tapas Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Henkie, de beste uitspraak is nog steeds 'het verleden is geweest'aan je verleden kan je niks meer veranderen behalve hoe je er mee om gaat in het hedenDe toekomst ligt open en kan je nog helemaal invullen!net als vandaag, oh ik wil zoveel!Ik heb gisteren een hogedrukreiniger opgehaald en wil dit weekend het terras van mijn ouders weer 'opfrissen'maar ik wil ook naar de bieb, want ik wil fotoboeken halen ter inspiratie want ik wil zelf een paar mooie boeken maken zodat ik mijn foto's op de manier wat meer kan laten zien en ik moet hoognodig boodschappen doen want het wc papier en mijn shag zijn op dus dan wordt het crisis!!!en mijn grastapijtje stofzuigenen en en en...tja gelukkig heb ik 4 dagen de tijd voor dit allesen vandaag mag ik beginnen met de pilot van 'eetproblemen de baas'want zelfs nu ik met de medicatie fijn afval ga ik toch nog steeds gestoord met eten om.Ik ben benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 zo even pauze hoor,heb al twee bomen uitgespit en een geul waar ik straks een muurtje moet metselen!die zon die brand op mijn rug niet normaal meer, heb al twee liter water op en ik moet nog de hele dag.pffffff, misschien is het toch verstandiger om mijzelf "poppetje" te laten noemen en het zware werk uit handen te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 druk druk druk dus tapasheej tasseke, ik ga in een groep bij de brijder, dertien weken twee uur op de dinsdag middag en daarna zien we wel of dat genoeg ik voor dit eigenwijssie of dat er nog meer nodig is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Dank Fran, ik heb dat ook met verliefd zijn en zoenen (ja ik ben nog steeds verliefd op mijn lief, en hij zoent graag). En dan sta je daar met die kloofjes, verlegen te wezen.Ik had ook het idee dat het iets met vitaminegebrek had te maken.Toch eet ik heel gezond. Maar het schijnt wel zo te zijn dat stoppen met drinken niet meteen alles oplost. Blijkbaar heeft het lichaam veel tijd nodig om weer alle goede stoffen op te kunnen nemen.Henk jouw bericht van jezelf niet meer straffen treft me. Je raakt precies wat ik voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Ehen het schijnt dat mijn voortdurende kater niet al te lang er meer is, dat moet minder worden in snelle tijd, dat zou wel lekker zijn ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 henk,zit je echt in een groep of is het individueel?in zaandam hebben ze namelijk geen groepen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Goedemorgen lieve mensen,Ben alweer even aan het meelezen in afwachting tot mijn lijf opstaat om te gaan douchen;). Voel me iets beter nu; had sinds dinsdag koorts en forse keelontsteking. Daarom belde mijn 'verslavingsarts' mij gisteren om te zeggen dat ik echt gelijk bloed moest gaan prikken. Er bestaat namelijk een kans dat die ontsteking iets ernstigs is (niet gerelateerd aan alcohol, maar aan een ander destructief aspect in mijn leven:s). Nu maar even afwachten tot volgende week vrijdag, ik ga in ieder geval van het beste uit!Ik heb de afgelopen dagen zoveel geslapen, dat ik niet meer weet of ik me nu zo leeg voel(de) door het slapen of door de alcohol. Dat ik dronk, was ook eigenlijk meer uit gewoonte én ik kon er tenminste weer lekker van slapen. Maar ik word weer met de dag somberder, dus....Nu ik al jullie actieve berichten lees, groeit echter weer het verlangen ook zo te worden en zijn. Ik heb wel het gevoel alsof ik elke dag een stukje dichterbij het echte stopbesluit kom, maar door verveling (amper een sociaal leven) ga ik maar weer drinken. Kansloos dus, die verslaving.Dus: nu ga ik mijzelf bij elkaar rapen en douchen. Stap één. Normaal zou ik nog uren achter internet blijven hangen tot de roes een beetje was uitgewerkt. Nu verlang ik ernaar mijn gordijnen en ramen open te doen, maar daarvoor 'moet' ik er wel aangekleed bij zitten;).Sterkte en/of veel plezier iedereen vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ja mooi he Vie, stoppen met drinken moet geen straf zijn of worden, t moet zo positief zijn als t is, de weg naar een mooi en echt leven met allemaal keuzes die wel je eigen keuzes zijn, daar heb ik wel zin in ik wil ik wil ik wil, springt een gat in de lucht, klapt met zijn voeten tegen elkaar, pakt Vie en danst met