albertina Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Goedemorgen allemaal,Wat een drukte al zo op de vroege morgen.Hier alles goed, behalve dat mijn internet een beetje kuren vertoond.Ongeduldig als ik ben geef ik het dan maarop en zet de compu maar uit.Vandaag ga ik naar het tuincentrum om plantjes voor mijn kleineterasje te halen.Helaas ben ik niet in het bezit van een tuin.An,goedzo pak jezelf beet.Het kwartje moet toch eens vallen.Verder wens ik iedereen een droge dag toe,geniet van het zonnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Zo'n klap is toch zeker wel een daalder waard? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Hey Water, daar ben je weer. Kan je misschien ???? ff langskomen, ik krijg een USB-verbinding met Internet niet geïnstalleerd. Programma geinstalleerd, pc geherstart, nou moet de pc de nieuwe usb herkennen maar dat doet-ie niet. Dat is nodig om de stuurprogramma's te installeren (die ik erop heb gezet dus...bij de installatie?Het is voor Zoon, die heeft Internet op zijn kamer, maar verwisselt nu steeds de kabels tussen zijn X-box en zijn pc en dat is nie goed nie voor kabels nie en voor aansluitingen ook nie. Wat een gedonder altijd zeg met dat draadloze netwerk grrrrrrr. Ik snap dat Tina dan gewoon haar laptop dichtklapt....An / HenkieT,Wat was de briljante tip van HenkieT? Ik kan het niet terugvinden, misschien al dágen geleden geschreven? Of weet iemand anders het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 An,Ik adviseer je toch niet alleen de knop om te zetten, maar een sms afspraak te maken, dat helpt écht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Allen een goedemorgen,Maak er een droog weekend van!!Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Lieve mensen,nog even een geheel off topic vraagje.Ik ben gister op pad geweest voor een nieuwe PC,ik wil dan weer een laptop.Nu is echter bijna alles Windows Vista.Heeft iemand daar ervaring mee?Ik heb nu Windows XP.En ik vraag mij dan af als ik bepaalde programma's wil overzettenof dat wel kan.Ik de winkels krijg ik niet echt goed advies, aangezien ik een digibeetjeben, een beetje twijfelachtig wat ik nu moet kopen.Advies graag per PBAlvast reuze bedankt,ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Goedemorgen, wat een energie hier! Heerlijk:)... Fijn om te weten dat er een meerdere Nederlanders/Belgen zijn die zich zo goed voelen. En het is ook schitterend weer, wat ik echt niet had verwacht. Zo maar eerst even lekker douchen en dan ook de gordijnen open gooien (voordat het te laat is).Eén van mijn katjes lukt het steeds haar kapje eraf te trekken, zelfs nadat ik hem strakker heb gemaakt. Iemand ervaring hiermee? Een tip? quote: Originally posted by: PEMBedenk dingen waar je dankbaar voor bent en begin de dag daarmee. ziet het niet drinken niet als een straf, maar kijk naar de tijd toen je nog niet dronk. Hoe leuk was het toen. Dat kan nu ook./q] Wat nu als je die tijd vóórdat je dronk niet hebt gekend. Bij mij is het namelijk zo dat ik dan alleen terug kan gaan naar mijn kindertijd en een heel klein stukje pubertijd, ik begon al jong met drinken. Bovendien ben ik de helft daarvan 'kwijt' dankzij het wegdrinken van geheugencellen. quote: Originally posted by: houtjeAn, Ik adviseer je toch niet alleen de knop om te zetten, maar een sms afspraak te maken, dat helpt écht. Zijn er meer mensen hier die dat doen? Dat lijkt me namelijk wel fijn, zo'n buddy...Ik wil vandaag weer een adb-poging wagen en het inderdaad niet als straf zien, maar als iets moois. Vandaag ga ik denk ik voor de positieve gedachte: 'een hele avond tijd om dingen te doen én gewoon lekkere dingen kunnen eten:)'. En als straks die lichamelijke trek weer opspeelt, ga ik hier posten. Als het helpt, weet ik dat dan voortaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: houtjeHey Water, daar ben je weer. Kan je misschien ???? ff langskomen, ik krijg een USB-verbinding met Internet niet geïnstalleerd. Programma geinstalleerd, pc geherstart, nou moet de pc de nieuwe usb herkennen maar dat doet-ie niet. Dat is nodig om de stuurprogramma's te installeren (die ik erop heb gezet dus...bij de installatie? Het is voor Zoon, die heeft Internet op zijn kamer, maar verwisselt nu steeds de kabels tussen zijn X-box en zijn pc en dat is nie goed nie voor kabels nie en voor aansluitingen ook nie. Wat een gedonder altijd zeg met dat draadloze netwerk grrrrrrr. Ik snap dat Tina dan gewoon haar laptop dichtklapt.... Alle USB-dingetjes er even uit laten, bij Apparaatbeheer alle USB-dingetjes tot en met de Root Hubs en de Controller weggooien, PC opnieuw opstarten, dan vindt-ie de Root Hub enzo weer, als dat klaar is opnieuw opstarten, software installeren, opnieuw opstarten en het USB-dingetje aansluiten.De laatste twee regels herhalen voor ieder USB-dingetje.De Root Hub houdt vanalles vast wat er ooit aan USB rommel is ingeplugd of geïnstalleerd en raakt op den duur in de war. HTH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 schorpioen, lekker het kapje aflaten als de kat verder niet aan de hechtingen zit. Anders een rompertje ofzo aandoen (kleinste maat zeeman)Je zou kunnen kijken wie er ongeveer op dezelfde tijd als jou hier zich aangemeld heeft en nog steeds meeschrijft zodat je samen op kunt gaan. Daar kan je veel aan hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: waterZo'n klap is toch zeker wel een daalder waard? hihi.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: tapasschorpioen, lekker het kapje aflaten als de kat verder niet aan de hechtingen zit. Anders een rompertje ofzo aandoen (kleinste maat zeeman) Je zou kunnen kijken wie er ongeveer op dezelfde tijd als jou hier zich aangemeld heeft en nog steeds meeschrijft zodat je samen op kunt gaan. Daar kan je veel aan hebben! Thnx voor je tip! Ze had overgegeven, dus ik vermoed dat ze eraan heeft gezeten.Nou, ik begin vandaag opnieuw, dus wie begint er ook (weer) vandaag:)?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Hoi Schorpioen, probeer een besluit te nemen ipv een poging. Voor mij geld dat een besluit wat meer rust geeft dan een poging. Lichamelijke trek zal je voelen, hier heten ze gremlins, en ja die mag je hier van je af komen schreeuwen. Ik vond mijn eerste 2 weken het moeilijkst,daarna dacht ik nou ja er is wel trek maar blijkbaar overleef ik dat.Verder was ik gewoon nieuwsgierig wie ben ik achter die verslaving. Het is een avontuur, een ontdekkingstocht: er zitten ook leuke kanten aan.Er was hier een avond dat er 3 personen, waaronder ik, last hadden van gremlins,met z'n 3-en liepen we hier te schelden op die krengen en weet je alle drie zijn wedie avond nuchter doorgekomen. Dat vond ik wel een staaltje van forumkracht.Het gaat fout bij de meeste omdat ze niet aan die forumbel trekken. Voordat je drank koopt, laat staan drinkt, eerst het forum. Wat mij in het begin ook hielp was een soort forummeldingsplicht, sochtends en savonds melde ik mij nuchter. Succes ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Thnx Dhendro, ik moet dat echt doen! Vandaag zal ik hier blijven rondhangen, tussendoor wat eigen dingetjes doen. De eerste stappen heb ik in ieder geval al ondernomen: douchen en gordijnen open:). Op dit soort dagen baal ik wel dat ik geen tuintje of balkon heb.... maar moet eerst beetje bijtrekken voordat ik überhaupt de straat opga (en moet eigenlijk een artikel schrijven, anders heb ik een probleem maandag).Voor de kattenkenners: de ene heeft zelfs twee keer overgegeven, waarvan één keer felgeel spul (ik gok dat dat de hechtingsstoffen zijn) en één keer wit schuim (wat ze ook een keer overgaf toen ze kattengras had gegeten). Moet ik me nu zorgen maken? Ik heb zelf geen auto, dus kan niet zomaar even naar de dierenarts rijden:s... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Dhendro, jij gaat goed zeg!! Je hebt inderdaad de juiste instelling, trek kan je uitzitten en nieuwsgierig zijn naar wie je bent zonder drank helpt ook goed om het vol te houden.Het is de moeilijke weg maar wel de weg die uiteindelijk het meest oplevert. De grootste prestatie is wel dat je je familie-vakantie droog doorstaan hebt.. als je dat aan kan kan je alles aan Schorpioen, vind het een goede tip van Dhendro om gewoon iedere ochtend en avond te komen melden hoe het gaat en bij trek inderdaad eerst hier komen en dan verder kijkenWat drank met je doet is bekend, dat weten we allemaal, de roes, over je grenzen gaan, gedrag dat gaat veranderen, Denken dat je de leukste en de liefste en fantastisch bent en dat met drank alles leuker en gezelliger is... uiteindelijk in een coma in slaap vallen en de volgende ochtend spijt, kater, boosheid, schaamte. Het is zo voorspelbaar. Niet echt spannend dus. Heel voorspelbaar eigenlijk en zelfs saaiDie andere weg is zoveel meer verrassender en interessanter, het