HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ja Vie, het was niet al te moeilijk, hij wilde niet van mijn niet drinken horen dat heb ik gerespecteerd en we zaten ff gezellig en dat was t, ja annanasap vind ik ook wel erg lekkerIk hoop wel dat ik straks beter slaap en dan ook beter uitgerust ben hoor Vie Noa ook jij moet net als linde niet denken dat t niet meer kan, t kan wel t mag wel, maar je wilt dat niet meer, dat is een hele gezonde keuze, sta daarachterde drank probeert je te verleiden, trap er niet in Noa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hannah, het klinkt misschien stom, maar als iemand zijn afspraken niet na kwam, deed ik het gewoon zelf. Is dat wat voor jou? Je handjes staan niet scheef voor zover ik weet, dus die tafel kan je best zelf.En uit eten?Ga eens in je eentje uit eten, wie weet wat een leuke mensen je nog tegenkomt.Wees niet boos op exen en vriendjes, wees gewoon jezelf en doe wat!"Maar weer slapen". Ja, is dat leuk?Mijn lief is het anti-alcoholboek aan het lezen op zijn eigen kamer. Ben benieuwd wat hij er van zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 *terug uit de stad, veel te veel geld uitgegeven*Noa: wat een nare situatie zeg. Ik vind het verbazingwekkend sterk van jou dat jij toch niet drinkt! Echt zo knap van je. Je mag wel heel trots zijn op jezelf, ongelooflijk Hanna: ik weet niet precies wat die andere persoon allemaal heeft gezegd, maar ik hoop dat het je lukt om weer even te resetten. Wat waren zijn achterliggende redenen dan? Heel veel sterkte Darjeeling (en anderen): dat van die foto's begrijp ik niet; ik kan ze zelf ook niet eens meer zien. Toch maar eens weer opnieuw proberen...Over werksituatie: ik ga inderdaad nog eens goed nadenken over of ik het wel precies ga vertellen. Moet wel iets vertellen, dat is afgesproken, maar wellicht dat ik het er gewoon ophoud dat er iets is waar aan gewerkt wordt.Over mij: van alle mensen die hier in de stad wonen kom ik er één tegen na al die tijd: X! Ik kan wel alles vertellen, maar laat ik het hierop houden: ik was weer even in een andere wereld, stond helemaal te trillen. Als hij mijn mannetje niet wordt.................................ooit, op een dag...........Eerst maar eens stoppen met drinken;) (is ook zijn 'vereiste';)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Schorpioen, wat klinkt dat geheimzinnig. Wel leuk!Ik was al verliefd op mijn man toen ik veertien was. Hij was mijn leraar op school. Er is met al mijn relaties en een exhuwelijk geen dag voorbij gegaan dat ik niet even aan hem dacht. Vijf jaar geleden kwamen we elkaar weer tegen. Het was meteen weer van "pats!". En toen zijn we getrouwd. En dat is nog elke dag leuk. Is het bij jou ook zo'n klik dat het meteen weer raak was?Henkie, dat vind ik knap van je. Zoals jij dat zegt: "Hij wilde niet van mijn niet-drinken horen en dat heb ik gerespecteerd".Goed hè, hoe we leren omgaan met onze eigen en andermans gevoelens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Vie, er zit een heel verhaal achter maar inderdaad: ik ben zeven jaar geleden al verliefd op hem geworden en hij op mij. Door omstandigheden is het nog steeds niet geworden, maar elke keer als we elkaar zien vallen we machteloos hard voor elkaar.... En er zijn in die zeven jaar ook bij ons geen momenten geweest dat we niet aan elkaar dachten.Nu staan we beide bewust voor een periode zonder elkaar; ik omdat ik mijn verslaving moet overwinnen, hij omdat hij zichzelf terug moet vinden. (Zie evt. ook mijn verhaal bij Wie is wie). Als we 'straks' allebei weer vrij zijn, pas dan krijgen wij een echte kans en die willen we alletwee zo ontzettend graag.** ik ben zo blij. Toen hij me gedag zei, kustte hij me zo lief en heel lang half op mijn lippen, half op mijn wang..