haar de horlepiep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 hihihi,doe eens gek, trek de gordijnen open zonder dat je "gekleed" bent!met een glimlach op je gezicht is het makkelijker om die sociale contacten te krijgen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ja tasseke, ik kom echt in een groep, t is zo snel gegaan omdat die groep as dinsdag begint, Ik moet voor de eerste keer t behandelplan nog ondertekenen, zo vlot gaat het en dat past me prima, ik hou wel van een beetje doorstomen dat zie je wel aan mijn typstijl ook, nah stijl ik ben goed geluimd vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 goedzo schorpioen, schop jezelf maar onder je kont doe je goed, stuur je somberheid, daar hoef je niet aan toe te geven, je kan er ook voor kiezen dat geen ruimte te geven, de wereld vergaat niet, morgen is alles weer anders, drink niet, dat brengt je verder weg van de oplossing, hou je haaks en een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ach hendrikus,dat is inderdaad een lekker gevoel, hopla een beetje tempo!!ok 13 weken in een groep, heb je dan ook een persoonlijke begeleider? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ok weer even een dozige vraag.......ik heb nu een geul van 60 cm diep, daar moet een muurtje komen (plantenbak) maar is het handig om tegels als ondergrond te nemen of is een u-profiel toch handiger?heb trouwens nog steeds geen coordinatievermogen want mijn geultje loopt een beetje krom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 ja die heb ik wel ja, maar hoe dat in die weken gaat, daar heb ik geen idee van tasseke, of zij die groep leidt of ik haar al dan niet spreek, dat zal de tijd me wel leren, ik maak me daar ook geen zorgen over hoor, t is voor mij zaak daar te halen wat ik nodig heb om niet meer te gaan drinken en dat is eigenlijk meer inzicht in hoe dingen werken denk ik, de addertjes onder t gras vandaan halen voor ze me bijten ja eigenlijk is t dat he, ik moet leren die dingen te doorzien die me aan t drinken zouden kunnen krijgen in een minder gemotiveerde periode (veel ken ik er al wel van t roken, ik ben inmddels ouwer en wijzer ook natuurlijk ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 wat voor muurtje? met een touwtje maak je je geultje zo recht hoor een u profiel rot zo de grond uit denk ik, nix mis met tegels als ondergrond denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 hahaha,meestal komt ouderdom met gebreken maar bij jou de wijsheid!gewoon afwachten, meedoen en vooral goed luisteren! eigenlijk is het helemaal niet zo lastig, je kan veel uit zelfhulpboeken halen maar waar het daadwerkelijk omgaat is dat je nu 13 weken verplicht wordt om aan jezelf te werken.hopla, geen smoesjes meer.maar goed, ik ben erg nieuwsgierig want als mijn training is afgelopen zal ik doorgestuurd worden naar purmerend. eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ze daar allemaal aanbieden.dus ik wil alles weten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 pffff, wat een simpelheidok, op zoek naar een touwtje en tegels als ondergrond officieel ben ik secretaresse maar dat niveau ga ik nooit meer halen, ik ben dus druk aan het uitzoeken wat ik dan kan doen.vandaag één ding geleerd, ben niet geschikt als hovenier, stratemaker of bouwvakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Ik wil t allemaal gerust met je delen tas, dat komt helemaal goed eigenlijk wil ik alles over niet drinken wel met iedereen delen, daarvoor ben ik hier onderandere Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Nu moeten er echt dingen gedaan worden, een fijne dag allemaal en werkse tasseke en we delen, t is fijn te delen, en jij scorpieoenetje, ik zie je wel hoor, hou je haaks he, jij bent de baas, niet je gevoel!denk daaraandoei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Zo, gedoucht, aangekleed en kijk nu tegen een strakblauwe hemel aan. Ik van de zomer! Straks, als ik wat bijgetrokken ben, naar de stad om wat kleding te kopen die mijn dankzij-alcohol-tegen-overgewicht-aanzittende-lichaam iets verhullen;).Mijn verslavingsarts heeft me precies uitgelegd hoe dat beloningssysteem in je hoofd werkt (kennen jullie dat?) en volgens mij ga ik daardoor ook telkens weer drinken (i.s.m. verveling). Nu heeft zij aangeboden om mij Naltrexon voor te schrijven zodra ik stop en ik vermoed dat mij dat heel erg kan helpen.Eigenlijk zou ik dat het liefste vandaag al in huis hebben, want waarom zou ik me nog somberder gaan willen voelen dan ik mij nu voel eigenlijk? Tja...Ik voel dus wel voor een pilletje dat voorkomt dat je lichaam zegt 'ik moet alcohol want dan voel ik me fijn'. Want dat isch nie sjo!Iemand ervaring met Naltrexon?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Oh ja, omdat ik dus weer ziek was begon mijn leidinggevende erover dat ik nu toch echt aan mijn weerstand zou 'moeten' gaan werken (op vriendelijke, begripvolle toon). Ik heb met haar afgesproken dat we volgende week even gaan praten en wellicht dat ik haar gewoon alles vertel. Dan snapt ze tenminste waar alles vandaan komt, inclusief de wisselende stemmingen steeds. En dat ze ook inziet dat als ik blijvend stop met drinken, ik alleen maar beter word in mijn werk dus dat het een goed iets is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Goed van je schorpioen81. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hee, zonder het te weten heb ik de horlepiep gedanst.... leuk, ik weet niet wat de horlepiep is Henkie, maar het voelt wel feestelijk. En ik hou van dansen.Schorpioen, Naltrexon is toch een trekremmer?Ik had Campral, werkte niet. Het zit gewoon allemaal tussen je oren. Op een dag ontdek je dat je goed bent zoals je bent, zonder helpertjes. Geen drank, geen medicatie, je bent gewoon OK!En ik blijf hier maar hangen omdat vandaag de post komt met het anti-alcoholboek, wat ik gisteren niet heb gekregen.Klein beetje klem dus, maar wel met een prettige stemming. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hé Vie,Naltrexon is een goedje wat 'op' je beloningssysteem in je hoofd gaat zitten. Dus dan is daar geen plek meer voor de lichamelijke gedachte 'als ik alcohol drink, word ik beloond'. Zo werkt het kort gezegd.Het is dus ook een soort trekremmer en ik heb het idee dat het bij mij daar vandaan komt. Want ik ga drinken terwijl ik weet dat ik me slechter ga voelen en nog niet eens echt 'dorst' heb. Het is alsof er inderdaad iets onzichtbaars zegt 'ga drinken want dan word je beloond'. Dat heeft het lichaam immers tien jaar lang zo ervaren.En of het nu allemaal tussen de oren zit of niet: placebo's werken niet voor niets, toch? Als je het idee hebt dat het helpt, helpt het waarschijnlijk ook. Het is ook niet iets om voor altijd te blijven slikken, maar meer om die eerste periode door te komen. En baat het niet dan schaadt het niet, is mijn motto.Maar goed, voorlopig heb ik het niet in huis dus kan ik inderdaad alleen met mijzelf tegen de verslaving aan schoppen.*schopt heel hard tegen de achterlijke gremlins/beloningssysteem/onbewuste gedachten/trek/somberheid/et cetera wat het ook maar is*. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hé Darjeeling,Nou ja, ik vertel het alleen aan mijn direct leidinggevende en als ik dat wil, zal zij dat voor zich houden. En ach, wat dan nog als iedereen het weet vind ik... Het liefst zou ik het van de daken willen schreeuwen of zo, zo enorm hard dat de verslaving denkt 'dankje de koekoek, ik ga er wel vandoor'. Haha;)...Zonder gekheid: ik heb gevoelsmatig geen schroom om er met mensen over te praten, integendeel. Dat ik er met sommigen niet over praat is omdat ik weet dat ik niet alles over mijzelf moet vertellen en omdat sommige anderen helemaal geen behoefte hebben aan dat soort informatie over mij. Maar wat mij betreft mag iedereen het weten hoor, ik schaam me er niet meer voor. Het helpt alleen maar als anderen weten wat er aan de hand is. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat dit misschien ook wel een vorm is van 'schreeuwen om aandacht'. Hmm, daar moet ik eens wat langer over na gaan denken.............En wat betreft je katten: klinkt goed!! Ik ben dol op katten en heb er zelf twee. Helaas heb ik geen mogelijkheid om hen naar buiten te laten in mijn huidige huisje, maar ik zie dat ze zich vervelen en dat raakt me. Het liefst zou ik ze lekker naar buiten laten om hun ware natuur te kunnen vinden en lekker te spelen. Zodra het kan, ga ik dan ook op zoek naar een ander huisje ze wel lekker naar buiten kunnen.Heb je foto's van je poezebeesten? Hoeveel heb je er?Groetjes Schorpioen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden