Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

NoaduBois jij komt er wel, ik vindt je echt een prachtmens en je komt zeer verstandig over:present:

Ik denk dat jij het wel allemaal op een rijtje hebt en dat als je overtuigd bent te stoppen een geweldig leven krijgt,

Hier wat minder,, geen drank maar wel een rot gevoel, zit nu op 2 weken gestopt en merk dat ik de weekenden wel moeilijk vindt, ik heb met name slaapgebrek dat wil zeggen dat ik in slaap val maar ook halverwege de nacht wakker wordt en dan maar zit te zitten.

Nu ik ga nog maar even RTL gemist kijken en de hond wat aandacht geven,

Trusten en tot morgen en ik drink niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

suusje: bedankt voor het enorme compliment, wat een opsteker *bloos*

hannah: ik denk dat je als ouder nooit echt schuld hebt aan de acties van je kinderen. Toen ik het vertelde aan mijn ouders, toen was mijn gebruik al 3 jaar uit de hand gelopen, toen was ik eigenlijk al bezig met stoppen/minderen. Eerder durfde ik het niet te vertellen omdat ik ze geen verdriet wilde doen.

Mijn ouders zeiden dat ze het wel hadden verwacht. Al toen ik klein was zat ik heel anders in elkaar dan mijn broer en zussen. Ik gingg altijd zelf op ontdekkingstocht uit, wilde alles zien wat er op de wereld was, liep vaak weg, niet om weg te elopen, maar om ergens anders te komen. Dat vond ik gewoon heel interessant. Zo zit ik nog steeds in elkaar, dat is ook de reden waarom ik ging experimenteren met drugs... Ik denk dat je het dus deels niet tegenhoud. Dat hoeft ook niet, het is niet alleen maar slecht...

Maar ik snap dat je als ouder je kind de negatieve invloeden het liefst zou besparen. Het enige wat je kunt doen is denk ik, veel liefdevolle aandacht geven. Voor elk kind in dezelfde mate. Bedenk een activiteit die je met elk kind afzonderlijk kan doen. Overleg dit met het kind. Misschien heeft de ene een uitgesproken passie voor film, of komt de ander graag in het bos, etc. Ik denk dat het belangrijk is om een individuele band op te bouwen met een ouder. Zelf heb ik me bv bestwel verwaarloosd gevoeld, omdat alle aandacht naar mijn broer ging die depressief was. Daardoor had ik altijd het idee dat het met mij goed moest gaan. Ik stopte mijn eigen emoties weg, speelde altijd het zonnetje in huis, wilde iedereenn opfleuren... Jarenlang onderdrukte ik dus mijn emoties... ik voelde me opgesloten thuis, toen ik op kamers ging wonen kwam dat er allemaal uit...

maargoed, ik zou hiervan nooit mijn ouders de schuld willen geven hoor, en nu achteraf ben ik blij met al deze ervaringen, want ik heb er veel van geleerd in korte tijd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...