Spring naar bijdragen

vrijdag 29 mei

HenkT

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje,

Wat kan een menselijke geest toch rare kronkels hebben.
Ben je trots dat je niet meer drinkt, dat je daarover meegeschreven hebt aan een boek, dat je n.a.v. het verschijnen van dat boek een interview hebt gegeven aan een journalist van de schrijvende pers en dan KRIJG JE HET IN JE HOOFD DAT JE WIL DRINKEN!?

DAT GA JIJ MOOI NIET DOEN. JIJ BENT DE BAAS OVER JE LEVEN. JIJ HEBT DE REGIE EN DIE WIL JE NIET UIT HANDEN GEVEN. ZEKER NIET AAN DE DRANKDUIVEL.

DOE ZOALS IK, WANT IK, CORINNE, GA NIET DRINKEN!

Dhendro,
Succes met je zakelijke tour. Ook al krijg je onderweg geen trek, 't is altijd gezellig als je langs komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Houtje, schud, schud, schud.

Ik heb gelukkig nog geen zware migrainepilletjes nodig. Ik kan het nog af met paracetamol (1,2 of 3) en als het echt te gortig is: iboprufennetjes 500mg. Dat interview heeft me toch al een strip paracetamol gekost en 2 iboprufen.

Maar ik ga niet drinken. Lekker peu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je bent aan het veranderen en daar hoort loslaten bij, wat je al schrijft, jij bent aan het ontwikkelen en die vrienden van je man staan stil.
Jij wil je aanpassen maar zelfs dat kan je niet meer en dat is alleen maar goed al is het ook pijnlijk. Het is het verhaal van de oude en de nieuwe jas
de oude jas die niet meer lekker zit en waar de gaten in vallen, eigenlijk zou hij weg moeten maar hij zit soms nog zo lekker
en dan daarnaast de nieuwe jas, die is nog stijf en zit nog niet helemaal lekker... maar hoe meer je hem gaat dragen hoe beter die gaat passen.

vanavond heb je je nieuwe jas aangetrokken! Het schuldgevoel overheerst nog maar dit is onterecht. An zorgt voor zichzelf!! en dat mag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

dank voor de schop onder me kont. Belachelijk hè. Ben gewoon gestressd. Dochter is de hele dag alleen op het voetbaltournooi, hebben we geen keeperstas-ellende met Zoon hebben we dat. Ik zie haar al een been breken zonder moeder in de buurt. Wèèèèèèèèh.

Nou ja, dan ben ik binnen 1,5 uur terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat zo grappig is trouwens, ik lees de verhalen in het AdB boek en de namen en dan weet ik niet meer wie ook alweer wie was...
en verder zijn het gewoon verhalen van 10 heel sterkte vrouwen dus niks om je over te schamen!

Houtje, een fijne vakantie toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk heb je gelijk Tapas. Maar ik ben niet van de optimistische soort helaas en zie dan 100.001 dingen mis gaan waar ik eigenlijk bij MOET ZIJN.

Ik moet ze LOSLATEN maar dat vond ik met Zoon ook moeilijk. Nu gaat hij zometeen naar Rotterdam, naar zijn Pa (alleen) en ik zit nergens mee. Was drie jaar geleden ook wel anders heur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Weet je pas wat erg is (voor jezelf dan als moeder): dat ze zichzelf zo goed amuseren dat ze je helemaal niet missen of nodig hebben. Zeker in het begin van het loslaten voelt dat pijnlijk (gossie ze kunnen zonder je), maar je zult ook trots voelen (joepie, dat heb ik maar mooi voor elkaar: ze kunnen op eigen benen).

Geniet nou maar van een weekeindje vrijaf! Dat gaan je kinders ook doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Hoop dat iedereen een fijne avond heeftmet dit mooie weer.
Ik die altijd dol was op uit eten, terrasjes etc (vooral zoals nu als de kids bij hun vader zijn)
zit thuis.
Nergens zin in, ik drink bijna 3 weken niet (fles wijn per dag, refusal nu) en ben daar op zich blij mee.
Maar heb vanavond al diverse leuke dingen aan me voorbij laten gaan.
Vriend wilde ergens eten, bleeh ook geen zin. Hij is nu maar even gaan werken.
Het zal allemaal wel weer komen hoop ik.
Probleem is ook niet dat mensen me een drankje opdringen etc, dat gebeurt niet, 1x nee zeggen is voldoende.
Maar heb er gewoon geen zin in.
beetje triest van mezelf...
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: wat een mooi vergelijk met die ouwe en nieuwe jas. En was helpend dat je zegt dat ik me aan het ontwikkelen ben.
Het lukt me gewoon niet meer om me zo aan te passen. Onmogelijk.
Schuldgevoel is nu zowat verdwenen overigens, maar zoek toch naar bevestiging.
Anders had ik hier ook niet geschreven.
Lang heb ik nog oxazepam genomen voor dit soort lastige situaties, ook in de vijf jaar dat ik niet dronk.
Nu denk ik dat ik in de jaren DE ECHTE grote sprong niet heb durven maken.
Dus ik zie het nu ook wel als groei.
Inderdaad, die nieuwe jas is nog zo stijf en stroef en weet me nog niet goed een houding aan te meten.
Maar vernieuwing was gewoon noodzakelijk. Tapas je maakt me blij vandaag. :heart:
Misschien wel net zo'n ontwikkeling waarin jij nu zit. Het niet zomaar accepteren wanneer er oneerlijk over je gesproken wordt. Je mond open trekken en daar dan naderhand thuis van overstuur zijn.
Het is zo eng om anders te doen dan dat je altijd hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Straks een mooie avondwandeling maken met je vriend. Genieten van elkaars gezelschap, de hemel waarin je steeds meer sterren ziet flonkeren, beetje praten met elkaar, handje vasthouden...
Door de beweging zul je ook meer lust krijgen in leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cpas sinds ik niet meer drink twijfel ik ook aan mijn relatie.
De leuke dingen die we deden hadden met drank te maken.
Ik heb een paar weken terug besloten om 40 dagen niet te drinken en dan te kijken wat het me oplevert.
Besef nu dat dat waarschijnlijk een te korte tijd is.
Ik ga de 40 dagen volmaken , maar nog geen plan voor daarna..
ik besef dat ik als een zeurend kind klink, maar voel het nu zo.
iedereen die ik ken is hier vlakbij op een terras.
verlopen mensen? welnee
Ik heb het gevoel dat ik tzt best 2 a 3 wijn op een feestje kan drinken, maar weet ook dat ik zonder refusal elke dag weer die discusissie ga voeren met mezelf die ik uiteindelijk verlies..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne: is dit het? Nee dit is het niet.
Maar we moeten onze geest en lichaam wel de tijd gunnen om op te knappen.
Ik ben nog aan het opknappen van hele zware jaren.
Ik wist toen al dat ik compleet 'op' was, maar dat het zo erg met me gesteld was.
Nu 1 1/2 jaar later merk ik pas dat ik echt aan de beterende hand ben.
Straks komt er een tijd dat we ons leven weer gewoon invullen.
Dat we er plezier aan beleven.
Op een terrasje kan je ook genieten zonder drank.
Dat moet weer opnieuw geleerd worden.
Of ik ooit zal leren om zuipfeestjes leuk te vinden?
Ik denk het niet en eerlijk gezegd mis ik daar ook niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...