PEM Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Goedemorgen Rudy,Bedankt voor je mooie wijze woorden, maar hoe treffend. Ik heb op het moment ook nog uren en dagen aan het tellen en kom erachter hoe de alcohol nog mijn leventje beheerst. Bij de 1e keer stoppen voelde ik me een slachtoffer, ik mocht niet meer drinken. Ik was zielig. Het idee dat ik nooooooiiiiit meer mocht drinken werd ik gek van. Ik heb rust gekregen door inderdaad in korte stappen te denken, dat helpt. Ooit hoop ik net zo ver te zijn als jij dat ik tot de ontdekking kom dat ik niet meer zo aan drank denk.Veel sterkte de komende tijd en heel veel geluk en wijsheid.Lieve groetjes Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Veel goeds toegewenst Rudy.Okee, lysine dus, ik zal het vanmiddag gaan halen. Bedankt voor de tip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Haha Roos, hier schiet ik van in de lach: "Die gore scheten". Ik zou zeggen, iets minder smakelijke broekhoest. Maar het is echt zo, je kan soms verbaasd zijn wat je darmen weten te produceren. Soooo, ben IK dat? Gaat ook weer over.Ja, vitamines helpen.Zeker als je geen fruit-eter bent (ik ook niet).Het schijnt zo te zijn dat de groentes die wij in de super kopen, vaak zo doorgeteeld zijn (of hoe heet dat) dat ze niet meer voldoende vitamines bevatten. Ze worden te snel opgekweekt en krijgen niet meer de kans om zich tot volwaardige groente te ontwikkelen.Ook vlees en vis zijn vaak vergeven van groei-middelen. Dit zijn "vrije radicalen", die je lijf geen goed doen.Om deze radicalen te neutraliseren is het goed om veel vitamine C en B te slikken.Kijk echter wel uit met de vitamines A, D, E en K. Die zijn in vet oplosbaar, het teveel daarvan plas je niet uit.Daar kan je dus wel een teveel van krijgen.Nou, even college in vitamines van Vie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 goede morgenkom me even meldenheb net te horen gekregen dat ik bestraald moet wordengelukkig breekt hier de zon nu even doordie heb ik nodig om zonnig met het leven om te gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Hey Bako,Sterkte de komende tijd joh! Wanneer moet je voor de 1e bestraling. Blijf positief vooruit kijken. Positief blijven denken is de beste medicatie. Hier heel veel goede zon.......:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 24 juni ben ik aan de beurthet komt me allemaal nog zeer ongelooflijk overook dit zullen we wel weer overlevenhet geeft wel onrust gevoelens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Bako, Ik kan me voorstellen dat het allemaal ongeloofelijk overkomt.Ben je het een aan het bevechten (alcohol) en krijg je het ander over je heen. Het lijkt soms zo oneerlijk. Blijf toch positief.Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Marieke, vind jij dat niet confronterend om een "aan lager wal geraakte accordeoniste..." te spelen? Bako, ik weet niet waarom en waarvoor je meteen bestraling krijgt, is er niet een chemo mogelijk?Allebei zijn ze geen pretje, ik wens je van harte veel sterkte.Mijn raad is alleen, zorg vooraf voor heel gezonde, lichte voeding. Geen vette dingen en vooral niet veel zoet.Geen drank.Nogmaals veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 An, je loopt hier weg omdat geen confrontatie wilt, geen schuldgevoelens; dit is verslavingsgedrag. Je bent dingen aan het doen die je niet trekt. Je was gestopt met drinken, voelde je goed en ging stoppen met roken. Het stoppen met roken gaat goed maar de eerste terugvallen in de drank kwamen. Dit terwijl je hier van de daken schreeuwde: "als ik weer ga drinken dan moet ik stoppen met stoppen met roken" maar daar heb je je niet aan gehouden. Je bent behoorlijk aangekomen van het stoppen met roken en gaat dus ook nog eens afvallen. Ondertussen wordt je steeds strenger voor jezelf: niet-drinken, niet-roken, alleen gezond eten en afbouwen slaappillen. Op 4 gebieden wil je dus sterk zijn. Hiernaast blijf je een thuissituatie houden die je waarschijnlijk alleen beloont voor het niet-roken; fijn eindelijk kreeg je eens waardering voor iets wat je deed.Elke dag heb je nu een risico om met 1 van de 4 dingen de mist in te gaan, ga je met iets de mist in dan voel je je schuldig, mislukt of welk woord je maar wilt. Dit wakkert geheid weer 1 van deverslavingen aan. Je zet jezelf en je omgeving hopeloos vast in een vicieuze cirkel en eenlevensgevaarlijke, doodlopende weg.Je weet onderhand best dat je nadat je een verslaving hebt aangepakt je bezig moet met de problemen die hebben geleid tot de verslaving. Je bent niet klaar als je gestopt bent met drinken. Je komt pas ergens als je gaat dealen met de onderliggende factoren. Blijf je daarvoor weglopen dan zal er nooit ruimte voor jou zijn. Voor de verslavingsvrije An die je wilt zijn.Dit weet je allemaal maar je doet te weinig met wat je weet, denk ik.(Dit verhaal is een goed bedoelde trap onder je kont, die ik hier ook hoop te krijgen als ik op m'n bek ga.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 het een of het anderalles heeft zijn eigen aanpakdit komt voor bestralen in aanmerkingchemokuur heeft ook een hoge belastings factor voor het lijfgezien mijn longen en reuma en niet al te goed functionerende nieren worden er bepaalde besluiten genomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 er zijn heel veel mooie dingen in het leven als we die maar willen zienhoor de vogeltjes fluitenzie alles bloeienword narrig omdat de slakken veel in de tuin aanvretengeniet van al de dingen om je heenweet als je stopt met een verslaving je de oorzaak aan moet pakkenen die is er ,het vergt moed en inzicht om dit te zienhet is hard werkenelke keer kom je weer iets tegen wet jou rechtvaardigd om te drinkenflauwekul,weet dat het verkeerd aflooptga voor jezelf en plezier in je levenje leeft zelf,laat je niet levenmaar vooral belazer jezelf niet,wees en blijf eerlijk tegen jezelfhoe negatief het regelmatig om je heen ishoe groot de tegenslag/problemen ook zijnzoek de positieve kant opgeniet en laat elke dag het eerste glas staandit verhoogt de kwaliteit van levenga ervoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Bako sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 veel sterkte idd!waar krijg je chemo voor als ik vragen mag? of mss heb er over heen gelezen,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Bako, heel veel sterkte:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Goedemiddag allen,Bako en Dhendro gelezen. Mee eens!Het wordt wat milder verwoord dan Soothe doet, maar de strekking is het zelfde.Eerst de drank uit de weg. Werken aan jezelf en dan langzaam met andere zaken dealen.Het is niet eenvoudig. Ik heb het zelf doorgemaakt en het is verre van eenvoudig.Maar waar een wil is, is een weg.Degenen die stoppen, zijn niet anders dan de terugvallers.Allemaal mensen met grote en kleine problemen, die door te stoppen niet verdwijnen, maar beter te hanteren zijn. Veel beter!!!Zelf heb ik een "ietwat" nerveuze natuur. Een doemdenkertje pur sang. Iemand die overal spoken ziet.Maar het stoppen heeft het wel beter gemaakt. Veel spoken slaan soms op de vlucht.En heel soms komen er lieflijker gedaanten op mijn pad.Nerveus zal ik wel blijven. Ook mijn sh*t is niet ongemerkt voorbij gegaan.Ook rijkelijk bedeeld met lichamelijke ongemakken.Ook kanker ging mijn deur niet voorbij! Ik leerde incasseren!!Wat ik ook heb meegemaakt, en nog zal meemaken ( ik blijf geen uitzondering,)alles valt in het niet, bij de ravage die drank aanricht. Daarom zei ik de drank vaarwel.Ben ik gelukkiger (wat is geluk) tevredener, dat wel.Ik leef een volwaardig leven, zonder schuld en schaamte. Een boek, een rustig muziekje,wandelen met m'n hondje. Ik stel weinig eisen.De enige eis, die ik aan mezelf stel is, dat ik de eerste niet neem.En dat is te doen!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Mooi verwoord Soothe:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 PEM: Ik herken me in jouw eerste stoppoging, waarover je net schreef. Ik heb ook de neiging om te denken: ik mag niet meer drinken. Soms kan ik mezelf dan erg zielig vinden. Waarom kan iedereen in mijn omgeving wél drinken, en ik niet... Iedereen heeft zowat wel een verslaving: roken, gokken, drinken, drugs, eten, kalmeringsmiddelen, slaapmiddelen... Het is zo'n bekend fenomeen dat mensen hun angsten/pijn op de een of andere manier vermijden. Ik heb reden genoeg om dit te doen... Ik probeer mezelf steeds weer te vertellen dat ik mag drinken, maar dit niet wil... Dat is een groot verschil... Ik doe dit voor mezelf.. ik wil dit zelf. Ergens weet ik dat wel, maar ik moet het mezelf nu nog steeds verstandelijk bijbrengen, gevoelsmatig werkt het nog even niet zo...Bako: Sterkte met je bestralingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Bah, wat een rot dag. Ik ben niet voor uit te branden. Ik doe niets als zuchten, het valt me zelf op.Vandaag gaat de stroom er af bij mijn zoon.Hij is sinds gisteren zijn werk kwijt via het uitzendbureau.Hij heeft de kop weer in het zand gestoken,want als ik hem bel, dan krijg ik zijn voice-mail.Hij heeft jarenlang gevochten tegen angsten en depressies,zelfs zo erg, dat we bang waren dat hij zichzelf wat aan zou doen.Hij komt niet in aanmerking voor ww, omdat hij te kort werkten met tussenpozen geen werk heeft.Elke keer als hij net de rand haalt om er weer bovenop te komen,wordt hij weer naar beneden gegooid.De gemeente helpt hem niet, want hij heeft overwaarde.Ik kan hem niet helpen, want ik heb geen geld.Vanmorgen dacht ik even, ik wil geen refusal,ik wil dit verdoofd meemaken,wat heeft al dat vechten nog voor een zin.Ik ben nu blij dat ik de refusal wel genomen heb.Want door mijn drank, krijgt hij echt geen stroom.Als moeder gaat dit je echt aan het harten mijn ex, die laat hem gewoon verrekken,die is te druk met zijn nieuwe liefde.Gisteren was ik zo trots op mezelf,ik ben 3 kilo afgevallen,ik liep door de C1000 en zag dat het bier25% korting had,toen dacht ik nog, mooi 75% in mijn zak gestoken door niet te drinken.Zo, ik moest dit even kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Dàg iedereen.Allereerst Bako sterkte met wat er komt. Hoop verliezen kan altijd nog, hou het zolangmogelijk vast!Sneeuwitje, het lijkt me heel erg om je kind zo te zien worstelen.Of beter gezegd ik weet het, ik heb ook zo'n kind.En ook zo'n ex, dat is erg moeilijk!Toch heel goed van je dat je je refusal ingenomen hebt.Je hebt gelijk, stel je had gedronken, had je naast je verdriet morgen ooknog andere negatieve gevoelens gehad.Tav onze kinderen is het soms moeilijk te aanvaarden dat ook zij hun levenmoeten leiden ( en soms lijden!)Ik moet zo naar de tandarts, niet fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Dank je Linde en sterkte bij de tandarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Marion hoi.Je lijkt wat beter te gaan. Ik begreep dat een maand in aantocht is!Marion, ik heb een ijzersterk geheugen!Weet je nog, dat je me lang geleden honderd roosjes beloofde,als ik honderd dagen droogstond.Ik "vergeef" het je. Als je steeds in de olie bent, gaat er weleens iets mis.Dus laat maar zitten. Nu worden het vazen vol!! Ik zeg het volgende. Als jij honderd dagen droogstaat krijg je er van mij honderd!!Dag Jonagoldje!! Actie, jij ook, kom van je luie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Het schaamrood stijgt haar naar de kaken. Terecht!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Snow, is jouw zoon wel eens gediagnostiseerd?Niet dat dat zaligmakend is, maar het klinkt zo als borderline wat hij heeft.En nou zitten we toch met wat borderliners op het forum, die heel goed door therapie of medicatie weer op de rit zitten.Zou dat niets voor hem zijn, eens praten met een psieg?Maar misschien zeg ik wel wat stoms en is dat allemaal al gebeurd.De zoon van een goede vriend van mij heeft ook die verschijnselen. Hij is nu bijna dertig, nog steeds bij vader thuis, gedraagt zich als een veertienjarige (is beslist niet dom, heeft zijn vwo gehaald).Maar compleet onverantwoordelijk, blowt de hele dag door, kan geen baan houden, maakt een puinhoop van zijn afdeling van het huis en heeft steeds "verkeerde" vriendinnen.En toch, harstikke aardige knul, zit geen kwaad bij.Het is een zo machteloos gevoel om een mooi mens te zien lijden onder dingen die eigenlijk helemaal niet hoeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Allemaal een goede middag gewenst.Ik heb nog pas een mailtje ontvangen van Trees. Het gaat nog niet goed met de darmen, maar jullie krijgen wel de groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2009 Soothe, ik ben inderdaad die 100 roosjes vergeten:DOh, ik weet het nog als de dag van gisteren.Vie, mijn zoon is 3 jaar in therapie geweest. Het gaat hartsikke goed met hem. Hij heeft medicijnen en reageert daar goed op. Het vervelende is, dat hij nooit zijn achterstand heeft kunnen inhalen met het geld en dat achtervolgt hem telkens.Actie, heb ik gedaan. Ik heb de NUON gebeld en gevraagd of ze een week kunnen wachten met het afsluiten en dat ik probeer om geld bijelkaar te krijgen. Daar gingen ze mee akkoord, maar ja.... nu nog wat zien te regelen???????Als jullie nu eens allemaal € 1,-- storten, ik bedoel maar bijna 1000 leden. GRAPJE;)Je komt op de raarste ideeën, als je in nood zit:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden