Spring naar bijdragen

maandag 1 juni

Aanbevolen berichten

koppeling,..ja wist even geen ander woord ervoor.

ben nu 4 jaar alleen met de kindjes, ben zelf bij mijn exman weggegaan en heb nooit spijt gehad en het nooit als zwaar ervaren.
tuurlijk is het niet altijd even leuk en makkelijk maar dat geldt voor iedere ouder(s).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo te lezen is t wel erg herkenbaar dat we onzelf beloven, straks doen we dit of dat, qua huishouden, klussen, afspraken enz, tot er drank in zit, dan is de kans groot dat er toch niets van komt.
Ik had dat wel erg ja,
even 1 biertje uit t werk moet kunnen
nah nog 1 en dan even echt dingen gaan doen
K zit zo lekker, eerst nog maar een biertje
enz

toch erg knap als een verslaving je zover krijgt dat je jezelf dat iedere dag weer wijs kan maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ook ik heb de moderator gevraagd om mijn gebruikersnaam te veranderen in Cato omdat er al een Caro op het forum actief is. Beetje verwarrend voor iedereen. Dus vanaf nu mogen jullie me Cato noemen.

Groet, Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik sta nu ook wel voor zo'n punt( denk ik).
wat heeft het nog voor toegevoegde waarde iedere avond een fles of meer?
ja, anders niet kunnen slapen of bang zijn. maar de echte lol en de echte leukigheid is er gewoon vanaf. niks gezellig en sociaal een glaasje drinken of eens een anvondje doorzakken.
gewoon iedere dag hetzelfde liedje.

een leven zonder drank? ik vraag het me al een paar maanden af. ben er bang voor maar verheug me er ook zo op. bang omdat ik na al die jaren dan geconfronteerd zal worden met mezelf en andere dingen.
er achterkomen wie ik ben zonder de drank. op dit moment voel ik me gewoon zo fokking saai en nikserig. wie ben ik en waar is roos gebleven? de echte ken ik niet zo goed of kwijtgeraakt door maar altijd de zatte te zijn.
wat als ik niks meer drink? ja niks he, dan drink ik gewoon niet meer en gaat het leven door. alleen dan nuchter.

ik verheug me er op omdat ik dan toch veel fitter zal zijn, betrouwbaarder als het gaat om afspraken, boeken kan gaan lezen en me kan gaan verdiepen in dingen die me intresseren. zal gaan sporten en weer strak en lekker in mn velletje komen te zitten. zal makkelijker mn bed uit kunnen komen en vol energie aan de dag kunnen beginnen en meer puf hebben om leuke dingen te doen met mn kinderen.
zal me bakken vol geld schelen en stress om het hoeveel kopen,waar hoe en wat.
zal mss ontdekken wie ik echt ben en mss is dat juist wel heel fijn en zal ik er door gaan groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd zoveel voordelen!

maar is net of ik mezelf dat niet gun, of dat gewoon niet zie gebeuren bij mezelf. dat ik zo gewoon niet ben.
heel raar en dubbel.

tja en mezelf terugvinden/de andere aknten van mij gaan ontdekken,...
voelt een beetje alsof je een kadootje krijgt,totaal geen idee hebt wat er in zit en een beetje bang bent dat je teleugesteld zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even als afsluiting van mijn dag een berichtje. Dag 15 zit erop! Al ruim 2 weken bezig !! Vandaag fijn met twee vriendinnen in het park gelegen, uit eten geweest, en daarna een filmpje gekeken. Dit alles zonder drank, en het was net zo gezellig als dat t anders zou zijn geweest :) doordat ik geen drank nam, hadden mijn vriendinnen ook zoiets van: ja, is ook eigenlijk niet nodig. Dus lekker aan de ice tea, en cookie dough gezeten! Zo kan 't dus ook! Wel fijn om te merken..

Nu lekker op tijd naar bed, dan kan ik morgen fijn vroeg op,en hard gaan werken. Krijg steeds meer zin om echt aan de slag te gaan met dingen.

Allemaal een fijne nacht toegewenst. Hoop dat iedereen met mij deze dag goed is doorgekomen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos, zeg nou zelf, als je Noa leest vind je dan dat zij een saaie dag gehad heeft?
Klinkt goed trouwens Noa!! op naar de 3e week!!

Ik snap het wel Roos maar wat jij een bruisend leven vind (met drank op) klinkt voor mij hoofdzakelijk als 'zelfpijniging' en niet volwassen willen worden.
of ben ik nu te hard?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben saggerijnig en moe en huilerig vanavond dus niet op mijn best. Of zou het weer de tijd van de maand zijn?
Vandaag enorme last van het afbouwen van de AD, dacht ik, want ik ben de afgelopen dagen weer met een half je geminderd.... maar volgens mij ben ik ze gewoon gisteren vergeten in te nemen ;) tja dan gaat je hoofd wat rare dingen doen.
voor de zekerheid vandaag en de komende dagen maar weer een kwart bij en daarna weer terug naar min een half. Heb inmiddels dan de dosis gehalveerd in een maand.

Wing ik vind je moedig en nuchter leuk om te lezen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...