Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 mei

Vie

Aanbevolen berichten

Mogge,

Wat een geweldig weertje zeg! Heerlijk. ben al een tijdje op, eerst lekker in de tuin, eerste zon, nu even lezen op forum. Onvoorstelbaar dat ik me zo fit voel in de avond bekaf, in de ochtend bizar vroeg op en redelijk fit, vreemd, maar heel fijn. Ook ik heb vandaag BBQ, beetje stress, maar goed, aan de spa, en als ik daarvan de eerste heb gehad, gaat het vaak beter. Denk dat ik gewoon maar zeg dat ik niet drink, omdat ik niet bij 1,2, 3 of meer kan stoppen en dat niet meer wil. Moet men maar accpeteren, thats me..

Hele fijne droge dag!.

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An. Ja zo denk ik de laatste tijd wel vaker, wil me niet meer zo beroerd voelen de dag erop, het helpt echt. Geloof niet echt, maar dank hem ieder ochtend op mijn blote knieen dat ik de dag ervoor niet gedronken heb.

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane: mij heeft het door moeilijke dagen heen geholpen.
Bewust een zin formuleren in je hoofd: 'denk aan morgen ochtend, denk aan morgen ochtend'.
Ik heb hier geleerd om minder impulsief met drank om te gaan.
Beetje het op langere termijn denken activeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM, hier nog eentje. Als ik mijn huis-IT'er niet had, zou ik me geen raad weten. Ik benijd mensen die zelf hun pc weten te onderhouden en het nog snappen ook.

Ik was in de tuin aan het werk (wat groeit dat onkruid...) en keek omhoog. Daar zweefden drie luchtballonnen voorbij (ik bedoel met zo'n mandje er onder) in prachtige kleuren.
Ze hadden nog een behoorlijke vaart ook.
Ik vraag me altijd af hoe ze dat doen met landen. Ik bedoel, een luchtballon kan je toch niet sturen? Je moet toch maar afwachten waar de wind je heen blaast?
Net als het leven, soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen , ik ga mijn tuin in , lekker lezen, fietsen (?!..), doe ineens allemaal andere dingen, of heb er zin in.Geniet veel meer zonder die drank en kater, veel steun aan jullie met de verhalen en herkenning. Morgen 3 weken droog, voelt eng kort, maar toch..Blij, superblij

Doeg, Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij ook geweldig om eens te doen Tientje.
Was hangt al buiten (niks zo lekker als in de buitenlucht gedroogd wasgoed).
Dank nog voor je compliment over mijn uitzwaaier. Die heb ik trouwens van mijn stiefkleindochter gepikt.
Zij heeft net ontdekt wat "stief" betekent (eerst dacht ze dat ze gewoon drie oma's had) en nu moet ik haar steeds allerlei griezelige sprookjes over stiefmoeders vertellen.
"Maar jij bent niet zo hè oma Vie?"
"Nou dat denk jij maarrrrrr..." En dan doe ik net alsof ik haar ga opvreten. Wilde renpartijen door het huis. Waar het jongste ventje ook aan mee doet.
Ik ben dankbaar en blij dat ik deze kleinkinderen zomaar gratis en voor niks met mijn huwelijk erbij heb gekregen. En dat ik dat nuchter ervaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

wat leuk, dat doet mij denken aan mijn eigen oma,
zij kon heel goed verhaaltjes vertellen.
Ik vond het prachtig, vooral Roodkapje, dan deed ze
net alsof ze de boze wolf was en mij ging opeten.
Ook dan renden wij door het huis, ik vond het prachtig maar
ook wel een beetje spannend.
Ik was toen 4 jaar en herinner het mij nog als de dag van gister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina!
Ja, hier alles goed. Ik ben aan het dansen met mijn kansen en mijn geluk, hihi. :D
Jij gaat ook wel lekker, hé! Jammer dat je been zo moeilijk geneest... Kan me voorstellen dat je er stilaan de rietepetieten van krijgt... Maar je klinkt wel optimistisch vind ik. :):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca, mag ik jou wat vragen? Jij schreef laatst dat je na het drinken nog een tijd last had van kloofjes in je mondhoeken.
Ik vraag dit aan je omdat dit bij mij nog steeds optreedt, erg vervelend en ontsierend.
Is dat bij jou vanzelf over gegaan, of heb je er iets aan gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,
Vaseline hielp wel, maar van het minste dat ik lachte of zo, scheurden de wondjes weer open. Het is na een paar weken vanzelf overgegaan. Ik had het onlangs weer, maar dat duurde maar heel even. Ik vraag me af of het niet met een of ander vitaminegebrek of zo te maken heeft... Maar goed vochtig houden, helpt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een inzicht:

Ik was heel streng voor mezelf als in een inzicht kreeg hoe dingen waren toen ik dronk en dan vooral over hoe ik mezelf zo vaak en zo lang voor de gek heb weten te houden, heel pijnlijk en ik kan mezelf daar mooi mee straffen maar dat doe ik niet meer, ik heb me dat allemaal vergeven, die dingen waren allemaal nodig om me daar te brengen waar ik nu ben, een jaar of twee terug kon ik nog niet een gestopte drinker worden, nu wel, dus ik ben dankbaar voor al die dingen die me brachten waar ik nu ben. al waren ze niet leuk, ze waren wel heel nuttig ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...