Spring naar bijdragen

Woensdag 29 juli

Gast

Aanbevolen berichten

Hey goeiemorgen Tas :rose:!

An , je hebt mijn berichtje van gistermiddag mss niet gezien maar ik blijf jou een topwijf vinden :present:!
Goed dat je een "veilige" plek hebt gecreëerd. Mijn Ibster gaf eiegenlijk de omgekeerde tip: maak één plek in huis waar je mag piekeren; je Piekerplek.
Dat lukt bij mij niet, huisje veel te klein. Dus ik heb het ook andersom gedaan: in mijn slaapkamer wordt NIET gepiekerd, alleen ontspannen en gemediteerd.
Geneer je niet voor je woede: kwaadheid kan ook een heleboel kracht opleveren.
Doe met je mee: ga ook proberen van deze dag te genieten :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

JIj gek kirk? neeeejjjjj.....
En Sara wat jij tegen Tas zegt vindt ik ook wel een goeie juist kwaadheid kan je kracht geven, als je maar niet zinkt in die uhhhh dip.....Dus kop op Tasseke ik lees hier van iedereen dat je zo'n lieve vrouw bent, laat/probeer de kwaadheid anders buiten te sluiten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Moossz, lekker doorgaan zo!
Dag 5 dus :present::heart::rose::musicnote::moon:.

Sandra wens je veel sterkte en kracht en rust.
Ken het bingedrinken zelf niet, lijkt me afschuwelijk en ik vind het heel knap hoe je erover vertelt en hoe je nu hulp hebt geregeld. Kop op meid! Gebruik ons zoveel je nodig hebt daar zijn we samen toch voor, hè?
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEEEEEEEEEEEEEEE WAT RUIK IK HIER????
Tjongejongejonge, heb je de halve fles over je heen gegooid Kirky? :D
Tis tot in de Achterhoek te ruiken hihihi.

Moossz ik had het tegen An hoor, niet tegen Tas ( die woede-kracht bedoel ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara: zou ik over zo'n compliment heen gelezen hebben? In ieder geval heel lief van je het nog eens te schrijven. Ben er afgelopen dagen niet zoveel, onderweg en weet nog niet zo goed wie, wie is.
Doe mijn best.

Akelei: geweldig... vandaag gaan we er gewoon weer voor!

Sara: ja die boosheid laat ik nu ook toe. Het mag van mezelf.
En dat is ook behoorlijk nieuw voor me.
Zoals het drinken van bepaalde mensen die donders goed weten
hoe ik ermee aan het worstelen ben en dan toch gaan zitten
drinken. Jaren hoor ik al dat ik dat een ander moet gunnen,
dat het MIJN probleem is etc. etc.
OK leuk, maar ik ben er pisnijdig om en dat mag nu van mezelf.
Maar ik ga ze niet meer willen uitdagen en zeggen: 'ik doe het nu ook'.
Dat GUN ik ze niet eens meer.
Dat ze allemaal maar de pot op gaan!
Zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal

Kirky gefeliciteerd:D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Forummers,

Allereerst Kirky van harte gefeliciteerd. 41 dat is nog heel jong. Maak er een mooie dag van.

An, je hebt gelijk bingedrinker die sparen alle zware emoties op en dan sluiten ze zich op en doen even het licht uit.

Ik kies er nu bewust om nog alles te grijpen om te stoppen en gestopt te blijven van alc.

Het wordt wel een zware tocht maar uit ervaring hb ik geleerd dat zonder drinken het leven mooier is en dat je alles bewuster meemaakt en dat wil ik houden.

Sara, Moosz dank jullie voor jullie medeleven.

Het gaat vandaag beter. Ben vannacht slechts 1 keer wakker geworden. Mijn hoofd is helder. Alleen de buik pijn is nog steeds maar dat gaat na drie dagen voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen Hannah, goeiemorgen AR !

Jee, Kirk, merk je wat voor uitstraling je hebt? We zijn nu al present allemaal :D
LET'S PARTY!!! ;)

Prima An, voor jezelf opkomen en de ander in zijn sop gaar laten koken that's the way.
Niet meer je gedragen vanwege anderen maar leven volgens je eigen gevoel!
Heb jij ook moeite om namen en bijbehorende verhalen te onthouden? Ik ook en schaam me daar best voor. Moet steeds alles terugzoeken want dan wil ik reageren en weet niet meer wie wat heeft gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eey je klinkt niet deprie maar herstellende hoor!!!
Ik vindt het ieg erg knap alvast, ook van mezelf hihi

En dat opruimen en herinrichten en verven ensow herken ik van begin jan. toen ik echt ook gestopt was/op enkele x sociaal drinken na...Want ik kan het wel alleen ik moet nu eerst even die gewoonte het automatisme uit mijn eigen regie halen....
ben begonnen langszaamaan net als jij, beetje bij beetje elke dag een stapje.....
En als je me huisje nu ziet , om door een ringetje te halen...Dus komr bij jou vast ook weer goed..
Daarom ik wil niet terug naar die tijd van vorig jaar!!!
Dadelijk geniet ook jij weer van een mooi en schoon huisje

Een boemeltreintje komt uiteindelijk ook op de plaats van bestemming ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei: dat slapen hoort er bij, geef er maar aan toe.
Wat je omschrijft herken ik zo verschrikkelijk goed! Ook voor mij was de drank een vlucht. Nu moet (en WIL) ik de realiteit onder ogen zien en da's soms verrekte pijnlijk.
Denk niet te ver vooruit, leef bij de dag.
Probeer misschien al iets aan je gedrag te veranderen? Zoek afleiding, doe iets wat je normaal om die tijd niet zou doen. Ik houd het soms in huis niet uit en ga dan lekker een eind met de honden lopen.
Accepteer de vermoeidheid, volgens mij herkent iedereen dat hier.
Ik ga elke middag een uurtje plat anders trek ik het niet. Slaap dan ook enne...zónder drank! Luister niet alleen naar je gevoelens en gedachten maar ook naar je lijf dat je zo hebt verwaarloosd. Dat heeft rust nodig om bij te komen en daarna zul je je fitter en sterker en positiever voelen, vast!
Strekte en suk6 :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra: Of het leven mooier en beter wordt zonder drank? Dat zeg je zo stellig, maar daar ben ik het niet helemaal met je eens.
Ook dat heb ik moeten leren accepteren.
Mijn leven ziet er niet zo rooskleurig uit, maar MET drank is het een hel.
Nu kan ik tenminste op momenten genieten van dingen.
Als de drank in mijn kop is uitgewerkt, kan ik helemaal niks meer en
dan zit ik de hele dag in de sh@t.

Je moet aan het werk om het échte' leven te zien zoals het is.

Sara: normaal weet ik wel zo'n beetje wie is wie en wat is wat,
maar de laatste week zijn er nogal wat nieuwe bijgekomen,
en dan raak ik even de kluts kwijt.
Na een tijdje dan vallen de puzzelstukjes vanzelf in elkaar.
Zeker als mensen wat meer schrijven, reageren,
of iets vertellen over zichzelf.
Dan kan je makkelijker de verhalen bij de namen plakken.

Langzaam ga ik nu ECHT even weg.

AR WERKSE !!! Hoe lang nog???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, van harte, 41 jaartjes geworden?

An, ik ben sinds gisteren pas een beetje aktief aan het lezen, kun jij alleen maar wijze dingen zeggen? :present: Knap hoor, maar nu even in boze bui?

Moosszz, 5 dagen alweer, geen al te zwaar "gevecht" hoop ik? Heb je extra hulpmiddelen of...

En Akelei, je hebt een rotdag, althans begin. Ik heb veel zon besteld vandaag, mij helpt dat altijd wel. Dat lege (weliswaar "te" heldere, lijkt het) gevoel ken ik wel. Er lijkt zoveel te doen en je bent te lui om het aan te pakken, terwijl ik het tegenovergestelde van lui ben. De gedachte aan aanpakken maakt al moe omdat er zoveel te doen is en voorheen greep ik dan regelmatig naar bier en ging wat computeren om uren later te constateren en te balen dat alles nog steeds gedaan moet worden en de dag alweer voorbij is. Mijn ervaring was dat als ik eenmaal begon met klussen (al dan niet geforceerd) dat het tempo er al ras inkwam. Soms was ik dan ook niet meer te stoppen en had ik 's avonds een heerlijk voldaan gevoel over de resultaten.
Ik hoop dat je zo je draai gaat vinden en een heerlijke dag hebt.

Allen weer een hele fijne dag gewenst vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky : was ook maar een geintje.
Heb zelf ook om economische redenen een tweedehands fiets die her en der rammelt hoor!
Van het geld dat ik nu bespaar door niet meer te drinken kan ik nu hondenvoer kopen zonder mijn eigen voer te laten staan.

Lieve mensen ook ik ga eruit.
Vanavond weer hondentraining in Duitsland dus vroeg weg (5 uur) en laat terug (9 uur).
Jullie zullen wel denken "nounou die is fanatiek met de honden" en dat is ook wel een beetje zo. Geeft me de nodige afleiding en aktiviteit. Bovendien hebben we 8 en 9 augustus Zomerfeest op de club en moet er nog van alles georganiseerd worden. Verder wil ik dit najaar weer examen doen dus moet er ook stevig doorgetraind worden.

Dag allemaal, en goede dag gewenst en tot later!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...