Spring naar bijdragen

zondag 26 juli


diane

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal,...
Ja maar ik moet nog gaan slapen,.. net terug van een avond cq nacht dansen .
Maar ik wil jullie toch even begroeten met een heerlijk gevoel van mij.
Ik heb heerlijk gedanst,.. veel salsa merenque en bachata,.. latin night dus ,. waar de drank meestal rijkelijk vloeit.
En dat deed het natuurlijk nu ook ,..... en ik heb zelf 2 glazen witte wijn gehad ,.. dat zeg ik er eerlijk bij !!
maar die ene avond per maand die ik daar naar toe ga doe ik niet altijd meer met drank ,. gelukkig niet
En ik voel me er ook veel beter vooral erna ,...
Morgen natuurlijk een beetje langer slapen maar sta daarna ook weer fris op .
En de maanden die ik hier nu ben is gelijk aan het nagenoeg niet meer drinken.
en ik ben daardoor een veel fitter en frisser persoon.
en na deze avond(nacht) ga ik ook weer verder met niet drinken.
En ik weet ,.. ik besef,.. dat niet iedereen dit kan,...... voor sommigen is een glas gelijk een periode van drank,...
Dus is eigenlijk heel moeilijk dit hier zo te zetten .
Maar zij moeten ook weten dat ik wel veel begrip heb,....... maar iedereen is anders.
of heeft het probleem op zijn of haar manier.
Ik ga vandaag weer verder met niet drinken en ik hoop dat iedereen hier in mee gaat
warme groet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zo, de sterke koffie zit er al weer in.

Heb zin om lui te zijn maar moet opschieten want ik wil mijn moeder straks opzoeken.
Zij woont in een verpleeghuis ca. 45 min. rijden bij mij vandaan. Daar eten ze al om 12 uur dus als je op de koffie wilt komen moet je vroeg uit de veren.
De middag is langer maar dan ben ik ook de hele middag kwijt en ik heb eigenlijk de hoop vanmiddag wat bij te kunnen slapen. En de berg was weg te strijken :)
Nou vooruit dus maar: aan de slag!

Wens iedereen veel goeds op deze mooie :rose:-dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Welkom Akelei

Ik ben gisteren onverwachts uit eten geweest met de zaak. Errug lekker en veel gegeten, sushi en wokgerechten.

Daarbij gedronken, twee potten chinese thee en een liter water

vandaag weer werken en ik hoop op een hele drukke dag

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Ik verheug me elke dag op het moment dat ik even kan internetten.

Kreeg een paar lieve pb,s dee me goed.

Het tij lijkt wel gekeerd met Zoon, sinds ik besloten heb hem volledig links te laten liggen... gaat het beter.
We hebben zelfs een potje gebadmintonned gisteren.

Vannacht was het hier stervenskoud, 6 graden; toen ik hem ging toedekken wist ik dat ik toch van hem hield.

Het wordt saai maar ook gisteren niet gedronken: ondanks alle stess.

Het is hier eindelijk helemaal zonnig dus daar gaan we van genieten.

Hoop iin Nederland ook maar meende van wel.

Allemaal een fijne dag en ik log zo nog even in.

Bye!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,,

Wat lief Houtje die gedachten naar je zoon toe.

Fijn Diane en AR dat jullie een leuke avond hebben gehad.

Akelei je hebt de 1e stap naar de goede richting gezet maar droom niet te veel want een alcie kan eigenlijk niet meer drinken. Die wens hadden we allemaal om af en toe wat te nemen; sociaal drinken noemen we dat; maar de meesten lukt dat niet en is alcohol voor altijd taboe. Hoop niet dat ik hiermee deze je dag heb verknald want ze is veels te mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wat een mooie dag. Houtje, geniet van je vakantie en zet alle stress opzij. Het regelt zich vanzelf wel.
Laat de puberstreken maar lekker daar waar ze horen: bij de puber. Links laten liggen, of ruimte geven kun je ook zeggen ;)

Hannah, kun je geen klamboe nemen? Dat is toch om gek van te worden die zoemerds en stekerds.
Direct wat sterilon op de bulten helpt mij vaak het beste tegen de jeuk als het te laat is.

Wing ik vind je helemaal niet gek hoor, en een beginneling zijn we allemaal want we lopen hier als mensjes rond :)

Akelei, als je het bij een paar glazen laat en je afvraagt waarom je het niet helemaal hebt gelaten ben je op de goeie weg!
Ik kom er ook steeds op uit dat ik het net zo goed helemaal kan laten. Hoe minder vaak je drinkt hoe beter je merkt wat zo'n glas met je doet.
Druppeltje, jij drinkt toch ook af en toe? Of laat je het nu met de medicijnen ook helemaal staan.

ik las vanmorgen nog iets wat me aan Orleando deed denken. Niet dat ik het nou allemaal zo goed weet maar dit leek me wel van toepassing:

Zij die onze leiding schijnen nodig te hebben, hebben werkelijk onze liefde, steun en aanmoediging nodig. Wij dienen de verleiding te weerstaan hun gids te worden.
Dat is niet onze taak. Zij hebben evenals wij hun eigen gids, die te allen tijde klaar staat om te helpen, die ook van alle omstandigheden op de hoogte is en weet wat er werkelijk nodig is. (Lee Coit, luisteren naar je innerlijke stem).

Orleando, zoek het lichtje in jezelf, het is er ook voor jou!

liefs en fijne dag,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat er nou weer allemaal gebeurd???
kan geen pbeetje meer versturen?
imageshack werkt ook niet meer,is gehackt door eoa mallotig actiegroepje!?
nou dan gaan we maar een beetje huiswerk maken voor mijn psy.volgende week,wat een werk zeg,de hele dag je stemmingen bij houden etc. heb eea wel op papier gebibberd maar moet het nog ff uitprinten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Gisteren tango gedanst met mijn lief in Antwerpen.
eerst een hele fijne workshop daar na even een hapje eten en een tangosalon.

Alles alcoholvrij gedaan, ook geen behoefte gehad.

Deze week was de eerste week van mijn vakantie (zit in onderwijs).
Ook ben ik twee en een halve week geleden begonnen met de internetbehandeling, heb wel eens een workshop in die richting gedaan maar nog nooit zoiets intensiefs.
Ik dacht my god, vakantie en stoppen/minderen met drinken.

Maar het bevalt me prima.

Ik ben nu bezig met het opsporen van mijn risicosituaties en proberen daar anders mee om te gaan.

Als ik soms de worsteling zie op het forum, dan raakt me dat enorm. Ik heb zelf de worsteling ook vooral als ik hard gewerkt heb. Heb deze week geschilderd, daar kwam ik een tijdje niet aan toe en na het werk vliegen de gremlins me om de oren.
Niet doen dus.

Lieve mensen, ik heb af en toe behoefte om iets te schrijven, lees ook me, maar niet echt intensief.
ik heb het geduld niet om hier echt vaak te zijn. krijg trouwens ook nekklachten van de computer.

Ik hoop dat jullie me dat vergeven.

Deze week ben ik er niet want ik ga een midweek op vakantie.
Wens iedereen het beste.

Akelei, het begin is er!!!!!

Houtje nog een fijne vakantie,

AR werk ze

Dar, succes met het vinden van een baan,

Voor iedereen hier, geniet van het mooie weer en van het niet drinken.

Lieve groet uit het zonnige zuiden van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kate ik drink af en toe maar dan is het kiezen of delen hahaha. Het bijt elkaar enorm dus als ik eens een keertje wat wil drinken mag ik geen tramadol. Als je dan barst van de pijn en aan een glaasje zit is dat ook niet leuk en de keuze weer gelegd. Weet niet of je je dat nog herinnert maar heb een keer de combinatie van die twee gehad en wil het nooit meer meemaken hahaha. Maar soms heb ik het er wel voor over zoals vorig weekend toen er een vriend kwam logeren. Nam geen tramadol want we zouden een fles likeur openmaken na het eten. Hele dag pijn geleden om te kunnen drinken maar die likeur verdoofde de pijn of liever ik werd onverschillig voor die pijn. Ben je dan goed bezig? Trouwens mooi geschreven voor Orleando.

Pepita fijn te lezen dat je het gisteren zo leuk hebt gehad. Aantal postings is niet belangrijk, het gaat er om wat je behoefte is of je wat wil zeggen. Je bent hier niks verplicht hoor al zijn er mss mensen die er anders over denken omdat het hoort bij een teamverband.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Wat zijn jullie allemaal vroeg!!!
Ik ben echt een langslaper in het weekend.
Ik heb even twee vragen:
Als ik het forum lees blijkt steeds dat er niets aan de onderliggende problematiek gedaan wordt tijdens de internetbehandeling, klopt dat??
En ik ben een beetje bang voor mezelf dat als ik hier elke dag kom, de pc de hele dag aan gaat staan, want ik ben me daar een potje verslavingsgevoelig merk ik nu ik de internetbehandeling doe.
Ik eet en rook me suf nu ik aan het minderen ben.
Het voelt als een schommeling als ik het ene niet meer doe, dan komt daar wat anders voor in de plaats.
Ik heb iemand wel eens horen zeggen van een verslaving komt een verslaving. Nou ik denk dat in die spreuk veel waarheid zit.
Ik ben trouwens wel blij te lezen dat er nog een aantal zijn die net aan de internetbehandeling begonnen zijn.
Ik wens jullie allemaal een fijne dag en ik blijf nog even lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja Druppeltje ik heb voor jou ook een vraag, als je dat goed vind tenminste.
In hoeverre is een vriend, een vriend als die weet dat jij zoveel pijn moet lijden om te drinken??
Ik kom daarop omdat een vriendin van mij astma heeft. Als ik bij haar ben rook ik ook niet.
Kwam zomaar in me op hoor, niet dat ik je daarmee wil veroordelen, maar ik denk dan een echte vriend weet toch waar je mee zit in je leven en dan hou je toch rekening met elkaar???
Als hij geen alco is kan hij de volgende dag als jij er niet bij bent bij wijze van spreken drinken wat die wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Witte,

Welkom hier al is het zwaar als je de reden bedenkt. Om op je vragen in te gaan moet ik wel ff zeggen zoals ik het zie. Voor de achterliggende problemen zijn andere hulpverleners die je ook kunnen helpen er van af te komen maar ik zie het verschil dat het hier gaat om er vanaf te blijven en dat is heel wat anders. Vandaar ook dit forum want de meeste zijn er vanaf en willen dat volhouden.

Ja van de ene verslaving komt de andere want de ene eet zich suf aan ijs, een ander kan niet stoppen trimmen, weer een ander zit nog meer recepten te bedenken om de mond in beweging te houden en dan zijn er nog die zich erg creatief bezig houden. Etc. Allen een ding voor ogen dat het beter is als drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwe Witte we kruisten elkaar.

Hij weet dat ik af en toe kan drinken (droom van elke alcie, sorry maar wil wel reageren) en vroeg ook of dat kon in combi van de tramadol en of dat wel goed zou gaan. Maja je leert me wel kennen en weet dan dat ik soms een grote bek heb dus zei heel dapper dan laat ik die tramadol wel liggen. Hij komt van ver dus die ene keer heb ik het er wel voor over en liet de keuze aan mij over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag saam.

Welkom Witte,
Ik heb de internet behandeling ook gedaan. Mijn ervaring is dat ik in de persoonlijke "gesprekken" met mijn coach net zoveel onderliggende problematiek aan kon geven als waar ik zelf behoefte aan had.
Het kan natuurlijk zijn dat zij/hij jou verwijst, maar dan zal je toch eerst moeten aangeven waar je mee zit.

Valt me vandaag weer eens op dat er gesproken wordt over "nog eens kunnen drinken". Eerste berichtje van vandaag vooral. Klinkt als: aggossie, zij/hij "kan" niet meer drinken, zielig zeg!
Ik voel het helemaal niet als niet meer kunnen. Ik wil het namelijk niet meer.
Van meet af aan dat ik hier op het forum schrijf gaat mijn interesse uit naar: hoe ga je om met je leven na de drank, met alle veranderingen die dan optreden?
En let wel, dit is geen waarde-oordeel over mensen die wel af en toe willen drinken. Wie dat wil, prima toch.
Ik vind het alleen niet leuk dat ik als niet-drinker af en toe weggezet word als zielepootje dat iets moet missen. Amen.

En verder voor iedereen een fijne dag. Ik kwam even mijn boterham hier opeten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei niet lachen hoor maar ben aan drop verslaafd geweest. Als ik opstond moest ik minstens drie dropjes eten, koffie en weer drop, eten en weer drop. Hondje uitlaten en een handvol drop mee. Ja allemaal zoute drop dus zeer ongezond en soms als ik echt de stuipen had nam ik een dropshot (ken je dat drankje). Hoge bloeddruk heeft me er vanaf geholpen hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie weer zwart wit en nooit eens grijs. Je bent een kanjer en dat weet je heel goed. De mensen die niet drinken zijn tijgers en geen zielepoten hoor en zo geld dat voor allemaal. Sjonge het is toch alleen maar super dat je zo sterk bent. Hahaha Vie je weet me altijd weer op de kast te jagen. En weet je wat pas echt stom is? Trap er altijd weer in hahaha. Maja ben maar een lullig druppeltje, taalgebruik kan niet dus l@lllig druppeltje maar nu lijkt het net of er lollig druppeltje staat hahaha. Ga douchen want begin een beetje te l@llen hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnige goedemiddag allemaal!
Heb me toch goed (en lang!) geslapen! Hoop dat ik dit voort kan zetten en dat het nare slapen voorbij is! Mijn dwaling van vrijdag heeft me ook laten zien dat ik idd niet meer WIL drinken en die ijdele hoop om in de toekomst weer sociala te kunnen drinken laat varen. Ik heb er afgelopen vrijdag (en nasleep naar zaterdag) eigenlijk alleen maar hinder van gehad. Nu zit ik met dichte slaapkop achter de PC maar ben trots op mezelf. En ik ga me straks lekker trakteren op een royale capuccino met iets lekkers erbij. Nu eerst een lange douche met een lekker muziekje erbij.

Houtje: ben blij dat de zon is gaan schijnen en dat je puber het ook wat zonniger ziet!

Safidepaffi: heb maandag geen tijd voor een kaarsje maar zal aan je denken!

Kirky: wel een heftige blaasontsteking, hopelijk komt het snel goed!

Wittte: ik moet zo´n veertig kilo kwijt, maar first things first. Kan niet alles tegelijk. Ik ben bovendien liever dik en nuchter en relaxt, dan slank en zat en chagrijnig van de kater!

Diane: dacht ik eindelijk een ´eigen´ gezichtje te hebben gevonden....

Dar: mag ik een kopje van jouw soep? Mjam!

Druppeltje (ea) de achterliggende problemen kunnen beter worden aangepakt als je nuchter bent (vind ik dan hoor, ben geen expert!). Ik ervaar de drank (en vooral de gevolgen zoals niet meer helder kunnen denken, veel sterker emotioneel gedrag en minder stabiliteit) zelf als obstakel voor het goed kunnen bepalen wat nu echt de problemen zijn en om het dan echt goed aan te kunnen pakken. Eerst maar fysiek en geestelijk sterker en gezonder zijn en dan kijken. Maar nogmaals: is mijn opinie!

En aan allemaal: een heeeeeel fijne, zonnige, relaxte en vooral heldere zondag.... :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...