Spring naar bijdragen

zondag 19 juli

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kate, 1 ding heb ik me voorgenomen toen ik vorig jaar trouwde: geen jaloerse discussies.
Tongue in cheek, stiff upperlip, en bovendien, ik kan het hier vertellen. En dat lucht al zoveel op.

Anna, dankjewel voor je antwoord.
Ik ben het met al jullie eens: ik griezel van het alcoholverleden, en ik ben blij met wat ik op mijn eigen chaotische wijze heb bereikt. Al is het niet wat mijn ouders voorgestaan hadden, en dat is misschien wat het meeste knaagt: niet aan het beeld voldaan hebben.

En dan nu toch accepteren dat ik eigenlijk best geliefd ben, en niet altijd maar fout over mezelf denken.

Goh wat een leerzame dag hier vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tas dat soort dingen doet pijn.
Uiteindelijk leer je jezelf te geven wat anderen niet lijken te kunnen.
Ik denk dat het grootste geschenk aan jezelf acceptatie is.
Dat je voor jezelf goed bent zoals je bent.
En dat je ontdekt dat liefde van alle kanten kan komen: zoals zo'n "pleeg" dochter met klein manneke.
Dat je van allerlei andere dingen kunt genieten. Volgens mij kun jij dat heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik bracht het wel gekscherend. Maar het heeft mij geholpen om mijn jaloezie gewoon met mijn man te bespreken. Je kunt het wel wegduwen, maar jaloezie kan je gek maken.
het wordt alleen maar groter dan het in werkelijkheid is. En dan ga je dingen zien die er niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Kate!
En het is ook niet zo'n hot item hoor, het is iets dat ik met mezelf moet afmaken en niet met hem.

Jee wat gaat zo'n dag snel voorbij met allemaal mensen die interessante dingen hebben te melden.

Het wordt tijd om aan het avondeten te beginnen, en wat zullen we nu weer eens gaan brouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik even koppiejen-peesten?

Dit vind ik mooi, gepikt van Irene Cara, niet te verwarren met de nogal verwaande Mariah Carey:

Sometimes I wonder where I've been
Who I am
Do I fit in?
Make believing is hard alone,
Out here on my own

We're always proving who we are
Always reaching for that rising star
To guide me far
And shine me home
Out here on my own

When I'm down and feeling blue
I close my eyes so I can be with you
Oh, baby, be strong for me
Baby, belong to me
Help me through
Help me need you

Until the morning sun appears
Making light of all my fears
I dry the tears
I've never shown
Out here on my own

Mij past deze tekst wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjemig, Mika, wat herken ik dat!
Alleen was ik meestal dronken als ik viel, en kon me de volgende dag niets meer herinneren!
Zo heb ik ooit een hele boekenkast-stellage omver geduwd, terwijl ik viel...
De volgende dag een ravage in de kamer, ik bont en blauw, en ik begreep er niets van!!

Dus, Mika, ik hoop dat je zonder drank bent gevallen, dan heb je tenminste díe genoegdoening nog!

In ieder geval beterschap voor je blauwe plekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk zelf eigenlijk liever aan die keren dat ik wel op mijn pootjes stond. Die herinneringen aan dronkenschap zijn op dit moment meer vervelende anekdotes voor me. Maar dat ligt puur aan mij hoor!

Ja mooi hè Lara, vooral die laatste regel die er niet bij staat: I may not win, but i cannot be thrown!
Die Irene heeft een heel warme en krachtige stem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen!
Ik heb net op Marieke 'dr vraag een PBtje gestuurd, maar ik besef ook, dat andere mensen ook iets aan mijn antwoord (én aan Marieke d'r vraag) kunnen hebben!
Dus, hier gooi ik maar weer al mijn trots en anonimiteit opzij, en geef ik hier nu ook het antwoord wat ik aan Marieke heb gegeven:

"Hoi Marieke,

het gaat hier maar zo-zo ,...lang niet zo standvastig droog als ik zou willen!
Wat ik nog wel even wil zeggen: ik vond (VOND, omdat het je nu niet meer gebeurt, hoop ik?)maar ik vind het altijd heel prettig dat jij zo open bent over je struikeldagen!
Dat geeft mij weer moed, ik kan dan denken: zie je wel, ik ben de enige niet, en als Marieke weer omhoogkrabbelt, kan ik het ook!!

Goed, meid, we komen er wel weer!

Liefs, en succes!!
Trees "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,

je bent tenminste de ontkennings fase voorbij.
Nou die heeft bij mij wel 30 jaar geduurd!

Cactus een alcohol probleem? Welnee cactus drinkt gewoon gezellig een biertje!

Van dat werk dus. Tsjonge wat kan een mens zichzelf voor de gek houden.

Groet
Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi: even uitpuffen, .... druk dagje geweest en niet gedronken en ga het ook niet doen vandaag.

Hannah: lastig als je in de cirkel zit en dan eruit zien te komen.
Nu je kinderen weg zijn extra moeilijk, of juist niet.
Je weet zelf ook dat wanneer je de rest van de tijd niet drinkt dat je straks met meer plezier je kinderen weer terug ontvangt.
Ik wens je kracht, moed en wijsheid toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Out here on my own dus, en verder wilde ik even kijken of mijn onderschrift het doet, egoïstisch hè?
Nogal een heftig telefoongesprek met mijn zus (nee niet die ene over wie ik het vanmiddag had) en zo ga je soms voort.
En een koppijn dat het niet meer gewoon is, ik kijk er scheel van. Dat kan je nuchter ook hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal

Hannah:heart:

Mika:heart:

Tas:heart:

Dar:heart:

Vie:heart:

Zelf heb ik nu een ander onderschrift verdiend waar ik me aan hoor te houden na een half jaar.

En dat is dus doorgaan met mijn leven of te wel MOVE ON wat er maar ook op mijn pad komt, en ik ga zéker geen alcohol gebruiken.

Liefs Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...