestopt blijven Wing, de adders onder t gras vandaan halen ;) Ik ben ook al vaak gestopt he, al had ik toen niet de intentie helemaal gestopt te blijven, dat is nu anders

het zal wel een reden hebben An, dat ik nog niet een intake heb gehad of zo, maar dat ga ik wel horen als ik er ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er al achter: het is Mogwai:). Vond hem altijd zo schattig, zodra het lukt schop ik die gremlins eruit en zet ik Mogwai ervoor in de plaats! Lief zijn voor jezelf zeg maar....

Ik denk dat ik zo wellicht wat ga frituren en lekker ongegeneerd even schransen voor de televisie. Verstand op nul tot elf uur (gokje, heb nog steeds niet op de website gekeken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen, lekker douchen en daarna pyjamaatje aan!! dan wordt het al lastiger en minder aantrekkelijk om weer naar buiten te gaan.
nog 40 minuten te gaan. Gewoon tegen de trek zeggen, haha, jij gaat het mooi niet winnen vanavond, vanavond win IK!! want IK wil morgen lekker fris opstaan en niet met een houten kop en saggerijnig en depressief.
Je kunt het echt verdragen!! Je bent sterk genoeg Schorpioen!!!!! GO GO GO GO!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...