Spring naar bijdragen

vrijdag 12 juni

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dank je linde, dat is lief van je

dhendro, ik zei t gister nog, t is niet zo eng als t lijkt
zolang als jij niet drinkt ben jij de baas
en morgen is t weer een nieuwe dag
(nu niet denken, jij lult makkelijk, t inzien dat dingen zo simpel zijn geeft mij kracht en macht)
t is goed de dingen simpel te houden
ja Dar je hebt helemaaal gelijk, helemaal nix mis met positieve dingen
en ik ben op de goeie weg, t voelt solide maar ik ben messcherp
te veilig voelen kan ook een valkuil zijn en valkuilen komen er nog genoeg vermoedelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Henk mag ik een cappucino met een laagje wit schuim erop, niet te sterk?
Ik vind het ook fijn om jou te lezen, lekker nuchter en de dingen niet te ingewikkeld maken.
Nog even en je kunt een fanclub beginnen ;)

Ik heb toch maar eens een keer de optionele updates geinstalleerd in plaats van alleen de noodzakelijke en mijn laptop is ineens weer lekker snel :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu niet meer Hannah. Dankzij de optionele updates.

Ja wanneer valt het kwartje. Ik zie zelf steeds meer in dat het niet nodig is om weer te gaan drinken maar doe even liever stille voort....
Ik kom achter steeds meer antwoorden. Maar waarschijnlijk is dat ook weer niks nieuws.
Zoals drank is geen vijand nee, het is maar spul in een fles. Maar dat is chloor ook en dat drink ik ook niet.
Het is uiteindelijk allemaal hersenspoeling, een geloof dat diep geworteld is maar als je het onderzoekt is het niet waar. Ik spreek nu even voor mezelf he.
Als ik de verhalen in het boek lees zou ik kunnen denken: met mij is het nooit zo erg geweest.
Maar nu denk ik: dat is me bespaard gebleven. Ik heb nog geluk gehad en waarom zou ik dat in de waagschaal gaan leggen.

Nou dat stille lukt me niet haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie vraag hannah

voor mij geld, dat t onmogelijk bleek mijn drinkgewoontes onder controle te krijgen met een slag om de arm om toch te kunnen drinken en ik heb dat wat geprobeerd hoor, niet altijd

ik heb ook hele periodes gewoon ontspannen gedronken

maar t besef dat echt stoppen het gevecht overbodig zou maken was zo'n mooie gedachte

je besluit te stoppen en die strijd is achter de rug

dan gaat t alleen nog om de toekomst, hoe blijf ik gestopt

en ja ik heb wel besloten niet meer te willen drinken,. dus dan heeft trek veel minder vat denk ik

denk ik maar hoor, ik heb er niet voor geleerd :)

tuuk mag jij dat kate, schuift m je even toe

fanclub, moet ik al een website beginnen???

lacht, ik bloos al bijna ja :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dhendro, ik weet zo goed hoe je je voelt, ik en veel meer van ons hebben hetzelfde gehad> Wel/niet ja/nee voors/tegens. Je kunt en mag zelf beslissen, maar als ik je een goeie raad mag geven: Doe het niet, morgen(misschien al eerder) heb je spijt en moet je weer opnieuw beginnen.
Wees lief en aardig voor jezelf, ontspan door iets te doen(of laten) eet drink iets lekkers(geen alcohol, please!) en morgen ga je zo blij zijn dat je het niet hebt gedaan!

Hannah, misschien denk je dat het voor iemand anders makkelijk is maar vergis je niet hoor!
Het is niet makkelijk, voor bijna niemand!
Het is zeker de eerste tijd worstelen twijfelen, in de verleiding komen,
toch nee zeggen en blij zijn of vallen en weer opkrabbelen.
Bij mij is dat dan wel 3 jaar geleden maar ik weet het nog zò goed.
Kreeg het ook niet cadeau, ben er wel gekomen. Hoe?
Doorzetten. nooit die eerste nemen!

Allebei heel veel wijsheid/moed enz, alles wat je nodig hebt om morgen nuchter
en helder de zon te begroeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde 3 jaar dat is al een hele tijd! Top!

Zie je drank nu als iets aanlokkelijks wat voor jou helaas niet is weggelegd of als iets wat je gewoon beter niet kunt nemen?
Ik heb wel eens de indruk dat mensen bij het eerste nooit helemaal van hun hunkering afkomen.
Ben benieuwd hoe jij dat als lang gestopte ziet.

Ha Wing, hoe istie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

De ziekenboeg bereidt zich hier nu wel erg uit met ook nog eens de griep. Beterschap hoor en hoop van harte dat het een gewone griep is al is dat ook vervelend genoeg.:present:

Kirky mijn ervaring met het CBR is dat mailen absoluut niet werkt maar een aangetekende brief met een tikje druk van een rechtsbijstandsverzekering des te meer. Al heb je die mss niet dan is dreigen genoeg. Bellen (duurt uren) helpt ook wel want dan kunnen ze zien wanneer je keuring is of plannen hem meteen in.

Rapilos laat alsjeblieft wat van je horen, leef erg met je mee.

Rudy veteraan maar vooral tijger go go go!

Heb vandaag een prednisoninjectie in mijn pols gekregen en sjonge wat een paardemiddel. Ja tis troep maar heb geen niet zoveel pijn meer in mijn pols. Tegen de rugpijn weer een dosis suecidale hoeveelheid tramadol maar ook dat werkt best goed. Hahahaha ben dus helemaal klaar voor een zonnig weekeinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Ik ben wel een oude bekende van hier, ik heb een aantal maanden geschreven en gelezen met veel plezier en profijt en dacht het allemaal wel zelf te kunnen.
Soms is het gewoon even genoeg dat forum en soms is het zo heerlijk dat het er is en ook om te zien/lezen dat er een harde kern is die er altijd blijven (blijkbaar)

Zoals helaas zovelen is het halen en brengen met dat drinken, er zijn periodes dat je denkt: drinken....iiiik, nooit meer!
En soms is het ineens dagelijks weer moeilijk...ik slik nu al geruime tijd refusal en dat is grotendels mijn redding maar helaas door het lange gebruik ben ik ook de mazen in het web gaan kennen en weet ik inmiddels precies na hoe lang niet slikken ik weer kan drinken.......slecht, fout, dom, whatever maar momenteel heb ik uitglijder na uitglijder, ik krabbel weer op maar kan toch steeds de verleiding niet weerstaan....ik heb een samengesteld gezin, ben moeder van twee, soms drie meiden en heb een man dus doe ook alles stiekem wat natuurlijk een hoop stress met zich mee brengt!

Ik ben hier al 3 jaar mee aan het tobben en hoop het lek ooit helemaal boven te krijgen, ik schrijf dit weer eens op in de hoop dat iemand zich hier in herkent en dat we elkaar kunnen helpen met ervaringen en gedachtes uit te wisselen.
Ik ben niet in een positie om lang achter de computer te zitten maar zal vanaf vandaag weer regelmatig inloggen of iemand met mij van gedachten wil wisselen het liefst per pb want daar kan ik kijken wanneer het mij schikt.

Ik wens jullie allen het best en hoop met iemand van gedachte te kunnen wisselen!

Groeten Jozias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heeft dat er dan mee te maken Wing?
Ik geloof ook wel dat niets voor niets gebeurt.

Kirky, het is goed om je bewust te zijn van de voordelen en hier ook bij stil te staan.
Bij mij is het een heel lichamelijk gevoel van me veel lekkerder voelen, zelfs als ik moe ben of down ben.
Dan voelt de basis toch beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Wing, dan hebben wij een mooie wisselwerking ;-)

poepzat is niet helemaal t juiste antwoord denk ik hannah

je bent verder als je oprecht kan besluiten dat je niet meer wilt drinken, vanuit je kern zeg maar,
dan is t gewoon erg prettig als je die dingen niet meer hoeft te doen die je eigenlijk ook niet zou willen als je niet verslaafd was, dan ben je vrij

dan ben je er nog niet, maar je bent wel vrij

het blijft wel bij je tot je de les geleerd hebt Wing, zo gaat dat in t leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Jozias, fijn weer iets van je te horen/lezen. Ja tis moeilijk om niet in het oude patroon terug te vallen en en is een eeuwig durende strijd lijkt het soms. Maar soms gaat het ook gemakkelijjkl dus het lijken pieken en dalen maar geld dat niet voor ons allen? Ben blij weer iets van je te vernemen al is het vaak geen goed teken maar toch wel in jou geval want je hebt de weg terug gevonden om met ons weer te strijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste lieden,

Vanochtend viel stemvorming uit. De docente is ziek. Van de gelegenheid maar gebruik gemaakt om nog even te repeteren voor het zingen van vanmiddag. Ons koortje heeft weer flink gepresteerd. De ouderen en familieleden waren zeer enthousiast over onze performance.

Vanmiddag heb ik nog nieuwe oordopjes voor mijn mp3 gekocht en een toestandje om een 3,5" of 2,5" HDD aan te sluiten op een usb-poort. He, dat scheelt een hoop computeropenmakerij en uitproberen met slave of masterstand. Mannie was er gelijk enthousiast over. Nu nog een keertje uitproberen.

'k Ga zo nog de katten eten geven dan maar wat crea-dingetjes doen voor dochter en verder niks. Morgen wordt weer een druk dagje.

Tot later maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot hond. vandaag een heel dure fatboy gekocht voor doggy van mijn vakantiegeld. Ze keek me aan of ik maf was en dat was ik ook een beetje met die uitgave maar vond dat prachtig voor die mooie lieverd. Nu kan ik haar achter het behang plakken want ze wil er niets van weten en ligt nu te slapen in het kattenmandje. Blij dat ik geen behang heb en wil iemand nog een fatboy hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, je vraagt me hoe ik als langer gestopte drank zie.
Ik ga eerlijk zijn.
Er zijn momenten dat ik zou willen dat ik het kon.
Met mijn lief, gezellig op het terras in de zon, glas koele witte
wijn, fruitige rose.
Hohoho, dan komt het! Het besef dat ik dat niet kan en nooit meer kan.
Het jammere van die constatering ebt langzaam weg.
Ik heb de drank zeker niet meer nodig.
Ik had het ook nooit nodig, dat maakte ik mezelf wijs!
In geen honderdduizend jaar wil ik terug naar waar ik was, drie
jaar geleden en ik weet heel zeker dat ik daar weer beland na de eerste!
Niet drinken maakt mijn leven(en niet te vergeten dat van mijn kinderen) zoveel beter.
Dat hele kleine beetje jammer af en toe valt erbij in het niet.
Ik kan het je aanraden drie jaar niet drinken(om te beginnen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...