Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 juli


HenkT

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als het de tijd is voor een vader om te gaan dan gaat hij. En als het nog niet de tijd is dan blijft hij nog even.
Mijn vader is al gegaan en het laatste moment samen met hem is een hele mooie herinnering.
Natuurlijk deed het pijn, verdriet is rauw.
Maar je kunt het tijdstip dat iemand gaat niet veranderen. Dat kan een kaars niet veranderen.
Je kunt ook niet tegen iemand zeggen wat hij wel of niet moet doen.
Er wel of niet bij zijn.
Vaak piepen mensen er toch tussen uit als ze alleen zijn.

Marion je houdt zo te lezen veel van je vader. Dat is mooi. Daar kan niets tussen komen.
Geniet van wat er nog gegeven is en koester de mooie momenten.
Wij hebben het niet voor het zeggen.

liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Eerst @ Caro, jammer van wat er gebeurd is. Je doet mooi werk!!!!! Daar mag je echt trots op zijn. Ik hoop dat je toch blijft schrijven want ik lees je erg graag.

@ Marion, heel veel sterkte met je vader.

Hier gaat alles goed. Vandaag uiteraard een heerlijke dag. We zijn lekker het water op geweest met het bootje. Tot slot voor anker en lekker geplonst in het IJsselmeer. Fantastisch gewoon. Ik voelde me zo rijk. Even dacht ik, nu een lekker nootje met een glaasje wijn. Maar die gedacht liet ik gauw gaan als een veertje met de wind. Weg!!! En we hebben lekker genoten van een koud frisje en een nootje. Nu zit ik lekker rozig en fris en helder van geest na te genieten op de bank.

Nu ik 7 weken op de teller heb staan, kom ik ineens tot de ontdekking dat ik een hele poos niet aan de drank gedacht heb. Ik weet niet of dat weer te optimistisch is van mij. Herkennen sommigen van jullie dit ook.

ik let wel op dat nergens alco in zit. Bang dat ik daardoor weer getriggerd ga worden. En het gaat nu zo goed, dus dat wil ik niet overhoop halen.

Lieve groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik vooral bedoelde was: accepteren wat er gebeurt.
Het is niet per se verkeerd wat er gebeurt.
Ziek worden, doodgaan, het gaat zoals het moet gaan. Dat is niet fout.
Maar dat kan ik maar beter niet hardop zeggen nee.
Voortaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Carolien.

Ik vind dat de schrijfster volkomen terecht schrijft dat jij op dit forum te veel bezig bent met zaken die er niet toe doen.
Ik scroll ook onmiddellijk door bij berichten voorzien van blauwe koppelingen die hier niet thuis horen.
Niet alleen bij jou, berichten van anderen ondergaan hetzelfde lot.

Daarbij neem ik op de koop toe dat ik teksten die wel bijdragen aan het herstel van alcoholisme niet lees.

Berichten van jou waar wel degelijk betrokkenheid door klinkt naar lotgenoten op dit forum, niet meer lees.
Jammer maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
Een kwestie van keuze maken.

Blijf gewoon schrijven Carolien, maar dan zonder al die poespas erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen,

Even heel wat anders,
Heerlijk in de tuin bij dochter gezeten.
Gezellig, met man, schoonzoon en kleindochter.
Lekker gegeten.
Liter spa erbij.
Heb nog steeds moeite om te zien hoe andere met een wijngas zitten bij zulke gelegenheden.
Misschien gaat het ooit over:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg, èèn catfight en het hele forum valt stil? Vreemd...

Ja hoor Rapilos, dat gaat wel over.
Ik had tijdens de bbq een maltje en de BV had iets breezerigs, ik kon de alcohol ruiken maar het deed me eigenlijk niet zoveel.
Kon het luchtje niet eens meteen thuisbrengen , dus het triggert ook niet meer.
Leven zonder alcohol, het bestaat! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ben weer thuis en ga zo weer mijn bed in.

Rapilos die zucht naar drank gaat over hoor ik werk in de horeca en heb dus echt veel te maken met diverse soorten alcohol maar wat een ander doet moeten ze zelf weten mij trekt het niet die zin er in word steeds minder

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Water, ik log net weer even in.
Chillen is altijd maar het beste. Al ben ik er ook niet altijd even goed in.

De BBQ is erg leuk geweest en ik geloof werkelijk dat mijn pittige gesprekje nut heeft gehad.
Kinderen lagen redelijk op tijd op bed, er werd niet veel alcohol gedronken, iedereen heeft meegeholpen met het opruimen van de eetrommel.
En de marinades waren heel goed.

En hoe was jouw avond Water?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Relaxed, Vie.
Lekkere salade, mager vlees, zelfs een grote groentenloempia gebiebiekjoewd...
wist niet dat dat kon maar was erg lekker!
En niet te veel, da's vaak het gevaar, dat je door blijft eten.
Als het goed is, is het goed.

Mooi dat je de boel een beetje in 't gareel hebt gekregen, good for you!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat klinkt heel goed Water.

Nee, teveel dooreten, daar krijg je zo'n blurpgevoel van. De kunst is met kleine hapjes genieten.
Mijn buik zegt altijd vanzelf wel "stop" als het genoeg is.
Met eten dan hè, met alc probeer ik het maar niet eens meer.

Ik ben nog steeds benieuwd naar het weer in de diverse delen van het land. Vroeger hadden we daar een Antoine voor (weten jullie nog).
De hitte is nu echt in het huis doorgedrongen. Er zijn regen- en onweersbuien beloofd, maar in dit westelijk front is het nog steeds regenloos en tamelijk zompig.

Ik zit even tot mezelf te komen met wat mooie muziek. Een van de leuke dingen van mijn nieuwe oortjes is dat je er een verlengstukje met een i-pod op kan zetten. Wow! Wat klinkt alles weer mooi.
En ik stoor er mijn huisgenoten niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie wat mooi dat je weer zoveel beter kan horen! Ben blij voor je, hoop dat je er nog een tijd echt van kan blijfven genieten, en dat het niet op den duur weer 'normaal' wordt!

Hmmm, die Barbeque's!! Ik krijg er honger van, heb vandaag niet zoveel gegeten, zat in een duur restaurant, en dacht slim te zijn door 2 lekker klinkende voorgerechtjes te bestellen, maar die waren wel erg klein (zeker gezien de prijs had ik er mee van verwacht...) maargoed wel erg lekker :)

Net mijn feestjes afgezegd, mijn vriend 'veel plezier' gewenst op zijn zovéélste feestje... Hij is bijna nooit een avondje/nachtje thuis. Hoogstens eens per week, en dan nog zit hij in de woonkamer te gokken op de computer. Dat vind ik best moeilijk. Maar als ik er iets over zeg, voel ik me weer zo'n zeikwijf...

Nouja, IK heb vandaag de drank in ieder geval laten staan, en goed voor mezelf geweest, en daar ging het tenslotte om.

Fijne nacht allemaal, weltruste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kirky.

Hihi, Noa, dan hoop ik ook maar dat ik niet meer normaal word.

Ik vind dat toch niet zo leuk klinken hoor, een vriend die zes nachten in de week weg is en de rest zit te gokken.
Wat vind jij zo leuk aan hem?

Je schreef laatst dat jullie binnenkort samen op vakantie gaan. Wat wil jij allemaal gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja zo klinkt het wel erg negatief, maar zo zit het niet hoor. Hij zit 2 dagen per week in het buitenland voor zijn werk, en dat is ook 's nachts (hij werkt in de muziek). Daarnaast is de rest van zijn werk ook veel 's nachts, en is het de rest van de tijd moeilijk zijn dag-nacht ritme om te gooien...

Dus hij slaapt tot een uur of 2 's middags, dan gaan we meestal even samen eten ofzo, 's ochtends heb ik dan al gewerkt, of gesport, in elk geval sta ik meestal wel rond 8/9 uur op... 's avonds eten we ook meestal wel samen als hij er tenminste is...

Voor de rest is het een ontzettend lieve/zorgzame/integere jongen waar ik alle vertrouwen in heb. We kunnen samen lachen, serieus praten, en passen qua karakters erg goed bij elkaar. Ben nog steeds echt gek op hem. Het is nu eenmaal moeilijk samenleven met iemand die zo'n ander leven heeft, maar onmogelijk is het niet...

Ja die vakantie, ik hoop dat we wat tot rust kunnen komen, dat we wat aandacht voor elkaar kunnen hebben. Echte aandacht bedoel ik dan.... Hoop dat hij niet de hele tijd achter zijn laptop gaat zitten, maar dat we veel buiten zullen zijn, en genieten van de (rustige, natuurlijke) omgeving, en van elkaar. En wat dingen gaan ondernemen, ipv alleen maar thuis zitten zoals we hier vaak samen doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe ben ik wel geneigd met hem mee te doen, omdat ik me anders al snel het saaie-altijdthuisblijvende-vriendinnetje voel... Ik let ook meer op zijn gedrag sinds ik het zelf anders probeer te doen... Daar geef ik mezelf dan weervoor op mijn kop, want ik vind dat hij gewoon lekker moet doen wat hij wil, en ik wil hem daar op geen enkele manier van weerhouden... Maar wel lastig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Het houdt me bezig sailor,


dat ik iets koop waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.




Vlees is nu geregeld.


Groenten ook.


Brood.


Kleding.




Het houdt me bezig



MOET er op staan tegenwoordig! en om op die gamba's/tigerprawns terug te komen,die voeden zich met de shit van het boven het water staande kippenhok!

oesters zijn als het goed is zandvrij,anders zijn ze niet goed gespoeld! ff gegrild met een spekkie is ook lekker voor het bekkie,of op zijn schots in een bodempje whisky,of op zijn australisch een "carpetbagger",is een lel van een biefstuk,oesters erop dubbelvouwen en ff aanbraden!
krijg al trek als ik het lees,muv de schotse versie dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa als jij vindt dat de weegschaal naar de positieve kant blijft uitslaan, prima toch?

Hihi, dit is echt niet persoonlijk beoeld hoor, maar ik zou krankzinnig worden van iemand die tot 14.00 uur blijft pitten.
Maar dat ligt aan mij, ik slaap van nature maar een uur of vier, hooguit vijf per nacht. En als ik dan wakker ben wil ik eigenlijk dingen gaan doen. Nu heb ik wel geleerd dat ik mijn geliefde voor 7 uur 's morgens niet moet storen, maar dan moet er ook leven in de brouwerij.

Gelukkig dat ik de honden heb, die willen op elk moment van de dag of nacht wel naar buiten en pret maken.

Wat heb je voor voorgerechtjes gegeten?
Als je nu trek hebt in wat lekkers, heb je toch wel een boterham in huis, en kaas, en tomaten? Snufje peper, beetje kruiden.... En dan, als je dat in huis hebt, een klein uitje fijnhakken... enfin ik krijg er zelf ook al weer trek van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...