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Vie ik ben ook benieuwd hoe je vriend dat boek ervaart en ja, het leert snel heIk wil niet dat ze zo aan mij trekken en ik snap wel dat mijn niet drinken behoorlijkconronterend kan zijn voor iemand die ook al jaren niet kan minderen dus daar kan ik dan gerust rekening mee houden, ja we leren snel Vie, dat is lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Ik geef het op om een foto hierheen te verplaatsen.Wat een gedoe zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Maar zoals schorpioen vertelde in een paar berichten daarvoor om het te etaleren en er daardoor aandacht mee te krijgen om er zoveel mogelijk met iedereen over te praten zou ik nooit doen. Ik denk dat je daar andere plekken voor moet zoeken. Hannah1, zo bedoelde ik het niet. Het is niet zo dat ik bewust om aandacht ga zitten vragen. Ik bedoelde meer dat ik juist wil uitkijken dat ik het niet aan mensen vertel om een soort van medelijden te krijgen of zo, want dat wil ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Dat is dan een extraatje voor je Schorpioen, om niet meer te drinken. Er gaat weinig boven een echte liefde. (Behalve aan de frisse lucht gedroogd wasgoed.)En als hij zich nou ook nog inzet....Mijn lief had nooit iets met drank, en hij had ook geen persoonlijke problemen. Ik hoop voor jullie dat je elkaar weer terugvindt.Henkie, mijn echtgenoot zit nog steeds te lezen. Af en toe hoor ik een lach, dus het zal wel goed zijn.Heb je aan je broer willen vertellen hoe het nu met jou is?Was je niet teleurgesteld dat hij er niets van wilde weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 quote: Originally posted by: VieDat is dan een extraatje voor je Schorpioen, om niet meer te drinken. Er gaat weinig boven een echte liefde. (Behalve aan de frisse lucht gedroogd wasgoed.) En als hij zich nou ook nog inzet.... Mijn lief had nooit iets met drank, en hij had ook geen persoonlijke problemen. Ik hoop voor jullie dat je elkaar weer terugvindt. Henkie, mijn echtgenoot zit nog steeds te lezen. Af en toe hoor ik een lach, dus het zal wel goed zijn. Heb je aan je broer willen vertellen hoe het nu met jou is? Was je niet teleurgesteld dat hij er niets van wilde weten? Hij is inderdaad ook wars van drank en alcohol, heeft er helemaal niets mee en is lichamelijk en geestelijk gewoon gezond. Dus hij is ook nog eens de ideale man voor mij;)...Wel eng voor je Vie dat jouw man nu veel meer over jouw alcoholverleden komt te weten, maar ik denk dat het ook wel goed is. Als je naast het lief ook het leed uitermate kunt delen, kan dat je alleen maar dichter bij elkaar brengen toch? Geef je man maar een extra kus voor mij uit naam van de (mooie) liefde;). Daar kan in mijn optiek geen wasgoed tegenop hoor hihi...Ik had vanmiddag een speciaal cadeautje voor mezelf gekocht... bleek dat X een poosje terug dat exact zelfde cadeautje bij exact dezelfde winkel voor me had gekocht hihi... Maar 'ons' leven hangt aan elkaar van de toevaligheden/tekens, dus dit verbaasde mij niet eens meer:).@ HenkieT: waarom wil jouw broer er niets van weten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Dank je Schorpie. We gaan nu even praten, vanavond kom ik nog even terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 @ Darjeeling: ik heb nu Hypericum Support gekocht. Ik vroeg de man om iets voor serotonine en hij raadde me dit aan omdat de stof hierin de serotonine opwekt.Er zit vooral Sint Janskruid in; iemand bekend hiermee?Sterkte Vie, of zal ik zeggen: geniet van jullie samenzijn op dit bolletje in het heelal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Er staan nu allemaal brandweerwagens (en -mannen) voor mijn huis, de straat is afgezet. En er is geen brand.... *spannend**update* volgens mij gaan ze losse takken van (de hier hele hoge) bomen weghalen. Allerlei brandweermannetjes krijgen speciale pakken aan, de wagen wordt met een speciaal systeem alvast omhoog geduwd, er is zelfs een cameraman. Allemaal precies voor mijn deur. De hele buurt staat op straat.Ja ik ben een sensatiezoeker *schaam*, houd wel van dit soort bijzondere gebeurtenissen:P... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Gaat het goed Albertina, wil je dat ik je even help?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Meis,ik ben al een uur bezig met proberen om een foto te plaatsen.Het lukt niet.Ik houd er maar even mee op, slecht voor de zenuwen.St. Janskruid is goed, als je maar geen andere medicatietegen depressie gebruikt.Anders mag je het niet gebruiken.(ik ben drogist dus weet er wel wat van ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Albertina, als je er weer voor gaat en ik kan je helpen: roep maar. Heb aardig wat computerkennis (ook halve studie daarin gedaan).St. Janskruid is dus veilig zolang je geen medicatie tegen depressie gebruikt? Ik was alleen van plan het tijdelijk te gebruiken tijdens de eerste periode van het niet-drinken, daarna weer afbouwen (als het al helpt). X Schorpioen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 denkt even, teleurgesteld niet hoor, er zijn genoeg mensen met wie ik veel zo niet alles kan delen, en ik snap het gerust wel, t is erg confronterendmijn broer wil er niets van weten omdat het zelf een zware drinker is, die drinkt wel een halve krat per dag denk ik, minstens.Ik had m wel graag t hele mechanisme uit willen leggen of even online laten zien voor zijn bewustwording hoe dat werkt met alcohol, receptoren in de hersenen en gewenning.weet je, je kan al wil je nog zo graag mensen geen stukje van hun pad over laten slaan,af en toe kan ik t toch niet laten het te proberen, zo tegen beter weten in, misschien is t duwtje net op t goeie moment ow sorry, ik zit hier zomaar even voor mezelf uit te mijmeren,de tomatenplantjes en de ijsbloemetjes staan in de volle grond en ik vond nog een mini aardbeienstekje, die heb ik ook even verzet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Ik drink water met stukken verse citroen en sinsappel erin, mijn handen ruiken naar planten, ik heb 14 km gefietst, ik ben moe maar voldaan, en ik drink niet, wat is t leven toch mooi zonder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Tja HenkieT, als hij zelf zoveel drinkt en hij niet inziet dat hij een probleem heeft, valt er inderdaad weinig mee te beginnen. Laat staan dat je op begrip kan rekenen want hij denkt immers 'alcohol is fijn' (héél kort samengevat), toch?Ik las ook ooit dat het voor de mensen die met een verslaafde te maken hebben (familie, partner, andere relaties) op een gegeven moment gewoon klaar moet zijn. Zolang 'de verslaafde' het zelf niet inziet en/of niet wil, heeft niets zin. En daar geloof ik heilig in want zo werkt het bij mij ook.Het zou wel tof zijn geweest als jullie het 'samen' konden doen, maar ja, wellicht dat jij er later voor hem kan zijn als hij inziet dat zijn verslaving destructief is. Gelukkig zijn er dus blijkbaar genoeg anderen waar je wel je ei kwijt kunt! Ik zou momenteel i.i.g. bovenal altijd eerst aan jezelf denken omdat je nog in zo'n beginperiode zit. Je zit echt al een tijdje in een erg positieve flow (als ik het zo lees op het forum) en daarom ben ik erg blij voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hoi allemaal,Even snel bij gelezen, wat is iedereen toch lekker positief met dit weer!Alleen jammer Noa, dat je vriend het er zo naar gemaakt heeft gisteren... Mijn nieuwe lover drinkt ook teveel, wat ik wel vervelend vind.Hier zonnetje, markt op geweest, geprobeerd een tukkie te doen wat niet lukte en zo direct uit eten. En inderdaad, St. Janskruid is erg goed tegen somberheid, maar als je antidepressiva slikt is het niet goed voor je!!Het is een soort homeopathisch antidepressivum. Verder kan je er alles bij nemen. Ik hoop dat iedereen een fijne avond heeft!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 quote: Originally posted by: DarjeelingWel van gehoord van St Jans kruid, en dat het soms averechts kan werken, maar dat is als je het combineert geloof ik. Je bedoelt de combinatie met antidepressiva toch? Die gebruik ik namelijk niet, dus dan zou het veilig moeten zijn. Sorry hoor, maar ik ben altijd heel erg voorzichtig met niet-voorgeschreven pillen. Lees ook allerlei horrorverhalen op internet en zo.P.s. Er gluren nu allemaal brandweermannen mijn huis binnen:s... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ja Dar jij hield me hier toen ik wilde gaan, dank je daarvoor, dat was ik nog niet vergeten hoor je bedoelde met foto's plaatsen zeker jij hield me ook hier he toen ik wilde gaan omdat t me te groot was Dar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Dar,een ander keertje, oké?Ik heb er nu even genoeg van.Oh is je balkon mooi geworden?Henk,Ik begrijp dat je je broer tot een ander inzicht wilt brengen.Zolang hij er zelf niet klaar voor is denk ik dat het verspilde moeite is.Wel jammer natuurlijk.Joh, je bent zelf zo vreselijk goed bezig, focus je daar op.Wellicht gaat er dan bij je broer toch eens een :light: branden.Schorpioen,St janskruid werkt prima.Gewoon doen!En ook vitamine B1, kan je gewoon bij de apotheek kopen.Kost bijna niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden