sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 EVEN HEEL SIMPEL>Mijn begeleidster tekende een paar hersenen met allemaal rondjes en kruisjes.Als je gaat drinken nemen de kruisjes af(seretonine) en neemt de alcohol het fijne gevoel over.Als je stopt met drinken, worden na ongeveer 2 maanden die kruisjes weer normaalen zal de trek ook bijna over zijn.Heb je een terugval na een maand of 6 weken droog staan,dan moeten die kruisjes weer helemaal opnieuw beginnenen moet je weer zo'n 2 maanden "werken" om de trek te minderen.
HenkT Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst 30 juli 2009 hier nog uitgebreid hoe t werktdrugs in de hersenen
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Die momenten ken ik Henk, maar ze worden milder en minder frequent.Met stress kan de gedachte er een moment zijn.niet in blijven hangen en het ebt weg.En weer zijn we droog gebleven.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ja Akelei, de knop moet om, dat is een feit.
HenkT Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst 30 juli 2009 ja dat lijkt ook erg op elkaar akeleimensen verruilen de ene verslaving ook vaak in voor een andere als ze aan de oorzaak niets doenvoorbeeld daarvan is dat zo'n 80% van de mensen die afvallen door middel van een maagbandalcoholproblemen krijgendat is dus duidelijk een even te korte route om af te vallen
HenkT Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst 30 juli 2009 ik ben er niet (meer) bang voor Soothet is allemaal niet zo heel moeilijkgewoon niet drinkennieuwe gewoontes kweek je aan door gewoon te blijven doen tot dat een gewoonte isdat kan ik wel met 1 hand om me rug en een vinger in me neus
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Poeh,dat mijn hersenen nog functioneren.Wat ik wel heb, is dat ik de laatste tijd moeilijk op namen kan komen.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Akelei,Als je het filmpje van Henk bekijkt, dat geeft aan wat het met serotonine en andere stoffen doet.Ik heb het gewoon simpel verwoord, maar er zijn nog andere stoffen bij betrokken.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ik heb inderdaad minder honger, nu ik niet meer drink.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ik heb er echt wat aan, om mijn trek te belevenen een plek te geven.Het vervolg is ook een ontzettend goed gevoel,want je hebt niet toegeven aan de trek.Dat geeft ook een kick.
HenkT Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst 30 juli 2009 dat je verslaafd bent kan je niets aan doendat je er aldoor instinkt kan je alles aan doen!t is goed de verantwoording van je leven bij jezelf te houdener is er maar 1 die er wat mee kan als ie dat echt wil en dat ben jij akelei
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Het herkennen is prachtig. Maar je moet ook nee kunnen zeggen.Nee dit wil ik nooit meer. Nooit !!Dat lukt me wel Henk.Maar zeg nooit nooit.
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Goed, vandaag houd ik het droog! Zeker weten!Morgen kijken we verder.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Stress is ook een beladen woord.B.v .De een schiet al in de stress als er een persoon komten ander pas als er 30 personen komen.
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ik ga ff naar mijn glaasie....Melk;)
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ga een lekker muziekje opzetten.Een weldaad voor een onrustig hoofd.Laters.
HenkT Geplaatst 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst 30 juli 2009 ik ga er ook vandoorje bent verre van machteloos akeleihou dat voor ogen, dan komt t wel goed!tot later strijders en strijdsters
sneeuwwitje Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Ja Kirk, daar heb je weer gelijk aan( heerlijk droog antwoord)
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Niet zo schimmig Kirky. Je zal Hannah bedoelen.Ik zal haar een Pb sturen.Je kan dat vertellen, je geeft de inhoud toch niet prijs.Hannah?
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Haar PB box is vol!!Iemand zal haar wel bellen.Ik vond de valpartij ook niet goed te horen.
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Hanna, kalmpjes aan. gaat het niet goed, bel dan een arts!
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Akelei, wat scheelt er aan, als ik vragen mag,
Karin1 Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Vie: Met dit verhaal ben ik zo blij! Vooral de zin:Er wordt zo vaak gezegd: kan ik nog wel lol maken zonder drank. Mijn vraag is eigenlijk: hoe maak je echt lol met drank? Dank je, dit geeft mij echt moed!
tapas Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Geplaatst 30 juli 2009 Herkenbaar Akelei. Het zal bij mij ook nooit zo zijn dat ik zonder stress ben maar ik leer wel het te hanteren. Trouwens, als er geen stress zou zijn zou ik ook weer ongelukkig zijn want dan is het te saai.Ik leer er mee omgaan en soms kan ik dat ook even helemaal niet. Ik leer handvaten aan te pakken en sneller in balans te komen en gelukkig ben ik met medicatie nog net zo creatief als zonder.Zonder ben ik het ook maar kost het me meer moeite om met iets te beginnen Een leven zonder stress is utopie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden