Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 juni


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bako natuurlijk vraag ik dat omdat ik het meen, je hebt al zoveel mee gemaakt en maakt nog zoveel mee met je lijf dat ik me wel eens afvraag of ik in die hoedanigheid ook nog van de drank af zou blijven of dat ik zou denken van dan maar aan de drank

ik vraag het niet uit beleefdheid maar uit diep respect:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR respect is te veel van het goede
natuurlijk gaat alles niet gladjes
ook ik heb regelmatig een gremling op mijn schouder
af en toe is de neiging aanwezig om heel hard te gillen
zou graag in bed stappen en morgen zonder alle tegenslagen wakker worden
dit is helaas niet mogelijk
stel je voor dat je wakker word en gewoon op kan staan en lopen zonder pijn
geen tramadol meer nodig hebt
dat het niet nodig is dat je later in de maand te bestralen moet
geen adem te kort komt
zo zijn er nog wat dingen
helaas de werkelijkheid is anders
remedie;niet boos en/of verdrietg zijn
elke dag de zon zien schijnen
en in ons geval elke dag de eerste laten staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

@ Tasseke, je verhaal van zonet sprak me enorm aan. Ook ik ben vorig jaar rond het eind gestopt. Je begint met frisse moed, geschrokken van het een of ander, je gaat er voor. Dan gaat het goed. En idd wat doe je nog op het forum, je volgt het niet meer enz. enz. Vervolgens denk je dat je een hele meid bent. En dan denk je: ach, eentje kan wel. Niks van waar...... eentje kan echt niet. Het worden er meer en voor je het weet ben je weer terug bij af. Ennnn noggg veeeelll erger dan daarvoor. Daar ben ik heel erg van geschrokken. Daarom ga ik net als Tas, voor de volle 100% om 100% geen alco meer te drinken. (Kunnen jullie het nog volgen :) ) Btw, vandaag op de kop af 3 weken "droog".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha

ik heb zelfs héél hooghartig afscheid genomen van het forum, want het ging zo goed!
jammer en helaas, moest ik later toch op mijn schreden terugkeren en met schaamrood op mijn kaken toch verontschuldigen.

de reden dat ik hier nog hang is heel simpel, ik red het niet alleen en dat heb ik op een harde manier moeten leren.

wat werkt het toch mooi he? we leren van elkaar :)

zo, hier komen de meiden net binnen.
het wordt tijd voor een pedagogisch gesprek, alles goed en wel, zij doen het huishouden maar ik kan niets meer vinden.
ga even tijd besteden aan de dames, heb ze tenslotte een week verwaarloosd (nah, ze waren blij dat ze van me af waren, eindelijk rust in de tent :D )

laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas hij is niet nieuw, van 1996 maar voor mij is het de nieuwste auto die ik ooit gehad heb en het mooie is ik heb de monteur om de hoek wonen. Ik heb ooit een mitsubishi colt gehad en die heette muisje buisje, de opel astra was brikkie. Dus ja een beetje gek ben ik wel maar de echte indianen geloven dat alles een manitou heeft.. dus kwaad zal het wel niet kunnen toch.

PEM zoals al gezegd hij is niet nieuw maar ziet er top uit en het mooiste is deze is helemaal van mij!

Wing correct me if i'm wrong maar nu zit je toch ook heel vaak op een of ander forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik red het ook niet alleen. Daarom ben ik ook terug op het forum. Ik het het nut en noodzaak van dit forum destijds flink onderschat en daarbovenop mezelf overschat.

Ook bij Brijder, zowel de individuele als groepssessies heb ik hard nodig. Leren praten over je drankgebruik, wat je zo lang ontkent hebt. Want ja, ik had geen probleem. Ik had het volledig onder controle. Ik kon het zelf wel, een ander had ik daar niet bij nodig. En er vooral niet over praten. Neee, leker ontkennen.

Nu weet ik gelukkig beter...... Ik heb alle hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik vandaag niet gedronken heb.
Omdat ik zonder middelen geboren en bedoeld ben.
En bovendien heb ik vanavond mijn schilderdoeken, die ik 20 jaar van drinken niet meer heb aangeraakt, uit de vergetelheid gehaald. Ze zijn nu niet meer blanco maar er staat iets op. Tenminste 1 dan.
Wat ik vroeger zonder drank kon, kan ik nu ook.
En dat is fijn om weer te kunnen en mogen voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou PEM, blijkbaar hadden we het even nodig, de een wat langer dan de ander, om het op een drinken te zetten. Daar hebben we toch ook van geleerd?
Maar het is fijn te weten en te vertrouwen dat het niet meer hoeft en dat we onszelf mogen leren zijn, vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie ik heb er idd van geleerd. En tjsa waarom drinken? Waarom hadden we het nodig? Feit is wel dat ik nu helder mezelf leer kennen. Soms leuk, soms minder leuk. Maar het is wel de ware ik. En dat voelt goed.

Ik stort in en ga ook mijn warme nestje opzoeken. Slapen gaat nog niet echt lekker sinds ik gestopt ben met drinken. Korte onrustige slaapjes. Ondanks dat voel ik me s' morgens wel energieker, maar aan het eind van de dag stort ik in.

Slaap lekker allemaal en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...