sailor Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 nou is die vraag laatst ook al gesteld,maar blijkbaar middels een pbeetje beantwoord,dus daar heb ik niks aan.hoe zie je nou zo 1-2-3 wie zich aanmeld als je midden in je draadje zit?ik doe verder helemaal niks vandaag,ben nog te moe dat ik uit mijn ogen kijk!iedereen fijne vakantie!ik heb geen tijd,moet telkens naar pretpark ggz heb al -tig formulieren ingevuld,diverse gesprekken gehad maar nog steeds geen behandelplan.dus tot die tijd blijven we maar een beetje door panieken,en daar wordt je toch moe van!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Captain Kirk,Zo moet ik altijd aan je denken! Sommige mensen hébben geen navigatie-knop en die moeten even op home klikken, dan kun je ook zien wie is ingelogd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Goed, we zijn naar de bieb geweest, wat een drama met die monsters!Monster I moest nog een zonnebril en had een pilotenbril in zijn kop (haha voor óp zijn kop) jaja een ReejBen natuurlijk moest het worden. Toen we bij de opticien waren zag hij dat ze 132 euri waren. Nou was ik niet van plan die te kopen, ooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh neeeeeeeeeeee, hij is hem waarschijnlijk morgen kwait, en toen zei die: *stuiter achterover* heeft u ook goedkopere?Zou die dan tóch snappen dat er een bodem in zit in mijn portemonnee?Neeeeeeeeeeeeeeeee, dat is te mooi gedacht. O Tas, arme schat, het zijn monsters zónder hoofd. Vré-se-lijk.Hierbij nog een mededeling voor de dames: :( ik ben nét ongesteld geworden, ziet u dat voor zich morgen langs de autoroute? Dat soort dingen is toch niet eerlijk verdeeld in het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ik werd zo moe toen ik plichtmatig de wie-is-wie las. "Ïs hier ook een soort nazorg voor", was de vraag.Kijk dan ook zelf uit je donder, denk ik zelf dan, je hebt toch ogen in je kop en hersens in je hoofd? Nazorg, nota bene! Nazorg voor wat? Voor de dingen die je zelf hebt gedaan?Got wat kan ik daar nodeloos kwaad om worden. We hebben het zelf gedaan, we willen anders, en we helpen elkaar daar een beetje bij op het forum. Maar nazorg?Ik geloof meer, in jezelf nazorg geven.Grrrrr. En dat grrr-gevoel is niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Oh Houtje, ik heb de hele dag een raid op zonnebrillen gedaan, maar nergens een naar mijn zin gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Fijne vakantie Houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 De vraag die Stefan34 stelde bij wie-is-wie aan Xenia had betrekking (als ik het lees) op eventuele nazorg na het verlaten van de kliniek waarin Xenia verbleef.Dus of die instelling nazorg biedt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Nazorg na een opname is erg belangrijk.Het voorkomt onnodige terugval.In 1980 bestond de nazorg nog niet.Ook werd niet verwezezen naar andere instanties zoals AA.Nu wel.Twee tot drie keer per week kan de verslaafde een halve dag zijn problemen bespreken die hij of zij tegen komt in de praktijk.Huisvesting, terug keer op het werk, scheiding, finaciele problemen, allemaal thema's die aandacht vragen.De momenten dat men zin krijgt in een borrel worden besproken.Nog niet zo/n gek idee die nazorg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 De periode van opname is korter geworden.Nazorg is aan de behandeling toegevoegd.Over het algemeen is dit een groepsgebeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Houtje, rij voorzichtig.Prettige vakantie, rust goed uit en kom gezond weer terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Hee houtje, een mega fijne vakantie toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Vergelijk het met dit forum.Behalve dan dat mensen die deelnamen aan de nazorg elkaar in de praktijk ontmoeten.Maar dat werkt alleen maar in hun voordeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Tsjee Hannah, dat klinkt heftig.Maar als ik het goed begrijp heb je hulp ingeschakeld?Enne, je geen loser voelen, hoeft niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ik ben weg, de concentratie is niet je dat.Er gebeuren rare dingen met het lijf.Dat maakt me onzeker.Tot een volgende. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Nou tot later, ga voor het vee zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nachtbraker Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Hannah1Ik ben er.Wat is er loos, gaat het niet lekker?Ron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nachtbraker Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ik ben er.Wat is er loos, gaat het niet zoals je wilt?Ron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ik was niet ingelogd want deed even wat anders, en ik wil ook niet veel weten van mensen die wijn met zoetjes drinken. Wat is dat nou weer.Nee, ik heb me niet zo geërgerd, maar wat ik me steeds afvraag bij sommige stellingen is: wil je nou echt hulp buiten jezelf?Want uiteindelijk doe je het zelf, het heeft zo weinig zin om het buiten jezelf te zoeken, en het heeft zoveel waarde als je het in jezelf vindt.Soms voel ik me een roepende in de woestijn hoor. Denken jullie soms dat ik ben gaan drinken toen ik hodgkin bleek te hebben? Of toen mijn vulling uit mijn mond pletterde, of toen mijn huwelijk niet leek te zijn wat ik dacht?Wat had het voor zin gehad als ik toen was gaan drinken.Alleen jij kan het doen, niemand anders, en drank al helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Tjaa Vie ,dat je het helemaal zelf moet doen ben ik helemaal met je eensMaar voor sommigen onder ons wel heel moeilijk blijkbaarmaar is ook niet niks dat gevecht tegen jezelf (heb ik ondervonden )dus ik denk bij de een lukt het wel en bij de ander niet mij is het tot nu toe wel gelukt maar ja zo is niet iedereen he Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Vie, volgens mij ben je je flink aan het ergeren. Daar heb je alleen jezelve mee.Ik weet ook niet wat ik moet denken van mensen die aangeven wijn te drinken. Ik ga ze in elk geval niet verbieden.Het is een eigen keus. Iedereen weet nog, waarom ze wilde stoppen of minderen.Maar meisje, erger je niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Ja Meiske is ook zo.Soms ben ik ook wel wat fel. Voor mij betekent dat betrokkenheid. Doe nou een keer niet zo dom, denk ik dan, je gaat toch zeker niet drinken als je in de stress zit?Maar aan de andere kant wordt dat vaak gezien als hatelijkheid of hardheid van mij, dat ik nergens wat van snap.Dat kan natuurlijk. Ik weet het ook niet, het enige dat ik voormezelf weet is dat niet drinken veel beter werkt. En ja, ik raak een beetje de kluts kwijt als andere mensen dan zo gemakkelijk schrijven dat ze maar weer wat drinken. Ik begrijp dat niet.Je wil het toch niet meer?Nou ja, dat is mijn gekte hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 yep Vie dat ben ik helemaal met je eens , en dat je wat fel ben t is niet erg vind ik,Maar ik geloof niet dat je het hatelijk bedoeld , de mensen moeten leren zichzelf te waarderen maar ja hoe doen ze dat ,ik heb mezelf aardig weten te waarderen de laatste half jaar en daarom wil ik dit gevecht ook winnen, ik ben ook zo als ik zeg ik doe het niet meer , dan niet meer, ook al heb ik soms wel moeilijke momenten ,denk dan maar zo hoort erbijen jij ook zo te zien ben jij al heel lang zonder alcohol, petje af hooreven wat anders ik heb het boek ook nu in huis van de ADBGroetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Dank je Meiske.Ik vind het niet meer een gevecht, maar eerder een spannend gebeuren.En ja, daarin ben ik misschien wat ongevoelig voor mensen die zich niet bezighouden met: hoe is het leven na drank?Een verbeterpuntje voor mij misschien,iets meer invoelendheid.Maar ondertussen staat er een al 10 weken droog, hoera, hoera, dat kan je wel zien dat is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Zie je wel Vie je bent helemaal niet harteloos maar best wel medelevend ik ben ook best wel trots op mezelf hoor tja en soms denk ik dan ookmensen ,blijf er dan vanaf doe je best er eens voor ,maar helaas gaat dat niet voor een ieder opdaarom heb ik ook een stukje geschreven hoe ik er over denk en hoeveel je kan bereiken zonder alcohol, en dat je weer een fijn leven kunt krijgendeze is voor jouw:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2009 Vie, nu je gestopt bent met drinken kun je situaties als stress, hodgkin, slecht huwelijk beter aan.Chapeau.Wat was de reden van jouw drankmisbruik toen je nog niet was gestopt met drinken.En hoeveel jaren heeft het geduurd voordat je de noodzaak van stoppen met drinken inzag.Vind ik wel een interessante vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden