Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 juli


Lara

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Net alles bijgelezen.
Tjee, wat is er al vreselijk veel geschreven vandaag.
De lijstjes van aalle "genietdingen" vond ik erg mooi.
Eigenlijk wilde ik dat ik ook zo,n lijstje kon maken.

Ben moe,voel me op dit moment doodongelukkig.
Die angst en vooral onzekerheid over de uitslag nekt je gewoon.
En maar groot en stoer doen tegenover iedereen.
Want het laatste wat ik wil is een soort zielig medelijden.
Wat ik dan wel wil??
Weet het gewoon niet.

Ben vreselijk met mezelf bezig.
Morgen na de yogales een privesessie van een paar uur.
Ben bang,vind het eng,straks komen alle opgekropte emoties eruit.
Krijg daarna oefeningen mee voor thuis, die ik elke dag moet doen.
Leraar beloofd gouden resultaten.
Spannend!
Maar...drinken doe ik niet,hoewel er aanleiding genoeg voor zou zijn.
We blijven stoer he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ga ik doen :(

maar eerst moet ik plaatpizza maken voor 6 man!

ach, wat loop ik te zeuren! ook gezellig al die meiden. ze zetten wat andere muziek op, mijn appelsap verdwijnt, mijn kledingkast geplundert en ondertussen tuiten mijn oren,

wuaahhaa vertel ik lachend

meestal is het ondersom :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, niemand kan je dwingen om ergens van te genieten.
Als je dat niet voelt dan voel je dat nu eenmaal gewoon even niet.
Al is er naar mijn mening nooit een reden om te gaan drinken.... want dan voel je je echt niet lekker.

Ik kan wel tegen je zeggen, oooooh, ik zou ook best zo'n prive-sessie willen hebben, ben jaloers op je...
Maar als jij dat nou eng vindt?
laat je morgen nog wel weten hoe het is geweest?

Verder wil ik maar even melden dat ik vandaag ook echt niet overal van geniet. Zware damesperikelen en dat is bij mij altijd een pijnlijk proces. Kan geen pijnstiller tegenop. AAAAAUUUUWWWWW!!!!!
Zo, dat heb ik maar even gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rapilos ,

Je mag je best naar voelen hoor en het uiten ervan is heel goed voor je

laat al die opgekropte emotie,s er maar uitkomen is wel goed

Maar ik vind het top dat je zo sterk blijft dikke knuffellllllllllllll:present::heart:

liefs van meeeeeeeeeeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Bedankt voor je lieve reactie.

Vie,
Zo,n privesessie kan je zelf aanvragen.
Kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat(hoop ik)
Deze man zstaat bekend als heel goed en ervaren, dus ik ga er gewoon voor.
Ik zie het als investering in mezelf.
Als je niet meer drinkt, komt vanzelf het moment dat je wat aan je problemen moet doen, maar dan zonder drank.
Wil proberen om op een of andere manier dichter bij mezelf te komen.
Laat je morgen nog wel even weten hoe het geweest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske,
Dank je wel voor je lieve antwoord.

Dar,
Het moet morgen nog maar blijken of die emoties er ook daadwerkelijk uit komen.
Je schrijft;ik wou dat ik het kon.
Nou, ik kan het dus ook niet, maar het zit wel heel hoog, on op dit moment muurvast.
Eigenlijk wil ik wel graag dat het morgen loskomt, maar of ik het zal durven laten gaan..
Ben bang van niet,
En het zou zo goed zijn.
Het zou zo opluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja graag, dat je laat weten hoe het geweest is Rapi.
Ik doe zelf aan joga en chi neng qigong en dat geeft veel ontspanning. En ja, ik ben ook na het stoppen met drinken aan de slag gegaan met de onderliggende problemen, maar eigenlijk kom ik er meer en meer achter dat mijn grootste probleem de combinatie drank/slechthorendheid was.
In beide gevallen een gemis aan werkelijk contact met anderen en mezelf.
En in allebei de gevallen zit ik nu aan de goede kant. Maar alert blijven is geboden, daarom lees ik graag van jou en van jullie allemaal, hoe jullie met je leven omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos volgens mij geef je zelf al het antwoord. Ik wil zo graag maar ik durf niet. Niks willen of durven laat je gaan, je leraar heeft het heus wel eerder meegemaakt en je bent helemaal alleen met hem dus laat het lekker gaan. Wat bij mij altijd helpt is als ik dacht aan het moment dat ik mijn kater uit duizenden moest laten inslapen.. vanzelf komen dan alle andere emoties ook los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Hermie. De hele ice-age serie hebben we gehad (leuk he?) maar de rest van de films die je noemt, nog niet.

Ik hoop voor jou Rapilos, dat het er uit komt wanneer je er aan toe bent.
Het heeft bij mij, ik denk, tot een jaar na het stoppen bonkvast gezeten.
Ik was dan ook niet gewend aan huilen, want had geleerd dat dat aanstellerig was.
Overigens hoeft loskomen niet altijd huilen te betekenen.
Het kan ook vreugde zijn, of dat je zin hebt om te gaan schelden of schreeuwen of een schilderij maken of een perfecte maaltijd te koken.
Ik hoop dat jij helemaal je eigen vorm vindt in hoe je de dingen los laat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Eigenlijk is dat super, dat je twee grootste problemen; drank en je gehoor, nu onder contole zijn.
Het kan best zijn dat je nu pas het gevoel hebt dat je gaat leven.
Die dingen zijn voor iedereen anders natuurlijk.

Hermie,
Dat neem iik mezelf ook maar voor; dat de leraar dat heus wel vaker meegemaakt heeft.
Ik heb hem trouwens goed uitgelegd wat er allemaal bij mij speelt, dus daar zal hij zeker rekening mee houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vie ,
je hebt mij een opsteker gegeven van dat loskomen en dat het een jaar na die tijd nog vast zit en nu is losgekomen bij jou????/

Toppie dat geeft mij weer moed want bij mij zit er ook iets vast van toen ik 12 jaar was droom er nog elke nacht van

Bedankt Vie voor je opsteker

Knuffellllllllll

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Lekker dagje achter de rug vandaag.

Vanavond lekker even genieten en nix doen.

@ tasseke ik was degene met eindcijfer nummer 9. Dus 10 euro in het verschiet :)

@Rudy, fijn dat je weer vast voedsel hebt kunnen eten.

@ Dar, een donker meergranen vind ik wel errrruggg lekker. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hubert,

Zonder hard tegen je willen te zijn hoor...

Stel jezelf de volgende vraag wil je zelf wel stoppen? En geef daar heel eerlijk antwoord op.

Dat heb ik bij mezelf ook gedaan. En half jaar geleden zat ik net zoals jij nu hier zit. Mijn partner vond dat ik moest stoppen met drinken. Alles thuis leed eronder. Het was de alcohol eruit of ik eruit. Ik zou stoppen, dat heb ik welgeteld 3 weken volgehouden, om de doodeenvoudge reden dat ik het niet wilde. Het moeten was niet fijn. Het was niet mijn eigen beslissing. Ik ging stiekem drinken en elke dag was wel er een reden om te drinken. Dus elke dag zei ik ook weer morgen stop ik enz.

Tot ik zoveel gedronken had en ik een stukje kwijt was. Hoe me dat heeft kunnen overkomen weet ik niet. Ik denk dat je steeds meer nodig hebt. En op een gegeven moment kan het niet meer.

daar ben ik zo van geschrokken dat wilde ik niet meer. Toen nam ik de beslissing ik wil niet meer, toen viel het kwartje ik ben echt verslaafd.

Volgende week dinsdag drink ik 8 weken niet. Je ziet het ik tel nog alle dagen. Het is in het begin een gevecht. Moeilijk, veel bozigheid, vermoeidheid en noem het maar op. Maar nu bijna 8 weken verder begin ik al het mooie weer te zien. Ik hoef niet meer te jagen om voldoende drank in huis te hebben. Ik wordt weer een lieve ouder en partner. Ik geniet weer van de kleine mooie dingen in het leven. Het is het zo waard.

Maak het jezelf ook niet te moeilijk. Het is vandaag niet gelukt.Maar neem je voor om de rest van deze avond niet meer te drinken. Heb je dat gered. Wees dan trots op het resultaat. Hoe klein het in jou ogen ook mag lijken. En morgen doe er dan toch eentje minder. En probeer het moment van die eerste zo lang mogelijk uit te stellen. Want heb je die eerste eenmaal genomen en is er vaak geen houden meer aan. Dus stel die eerste zo lang mogelijk uit en als je die eerste drinkt doe er zo lang mogelijk over.

Wie weet helpt jou dat wel.

Ik moest radicaal stoppen. Want ik kan geen afspraken met mezelf maken over minderen. Of 1 of 2 drinken. Voor mij geldt gewoon NIET.

Ik kom nu waarschijnlijk erg belerend over, maar ik hoop dat het je wat handvaten geeft.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hubert, stoppen is echt makkelijker dan minderen!
Je hoeft nergens meer aan te denken (waarschijnlijk denk je er nu de hele tijd aan!), niets meer uit te leggen, je bent gewoon gestopt!!

Zo, ik kom even melden dat ik een drank (rosé-)loze terrasmiddag heb gehad. Wel toen ik om zes uur thuiskwam een mega-trek moment gehad! Met de "kookwekker-methode", en veel Spa uitgesteld en overleeft! Toch ook steeds weer een leermoment: ook de ergste trek gaat over!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...