Spring naar bijdragen

dinsdag 7 juli


HenkT

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen allemaal

HenkT ik heb nooit sokken met gaten die gooi ik gelijk weg pfffffff stoppen doe ik niet meer:)

Papillon gefeliciteerd met je goede uitslag geniet ervan meis.

ik heb geen nieuws te vertellen .

Dus ga ik joggen mooi weer ervoor

tot laters en de groetjes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, dat is jammer, maar het is gebeurd. Ga gewoon weer verder.
Er zit toch verbetering in en dat is belangrijk.
Ik had zelf nooit kunnen denken dat ik nu 'zo ver' zou zijn.
Heb een paar maanden niets gedronken en merk dat het op een gegeven moment uit je systeem gaat.
De voordelen komen niet snel, maar als ze komen zijn ze blijvend.
Heel af en toe drink ik wat en elke keer besf ik dat het eiegenlijk niets toevoegt.
zoals gisteren, lekker om 21.30 de hond uitlaten, mooie natuur, helder hoofd, heerlijk..
Niet bij de pakken neerzitten Hannah, doorgaan.
Iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dag 2 zonder alcohol gehad.
Gelukkig, had er wel gigantisch veel zin in toen mijn vrouw kreeg te horen dat haar werk waarschijnlijk niet doorgaat omdat er geen stabiele gezin situatie meer is hier. Was echt woedend, want wat kan zij er nou aan doen.

Voor de rest is dit ook dag 2 dat ik bij huis blijf. Misschien begin ik morgen weer, eerst alles even goed op de rij zetten.

Wens jullie alvast een fijne dag.

Groeten,

United

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah: jammer dat je gedronken hebt, terwijl je je daar niet goed bij voelt. Probeer het nu gewoon weer op te pakken. Ga jezelf alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten, of jezelf de grond inboren waardoor je je extra slecht voelt. Dat is echt niet nodig, en je schiet er ook nog eens niks mee op. Het enige dat je nu kunt doen is leren van deze situatie. Je hebt t over spanning, beschrijf die spanning eens voor jezelf, probeer het wat concreter te maken. Had de spanning een bepaalde oorzaak, of kwam het zomaar op? Zou je andere manieren kunnen bedenken om met die specifieke spanning om te gaan? Iemand bellen? Een rondje wandelen? Een kookwekker op 10 min zetten? Slapen? Je favoriete tv programma kijken? Muziek luisteren die je laat denken aan betere tijden, waar je goede herinneringen aan hebt? Het een en ander van je afschrijven?

Ik bedenk maar iets... In ieder geval ben je de moeite waard om gewoon weer door te mogen gaan. Zeker met die antibiotica enzo... zorg goed voor jezelf! Niemand anders doet t voor je... Sterkte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

United: Moeilijk zo'n tweede dag, zeker gezien jouw omstandigheden. Heb je nog drank in huis? Anders zou ik dat zeker even gaan weggooien/weggeven op een sterk moment! Wat ga je vandaag doen? Als het je thuis te zwaar wordt kun je ook altijd even een rondje gaan wandelen, of een stukje autorijden, of iets dergelijks. Dat helpt vaak even relativeren, zorg in ieder geval dat je wat afleiding hebt, dat je wat uitwegen voor jezelf hebt klaarliggen mocht je ineens sterke trek krijgen. Beware! :) Heel veel succes! Je kunt ook altijd hier op het forum van je af typen natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet bij gelezen, eerst maar eens melden, kom net mijn bed uit gerold.
Het nachtelijk huis opruimen en schoonmaken en niet naar bed willen is duidelijk drankgedrag
ik lag er pas na 4 uur in, heb me mijn bed in moeten slepen... en nu net dus wakker

maar... het was drankgedrag zonder drank ;)
met nu een katerig en schuldig gevoel zonder kater

Het is in ieder geval duidelijk dat ik hier de touwtjes weer aan moet trekken en orde op zaken moet gaan stellen want het is hollen of siltstaan
doseren is voor mij het toverwoord vandaag. en orde scheppen en overzicht creeren ;)

goedemorgen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tapas,

Beter een kater gevoel van het laat naar bed gaan dan van de drank!!!
Ik ben ook nog duf in mn hoofd, en met een bak koffie zal dat zo wel weg gaan .

En van die nachterlijke schoonmaakpartijen heb ik ook wel last van hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoaduBois: Ik heb nog wel drank in huis, maar dat word straks door een buurman opgehaald. Vindt het zonde om het weg te gooien, terwijl iemand anders er nog wel plezier mee kan hebben, dus mocht hij het hebben.

Ik ben van plan om vandaag een stuk te gaan wandelen of fietsen even lekker de wind over mij heen laten gaan. Heb vanmorgen gebeld met een hulpverlener omdat we hier thuis erg in de knoei zitten. Vrouw en ik. Maar deze hebben geen tijd, niet eerder dan maandag. Betreft dan wel een psych. maar toch vind ik dit verbazend hoe slecht er wordt omgekeken naar de mensen. Sorry dat ik dat hier schrijf maar moet het toch even kwijt. Tranen staan mij namelijk nader dan het lachen. Sorry.

Denk nog wel tot later ga eerst even een kop koffie pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lara, dat was bij mij het patroon als ik dronk, de donderdagavond, laatste werkdag dan mocht ik mezelf 'verwennen' en zoop ik me een slag in de rondte, tijdens het drinken kwamen er allemaal ideeen in me op en die moesten dan natuurlijk meteen uitgevoerd worden, kasten schilderen, interieur om gooien, ramen lappen, dat alles tot diep in de nacht en het resultaat was nou niet echt oogverblindend want ik kon dan amper nog op mijn benen staan.. werd dan vaak wakker voor de bank op de grond, of zittend op de wc op weg naar bed of als ik mazzel had in bed zelf
en dan de volgende ochtend wakker worden, en de hele dag bezig om de verfspetters weer van mijn vloer af te krijgen en de strepen van de ramen enzo.....
oef, ben blij dat dat al 2 jaar voorbij is.

Dit was eigenlijk voor het eerst weer in die 2 jaar dat ik een nachtelijke schoonmaakpartij had. Ik liep het al weken uit te stellen en was onderhand redelijk radeloos want kon me er maar niet toe zetten
dit keer was het een nuttig nachtje want nu kan ik weer verder met ordenen, maar zo iets doe ik toch liever overdag

de dag is nu alweer zo wat voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ja dan begrijp ik je schuldgevoel en kater ook beter.
Lijkt me niet prettig te merken dat je vergelijkbaare dingen gaat doen van een tijd die je niet weer terug wil.

Ja nuttig was het wel, maar overdag die dingen doen is ook beter.
Ik zou het positief proberen te bekijken.
Zonder alcohol, en het was nuttig.

Ik zal met mn honden door de regen gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik zo komisch: al een week smachtte ik naar een verfrissend buitje, nou dat heb ik zojuist geweten. Krijg ik me toch een pletterbui op mijn kop, ik was helemaal doorwaternat.
Als je iets heel erg graag wil krijg je het altijd.... alleen meestal op een iets andere manier dan je je had voorgesteld.

Mensen ik doe vandaag met de niet-drinkers mee, want dat bevalt me nog steeds het best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah1 da,s niet zo mooi en ook nog met die antibiotica??

Alle drank door de gootsteen meis en weer opnieuw beginnen

Probeer op dat moment je positieve gedachten naar boven te halen lieverd(maar ja makkelijk gezegd denk ik)

ik wens je heel veel su66666666666666 lieve Hannah

dikke knuffffffffffffffellllllllllllll:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel me niet schuldig, het is meer dat het die oude gevoelens oproept van toen ik nog dronk
wat een zootje ik er toen van kon maken, noem het maar 'slechte en pijnlijke herinneringen' ;)

Ha Vie, die bui had ik vannacht toen ik om 2 uur de hond uit ging laten en ergens op een veldje stond, ik denk wat hoor ik nou????
een raar geruis in de verte... nouja toen voelde ik het al... dikke vette druppels, een bui van 1 minuut ofzo en inderdaad door en door nat.

Ik denk trouwens dat mijn hond er ook wel blij mee is dat hoe laat hij ook wordt uitgelaten, al is het diep in de nacht, dat zijn baasje niet meer loopt te zwalken en bijna omvalt ;)

nou, snel douchen want ik mag weer eens wachten op de volgende levering aan huis, vlees voor de hond, dus het gaat hier vanmiddag weer op een slachterij lijken
ik zal jullie de details maar besparen van 50 kilo slachtvlees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
united

NoaduBois: Ik heb nog wel drank in huis, maar dat word straks door een buurman opgehaald. Vindt het zonde om het weg te gooien, terwijl iemand anders er nog wel plezier mee kan hebben, dus mocht hij het hebben.




Ik ben van plan om vandaag een stuk te gaan wandelen of fietsen even lekker de wind over mij heen laten gaan. Heb vanmorgen gebeld met een hulpverlener omdat we hier thuis erg in de knoei zitten. Vrouw en ik. Maar deze hebben geen tijd, niet eerder dan maandag. Betreft dan wel een psych. maar toch vind ik dit verbazend hoe slecht er wordt omgekeken naar de mensen. Sorry dat ik dat hier schrijf maar moet het toch even kwijt. Tranen staan mij namelijk nader dan het lachen. Sorry.




Denk nog wel tot later ga eerst even een kop koffie pakken.



He United, je kunt hier gewoon alles schrijven hoor.

Het is erg vervelend dat ze pas maandag kunnen komen, maar het is ook een gevaarlijke manier van denken. Het risico is namelijk dat je het kan gebruiken als excuus om toch weer te gaan drinken, of in een ruimer perspectief: om je eigen verantwoordelijkheden niet te nemen. Ik zeg niet dat je dit doet, maar alleen dat het een risico kan zijn. Uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen, hoeveel hulp je ook krijgt van buiten, en natuurlijk is dat erg belangrijk, en ook nodig, maar uiteindelijk zul je het echt zelf moeten doen, en willen.

Succes, en als je moet huilen: huil. Als je wil lachen; lach!

Liefs Noa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lara goed van je echt toppie hou vol he

dikke knufffffffffffffffffffffff:present:

United tja je vrouw kan der in dit geval niets aan doen maar woedend worden heeft geen zin

probeer de positieve gedachten eens naar boven te brengen dat leer je bij de ADB heb ik heel veel aan

enne de buurman aan de drank helpen??????

heb je huis arts al geprobeert voor hulp united daar kun je in zoon geval direkt terecht

Goed dat je wat onderneemt dan ben je erg positief bezig



Vie HAHa een flinke bui nou dat hebben we hier geweten op de veluwe vrijdag j.l alles stond blank

we konden met bootjes de straat op echt wel (foto,s staan nog in de stentor ervan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...