sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Even iets anders tussendoor,heeft niets met alcohol te maken.Mijn man werkt als nachtportier in een hotel, maar had van de week zijn dienst geruild.Net die nacht was er een gewapende overvalom 4 uur 's nachts.Portier werd met een pistool bedreigden moest de kluis openen.Oh wat was ik blij dat mijn man het niet is overkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Kirky,als je je doodzuipt,dan kun je niemand meer aansprakelijk stellen,want dan ben je echt te laat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ik ben hardnekkig, volg vaak mn eigen ideeen.Zeker in dit opzicht.Anders zou ik nu nog aan 2 liter per dag zitten.Ik ga verder met zoals ik het stoppen in gedachten heb... morgen 1, dan 0 zoiets...mn lichaam ist er vast wel mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 ehm..Marion, van allebei een beetje....wel lieve forumhulp gehad!Ik wou dat ik nooit van mijn leven een druppel gedronken had! Ik wou...nou ja, eigenlijk hetzelfde als iedereen hier...de macht over mijn wil weer terug!Iedere keer verlies ik een beetje meer moed...maar het gaat me lukken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Lara, waar dronk je 2 liter van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ach Trees, kijk naar mijn icoontje.Ik sukkel hier op het forum al 3 jaar met die rot alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Het gras is anders natLiep net mijn avondwandelingFloor (dat is mijn hond) maakt nieuwe vriendenHet zandpad herbergt vele gastenVerhalen van ooit, nieuw voor mijBerichten vol uit het buitenlandKlaas. Good old Klaas..Mijn oude liefWas weer boven vandaagEr is geen verlangen naar terugVaak is er helemaal geen verlangen meerDe tank zit volBesef me net dat de auto altijdopen is, met de sleutels erinWie hem nodig heeft, die pakt hem maar...Zo heb ik altijd willen wonenIk hoef niets meer te willenZo woon ik Denk veel aan drankMaar het is denkenDe caravan is opgeruimd en schoonIk ging na mijn werk niet die stad inMaar ging voor de spullen kijken in het dorpHet was er niet. Morgen naar de stadAls ik uitgeslapen benAchter de zonnebloempitten lag een oude cadeaubon (wie hield er toen van mij?)Komt morgen goed van pasGa ik lekker naar de leuke winkelLoop ik de schreeuwende uitverkoop voorbijMisschien haal ik een ijsjeAls ik zo blij benHeb veel te vertellenMaar ben ook moeDan wil het nietDat hoeft ook nietVandaag had ik echte grote mensen postMijn opbergmapje voor de bankafschriftenVan mooi karton, alleen het ieniemienie flipjewas van plastic (zal ik een brief schrijven? neeuh.)En de eerste aanmaning. Ik beloof plechtig dat ik alleskeurig op zal bergen. Kan ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Rode wijn sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Afwijzing gebeurd heel vaak. Het forum is niet vreemd; ik voel me afgewezen door schoonzusters en schoonmoeder die samen het gezellig willen hebben. Ik voelde me afgewezen door mijn stiefvader (die allang niet meer in mijn leven speelt) en tekort gedaan door mijn moeder. Iedereen mag zeggen dat ik een slechte dochter ben; ik blijf dat gevoel toch dragen. Iedereen verwijt het mij. Anderen hebben samen plezier; ik heb het nog niet meegemaakt. Ik heb alles altijd alleen moeten doen. Dat geeft ook voordelen: je kan het op je eigen manier doen. Zoals jij dat ziet. Maar nog veel liever zie ik het door de ogen van een ander. Zoals die jou probeert te laten zien hoe de wereld ook kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Hee Trees! Ik kan het denkenIk kan het doenIk mag het denkenIk mag het doenMisschien doe ik het morgenMaar vandaag even nietGa mijn bed opmakenZet een kopje theeDan ga ik ademhalenHet hoofd weer uitDag lieve Trees, het heeft niets met kunnen te makenDat weet je al. Dat je het kunt! Kijk maar goed Trees We hoeven niet meer bang te zijnEr is niets om bang van te zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Wingchun ik weet wat die zegt.Laat maar staan.Floortje dat herken ik maar al te goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Floor,Luister naar je hart en je weet dat je een goed mens bent.Open je hart en laat zien dat je een goed mens bent.Volg je hart:want je bent het waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Floor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefan34 Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 tasseke bedankt voor het regelen van m,n profiel.ik moet een beetje wennen, veel mensen en berichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Marion Ik ben weer weg hoor!Lara Goedzo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Zon buurman heb ik hier Kirky.Die is ook van de wereld.Baas laat hem nog alle dagen op de vrachtwagen.Maar zoals ik je al x had gezegt, in een week was hij van de drank af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Wing, Lara, Marion, Marjo, dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Welkom Stefan op de dagdraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Als je ouders en schoonouders je niet goed genoeg vinden doet dat vreselijk veel pijn.Dat heb ik met mn ouders.Je wil zo graag je best doen.Je probeerd alles om het goed te doen, en nog....is het niet goed genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Hallo allemaal,Ik meld mij even na een heel erg luie dag. Heerlijk niets doen, niets moeten en daar heb ik van genoten.Ik mocht natuurlijk wel van alles en nog wat: lezen, babbeltje, koffie drinken, eten, beetje computeren.Vanavond doe ik niet veel meer. Alleen relaxen en genieten. Dat mag.Er is geluidsoverlast van het Big Rivers Festival. Dat was te voorzien. Elk jaar beloven ze beterschap en de decibellen beperkt te houden. Dat doen ze niet. Dit jaar heb ik me voorgenomen om mezelf er maar eens niet aan te ergeren. Ik kan er toch niets aan doen. Ja, bellen naar een nummer om te zeggen dat het te hard staat om dan vervolgens te merken dat ze onder stiller luider verstaan. En nu ik dit schrijf, is het even stil. Zal wel niet lang duren. Ach wat. We overleven het wel. Ik hoop alleen wel dat degenen die er dicht bij staan oorbeschermers dragen. Over een jaar of 10 zullen de kosten voor gehoorhulpmiddelen de pan uitrijzen. He, ik hou wel van die stilte die er nu even is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Lara, ik heb zoveel willen schrijven en toch weer weggehaald. Niets haalt de waarheid. ** aangepast; te agressief, de woede van Wing. Ik ben geforceerd bezig mijn eigen kwetsbaarheden af te schermen. Liever boos dan verdrietig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Marion, Marieke, ik heb ook heel veel aan jullie schrijven!Ook ik heb me zo sterk gevoeld, toen ik gestopt was. Nooit zelfgenoegzaam, hoop ik, maar wel sterk...En zie, oook de sterken kunnen zwak worden, of zich zwak voelen. In ieder geval toon ik me hier ook zwak, omdat ik dat zo voel.Ja, ik pak het weer op, en natuurlijk hoop ik dat ik het weer vol kan houden...als ik mezelf toesta om wél te mogen (maar niet te hoeven) drinken, dan gaat het fout. Ik kan het niet...ik kan niet van mezelf MOGEN drinken, want dan doe ik het ook.Ik sta machteloos...is dat niet een van de beginselen van de AA? Ja, ik sta machteloos, en toch gaat het me weer lukken!Zonder het forum zou het nóg moeilijker zijn...ik vind hier zoveel herkenning, erkenning...Mensen die, net zoals ik, in verschillende stadia van het stopproces verkeren...Van Rudy, en Ziza, de (voor mij) langstgestopten, tot Soothe, die ik ooit óók voor was, tot de filosoferende Wing...ik heb jullie allemaal nodig. Jullie vormen voor mij allemaal een stukje van de puzzel, die ik ooit volledig gelegd hoop te hebben.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Floortje je mag alles schrijven want ik voel je verdriet mee. Ik ken en herken het.Anders maar via PB.Ik weet zelf ook niet meer hoe ik het verdriet(over mn ouders) dan kan stoppen. Ik heb geprobeerd en geprobeerd vanaf mn 12de tot nu en wordt zo 43.Via mn zoon hoor ik hoe het met ze gaat. En via mn zoon hoor ik ook dat ze een fruitmand, die ik stuurde , nadat ik hoorde dat mn vader kanker heeft, niet wilden hebben. Ze wilden niks ontvangen. En rare is nu heb ik een verjaardagskaart.... begrijp dr niks van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ow Korskov ken ik.Een goede viend van mij zn oom is daaraan overleden.Das echt vreselijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Hoi Trees: vanmorgen in bed heb ik de eerste twee stappen van AA weer eens gelezen.Het boekje ligt altijd al in mijn nachtkastje.Alcoholisme is een ziekte, gelijk welke andere ziekte.We kunnen wel herstellen, maar niet meer drinken.Ik zal de eerste twee stappen nog eens goed lezen en herlezen.Ik sta machteloos t.o.v. de drank.Ik ben niet stom of dom.Ik kan er alleen niks mee.Er tegen vechten heeft geen zin.Het is een verloren gevecht. Toegeven dat we er niks mee kunnen.Het forum is goed voor me , maar ook weer niet.Ik kan niet horen dat iemand die zegt alcoholproblemen heeft toch wel een paar drankjes kan drinken.Mijn zieke brein denkt het dan ook te kunnen.Na ruim vier maanden niet roken ben ik maar weer gaan roken.De spanning loopt te zeer op.Twee heftige verslavingen MET een niet meewerkend thuisfront kan ik niet hanteren.Liever maar roken, maar van de drank ga ik helemaal harstikke helemaal direct kapot.We mogen niemand veroordelen, we mogen niet preken en de AA spreekt erover we mogen niet reclasseren. Het enige is dat we in moeten zien dat we machteloos staan.Ik word die drank NOOIT de baas.Ik kan alleen herstellen als ik die zooi achter me laat.Vorig jaar zomer was ik gestopt, het ging goed, maanden en maanden en in mijn overmoed dacht ik ook wel te kunnen stoppen met roken en dat werd me weer fataal.Nu kan ik daar wel heel triest over gaan worden maar dat schiet ook niet op.Ik heb weer geluk gehad, maar als ik zo doorga, dan zal het compleet fout gaan.Ach.... ik weet het ook allemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden