Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 Juli


Aanbevolen berichten

Lieve Forummers,
Wing, Fish, Rudy, Spud, Hermie. Rosan, Tasseke. Floor. Woman. Houtje. Marjo. Tinetien. An. Marion. Druppeltje. Carolien. Hannah. Rudy. Anjo. Sandra. Trees. Henk. Kate. Albertina. Sailor. Kaia. Water. Marieke. Rapilos. Tapas. Soothe. Anna. Bako. Blacky. Corinne. Catie. Dar. Dhendro. Gunn. Haddock. Lara. Joann. Karin. Maggie. Meisje. Meiske. Mika. Mieke. Macha. Ron. Noa. Orleando. Vie. Ziza. Cactus.
:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Ooit begon ik hier te schrijven dat ik wilde stoppen met drinken, en dat ik bang was voor een delirium (zie wie is wie)

Dat is nu 6 maanden geleden de 18de Januari gestopt met drinken en de 21ste Januari me gemeld op het forum, jawel bij de dagdraad.

De lichamelijke verslaving heeft verder geen gevolgen gehad, wat betreft ontwenningsverschijnselen, de geestelijke daarentegen wel, en daar hebben jullie mij doorheen gesleept.
Waarvoor mijn hele grote dank.
Iedereen heeft hier zo zijn of haar beslommeringen, we krijgen met alles te maken wat met leven te maken heeft. Soms plezierig, soms verdrietige dingen.
Soms zijn we het niet eens met elkaar, soms staan we allen voor of tegen 1,
we helpen elkaar, soms stoten we af. Soms stoten we iemand voor zijn of haar hoofd, soms weten we een gevoelige snaar te raken.
Maar allemaal zijn we hier met maar 1 doel en dat is de verslaving aan te pakken en er mee te doen wat en hoe het het beste bij ons eigen gevoel past.
Niemand kan tegen iemand zeggen `je mag dat niet`, ja dat kan wel maar die iemand bepaald het zelf, ook al is de bedoeling goed om hem of haar te beschermen.
Ouders zeggen ook tegen hun kinderen `dat mag niet, dat is au`, beschermen voor gevaar heet dat, maar we weten allemaal wat au is nietwaar? Dus hebben we stuk voor stuk niet geluisterd.
Verder over mezelf.
Ik heb geen lichamelijke problemen gehad met niet meer drinken op slecht of niet slapen na in de eerste maand.
Wel merkte ik al snel verbeteringen van mijn lijf, ondanks slecht slapen stond ik `s morgens fitter op.
Na 4 dagen begon mijn gezicht er niet meer zo opgezwollen uit te zien, ik kreeg vreetbuien maar viel 3 maten af.
Altijd last van ontzettende zweetvoeten, sokken trok ik uit en kon ik in de badkamer neerzetten, na 4 maanden geen last meer, als ik nu mijn schoenen uittrek ruiken mijn sokken alsof ze net uit de kast komen.
Ik kan weer scherper lezen, kan beter relativeren, ben niet meer opgefokt, ben niet meer zo'n zenuwpees de hele dag en als ik Will `s avonds aan de telefoon krijg kan ik haar normaal te woord staan en als ze me nodig heeft kan ik er met de auto naar toe. (ik wil nog steeds een BOB sleutelhanger)

Lieve mensen, dit is hoe ik het forum ervaar en ik heb er ontzettend veel baat bij.
Ik blijf aan het werk met de drank en neem jullie hulp daar nog steeds heel graag in mee.
Dank jullie allemaal voor je aanwezigheid, interesse, steun, schoppen, knuffels, hulp, kippenvel, jankmomenten, schouders, harten:heart: en zonnen:rose:.
Albert.

De taart staat klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lara is jaaaaarig! :present:

Tasseke, ben je pleeg-oma geworden van een olifant zoals je vreesde, of viel het mee? Vertel!

