Spring naar bijdragen

vrijdag 12 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

gematigd goed nieuws dus rapilos,
dat vieren met drank herken ik wel ja, die gedachte flitste laatst ook door mijn hoofd bij goed nieuws, ik had me wel voorbereid op slecht nieuws en drankgerelateerde gedachte maar goed nieuws en drank had ik niet aan gedacht :)


beterschap houtje, dikke knuffel ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een ongeplande vrije dag gehad. Dat was wel lekker. Ik als een witte tornado door ons huis heen geraasd.

Vanmiddag naar Brijder geweest, de ondersteuningsgroep bezocht. Ik moet daar mijn plekje nog een beetje zien te vinden. Ik vind het allemaal nog erg oppervlakkig gaan en weet nog niet zo goed wat ik ermee moet. Ik blijf er voorlopig wel heen gaan. Het is voor mij wel goed. Praten over mijn alcohol verslaving. Op de een of andere manier zit er toch nog een lading aan vast voor mij. Eigenlijk weet niemand in mijn omgeving ervan. Behoudens het gezin en mijn moeder. Vandaag kwam het gesprek tijdens de bijeenkomst daar ook op. Een van mijn mede genoten zei toen, dat ik mijn drankprobleem dus nog niet geaccepteerd had. Is dat ook wel zo? Ja ik denk het wel. Aan de andere kant is dat niet alleen dat. Ik schaam me er ook voor. Ik durf het niet te vertellen er eerlijk voor uit te komen. Dat vind ik nog wel een hele stap. Wat zullen mensen er wel niet van zeggen. Ik weet het ik moet niet voor een ander denken, maar toch. De wel bekende drempel....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai fruitvlieg,

Dat gevoel heb ik eigenlijk ook. We zitten in een groep en praten eigenlijk nergens over. De begeleiding is nihil. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik in de 1 op 1 begeleiding wel een lekker gevoel had. Maar daar kom ik weer niet meer voor in aanmerking heeft een commissie bepaald. Ik blijf nu bij de groep, omdat het voor mij ook een soort stok achter de deur is. Maar ook omdat ik toch hoop dat het me ook wat kan leren. Ik laat het voorlopig maar een beetje op me inwerken. Ik merk wel dat ik me prettiger bij dit forum voel en er voor nu ook het meest aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds, ik heb nog even bijgelezen.
Helpt het iets als ik zeg: vooral volhouden....

Je wint zoveel terug!
Probeer de volgende borrel die je wilt nemen 10 minuten uit te stellen (met dank aan Houtje),
en daarna nog eens 10 minuten!
En voor je het weet ben je een dag verder!

Zelf heb ik vandaag heel veel gehad aan iets wat Winghum schreef:
"when the going gets tough, the tough gets going"

en dan ook de vrije vertaling van Kirky:
"de beste weg uit de problemen is er dwars doorheen."

Ik heb deze citaten aan mezelf gemaild (dat is de manier waarop ik deze
uitspraken bewaar!), en ik zou er nog best wel eens veel aan kunnen hebben!

Fijne nacht, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun


Dat zou dan ook betekenen dat het feit dat ik nog niet los ben van de drank ergens toe dient.


Ik kan me zo voorstellen dat het iets met mijn neiging tot arrogantie te maken heeft.



Niets mis mee, toch? Arro, dan.

Denergenstoedienendezichlamgewerkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...