Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 mei

Vie

Aanbevolen berichten

Thnx voor je tip Darjeeling! Ik zal straks in de stad er even naar kijken.

Ik voel af en toe wat positieve emoties nu... Ben natuurlijk nog wel onder invloed, maar toch fijn om me wat momentjes goed te voelen:). Zou nu het liefste mijn katjes spreekwoordelijk willen doodknuffelen hihi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Darjeeling

Het is ook beslist wel goed en misschien een opluchting om er over te praten.

Maar een werkgever, of een leidinggevende zal toch altijd eerst naar het bedrijfsresultaat kijken en vanuit dat oogpunt naar de mens achter zijn werknemer..

dus als je nu ziek bent, of even niet lekker of... de link zal steeds snel gelegd zijn ben ik bang, misschien zelfs ook als het helemaal niet terecht is!

aan de andere kant, als ze je steunen en je kunt het wellicht ook een beetje rustig aan doen, zou ook wel fijn zijn!

Even op zoek naar een foto van mijn poezebeesten!

Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb wel heel sterk het idee dat zij mij vooral wil helpen. Ze schreef bv. ook het volgende:

Of je mij wel of niet wilt vertellen wat er aan de hand is, laat ik aan jou over. Als je ervoor kiest het wel te zeggen kan dat misschien helpen bij het oplossen van het probleem. Ik kan je steunen bij je werkzaamheden en in je werkomgeving. Als je niets zegt en het blijft een negatieve invloed hebben op je werk, krijg je dat vroeg of laat toch te horen. Als je wilt, kunnen we volgende week even rustig praten.

Of ben ik nu te naïef??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Schorpioen,

Ik weet niet hoor, maar ik zou nog maar eens goed nadenken....
Het vertellen aan je leidinggevende kán wel gevolgen hebben natuurlijk.
Als ze bij bijv. een ontslagronde moeten kiezen tussen jou en een ander...... denk je niet dat die ander dan een veiligere keuze is om te houden?

Ik zou het in ieder geval niet vertellen, ze weet het toch nog niet? dus als je stopt met drinken nu, maakt het voor je leidinggevende geen verschil. Bescherm jezelf!

Liefs Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Caro

Hoi Schorpioen,

Ik weet niet hoor, maar ik zou nog maar eens goed nadenken....

Het vertellen aan je leidinggevende kán wel gevolgen hebben natuurlijk.

Als ze bij bijv. een ontslagronde moeten kiezen tussen jou en een ander...... denk je niet dat die ander dan een veiligere keuze is om te houden?

Ik zou het in ieder geval niet vertellen, ze weet het toch nog niet? dus als je stopt met drinken nu, maakt het voor je leidinggevende geen verschil. Bescherm jezelf!

Liefs Caro2

Hoi Caro,

Thnx voor je reactie, ik begrijp wat je bedoelt. Alleen werkt het bij ons iets anders. Zij gaat ten eerste er niet over wie er in het bedrijf ontslagen wordt, dat doet de 'grote baas'. Ten tweede heeft zij een paar keer gezegd dat als de 'grote baas' mij wil ontslaan, zij voor mij zou vechten. Ten derde: als ze weet waarom ik in het verleden soms ziek was of kleine foutjes maakte door gebrek aan concentratie én weet dat het in de toekomst steeds beter zal gaan, zal ze mij juist nog veel meer willen behouden.

Bovendien is het zoals zij zelf ook zegt: Als je niets zegt en het blijft een negatieve invloed hebben op je werk, krijg je dat vroeg of laat toch te horen. Dan kan je je toch beter van tevoren indekken?

Snap je wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohw trouwens......ik had het gisteravond ook wel even heel erg moeilijk.
Ik was lekker thuis met mijn skat en had lekkere wijn voor haar gehaald. Zat eigenlijk smoezen te verzinnen waarom ik gisteravond niet even "lekker" een wijntje met haar zou kunnen drinken.

Gelukkig steunt ze mij enorm en had meteen in de gaten dat ik even een dipmoment had. Ze wilde geen wijn, zelfs niet na aandringen van mijn kant. Shit, dacht ik...... Ze zegt: ik hou je niet tegen hoor, maar ik ga nu niet drinken, omdat ik zie dat jij het moeilijk hebt.......f*ck...

Nou ja, nu ben ik blij dat we geen fles open hebben gemaakt!!! Vandaag mijn 13e dag....krijg inmiddels wel vertrouwen dat het me gaat lukken.

Vanavond een feestje, maar dit is geen probleem, ik rij en ben ook niet gewend om daar te drinken, dus dan boeit het me niet zoveel dat de mensen om me heen wel drinken. Ik zei al tegen haar, neem maar lekker een tia maria, dan zoen ik je de hele avond.....hahahahahaha......

Fijne dag, tis stralend weer!

Groet, Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb t wel verteld op mijn werk en daar is dat ook geen probleem, ook omdat mijn werk er nooit onder geleden heeft en ik maak me niet druk om mijn positie daar, dus dat zit wel goed, als dat onzeker is of zou zijn zou ik het stil houden denk ik, nu is t makkelijk, kan ik gewoon naar de brijder en komen mijn werkgever en ik nog dichter bij elkaar, hij helpt mij, ik help hem, zo gaat dat in de wereld, ik ben erg loyaal en een goeie kracht en heb geen zorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen,

ik las over je voornemen je alcoholprobleem op je werk te bespreken.
Denk er eens goed over na, je ligt al onder vuur omdat er aangegeven is
je misschien te ontslaan.
Als je dan gaat vertellen wat je probleem is kan dat de aanleiding tot
ontslag zeker vergroten.
Zeker als je veel verzuimd hebt hierdoor.
En je leidinggevende kan wel zeggen dat ze voor je vecht,
zij heeft toch de plicht het weer aan haar leidinggevende te melden.
Wellicht bestaat het vermoeden al bij je leidinggevende dat je een
verslavings probleem hebt.
Geloof me er wordt echt niet in alle bedrijven meegeleefd,
het wordt vaak als reden aangenomen om je desfunctioneren
te bevestigen.
Als ik jou was zou ik er nog eens goed over nadenken en jezelf
in bescherming nemen.
Zelf heb ik jarenlang als leidinggevende gewerkt en ook wel eens
met dit bijltje gehakt bij medewerkers.
En vandaag de dag is het erg makkelijk iemand te ontslaan.
Kan je het niet eerst bespreken met je hulpverlener?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm caro, je had lekkere wijn voor haar gehaald?? dat kan je jezelf nu niet meer wijsmaken toch, je maakte kansen om te drinken, maar je hebt t niet gedaan, die slag is weer aan jou, volgende keer als je trek hebt kan je beter tegen je vriendin zeggen, zullen we geen wijn in huis hebben, dat is ff te moeilijk voor nu, leer van de lessen die je aangeboden worden ;)
Ik ga weer naar buiten, fietsen dansen en vrolijk zijn en genieten van t feit dat ik nooooooooooit meer hoef te drinken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mensen,
Jullie zijn al uren bezig op het forum zie ik, ik ben ook al uren bezig maar met de triviale dingen zoals boodschappen wasssen en meer van dat soort dingen. Het lijkt erop dat we pinkstermaandag vertrekken voor een korte vakantie, ik heb er wel zin in. Ik wil deze keer mezelf ook niet toestaan zelfmedelijden te voelen als ik in de zon op het terras zit en weet dat ik niet kan drinken. Dat gevoel is na 3 jaar nog niet over, dat ik zo graag "gewoon"gezellig zou kunnen drinken. Soms baal ik daar ook vreselijk van en word ik boos omdat ik denk moet die strijd nou mijn hele leven duren, ik drink toch niet, al drie jaar niet, waarom houdt dat dan nooit eens op. Misschien dat het op den duur verdwijnt, ik hoop het!
Vanmiddag stadten met mijn lief en op het terras muntthee drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja er is nooit sprake van geweest dat ík ontslagen zou worden, alleen dat er wellicht meer ontslagen gaan vallen. Maar de eerste die dan gaan zijn de mensen met een tijdelijk contract dat een dezer dagen afloopt en mijn contract loopt nog elf maanden.