Noa, als je dit nog leest, ik had je best willen antwoorden maar ik ben ook wel eens off-line.....

En verder voor iedereen een heel goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:

lieve Albert!

GEFELICIFLAPSTAART met je 6 maanden

Zo zie je maar, achteraf valt het reuze mee en de tijd is best snel gegaan toch?

:moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jajaja,

ik zat even vast in de slinger voor albert :P

Ik ben net thuis uit het ziekenhuis! ik ben moe maar bovenal ben ik verwonderd en heel dankbaar dat ik hier bij heb mogen zijn!

het is een héél klein, ieniemienie jongentje geworden!
vijf weken te vroeg geboren, 2400 gram, en ongeveer 46 cm :D
en heeft de mooie naam Collin gekregen


pfff, ik wil eigenlijk zoveel vertellen maar kan de woorden nog niet vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben even bezig met de koffie maar dat wil nog niet echt lukken.
Sta nog te schudden!

goh, wat geeft dat een inpact, je wilt niet weten hoe ik hier zit, mijn gedachten, vingers en tong struikelen over elkaar heen :D
zit gewoon tegen de computer te kletsen en dan realiseer ik me dat ik moet tikken want jullie kunnen het natuurlijk niet horen.

het is eigenlijk best snel gegaan, op het moment dat ik in het ziekenhuis kwam had madame al 5 centimeter dus moest ook blijven. uiteindelijk is hij om 3.11 uur geboren.
hij is alleen nog zo klein en licht dat hij de komende week nog in de couveuse moet blijven.
Verder is alles goed gegaan, moeder maakt het goed en heeft alles goed doorstaan. alles ging snel en soepel met uitzondering dan van zijn gewicht, maar dat maakt niet uit, dat zal de komende week wel lekker bijtrekken.

moet eerlijk zeggen.....wat een knap kind!!!!!
mooi rond bolletje, mooi roze en geen rare vormen, gewoon mooi
alles zit erop en eraan
ah, ik ben verliefd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert Remmo,

:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
Een hele dikke knuffel voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha,
laat maar Dar, ik begrijp het :D

is houtje ook gesignaleerd??

Houtje ben ik toch nog op tijd om je een hele fijne vakantie te wensen!

Maak je niet te druk, tom tom aan en laat je op je gemakje begeleiden door die zwoele belgische dame (of was jij dat niet?). ennee volgend jaar even checken wanneer je periode is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje is er al hoor.
Heb de hele nacht hazeslaapjes gedaan het is zo spannend........alles zit in de auto en zo meteen nog de koelbox inpakken en dan gáán met die banaan.

Tas, ik zit helemaal vertederd hier. Maar wat een laag gewichtje, voor 5 weken te vroeg. Is moeders normaal ook een spriet? Ach ja, dat zegt niets, mijn sprietekind was ooit ook 4 kilo. 43 cm is wel okee denk ik.

Spannend!

Ga je straks nog wel even naar je bedje? Anders maak ik ff een ommetje.....*griezel, griezel*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,

Als je nou 's ochtends vroeg kijkt, vandaag, het maakt me zó warm dat iedereen aan me denkt met rijden en iedereen leeft met Oma Tasseke mee, dat is toch héérlijk, dat wil je toch niet kwijt. En 's avonds ben ik gewoon nooit meer op het forum, niet mijn ding, en meestal lig ik toch om 2300 uur in bed.

Klaar!

Tine, jij ook al zo vroeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf s'avonds ook bijna niet meer.
Soms log ik even in maar heb het dan na een paar
postings wel weer gehad.
Jammer, het is ook anders geweest.
Toch laat ik het forum niet helemaal los, er zijn een paar mensen
die mij raken en waar ik op gesteld ben geraakt.
Het is mij ook niet meteen gelukt te stoppen met drinken.
De schoppen onder mijn achterste de adviezen hebben mij nu toch
maar mooi gebracht waar ik nu ben.
Daar ben ik dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...