Spring naar bijdragen

woensdag 17 juni

Aanbevolen berichten

Jemig Hannah: dit is wel een enorme tegenvaller, maarja als je alles vantevoren weet.
Toevallig moet ik vanmiddag ook naar de tandarts. Controle. Maar ik ben ook als de dood voor de tandarts. Naderhand lijkt het altijd wel weer mee te vallen. Een mens lijdt het meest voor....
Een mens kan goed een paar kiezen missen trouwens. Je mond is toch niet gelijk leeg? En waarom moeten ze gelijk getrokken worden trouwens? Bij ontstekingen ga je toch niet trekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hannah: je bent nog lang geen oma hoor, wanneer je een paar slechte kiezen hebt!!!
Kom op joh!!!

Ik ga eens wat doen, schiet niet echt op hier.
Hoop gedoe met de kinderen hier.
Doorwerken lukt ook niet, nu dus maar thuis wat doen.
Maar dat bezoek aan scholen, adviseurs, artsen etc. is tijdrovend.
Emotioneel ben ik weer wat stabieler, maar het hakt er soms toch wel in hoor.
Accepteren dat je niet mee kan draaien zoals je zou willen .....
Het beste ervan maken...

EN vooral niet drinken, want DAT is pas echt erg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hanna,

Ik heb vorig jaar twee tandvleesoperaties gehad bij de kaakchirug. Daarnaast zijn twee kiezen bij mij getrokken omdat er teveel bacterie in zatten. De operaties vielen bijzonder mee. De angst was het ergste.
Ik heb anderhalf jaar met een gat in mijn mond gelopen. Zal binnenkort twee kronen krijgen. Al bij al valt het allemaal wel mee.
Niet nadenken en gewoon doen, zo deed ik het. Als ik over de tandarts nadenk dat ben ik onmiddelijk angstig vandaar dat ik mijn gedachten op nul zet en gewoon ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedoel het rot!!! :D (aanpassing, niet rot natuurlijk)

ik lees alleen dat je goed bent in dicussieren met instanties, helaas niet altijd met het gewenste resultaat, maar dat mag je ook niet verwachten in het land der bureacratisme!

volgens mij vindt je het niet eens leuk als het wel goed gaat

oeps beledig ik nu weer?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te geloven hier............

mijn vaste schippertje aan de overkant heeft een nieuw schip aanschaft!!
is nu aan het aanleggen, niet te geloven 83 meter, wat een joekel!

ben nieuwsgierig!! straks even koffie halen en het schip bewonderen, zijn kajuit heeft al een oppervlakte van 80m2, groter dan mijn huis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, denk je nu echt dat zij zitten te wachten op licht in de duisternis?

het is klinkklare werkverschaffing, boekhouders moeten aan de gang blijven, computersystemen moeten up- to date blijven.
ze zitten helemaal niet te wachten op kostenbesparingen.

ik had in februari verzuimd om door te geven dat de energieprijs met 3,- was verhoogd, twee maanden 3,- tekort betaald, alsnog direct gedaan maar nu staat er nog 70,-- euro open voor incassokosten :huh:

ergens gaat er iets mank...... 6,- achterstallig en vervolgens 70,- extra kosten???? nah, het systeem moet toch ergens van betaald worden.
klusje voor de schuldsanering en ik ga me niet meer druk maken om dit soort peneauts!

ben erg creatief bezig met al die herinneringen, kaartjes van de politie, brieven over en weer met afspraken die nooit worden nagekomen etc...........
ik heb er een Sara van gemaakt voor de buurvrouw! heerlijk kliederen met post en behangplaksel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, dat kan je wel zeggen!! een paar ton of zoiets

de hele economie donderd in elkaar, behalve bij de binnenvaart, alles draait om tonage!
een schip van 58 meter heeft geen werk want het is te klein!

maar het is echt een plaatje hoor! hij heeft nog een uurtje werk maar ik wil er op lopen, het van dichtbij zien.
effe wachten op de koffievlag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik ben tussen de bedrijven door weer even aanwezig. Woensdagochtend "Pemmetjes ochend". Kiddo's naar school en genieten maar. Vroeger was dat alvast boodschappen doen. Dan kon ik ongemerkt flessen wijn halen. Sinds kort ga ik sporten, daarna lekker douchen totdat ik zo gerimpeld ben dat ik er echt onder vandaan moet. Door het sporten vind ik het zonde om te drinken. Rare kronkel waarschijnlijk. Maar het helpt mij ff wel.

Ik ga ook ff een bakke leut in doen. Daar heb ik een ongelooflijke zin in.

@ Hannah, stel het niet te lang uit. Hoe langer je het uitstelt, hoe meer dagen je hebt om te piekeren. Maar ook voor je kiezen en ontstekingen is dat niet goed. Het kan van kwaad tot erger worden. Dus doe het zo snel mogelijk ga naar de kaakchirurg en bespreek met hem rustig de zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, lieve schat, stop es met dat zelfmedelijden. Het is heus niet zo dat alleen maar jou alles overkomt. Ieder krijgt z'n deel, jij ook. Je had zaterdagavond ook andere keuzes kunnen maken. Naar je zus gaan, een blok om, de soshulplijn bellen, de AA hulplijn bellen, iemand van het forum, weet ik veel.