Bovendien: stel dat ik ontslagen zou worden, dan kan ik mij helemaal focussen op adb-er worden (waaronder in de detox gaan zitten die trouwens geen geld kost:D, die verzekeringsman had het gewoon fout) en begin ik daarna aan een nieuw leven.

Gezondheid is belangrijker dan alles, niet meer willen drinken gaat boven alles.

Toch ben ik niet bang dat zij dit tegen me gaat gebruiken, zo is zij niet. Voor een werknemer en direct leidinggevende hebben wij een erg goede band met elkaar. Eigenlijk heb ik er wel een goed gevoel bij om het haar te vertellen, maar gezien jullie 'waarschuwingen' zal ik er dit weekend nog goed over nadenken.

Goed dat je niet gedronken hebt Caro! Dat is écht een hele stap vooruit zeg, gefeliciteerd. En wat lief van je partner dat ze niet dronk vanwege jou :present:. Geef haar vandaag maar een extra fijne, lange kus;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Darjeeling (kan het niet laten wat meer foto's te plaatsen;), je kan ook gewoon één link openen en dan de rest van het album doorbladeren natuurlijk)...

Mijn huidige schatjes

Domino nog in het asiel (jaar geleden). Ze kijkt een beetje boos omdat ze wakker wordt gemaakt;).

Noëlle nog in het asiel

Domino als Hitler

Noëlle als black beauty (beetje donkere foto)

Samen

Ex-huisgenootjes

In mijn vorige huisje de oogappel van iedereen

Kat van mijn ouders (dertien jaar mee samengewoond).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaahh, met de post zijn de presentexemplaren van het boek aangekomen. Eindelijk, ik moest er een dagje langer op wachten.
Het is heel mooi geworden en het zijn ontroerende, eerlijke, mooie verhalen. Ik ben heel blij met hoe het is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vie

Jaaaaahh, met de post zijn de presentexemplaren van het boek aangekomen. Eindelijk, ik moest er een dagje langer op wachten.

Het is heel mooi geworden en het zijn ontroerende, eerlijke, mooie verhalen. Ik ben heel bliju met hoe het is geworden.

Hé Vie, gaaf! Ik heb het niet helemaal meegekregen, maar staan daarin dus verhalen van mensen hier op het forum die gestopt zijn voor langere tijd?

En nu ga ik mijn tanden poetsen en naar de stad! Tot later........:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen, het was een idee van Safi om onze drankverledens op papier te zetten. En hoe we er nu mee omgaan.
Nu is het een boek geworden, met veel medewerking van Tactive, met foto's van Tapas erbij.

FF, je kan dat bestellen, dat staat bij mededelingen.

Wow, het voelt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen81, hier nog even een andere benadering voor jouw weekend-overdenkingen:

Alleen JIJ kent de relatie met jouw leidinggevende: jouw goede gevoel bij je leidinggevende liegt vlgs mij dus niet.
Als je eerlijk bent en het tegelijk brengt met het feit dat je er NU iets mee doet, is de kans dat ze daarop reageert met waardering voor waar je mee bezig bent in mijn ogen erg groot. Voor haar zal het wrs een stukje van de puzzel zijn, waar nu positief uitzicht in komt, omdat je het gaat veranderen. Door het te vertellen laat je zien dat je het probleem erkent en er met aktieve stappen richting beterschap aan werkt. Dat is absoluut geen geldige rede voor ontslag. Haar erbij betrekken kan haar bovendien ook een goed gevoel geven: ze kan jou ondersteunen en daarbij op resultaat hopen, dat kan voor een leidinggevende best een goed gevoel geven!

Ik vind het mooi hoe jij jezelf en je gezondheid voorop stelt. Niks angst voor ontslag, dat zie je dan wel weer, maar je verslaving de baas omdat je VRIJ wil leven. Chapeau :present: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...