Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 juni


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laat alles op zijn beloop Wing.
Het lichaam wil het gif niet. Dat zul je horen als je goed luistert.
Het denken denkt dat het wil drinken.
Aangezien dat niet waar is geeft het altijd stress.
Laat de waarheid toe en je bent vrij!

liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even ontstressen, pffff beetje hoge werkdruk deze weken.
Ja, ook ik werd vanmorgen te vroeg wakker. Klaarwakker lichaam in de actiestand.
Heb ik wel vaker deze tijd van het jaar, komt ook door het vroege licht.
Maar even wat afleiding nu met een boek en lichaam ontspannen laten hangen op bank.
Hoofd mag ook ontspannen.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet zo snel he manneke!!!

was even bezig in huis en wing zette me aan het denken

maar goed, je doet het dus alleen! dat zijn wel meerdere pluimen waard.

Vorig jaar heb ik het ook alleen gedaan en ik heb mij vies vergist in alles wat er bij komt kijken.
inderdaad het eerste halfjaar had ik nergens moeite mee, mijn lichaam was opgeknapt, de problemen werden bij de kladden gegrepen en ik had een energie, niet normaal meer.
ik voelde me zo giga goed en uiteraard liep ik over van trots!

na een half jaar, snapte ik het forum niet meer, wat nu terugvallen, waar gremlins, wat een gezeik allemaal, dat was wat er bij mij in mijn koppie omging
wat ik niet realiseerde was dat eigenlijk na een half jaar de dingen pas goed gaan veranderen.
in het begin ben je bezig met het stoppen, je lichaam moet alles verwerken en daar ben je na een half jaar wel mee klaar.

en dan?

dan gaat alles goed, je oppersterk en je komt jezelf tegen (meestal is dat niet al te leuk) hoe ga je met al die nieuwe gevoelens om, hoe verdeel je je tijd constructief.
ik had geen idee.... maar wat er bij mij gebeurde was heel simpel......

ik had iets te vieren....en ik liep over van trots wat ik had het toch maar even gepresteerd, één wijntje, dacht ik nog...
ok, alleen tijdens feestjes daarna alleen in het weekend

maar goed, in de maanden okt,nov,dec heb ik meer gezopen dan ik ooit had gepresteerd

en dan moet je opnieuw beginnen, god weet het, maar dat is echt hel op aarde

op dit moment sta ik vanaf januari aardig droog, af en toe een uitschieter maar dat was dan maar een paar glazen.
dit kon ik goed onder controle houden, al was het alleen maar omdat de opname en het auto ongeluk nog vers in het geheugen zat.

Nu exact nu, sta ik alweer vier weken helemaal droog en ga voor 100% hiervoor maar ik ben donders zo blij met begeleiding.
niet zo zeer de training op zich maar wel de begeleiding in het signaleren van risico momenten en het bewust zijn of worden van jezelf!

ok, een heel verhaal om je te vertellen dat je voorzichtig moet zijn, zeker na vier maanden.
blijf rustig relativeren en overschat jezelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms ja soms denk ik waarom kom ik op de draad
men leest erg slecht en reargeerd selectief
altijd commentaar op elkaar
de een heeft nog langere tenen dan de ander
de een is zg filosofisch en de ander neemt geen blad voor de mond
heb respect voor elkaar probeer je in te leven wees emphatisch
natuurlijk hebben we allemaal onze rugzak
maar we zijn hier om onlustgevoelens en gremlings kwijt te kunnen
we zijn hier niet voor niets
gedoe en problemen kan en mag je hier kwijt
heb respect voor elkaar
soms ja soms vraag ik me af waarom kom ik op de draad

dit is zomaar een overpeinzing
een gedachten kronkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

ik wordt een beetje onrustig van "alles op zijn beloop laten"

wat moet ik mij daar bij voorstellen?
dat je gewoon doorgaat met drinken vanavond?

ik ben er nog steeds niet achter wat jouw doelstelling is mbt drank

wil je echt stoppen met drinken?
dan is dat behoorlijk hard werken en dan kom je er niet als je alles op zijn beloop laat.

of zie je het meer als een spelletje, hoe werkt het, hoe reageer ik erop, hoe kan ik er mee spelen, laat ik me wel of niet vangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hummm bako,

ik had een moment van; uuuihhhh ik mis weer een stuk!
maar ik begrijp dat je even reageert op vanmiddag

Darling, let it bee!! voel je niet geirriteerd maar probeer het van een afstand te bekijken....
dan zie je heel wat karakters voorbij komen en hoe zij met problemen, kritiek etc omgaan

heel leerzaam en leuk om te zien hoe mensen veranderen, zelfs van een ordinaire ruzie kan ik nog leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Tas, meid naar mijn hart, wat je in het begin schreef is precies hoe ik me nu voel en wat er in mijn hoofd speelt. Tot aan een half jaar (dat is 18 Juli) daarna ga ik dus op dezelfde voet verder als nu, want jullie:heart: hebben mij geleerd dat de tweede keer stoppen met drinken veel zwaarder is dan de eerste keer.

Ook weet ik dat ik geen drank meer nodig heb om het gezellig te maken of iets toe te voegen aan mijn leven.

Ook weet ik dat 1 glaasje NIET kan bij mij 1 is geen en anders wordt het een emmer vol.

Ik weet dat ik niet aan de alcohol moet beginnen omdat alle verbindingen in mijn hoofd die ik er nu voor afgesloten heb meteen weer een abonnement willen;)

Ik blijf zéker van mijn zaak geen alcohol meer. (want ik ben als de dood voor de gevolgen, geloof me)

Dank je voor je bezorgdheid, lief van je:heart:

Jullie allemaal trouwens:heart: er is er niet 1 die zou denken hihi laat hem maar vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...