Spring naar bijdragen

Woensdag 3 juni


Aanbevolen berichten

Goodmornig, rise and shine!

Elke dag, kan je keuzes maken.
Elke dag, kan de eerste zijn van een beter leven.
Elke dag, kan je ervoor kiezen niet te drinken.
Elke dag, dat je niet drinkt,
kan het begin van een nieuw leven zijn.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Als het leven je lief is, begin dan vandaag,
je hoeft alleen maar niet te drinken.

Gun jezelf die kans op een beter leven.
Het is de moeite waard.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen vrienden van het goede leven, hier een mooi weerbeeld om naar te kijken... aan de ene kant schijnt de zon nog, en aan de andere kant is het donkergrijs!! Maar goed ook want mijn hals is rood en dik, allergische reactie denk ik.. of van de zon, of van de aftersun ;) dus een beetje kou is welkom

Vandaag weer werken met gemengde gevoelens maar de ergste heftigheid lijkt er wel weer wat van af.... gelukkig maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha, een mosallergie, dan zouden mijn benen nu helemaal rood moeten zijn want die zaten echt onder.
Het is raar met dat werken, heb me er van vrijdag tot gisterochtend enorm druk over gemaakt en vandaag lijkt het me een stuk minder te interesseren, kan natuurlijk ook zelfbescherming zijn.
maar liever zo dan emotioneel en geladen aan het werk te gaan.

Houtje, doe jij trouwens nog mee met EdB??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeej, een nieuwe dag! Ik voel me gelukkig, zonder dat er iets bijzonders hoeft te gebeuren, dat is lang geleden :heart: Het lijkt wel alsof ik steeds minder slaap nodig heb. Ik sliep altijd minimaal 8 uur, maar liever nog 10 uur per nacht. Anders was ik echt niet uitgeslapen. Nu 6 uurtjes geslapen en voel me prima, en zelfs fit in de ochtend! :)

Het begint zich uit te betalen, dat niet drinken. Dag 17 voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, jij al op je 24e dag!! Dat gaat al bijna naar de maand toe, wat goed! Wat ook nog een voordeel is: Ik kan nu eindelijk wat verstandiger met geld leren omgaan. Niet dat ik daar nou echt problemen mee heb, maar k ben wel erg nonchalant. Nu bespaar ik alleen al op het niet drinken makkelijk 100 euro per week!! Van dat geld kan ik nu zoveel mooiere dingen doen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik laat me ook weer even zien.
alles is goed gegaan vannacht. toen ik ging liggen kroop ik spontaan in foetushouding en stak mn duim in mn mond haha. lang geleden dat ik zo heb gelegen.
verder wel veeel dromen gehad en niet zo'n fijne. maar ik weet nu dat ik daar effe doorheen moet.
heb ook ineens heel dikke ogen en ben best bleek. zit echt te wachten tot ik er wat gezonder uit ga zien want ik kreeg de laatste weken echt opmerkingen van mensen dat het heus wel aan me te zien was dat ik dronk( vroeg het zelf aan ze, want zelf raak je na een tijdje wel gewend aan die kop denk ik).
ik rook nu wel wat meer, mss heeft het daar mee te maken. maar daar wil ik binnekort ook mee stoppen.
vandaag ga ik niks drinken en daar blijf ik bij, ga niet twijfelen of smoesjes verzinnen voor mezelf. ik drink gewoon niet vandaag :)

succes aan iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah wbt geld! ik bespaar nu ook al heel wat. ik zal nooit naar de winkel gaan en met 1 fles wijn naar buiten lopen. nee, daar horen een heleboel andere boodschappen bij die die fles moet camoufleren.
verder steeds andere winkel, andere kassa enz. allemaal van die domme truukjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen.

Roos, dat had ik ook de eerste week, dat ik er slechter in plaats van beter begon uit te zien.
Waarschijnlijk ook van al die maffe, vermoeiende dromen die ik toen ineens kreeg. En ook van al het gif dat er eerst uit moest.
Na een week knapte ik zienderogen op.

Ik heb gisteren heel erg mijn gezicht verbrand, kan beter een tomaat als ikoontje nemen.
Daarbij kunnen die vervelende kloofjes in mijn mondhoeken die bijna over waren, blijkbaar ook niet tegen zon, want nu zijn ze weer veel erger. Nogal gezwollen en vuurrood, geen gezicht.
Geeft allemaal niks, ware het niet dat ik vanavond representatief moet gaan staan wezen op feest van mijn echtgenoot zijn werk.
Zal mijn camouflagesticks maar eens op gaan zoeken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ook die kloofjes hebben met "weerstand" te maken. Véél vitamine B en C, en wat ook hier helpt is de al veel genoemde Lysine (verkrijgbaar bij de apotheek, de betere drogist e.d.).

Dat is een aminozuur dat je lichaam niet zelf kan aanmaken en dat je hard nodig hebt voor je weerstand. Ik slik het in combi met hoge doses B, C en echinaforce. Als ik dat niet zou doen, zou ik onder de blaasjes zitten van de koortslip. Ik krijg ze nl. ook op mijn handen e.d. Jèk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Doet goed deze woorden te lezen.