is een ontdekkingstocht inderdaad, naar wie je werkelijk bent. Er komt acceptatie bij kijken, en door te accepteren dat je bent wie je bent en te rouwen om het feit dat je niet bent wie je had willen zijn komt er uiteindelijk meer rust van binnen en wordt het leven makkelijker. Je moet jezelf serieus gaan nemen en daarbij hoort verantwoordelijkheid nemen voor jezelf. De regie over je eigen leven weer in handen krijgen.Dat geeft je uiteindelijk een grotere Boost dan de roes die drank brengt. Spannend dus. minder voorspelbaar en zeker niet saai!Ik ga op stap, tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: tapasWat drank met je doet is bekend, dat weten we allemaal, de roes, over je grenzen gaan, gedrag dat gaat veranderen, Denken dat je de leukste en de liefste en fantastisch bent en dat met drank alles leuker en gezelliger is... uiteindelijk in een coma in slaap vallen en de volgende ochtend spijt, kater, boosheid, schaamte. Het is zo voorspelbaar. Niet echt spannend dus. Heel voorspelbaar eigenlijk en zelfs saaiDie ga ik onthouden! Bedankt voor je wijze woorden weer en 'stap'ze';)! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Nou dat was het kortste bezoekje aan het tuincentrum ooit.Dikke rijden auto's en wachten op een parkeerplaats.Nou, laat ik daar nu net geen geduld voor hebben.Volgende week maar proberen, door de week zal het vastrustiger zijn.Schorpioen,ik las je posting over de Detox.Wonderlijk dat je dat zelf moet betalen,tenminste dat lees ik.Een vriendin van mij is een jaar in deel tijd Detox bij de Brijder geweest (drie dagen per week)En staat nu een jaar droog. Om voor mezelf te spreken ik heb naast de ambulante hulpde AA weer opgezocht.Dat voelt goed voor mij.Als ik het moeilijk heb kan ik iemand bellen.Desnoods komen ze langs om te praten.Ik heb zelf wel baat bij het forum, maar alleen is het niet genoeg voor mij.Ik wens je sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: albertinaNou dat was het kortste bezoekje aan het tuincentrum ooit. Dikke rijden auto's en wachten op een parkeerplaats. Nou, laat ik daar nu net geen geduld voor hebben. Volgende week maar proberen, door de week zal het vast rustiger zijn. Schorpioen, ik las je posting over de Detox.Wonderlijk dat je dat zelf moet betalen, tenminste dat lees ik. Een vriendin van mij is een jaar in deel tijd Detox bij de Brijder geweest (drie dagen per week) en staat nu een jaar droog. Om voor mezelf te spreken ik heb naast de ambulante hulp de AA weer opgezocht. Dat voelt goed voor mij. Als ik het moeilijk heb kan ik iemand bellen. Desnoods komen ze langs om te praten. Ik heb zelf wel baat bij het forum, maar alleen is het niet genoeg voor mij. Ik wens je sterkte. Hé Albertina,Ja stom hè; een detox kán levens redden en toch wordt het niet vergoed. Schande van het Nederlandse systeem, misschien kunnen we een (online) handtekeningenpetitie beginnen haha;)...Ik ga denk ik niet naar de detox. Waarom? Dat heb ik in het dagdraadje van gisteren uitgelegd... denk dat ik er sterker uitkom als ik doorga met mijn gewone leven. Daarbij heb ik al veel steunpunten (zoals ik ze noem) ontwikkeld. Bovendien kan ik het dus niet betalen.Ik heb ook over de AA nagedacht, maar twijfel nog. Mijn huisarts zei nog dat dat een beetje een verouderd systeem is:s... Maar ja, het feit dat er anderen zijn met hetzelfde probleem, een soort forum maar dan met mensen die je echt ziet en spreekt, klinkt wel aanlokkelijk. Hoe gaat het er daar eigenlijk aan toe? Net zoals in films?Jammer van het tuincentrum! Wat wordt het nu vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Hoi Tapas, dank je.Goed dat je het nog eens zegt, die familie, pfff, weet je dat jij eraan hebt meegeholpenom me daar doorheen te trekken? Dat ben ik geloof ik straal vergeten om te zeggen.De eerste week van familiebezoek vond ik lastig, confronterend enz. Totdat ik besefte dat ik met een te hoog verwachtingspatroon het bezoek tegemoet zag.Toen ik mijn verwachtingen versoepelde; zoveel mogelijk los liet en wat meer ruimte voor mezelf nam, oa door iets wat jij zei, ik weet even niet meer wat, iets van laat ze jouw leven of werk maar eens een week doen, ging het een stuk beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Schorpioen,ik ervaar het niet als een verouderd systeem,in de periode dat ik niet dronk ben ik er 6 jaar eenwekelijkse (soms meer) bezoekster geweest.Toen ik niet meer ging ben ik na een paar jaarterug gaan drinken.Welliswaar met maanden niet en dan weer eenuitschieter, maar toch.Ik heb hier veel geleerd, maar ben toch een mens watRL contacten nodig heeft.Ook ga ik weer werken aan de 12 stappen.Het werkt voor mij het beste.Over het betalen van de detox, mijn vriendin heeft nietsbetaald.Dus wellicht is het per instelling verschillend.Maar goed een ieder kan kiezen voor de manier die hem of haar het bestelijkt.Wat mijn ervaring wel is dat door alleen niet de drinken ik er niet kom.Vandaar de AA, daar zijn veel ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen, en ja het klinkt raar, ik help hen als beginnende stopperook weer.In plaats van het tuincentrum ga ik vanmiddag een uurtje sporten.Goed voor de gelukshormoontjes en mijn lijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: albertinaSchorpioen, ik ervaar het niet als een verouderd systeem, in de periode dat ik niet dronk ben ik er 6 jaar een wekelijkse (soms meer) bezoekster geweest. Toen ik niet meer ging ben ik na een paar jaar terug gaan drinken. Welliswaar met maanden niet en dan weer een uitschieter, maar toch. Ik heb hier veel geleerd, maar ben toch een mens wat RL contacten nodig heeft. Ook ga ik weer werken aan de 12 stappen. Het werkt voor mij het beste. Over het betalen van de detox, mijn vriendin heeft niets betaald. Dus wellicht is het per instelling verschillend. Maar goed een ieder kan kiezen voor de manier die hem of haar het beste lijkt. Wat mijn ervaring wel is dat door alleen niet de drinken ik er niet kom. Vandaar de AA, daar zijn veel ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen, en ja het klinkt raar, ik help hen als beginnende stopper ook weer. In plaats van het tuincentrum ga ik vanmiddag een uurtje sporten. Goed voor de gelukshormoontjes en mijn lijn. Albertina, ik ga denk ik toch een keertje kijken bij de AA, sociale contacten doen mij immers veel goed. Maar het is zoals in films, dat je moet gaan staan en zeggen 'Hallo ik ben Schorpioen en ik ben alcoholist?' En zitten er überhaupt mensen van mijn leeftijd (27)? Niet dat dat verder wat uitmaakt trouwens....Ik zal dat van die detox woensdag even vragen aan de dokter. Als ik het niet hoef te betalen, ga ik het heroverwegen.Sport'ze!Momenteel voel ik me eigenlijk gewoon klote. Heb nog geen drang naar drank, maar toch. Ik praat maar tegen mensen op MSN en via de e-mail, maar niemand reageert. Tja, iedereen zit natuurlijk buiten nu:s... Heb ook (nog) geen zin om mensen te bellen, dus daarom zeg ik het maar even hier, ben ik het toch lekker kwijt. Zo: blegh gruwel bah waardeloze drank!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Heerlijk om jullie gekwebbel te lezen Deze jongen gaat eens naar buiten. De binnenboel heeft een grote beurt gehad, was nodig en heeft me geholpen mijn zinnen te verzetten. Wat een mooi weer Ga op de fiets een lange rit maken door het groen....daarna schuif ik aan tafel bij mijn zus.Ik sein uit....inmiddels is de familie op de hoogte wat broer(tje) (ben de jongste) nu weer 'overkomen' is....open kaart spelen is zo belangrijk. Heb A. gebeld om te vragen hoe het met haar is. We hebben een goed gesprek gehad en besloten om die plantjes zondag maar in de tuin te zetten.Vandaag heb ik genoeg aan mijzelf. Voel me sterk en evenwichtig.Lieve An, ik heb vertrouwen in je Fijn weekend beste lotgenoten GroetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Schorpioen, heb je alle drank al de deur uit? Weg met dat spul, want jij drinkt niet meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Har dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 quote: Originally posted by: dhendroSchorpioen, heb je alle drank al de deur uit? Weg met dat spul, want jij drinkt niet meer! Alle drank is de deur uit ja en ik denk dat ik vandaag zelf ook de deur niet uitga. Ik heb echt behoefte aan een dagje chagarijnig, verdrietig, geblokkeerd thuis zitten... gewoon even lekker zwelgen en balen. Morgen ga ik wel weer dingen doen.Als niemand in mijn omgeving aandacht aan me wil geven, geef ik die dus maar aan mijzelf. Iemand zei ooit tegen mij 'Niemand zorgt zo goed voor jezelf als jij zelf'. Een waar credo....Thnx voor je steun Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Dat mag, alles mag behalve een borrel. Succes iedereen vandaag, ik ga maar eens wat doen voordat manlief weer thuiskomt na 5 dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden