HenkT Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 niet drinken heeft alles te maken met t hervinden van de balans die er was toen je nog niet dronkde balans in je hersenen zal nooit meer worden zoals t was voor t drinken maar daar valt mee te levenom weer in balans te komen is t vooral zaak je gezonde deel sterk te maken en te houdendat geeft je verslaafde deel t minst kans weer voet aan de grond te krijgenwerken aan sterk zijn is ook beter te doen dan vechten tegen trektrek is eigenlijk niet meer dan een herinneringalles in je herinnert zich nog hoe t was en maakt zich klaar drank te ontvangendat trekt wel weg en wordt minder naarmate je langer niet drinktvoor mij is t belangrijk te weten hoe dat werkt in de hersenen en in je lijfals je dan trek krijgt of zo'n gevoel van, vroeger had ik nu een biertje genomendan weet je hoe dat komt en dan weet je ook dat dat wel voorbijgaatook als je niet drinktkauw hier maar een beetje op vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goedemorgen HenkT: zal ff kluiven, ben net mijn bed uitgedonderd en gebliksemd, schrokme echt wezenloos kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 22 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 goeiemorgen An mwah, dan ben je wel wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 goedemorgen,hier is de koffie, vangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 22 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 nee daar geven ze voor zover ik weet geen cursussen voormaar goed, beetje gezond verstand wil wel helpenandere gewoontes aanleren, sporten ipv in de bank hangenandere dingen doen als je trek op voelt komendat kan actief zijn, dat kan ook passief zijngewoon zien wat de trek met je doetVoor mij werkt t om te weten dat niet drinken niet meer is dan datgewoon niet drinkendat kan ik welde macht is weer bij mijdaarmee is t niet klaar natuurlijkmaar t is wel een pracht begin spetterse en tot laters Mevrouw D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 22 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 dank je, jij ook een fijne dag en tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goede morgen allemaalmaak er een fijne dag vanik ga weer werkentot vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Jaaaa geduld is een schone zaak.Hier is iedereen voor heeeeeel even de deur uit........wat zal ik ns gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CC Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Morgen allemaal! Ik heb de wekker zo vaak uitgesteld dat ook ik nu moet rennen! HenkT: dank voor je uiteenzetting. Nuttige denkkoste voor straks in de auto;)Fijne dag iedereen en tot later!C Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Fruitvlieg: ben niet zo hard voor jezelf.Je moet weten, als je een alcoholist ben dan heb je een ziekte.Je staat daar machteloos tegenover en het heeft niks met je karakter of je opvoeding te maken.De grootste de sterkste de slimste, het kan iedereen overkomen.Juist het jezelf omlaag halen voedt de drang om te drinken.Ben trots op jezelf en erken dat je dit niet kan veranderen.Je kan wel uit die hel van eeuwige twijfel stappen door die eerste vandaag te laten staan.En geloof ik weet echt waar je het over hebt.Deze vakantie tijd geeft mij de rust om me te concentreren op mezelf.Al die rare dwangmatige ideeen uit mijn hoofd.Gewoon niet drinken, die zooi laten staan.De nodige maatregelen moet je wel treffen.Zo ben ik weer eens bezig de nodige drankschepen achter me te verbranden.Er is geen weg terug, het is menens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Dar: ik schrik niet van de verhalen hier.Integendeel ik vind dat er weinig over de ellende geschreven wordt welke drank veroorzaakt.We maken het allemaal mee of hebben het meegemaakt.De ellende moet ons herinneren aan iets wat we niet meer willen.Het zijn de ellendige gevolgen van drankgebruik.Dus mensen schrijven. Schrijf het op.Soms, in flitsen komen nare ervaringen bij me terug.Ik zou het me beter moeten herinneren, want ik vergeet dat nogal graag.Toen ik gister bij de huisarts zei hoorde ik het mezelf weer zeggen:'ik ben zo bang weer terug de vallen naar DIE tijd'.Die tijd... s'morgens bibberend wakker worden en je afvragen hoe je de dag doorkomt.Het eerste biertje kotsend en slokkend naar binnen werken om de ontwenning tegen te gaan.Doordrinken zodat de boel weer verdoofd en dat je je even niet zo ellendig voelt.S'morgens na eindelijk twee uurtjes 'geslapen' te hebben bekaf en doodziek wakker worden.Willen slapen en nog eens slapen, maar niet kunnen slapen.Het heerlijkste vind ik nog steeds dat ik zo heerlijk slaap en zo heerlijk wakker wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goedemorgen allemaalik ben wat later, maar dat krijg je natuurlijk als je zo laat op je bedje ligt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Ook een Goedenmorgen!Kom ff om de hoek kijken. Heb net de complete dagdraad van gisteren gelezen, nou daar heb je zowat een dagtaak aan. Zo te horen is iedereen goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goede morgen allemaal!Mooi geschreven HenkT.Jammer dat het met de balans in je hersenen niet helemaal goed komt.Maar wat bedoel je daar precies mee?Bedoel je dat je in bepaalde situaties trek blijft houden of dat je wat labieler blijft.Ja, ik wil graag terug naar die meid van vroeger. Zoals ik al eerder schreef Mensen jullie krijgen de groetjes van Houtje!!!!!!!!!!!!!!!!Ze heeft heerlijk weer en ze geniet van Frankrijk zonder VINO !Doeg,Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Tine: dank je voor de groet van Houtje, groetjes terug...Sara: en lukt het jou nu ook? En heb je al een psycholoog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goeie opening Henk.Is trouwens precies wat de IB op dit moment van mij vraagt: de trekmomenten te ervaren, ze toe te laten en te merken dat de trek vanzelf weer wegvloeit. Lijkt eerst eng maar het werkt dus wel.Gisteravond zijn hier twee onweersfronten gepasseerd, had uit voorzorg kaarsen aangestoken en de pc uit gezet.An: ik zou het ook zo graag willen, stoppen met roken. Maar sinds ik de alco laat staan rook ik juist 2 x zoveel. Het is ff niet anders.Hannah: fijn dat je je weer gemeld hebt. En ben het eens met het advies om er niet op een negatieve manier naar terug te kijken. Ok, je hebt een uitglijder gehad, maar: het is een belangrijk leermoment voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Sara: inmiddels rook ik weer en concentreer me op het niet drinken. Door het stoppen met roken was mijn 'balans' ver zoekende. Niet alles tegelijk, schijnt toch niet zo'n goed idee te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 @ An: ja joh, heb een fijne psychologe getroffen. Maar het is soms best heftig om zowel internetbehandeling als gesprekstherapie te doen. Soms stuiter ik alle kanten op. Maar heb nog steeds niet gedronken dus.....Moet wel oppassen dat ik niet naar de diazepam ga grijpen ter vervanging van de wijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Hoi allemaal,An , heerlijk slapen en heerlijk wakker worden, daar doe ik het ook voor.Ben sinds twee en een halve week begonnen met de internetbehandeling en dat bevalt me goed.Geen gepreek maar analyserend bezig zijn, risicosituaties opsporen en vermijden.Ik merk het nu al aan mijn gestel, ik slaap beter en heb meer zin in dingen.Heb nu vakantie en geniet er heel erg van.Maar moe ben ik nog steeds en dat zal nog wel een tijdje blijven.Wat mij ook opvalt is de eenzaamheid van de verslaafde, niemand mag het eigenlijk weten.Dat maakt dat je zoooooo alleen bent.Voo mij is het belangrijk om mijn gedachten en gevoelens met andere mensen te delen.Niet teveel in mijn eentje willen doen.Lieve groeten van pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Sara: nee niet terug grijpen naar de diazepam, als je zonder kunt is dat altijd beter.Wel goed van je zeg, want zo'n peut maakt toch van alles los.Je hebt een zware tijd achter de rug en ik vind het heel knap van je.Wing: ben ik met je eens, we worden nooit meer dezelfde.Ik ben een totaal ander mens geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Wil nog ff iets off topic kwijt.Gisteren kreeg ik ineens een smsje van een stiefdochter. Had ik maanden niks van gehoord. Dat is er één die alleen van zich laat horen als ze mij nodig heeft. Als ik haar nodig heb is ze er niet. Was echt even van slag maar heb haar met een kort en toch aardig smsje beantwoord. Daarna weer die twijfel: moet ik er toch niet voor haar zijn? Doe ik het fout? Nee! Ik was al op het punt gekomen om afstand van haar te nemen. Nu moet ik kiezen: afstand nemen of doorgaan. Kies voor doorgaan maar....ben me bewust dat zij is die ze is. Zal geen dingen meer verwachten die ze gewoon niet in zich heeft. Dit voelde sterk en daar schrok ik zo van dat ik in de paniek schoot. Nu het wat is bezonken ben ik blij met mijn eigen inzicht, het voelt juist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Goeie berichten Pepita! Ook ik vind dat zo fijn van de IB (internet behandeling), je leert echt omgaan en (h)erkennen.Lieve mensen, ik ga jullie alweer verlaten.An, dank je!Vanavond weer met de hond trainen in Duitsland dus zal daarna niet veel puf meer hebben om mee te schrijven maar wie weet.Nu gauw de honden uitlaten. Ouwe teef heeft incontinentieprobleempje.Dag allemaal, heb het goed, blijf sterk. Denk aan jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Mogge Allemaal,Mooie opening Henk, een echt nadenkertje.Fijn dat Houtje zo geniet, dat gun ik haar van harte.Om op jou in te gaan An:Ik dronk vroeger soms een wijntje of biertje totdat ik plotseling mijn man dood naast me vond in bed. Toen greep ik naar de jenever (ik lusste niet eens sterke drank) en was het hek van de dam. Wat het met me deed? Verdoven die shock. Toen was het weer omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen en toen.......Had ik dus telkens een reden om me te verdoven, immers hij kwam toch niet meer terug. Dat ik was drinken om de roes van vergeten maar dat het niet ging of vaak mijn verdriet nog groter maakte had ik niet in de gaten en voor ik het wist was ik verslaafd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Hoi Sara,Herken wel iets van je situatie met je stiefdochter,ik heb een pleegdochter die schyzofreen is, is vreselijk.Ik was vorge week bij haar, ging het wel goed met haar.Het is een mooie intelligente vrouw en ik houd veel van haar.Ze moet echter dagelijks medicijnen slikken , maar dat doet ze niet.Dus ze leeft van psychose naar psychose, echt erg hoor, maar ik weet dat ik haar niet kan helpen, hoe graag ik het zou willen.Het zij zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2009 Heel herkenbaar Pepita dat je eenzaam bent omdat niemand het mag weten. Daarom had ik "mazzel" dat ik jenever was gaan drinken want goot het gewoon in een flesje spa blauw. Kwam niet in me op dat ik naar drank rook hahaha en beroerd lopen deed ik toch al hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden