joann Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 Hermie,Hoeveel kan een mens dragen...ik weet het niet, echt niet!Het lijkt er wel vaak op dat die grens opgerekt wordt als het leven moeilijker wordt.En nuchter lukt het een stuk beter dan wanneer je je vol giet!Het even niet willen weten, het even niet meer willen voelen is denk ik iets wat de meeste mensen hier echt wel herkennen. Maar velen weten ook dat het uiteindelijk niks brengt...als je morgenvroeg wakker wordt is er weinig veranderd.Jij weet dat ook! Je staat al langere tijd droog, dus ik vertel je niks nieuws.Je leven is niet gemakkelijk, een scheiding geeft veel stress en emotionele spanningen.Daarbij heb je de zorg om/over je dochter...financiele rompslomp en voor zover ik me kan herinneren ook gezondheidsproblemen (in ieder geval heb je die gehad waarbij het kantje boord was en je nu voor je gezondheid ook beter niet meer kunt drinken...correct me if i'm wrong..)Internet en voedselbank gaan prima samen! Jij bent baas over je portemonnee, niemand anders!Ik vind het strak van je dat je die fles na dat ene glas hebt leeggegoten!Dat is sterk! En ja dan mag je van mij de eerste vrouwelijke minister president worden!Dat van die goot dat weet je, been there, done that..toch?Blijkbaar was dat niet wat je wilde...of waar je niet wilde eindigen...dan ook niet doen!Het zit nu even tegen allemaal...bekijk het nuchter, je bent misschien wel een ***** maar niet dat wat je zelf schreef (ik heb geen zin in correcties van de moderator, dus ik herhaal het maar niet..)Onderschat jezelf niet...je doet het uiteindelijk toch maar! En die auto...vraag iemand om er naar te kijken...voor niks!Je wasmachine...er is vast wel een handige buurman, vriend, familielid...die wil checken of er echt grote problemen zijn. Vragen helpt vaak! Het is heus geen schande om te vragen of iemand je wil helpen...je hoeft niet alles alleen te doen! Enne, je ex heeft die geen wasmachine...ga je daar wassen, hij heeft toch ook de auto mogen gebruiken!Hang in there...en laat drinken maar over aan anderen die er geen probleem mee hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 AR heb kennelijk iedereen weggejaagd, dus wens je(jullie) een fijne nachtrust toe en morgen weer fris op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 ja klopt dat was ie, volgens mij heb ik er toen ook een paar aangeschaft, hoe is het verder met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 truste Hermie:lips: dan ga ik ook maar slapen en je hebt niemand weggejaagd hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 Gunst, wat doen jullie oppervlakkig voor mensen die nog niet slapen. Nee Hermie, ik bedoel alleen dat je eerst iemand vertelt dat ze wauwelt en vervolgens zelf....Valt me vaker op van jou: als jij er bent moet je ook meteen duidelijk alles naar je hand hebben. Geen goede eigenschap voor een volgende premier. Die zou het politieker aanpakken.Behalve Jeltsin, welke leidinggevende was er ook al weer goed aan de drank? Stalin!Maar Russen kunnen we niet meetellen.Ik maak een grapje hoor, maar begrijp niet zo goed dat je het zo zwart-wit ziet.Ik ben wakker omdat mijn honden, met de nieuwe huisgenoot, toch even wat moeite hebben met hun pik-orde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 Joann ik weet het ook allemaal wel maar snap je ook dat ik het af en toe zo ontzettend beu ben om alsmaar de sterke vrouw/moeder te zijn. Tuurlijk roep ik ook hulp in, heb in inmiddels wel geleerd met het schaamrood op mijn wangen, maar het wordt er allemaal niet leuker op. Mijn ex, die mij mijn drankmisbruik verweed, blowt nog steeds en dat gaat ten koste van mijn alimentatie.. snap je dat ik af en toe zo iets heb van ja bekijk het. Tuurlijk laat ik het niet zo ver komen voor mijn prinsesje die er ook niets aan kan doen maar toch.Misschien krijgen ze me down maar niemand krijgt me out.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 En besef nu ook dat ik niet lief en meelevend ben op dit moment, dus ik log uit.Weklterusten, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 5 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2009 Vie wat zie ik dan zo zwart/wit volgens jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 Ja hermie ik snap dat...omdat ik daar zelf soms ook genoeg van heb!En dan is mijn situatie volledig anders (Ik ben getrouwd en heb 5 kinderen, woon in een koopwoning en er staan 2 auto's voor de deur...zal ik verder gaan?)Het is juist het gevoel wat ik begrijp, niet altijd de sterke willen of moeten zijn, niet altijd diegene zijn die de offers brengt...of de verantwoordelijkheid draagt!Voor jou is het geen keus, je moet wel...ik moet het niet, maar heb nog veel te leren!Hulp vragen met het schaamrood op je kaken is altijd nog beter dan doormodderen in je eentje!Mensen vinden het vaak ook gewoonweg fijn om je te helpen!En dat je ex zich nog niet van zijn verantwoordelijkheden bewust is dat is heel knullig voor je, maar je zult er weinig aan kunnen veranderen! Jij stopte met drinken toen je er zelf klaar mee was, je ex zal niet eerder stoppen met blowen voor hij daar zelf klaar mee is. (en al het commentaar van omstanders houd in eerste instantie zijn gedrag alleen maar in stand!)Ik snap je gevoel en frustratie, maar ook ik kan er niets aan veranderen!Ik kan luisteren, mijn ervaringen delen en hopen dat je sterker in je schoen staat dan JP (zou jij de dalai lama wel hebben ontvangen als eerste vrouwelijke minister president?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 Tuurlijk, dialoog is de eerste stap toch, en ik vind ook niet alles wat hij zegt goed maar het is een mening.Ik probeer het ook zoveel mogelijk bij mezelf te houden en praat ook niet slecht over haar vader maar soms is het wel moeilijk. Pfff soms is het leven gewoon ***. (ban me). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 6 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2009 Ik doe niet aan bannen...daarvoor moet je bij de moderator zijn En die moet volgens mij bijscholing krijgen want zelfs mijn kinderen vinden dat normaal taalgebruik!(en ik doe het ze niet voor....pff ze zijn allemaal onder de 10, en dan moet je soms horen wat die aan woorden gebruiken, daar helpt geen ban en geen zeep meer tegen )Doe gewoon je best meid, meer kun je niet doen!En volgens mij doe je meer dan genoeg je best, alleen voel je je nu gewoon even te kort schieten.Dat is niet raar, dat is niet erg dat gebeurt ons allemaal regelmatig...hoe je leven er ook uitziet!Zolang je er geen drankcoctail van maakt, kom je er doorheen...soms zelfs wijzer dan voorheen!Ik ga nu in ieder geval wijs doen, en dat is mijn bed op zoeken.Het is dan wel weekend, maar uitslapen daar doen mijn kiddo's nog niet aan:DHou je hoofd hoog en blijf verder droog Hermie, uiteindelijk komt het goed!Voor jou ook een fijne nachtrust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden