Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier zijn de rapen alweer gaar! Verschrikkelijk zoals die kinderen kunnen bekvechten en ruzie maken.
Ik geloof dat ik maar mijn koffertje pak en een enkele reis Timboektoe neem.
Mijn vriendin wil wel mee die heeft drie pubermeiden die elkaars makeup uit het raam gooien, elkaars spullen vernielen en regelmatig trekken ze elkaar de haren uit het hoofd. Dat gebeurt hier nog niet maar veel scheelt het niet.
O ja netjes tikken, sorry Dar!
En het begon allemaal zo mooi!
Ik ben erg actief geweest, vroeg boodschappen gedaan was ophangen en meer van die dingen.
Samen met mijn dochters de auto gewassen en in de was gezet, vriend erg blij want het werd meer dan tijd!
Nu vertrekken gelukkig twee van die mormels naar de stad, blijft er nog een over maar met een is het nog niet zo kwaad kersen eten.
Ik sta er na 3 jaar nog steeds versteld van hoeveel energie ik heb en hoeveel ik aankan terwijl ik toen ik nog dronk echt helemaal niks aankon.
Dus mensen kom op en stop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even snel een kattebelletje. Het gaat goed met mij, nog heel erg onrustig maar ik verwacht dat dat vanzelf bij gaat trekken. Er op terug kijkend ben ik hier net op tijd binnen gekomen, mijn rug had de oorlog aan mij verklaard plus de herinnering aan mijn rendez vous met de bus, erg pijnlijk samen. Het niet slapen, ze hebben mij hier erg geholpen.
Nu begint er weer ruimte te komen voor ander gedachten. Probeer zo vaak mogelijk mee te lezen maar is niet altijd mogelijk.

Ik wens iedereen een mooie dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Doe geen poging meer op de draad te komen, spring er zo wel in want het is te veel om bij te lezen.

Ben een stumme trut met die posting over al dat eten wat verkeerd ging maar wat ik kon betalen en in huis heb. Moest er om lachen later maar had niet in de gaten dat er hier iemand naar de voedselbank moest. Onbewust doe je denk ik dan toch iemand pijn met zo'n posting en heb daar met mijn boerenverstand niet bij stil gestaan. Wil iedereen die ik hier mee zeer heb gedaan mijn excuses aanbieden en zeggen dat ik geen woorden heb over deze lompheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup,

Heb je persoonlijk bericht gehad van iemand die zich gekwetst voelde? Volgens mij was er méér zorg over of jij wel de juiste bestelling had gekregen (en niet teveel had betaald....).

Ja, we spreken hier over alles door mekaar.

Als ik nou zeg, dat er een fles wasverzachter achter in mijn kratten (!!) boodschappen is gepletterd en kapot gegaan, dan kan ik mensen kwetsen die 1. alleen maar geld hebben voor een plastic tasje met boodschappen en géén kratten vol halen, maakt niet uit wat er in zit (in dit geval veel wc-papier, hihi) en mensen kwetsen die 2. geen wasmachine hebben en er een met iemand delen.

Dan kun je 3. hier ook niet meer schrijven dat je teveel zoop want 4. had je daar dan geld voor? Ook mensen die bij de voedselbank lopen roken nog hun sigaretje (eigen verantwoordelijkheid).

Dus: schrijf wat je dwars zit en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand je posting verkeerd heeft opgevat (tenzij iemand natuurlijk naar jou toe gereageerd heeft .... dan is het een andere zaak).

Maar dan kun je ook beter hier niet schrijven, internet kost ook minstens 15 euro per week, etc. etc. etc. Die piekers over anderen lijken me voor jou, met zoveel ellende aan je eigen koppie, niet echt helpende gedachtes.