Gisteren heb ik niks gedronken, zelfs niet in mijn lege momenten.
Maar, ik vond het moeilijk hoor, om eerlijk te zijn.
Deze nacht heb ik goed geslapen, eindelijk ... en nu heb ik geen hoofdpijn en ben eindelijk eens niet duizelig.
Maar nu maak ik me al zorgen over vanavond en andere momenten wanneer ik me laat verleiden door weer een (en meerdere) glaasje te drinken. Pff.
Maar inderdaad, ik heb een keuze om al dan niet die verleiding te weerstaan, ik ga daar aan denken.

Wel, ik ga me nu proberen te concentreren op mijn werk.

Goede moed voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik merk het ook dat als mn weerstand minder is dat ik van die kloofjes krijg. en bah lijkt me helemaal erg als je vebrand bent door de zon erbij brr.
die lysine helpt daar dus ook tegen?
ik ga vandaag kijken voor die thiamine. of zou het té zijn als ik die samen met die B 50 complex zou slikken? vind het ook wel weer zonde om dat potje weg te gooien,..
mn ma was ook altijd van pilletje C hier, pilletje A daar, gingseng,euchineacea en weet ik veel nog wat allemaal. een hele hand ging er s ochtends naar binnen.
ik vraag me af of dat nou echt allemaal wel helpt/werkt,...?
fruit eet ik niet of nauwelijks want dat lust ik niet, maar voor de rest een ik gewoon goed.

ben trouwens blij om te horen dat het de eerste week zo is. ja ok al dat gif moet er uit,..ik laat ook enorm gore scheten hahah en verder snel zweten als het warm is pfoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aurelie,

Ik herkend je probleem. Eigenlijk kijk je téver vooruit.

Als je de dag nu eens opknipt in stukjes, en dan ten eerste een indeling maakt wát je welk dagdeel gaat doen, helpt al behoorlijk.

De tijd dat je het moeilijk krijgt, kun je verschillende dingen doen: iets héél anders dan anders, douchen, wandelen, wéggaan van de plek waar je normaal trek hebt.

En ook die tijd weer indelen, ik deed het met de keukenwekker (zie: de keukenwekker bij Tips en Adviezen, de keukenwekker.

Op Tips en Adviezen staan méér nuttige dingen.

Meld je in ieder geval als je het moeilijk hebt, er zijn hier altijd mensen om je erdoor heen te slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumleden,

Heb me vreselijk verslapen. Kreeg gisteravond onverwacht visite en ja die bleef kletsen dus werd het vrij laat.

Vanmorgen wakker geworden met een gevoel van kater. Waarschijnlijk komt dat doordat ik laat naar bed ben geweest en nu uit mijn patroon vn slapen bent.

Gaat nog steeds goed zit in de vierde week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal,

Vandaag lekker een vrije dag. Daar was ik alweer aan toe en dat terwijl ik nog maar 1 dag gewerkt had. Mijn lijf is erg vermoeid van de jarenlange roofbouw.

@ Albertina, bedankt voor je mooie begin.

@ Gees en Albertina, ik ga met jullie mee, ook ik laat vandaag de 1e staan.

@ Noa en Lianne, jullie gaan goed :present:

@ Roos, ik heb in de eerste weken ook erg gedroomd, wordt op den duur minder. bij mij kwam het ook doordat ik de hele dag eigenlijk bezig was met het vechten tegen het drinken en zelfs in mijn slaap ging dat nog verder.

@ Aurelie, welkom, goed de eerste stap. Lees en schrijf hier mee. Hierdoor zie je dat je er niet alleen voor staat. Samen met medegenoten ga je de strijd aan. Je verhaal is herkenbaar ook voor mij. Ik was een fase verder. Het was al echt een gewoonte, ik kon niet meer zonder. Kies voor een leven zonder alcohol.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik lees positieve berichten.
Dat doet me goed.
Maak je geen zorgen voor vanavond.
Tussen nu en vanavond ligt een zee van ruimte die
de aandacht verdiend.
Blijf eens stil staan bij wat er om je heen gebeurt.
24 uur niet drinken is te doen.
De meesten van ons werken 8uur, slapen 8uur dan blijft er slechts 8 uur over
die zonder drank moet worden ingevuld.
Dat is te doen.
Dag per dag.
Op deze manier heb ik in het begin minuten, uren, dagen maanden, daarna jaren aaneen geregen, om plots tot de ontdekking te komen dat ik niet meer aan drank denk.
De dwang is weg, de obsessie heeft plaats gemaakt voor rust en vrede in mijn lijf.
Het is al met al de moeite waard geweest.
Alleen met kennis en wilskracht heb ik het niet gered.
Mijn leven in handen durven leggen van een derde heeft er toe bijgedragen dat ik van mijn ziekte de verslaving ben verlost.
Stap voor stap.

Ben aan het opruimen en inpakken.
De labtop als laatst.
Ik vertrek over niet al te lange tijd naar België terug.
Vrouw is gisteren al afgereisd en inmiddels aan het werk.
Terug kijkend zijn het prachtige dagen geweest.
Volgende week een paar dagen naar de Belgische kust vermits het weer goed is.
Ik ben weg.
Ga goed ga nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...