Wat wil je nou. Jij hebt duizenden, zo niet tienduizenden, euro's verzopen door dagen op de hobbel te gaan, te zuipen en je met de taxi van kroeg naar kroeg te laten vervoeren. Nou is het lijntje bij je vent geknapt. Kun je het hem kwalijk nemen? En nee, hij mag je niet slaan maar het lijntje breekt uiteindelijkes es een x.

Toen ik nog dronk zat ik vol zelfmedelijden. Mij overkwam altijd van alles en nooit nix niet iets leuks. Het geluk liep net altijd de hoek om als ik eraan kwam, bla,bla,bla enzovooooort. Er kwam geen einde aan. Nu ik niet meer drink, met mn aa programma bezig ben leer ik te zien dat ik helemaal niet zielig was. Dat werd me ook vaak wel gezegd maar toen ik dronk kon/wilde ik dat niet zien. Want de waarheid is hard. En daar begon ik liever niet aan. De waarheid was dat ik bijna elke avond teveel dronk, ruzie begon te maken, luidruchtig werd, de ander met verwijten overlaadde.
Nu ik nuchter begin te worden zie ik dat meer en meer.

En nee, het valt niet altijd mee. je hebt kloteburen en dat lijkt me een straf. Ik kan me je machteloosheid heus wel engzins inbeelden. Toch zie ik je ronddraaien in hetzelfde cirkeltje en dat raakt me. Ik wens zo graag voor je dat je het niet drinken weer zou kunnen oppakken Marieke. Toen je een tijd gestopt was, elke week naar de aa ging, veranderde je toon. Je kreeg meer zelfvertrouwen, meer zelfreflectie en zocht de dingen steeds minder buiten jezelf. Lees je berichten maar es terug. Je werd een stuk positiever en zag de zon veel vaker schijnen.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. En bellen mag, altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nav Adam's bericht begrijp ik dat er weer(es) discussie is over wel of niet een paar biertjes. Het lijkt mij dat iedereen dit vpoor zichzelf moet uitzoeken. Kun je het bij die paar hpouden, prima toch. Veel mensen hier getuigen dat het niet akn vanuit hun eigen ervaring. Ik ben gestopt en weet dat ik niet een paar biertjes kan drinken. Dat heb ik al zovaak geprobeerd in al die jaren dat ik dronk. Minderen, stoppen, geen bier in huis halen, alleen wijn drinken, ach, ik ben er nog moe van!
Ik ben een alcoholist en kan niet drinken. Er gebeurt iets bij mij als ik een biertje neem. Zoals Ferry altijd placht te zeggen:'mijn remblokjes zijn stuk". En dat is ook zo bij alcoholisten. De vraag of iemand een alcoholist is kan iemand alleen zelf beantwoorden. Ik kan het zeggen of je vrouw, of je kinderen, of wie dan ook. Maar alleen als je hetzelf erkent kun je ernaar handelen.

Probeer het uit, onderzoek het en maak je keus.

Voor mij heeft het forum goed geholpen, ik ben hulp gaan zoeken bij de AA, heb een goeie sponsor gevonden en probeer te leven naar de twaalf stappen. Tot nog toe heeft het me geen slechte dingen gebracht en ik sta meer dan 2,5 jaar droog. Ik hunker niet naar drank en daar ben ik ongelooflijk dankbaar voor. Gaat het dan allemaal vanzelf? Nee, zeer zeker niet. Het leven is het leven met alle mooie en rottige en verdrietige dingen die het met zich meebrengt. Is het gemakkelijk te leven zonder verdoving. Nee, dat valt soms niet mee. Ik weet heus nog wel waarom ik dronk. Even rust in mn kop, even ontspanning, even weg zijn vd wereld. Maar ja, ik kon het niet houden bij 2 of 3 biertjes of wijntjes. De fles moest leeg, het krat het liefst op. En zo is het altijd al geweest. Dus ja...

Ik blijf maar de dingen doen die ik nu ook doe.
Naar meetings gaan, mn sponsor bellen, met mn programma bezig zijn, eerlijk zijn, 's avonds een paar dingen opschrijven waar ik dankbaar voor ben, me nederig opstellen. En nederig is voor mij; luisteren naar anderen, me leerbaar opstellen.

En ik probeer te accepteren wat ik niet kan veranderen
ik vraag om moed om de dingen te veranderen die ik kan veranderen
en ik vraag om wijsheid om tussen beide het verschil te kunnen zien.

'S ochtends vraag ik mn Hogere Macht, zoals ieder hem ziet, om steun voor de dag en om steun om niet te drinken. Aan het eind vd dag bedank ik. Tja, it's a simple program.

En een Hogere Macht kan veel zijn. De aa groep, God, de natuur, een ree in de wei, een roofvogel in de lucht. Het kan van alles zijn. Ik weet dat er een macht is groter dan mezelf en dat is voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: ik snap in het geheel niet waarom je mijn bericht moet vergelijken met het bericht van Twisty. Vind het erg lullig hoe je het nu neerzet. Even voor de goede orde: zonder enige moeite is dit mijn 4e dag alweer nuchter, zonder er verder over na te denken, en ik zie die paar biertjes niet als een inbreuk op mijn hernieuwde levensstijl. Ik vind het erg rot dat voor velen hier geldt dat ze na een paar dranjes doorslaan, en ik herken dit ook, maar mijn doel is nu juist om mezelf onder controle te houden, ook na een paar drankjes. Als dit mij lukt dan vind ik dat voor mezelf een grotere overwinning dan de geheel onthouding.

Het is voor mij een bewuste keuze om deze grenzen af te tasten, misschien kom ik erachter dat het niet werkt, en beslis ik later dat ik toch overga op het geheel niet drinken. Dat is dan mijn keuze, zoals ook dit mijn keuze is. Dat heeft niks te maken met mijn drinkende omgeving. Ik voel op dit forum even zo goed de druk van het niet-drinken, als buiten van het wel-drinken. Bij beiden werelden voel ik me dus niet helemaal passen, maar ik heb juist de moed om het op mijn éigen manier te doen. En dat is dus eens per week, of 2/ 3 weken eens wat drinken op een feestje, met een max. van 5 of 6 drankjes. Dus niet thuis, en niet wanneer ik me slecht voel, onrustig, of heftige emoties doormaak, maar gewoon op een feestje waar het sowieso al wel gezellig is, en dat het dan geen issue is dat ik wel wat drink...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nondejuuu, het kwijl loopt gewoon vanuit de mondhoeken mijn geheime boezemkamer in!!!!

even koffie wezen drinken op het nieuwe schip van mijn schippertje aan de overkant, je verdwaald gewoon, ik denk altijd bij een kajuit een klein hokkie, liefst nog met rabbatdelen betimmerd en in de lak.

dit is echter andere koek! het is zo groot, mooi, luxeus..... ik dacht dat hij een roeibootje op dek had staan maar het was een B-liner (rijkelui boot) en een mercedes er naast en nog denken dat alles klein is. heeft verdorrie een badkamer net zo groot als mijn woonkamer.
pffff, erruuggg mooi dus en vooral groot, 93 meter lang en 19 meter breed. ik dacht dat ik een groot fantasievermogen had maar hier is niet tegenaan te fantaseren.

maar goed, nu ook niet blijven jubelen........het is zijn werk en zijn huis en altijd maar alleen of met zijn tweeen te zijn... en dag en nacht werken, kinderen op het internaat, ik moet er niet aandenken.
in ieder geval heeft deze kluizenaar zichzelf goed verwent :D en gelijk heeft hij!

ok, sorry knal er even tussendoor

Houtjeeeeeeeee,
knap je alweer wat op?? het blijft bij jou ook van de ene naar de andere ellende toelopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, men reageert hier zo veel op, omdat het zo velen van ons zo raakt.
Meerderen hebben hetzelfde geprobeerd als jij, (ikzelf ben daar ook één van), en hebben dat zien mislukken. Dat betekent niet dat ze het jou misgunnen, integendeel misschien wel. Maar we proberen je te waarschuwen om er in ieder geval alert op te blijven!

En verder moet je inderdaad je eigen grenzen leren kennen, een ander kan dat niet voor je doen!
Als het zo gaat zoals je je dat voorstelt: helemaal goed! Geniet er dan extra van, ook een beetje voor ieder van ons, die dat níet kan.....
En blijf vooral schrijven, ga niet in een soort niemandsland zitten! Het forum is er ook voor jou!
Veel wijsheid!

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa,

of de berichten wel of niet goed worden gelezen (geldt voor iedereen) er zijn altijd drie gezichtspunten.

kamp 1 - die zuipt rustig door
kamp 2 - die heeft een probleem en wil dit minderen
kamp 3 - heeft ook een probleem maar stopt geheel met drinken

hoho, niet iedereen op springen maar het is even jip en janneke taal!!!!

alle drie de kampen , hebben eigen inzichten
en iedereen wil die verkondigen naar het andere kamp ( soms lijkt het religeus:D) en dan krijg je een? juist ja, een meningsverschil.

ok, ik reageer even rottig en is totaal niet persoonlijk bedoelt! maar ik heb geen zin meer in een discussie wel of niet drinken.
iedereen heeft zijn eigen probleem en probeert dat op zijn eigen manier op te lossen, ook wordt er nog wel eens vergeten dat het een lange weg is om te ontdekken wat voor jou zelf goed is en wat verkeerd, en de een is nu eenmaal verder dan een ander.
het is gewoon niet de bedoeling om elkaars bedoeling, levensgewoonten of wat dan ook op te dringen.

sorry werd even moe van die schijnbare veroordelingen en dat iedereen in zijn wiek schiet om een stomme opmerking die op 5 manieren uitgelegd kan worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...