Tot zover de preek van heden :o:P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Houtje ze was niet gekwetst maar attendeerde me heel tactisch dat ik het aan de voedselbank kon doneren waar ze net vandaan kwam en dat zei me genoeg want daar denk je toch over na. Niets aan de hand en echt niks rots naar mij toe maar ben er erg van geschrokken dat er hier iemand bij de voedselbank loopt. Weet van de voedselbanken en doneer ook maar dat is ver van mijn bed en als ik dan lees dar er hier iemand is die er uit nood naar toe moet komt het wel dichterbij. Het hield me zo bezig die bestellig en dat ventileer je hier ff zonder te beseffen dat je iemand de ogen uit steekt of onbewust pijn doet wat mij weer pijn doet want stond er echt niet bij stil maar maakt me wel weer van vele dingen bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik ben nog altijd nuchter gebleven.
Ik ben muzikant, en heb vanavond een optreden voor een koppel dat 25 jaar gehuwd is.
Dan zit ik natuurlijk midden in het plezier, en in de drank.
Als dat maar goed gaat aflopen.
De eerste laten staan is voor mij ook het beste, maar niet altijd even gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert ik wens je wijsheid voor vanavond. We weten allemaal wat er na het eerste glas komt.....
Juist en nog meer en dan de volgende dag dat allerellendigste gevoel!
Het brengt niks maar neemt wel! Nogmaals sterkte gewoon niet de eerste nemen
dat is alles, klinkt simpel misschien maar ergens is het ook zo simpel, al is het moeilijk om te doen!
Heeft iemand een lekker recept voor raapstelen?
iIk moet een beetje om mezelf lachen, kan me niet herinneren ze ooit gegeten te hebben maar heb
ze gekocht en weet nu niet wat er mee aan te vangen.
Tips welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert je bent een tijger het zo lang al vol te houden en dat ga je redden vanavond. Je hebt bewezen erg sterk te zijn dus go go go al zal het niet makkelijk zijn midden tussen al dat lekkers. Doe maar net of er kakkerlakken in zitten en dan roep je vanzelf om koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
linde

Heeft iemand een lekker recept voor raapstelen?


iIk moet een beetje om mezelf lachen, kan me niet herinneren ze ooit gegeten te hebben maar heb


ze gekocht en weet nu niet wat er mee aan te vangen.


Tips welkom!



Linde, ik vind ze heerlijk met zo'n simpel groentesausje (in pakje uit supermarkt). In blokjes snijden, twintig minuten koken, sausje erover en smullen maar.

Wij noemden ze vroeger thuis altijd pantoffeltjes hihi:)....


Geert, besluit dat je gewoon niet de eerste neemt en houd daaraan vast. Is er iemand bij die je dit kan vertellen? Dan zou ik dat doen, kan diegene je steunen........ Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk es wie er weer is :) Ik ga echt niet alles terug lezen hoor, wij waren lekker buiten, zoveel roofvogels gezien ook, bruine kiekendief, wel een stuk of vijf zes buizerd, valkies en prachtige natuur ook en dat allemaal zo tussen de zaan en purmerend :) als t lukt zet ik wel een vogelfototje online, fietsen zo is heerlijk, ik gok een km of dertig gedaan, van purmerend rond het twiske, zaanse schans ff meegenomen, beetje de toerist uithangen in eigen tuin, das wat anders dan op de bank hangen te zuipen :) Ik ben een tevreden mens met een grote nuchtere glunder op zijn bekkie, wat is t leven toch mooi \

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Schorpioen, kom op. Probeer het idd positief te zien. Ik heb vandaag een terrasje gepakt en heb een heerlijke thee uitgezocht. Daar heb ik heerlijk van genoten. Zoek naar andere drankjes die je lekker vind. Probeer van alles uit. En probeer te genieten van de dingen die je nu drinkt.
Voor wat betreft Detox. Dat is per instelling verschillend. Volgens mij wordt het vergoedt als je het via de Brijder doet. Ik loop bij en peut en praatgroep van de Brijder en dat bevalt erg goed.

AA overweeg ik, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Komop schorpioen, ga met me mee en laat de eerste staan. Dan ben je morgen super trots op jezelf.

nog een reactie op mijn "even voorstellen". Thuis praten gaat met vallen en opstaan. Boosheid onbegrip en frustratie. Daar hebben we een lange weg te gaan. Maar ook daar moet ik nu bedenken, als ik nu praat doe ik het in ieder geval met mijn volle verstand.

Ik houd me ook voor dat het niet drinken hard werken zal zijn. Van mijn peut moet ik in korte stappen denken. Eerst vandaag niet, dan nog een dag niet, en naarmate je verder komt kan je de termijnen wat verleggen. Te bedenken dat je nooit mag drinken, daar raak je gefrustreerd van. Je gaat vandaag gewoon geen alcohol drinken maar een lekker kopje thee of wat anders.

Lieve groetjes Pem en blijf van je afpraten hier, want dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik log even in om te melden dat ik alweer thuis ben. Eerst maar even bijkomen nog en dingetjes doen voor het eten en pas na het eten kom ik terug om te lezen en te schrijven (daar heb ik zin in, dus hou je vast).
Wil er wel op wijzen dat in de AD-bijlage: Weekend een heel artikel gewijd is aan alcoholisme en dan niet aan de alcoholisten in de goot, maar die nog normaal functioneren in de maatschappij. Ik vond het een hele goeie bijdrage en hoop dat het mensen aan het denken zet over hun alcoholgebruik. Ook Tactus en Alcoholdebaas.nl werden vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

Je gaat goed Schorpioen!


Heb je wel wat lekkere verwen-dingen in huis?


Lekkere sapjes, lekker fruit enzo..


of taart en koek/snoep als jij dat wil..


en veel vitaminen, een goede film, lekkere tranentrekker ofzo?


Nou ja, anders zijn wij er ook nog natuurlijk!


Sterkte en zet m op
:present:



Darjeeling, fijn zeg, die steun hier dus jij ook bedankt. Ik zit de laatste paar uur in een soort positieve flow/denkwijze, dus het gaat redelijk. Ik doe vandaag gewoon lekker waar ik zin in heb en dat is ook niet drinken:). Vanavond ga ik dingen doen! Maakt niet uit wat, maar ik heb tijd en dat voelt fijn. Ik zwaai naar die trek in de verte; vandaag is hij niet welkom. Vandaag is vrijheid welkom.

(Alhoewel ik wel enorm baal van het artikel; dat moet morgen eigenlijk af zijn, maar morgen krijg ik ook bezoek:s en ik heb nu eigenlijk even geen zin me met mijn werk bezig te houden. Maar ja, vandaag even niet.)

Heb in ieder geval chips en frituur in huis, dus als ik wil kan ik mijn slag slaan. Maar straks ga ik eerst gewoon gezond eten (witlof, groenteburger) want daar houd ik ook van. Maar alles mag en kan vandaag - behalve alcohol.


quote:


Originally posted by:
PEM

@ Schorpioen, kom op. Probeer het idd positief te zien. Ik heb vandaag een terrasje gepakt en heb een heerlijke thee uitgezocht. Daar heb ik heerlijk van genoten. Zoek naar andere drankjes die je lekker vind. Probeer van alles uit. En probeer te genieten van de dingen die je nu drinkt.


Voor wat betreft Detox. Dat is per instelling verschillend. Volgens mij wordt het vergoedt als je het via de Brijder doet. Ik loop bij en peut en praatgroep van de Brijder en dat bevalt erg goed.


AA overweeg ik, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.


Komop schorpioen, ga met me mee en laat de eerste staan. Dan ben je morgen super trots op jezelf.



AA ga ik dus aanstaande vrijdag kijken en dan zie ik vanzelf wel of het me bevalt. Ze verplichten je gelukkig tot niets en als het dus niets is, zoek ik wel andere wegen. Heb net ook het boek 'De kracht van het nu' besteld; schijnt heel goed te zijn én is vooral ook geschikt voor mij denk ik.

Dat trotse hè... Bij mijn stoppoging twee jaar terug was ik drie maanden nuchter. Toch heb ik mij toen niet één keer trots gevoeld. Dat mistte ik wel, maar ja, ik kan mijzelf moeilijk wat aanpraten als ik het niet zo voel. Ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat (want ik vind stiekem wel dat ik er recht op heb om trots te zijn, dat mag iedereen zijn die is gestopt!).


quote:


Originally posted by:
CPAS

Hoi allemaal,


Ik log even in om te melden dat ik alweer thuis ben. Eerst maar even bijkomen nog en dingetjes doen voor het eten en pas na het eten kom ik terug om te lezen en te schrijven (daar heb ik zin in, dus hou je vast).


Wil er wel op wijzen dat in de AD-bijlage: Weekend een heel artikel gewijd is aan alcoholisme en dan niet aan de alcoholisten in de goot, maar die nog normaal functioneren in de maatschappij. Ik vond het een hele goeie bijdrage en hoop dat het mensen aan het denken zet over hun alcoholgebruik. Ook Tactus en Alcoholdebaas.nl werden vermeld.



Ben benieuwd naar al je verhalen CPAS. En is het misschien mogelijk dat verhaal in te scannen en hier ergens te plaatsen? Ik (en wellicht ook anderen) ben er wel erg benieuwd naar namelijk.

@ HenkieT: ik blijf erbij dat jij erg goed bezig bent. Je bent zo positief en doet zoveel leuke dingen, heerlijk. Hulde:).

@ Geert111: sterkte, laat samen met mij de eerste staan:).

@ druppeltje: is toch niet jouw 'fout'? Kon jij niet weten, laat het los. Dat andere mensen het moeilijker hebben met sommige dingen, betekent niet dat jij daarom maar moet inbinden met waar je moeite mee hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...