Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 juli 2009


PEM

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen allemaal,

Hier is het nog droog op een paar flinke regendrupples na,

An ik wens je een fijne vakantie ,:present:

En pino kom op je kunt het dus 1 uitglijder maakt je nog niet stuk hoor;

morgen ben ik met vakantie dus dan zien jullie 3 weken niet t,his,
maar dat jullie het weten

Knuffelllllllll van meeeeeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, mijn vader ligt nu op de verpleegafdeling in Enschede.
Hij heeft bloedproppen overgehouden in zijn longen en die trekken weer vocht aan.
Het manneke is erg benauwd en dat kost hem veel energie.
Als hij stabieler is wordt hij daar ws aan geopereerd.

Mijn zus en ik moeten iedere dag 80 km omrijden om mijn moeder op te halen, om mee tegaan
naar Enschede. Ik ben met een bezoek van een uurtje 4 en half uur kwijt.
Maar goed ik mag niet klagen, want ik heb mijn vader nog en dat is het voornaamste.

Wing, alles komt goed met je:present:

Zo en nu als een gek naar mijn therapie ( rare omschrijving van me, maar het is geen gedragstherapie;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

heel veel sterkte de komende tijd, neem op tijd je rust want dit soort situaties zijn slopend!

maar wel goed om te horen dat het beter gaat met je vader, natuurlijk nog een lange weg te gaan maar dit is een stuk beter dan de laatste keer in het ziekenhuis.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms is het inderdaad beter om met de stroom mee te gaan!

je hoeft niet alles te vertellen
je kan ook gewoon je steun vinden in de meningen van anderen of de weg van anderen,
haal eruit wat voor jou van toepassing is
als je zin heb in een zinnige discussie dan doe je dat en anders niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal!

Hee Hannah, goed geslapen dus? Hielp de ontspanning goed dan? Fijn voor je, geeft energie.

Marion wat een heftige tijd, zorg wel goed voor jezelf, hè? Heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt en toen erg afgevallen en er een maagzweer aan overgehouden, dus............

Wing, duik nou niet helemaal naar de diepste zee, ik wil je graag volgen. Doe het op je eigen manier, dat moeten we toch allemaal.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je het is voor iedereen een gevecht en iedereen doet het anders

maar meestal is iemand zo blij dat het eindelijk lukt (of soms niet) dat het moeilijk is om te geloven dat er ook andere manieren zijn.

ik geloof ook niet in onderzoek en afbouwen
waarom niet?
omdat het voor MIJ niet werkt, ik glij dan naar beneden en krijg het nog moeilijker

Maar jij hebt die drive wel, so what???
doe het op jou manier wing!
blijf de inzichten wel delen maar je hoeft er inderdaad niet om te discussieren en zeker niet als er tegenstand op komt!

je bent trouwens wel snel van je vedriet af te helpen :D zeg ik daar mijn afspraak voor af??? geintje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh jaaaa,

ik vind het al zo normaal, dat ik vergeet dat niet iedereen het weet!

ik mag elke vrijdag een voedselpakket ophalen bij de kerk en elke vrijdag vindt ik dat een kadootje, net alsof je elke week een kerstpakket krijgt.

jaaaa, wij arme sloebers maken er elke week een cultureel uitstapje van :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wing; ik snap je, echt.
Maar idealiseer het niet: ook degenen die "de stap" al gemaakt hebben blijven nog worstelen hoor!!!
Zelf ben ik in de eerste fase van de internetbehandeling in snel tempo afgebouwd. Maar dat betekent niet dat ik geen strijd meer hoef te voeren tegen wat ze hier de gremlins noemen.
Elke situatie is anders en heeft z'n eigen oorzaken en problemen.
Wat ik met de drank wel lijk te kunnen kan ik dus met het roken weer absoluut niet. Dat kan ik alleen door heel langzaam te minderen.
De strijd voer je alleen, maar hier kun je hopenlijk ervaren dat je niet eenzaam hoeft te zijn.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krijg je zomaar gratis en voor niets een extra inzicht!!

wel of niet stabiel genoeg om met alle soorten reacties om te gaan?
tja, tijdens het proces van stoppen kom je heel wat zaken, gevoelens en gedachten naar boven die ook onderzocht moet worden.
was het maar waar!
ik stop met drinken en alles is opgelost, nee dus

maar je hebt gelijk!
ik ben hier op het forum, uiteraard voor egoistische ik, maar ook zeker voor de mensen die nu pas beginnen.
hoe we het ook draaien of keren, we hebben toch heel wat geleerd, er is heel veel veranderd voor ons
maar zijn we op het eindpunt?
ik in ieder geval niet maar ik wil wel mijn ervaringen delen, hoewel het in mijn geval meer stupide acties zijn, maar daar leert iedereen van (hoe ze het niet moeten doen :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste wing

Ik worstel ook nog weleens hoor van wel of niet maar ik heb zelf de keuze gemaakt om niet meer te drinken ,
en als ik dan zie wat er in een klein half jaar is gebeurd zoveel ten goede

dan denk ik dat heb ik wel weer bereikt ,

en daar ben ik best trots op ( mag dan ook wel gezegd worden vind ik)

maar wil je even zeggen dat jij niet de enige bent hoor die worsteld

dikke knuffelllllllll van meeeeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!


Marion sterkte met je vader.
Ik hoop zo voor jullie dat hij weer beter wordt.
Wat een rit trouwens.....je moeder boft met haar meiden!

Pino zet hem op!

Wing, gewoon blijven schrijven...komt goed!

Afgelopen week vertelde ik jullie dat ik vandaag 9 maanden droog sta....maar het is pas 8!
Eigenlijk toch een goed teken dat ik niet meer echt aan het tellen ben of...dat het toch voor mijn gevoel langer duurt dan het is.

Ik denk er een beetje tussen in ik doe er verder niet moeilijk over.
Maar vandaag dus 8 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!
Het wordt makkelijker.....niet alle dagen maar gelukkig de meeste wel!
Ik ben veel actiever geworden, niet meer zo snel boos, niet meer zo onzeker.....
Kan nog wel even doorgaan.
Ik zie wel tegen de vakantie op en dan bedoel ik natuurlijk het niet drinken.
Maar elke dag sms ik vanaf mijn vakantieadres met Houtje......en blijf ik op het "goede"pad:D

Nou mensen ik ga de ramen wassen.
Stom hè....waarom moet voordat je vertrekt heel je huis netjes zijn?
Zal wel in de mens zitten of misschien alleen maar in mij ;)
Dit is zomaar een opmerking hoor!

Rapilos hoe gaat het nu met je?
Sterkte meisje!!:present:




Fijne dag,

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wingchun

Goed om te lezen dat de blaadjes van verdriet aan het vallen zijn.
Zou het jammer vinden als ik je teksten niet meer kan lezen, soms heb ik geen idee waar het over gaat maar heb ik toch plezier door de woorden die ik lees. Soms moet ik glimlachen, soms zelfs hardop lachen (dat is heel wat in mijn geval). Doe de dingen op je eigen manier en leer van het vallen en opstaan van de anderen. En ook degene die de stap gemaakt hebben zijn er niet (eigen ervaring).

Geniet van de dag en zorg dat alle blaadjes vallen.

Groet,

Nachtbraker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga jij even snel weg!!! waarom sorry?

veel dingen zijn drankgerelateerd, jezelf rotvoelen, problemen hebben, extra drinken, nog meer problemen veroorzaken etc etc etc.

ik ben hard bezig om die negatieve spiraal te doorbreken en daar hoort nu eenmaal ook het opruimen van de financiele ellende bij!

ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om daadwerkelijk op te ruimen en langzaam aan een nieuwe start te realiseren.
en ik ben heel dankbaar dat er mensen zijn die mij daar bij helpen.
Ok een voedselpakket krijgen is niet iets op trots op te zijn maar ik schaam mij daar totaal niet voor, het hoort bij mijn proces.

dus geen sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...