An Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Goedemorgen,Kan me niet voorstellen dat ik nu eindelijk weer eens de eerste ben!Voor mij een goed teken.Want DAT is heel lang geleden.Ik werd mijn bed uit gedonderd en gebliksemd,donders en bliksems, er wordt niet gedronken vandaag.Ja zo werd ik wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Goedemorgenook hier een en al water, donder en bliksem! maar tja voor mij is het de normale tijd!de koffie staat klaar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Goedensmorgens An, hier nog geen donder en bliksem maar als ik naar de buienradar kijk kan dat niet lang meer duren.Zal ik mijn laatste bericht van zaterdag hier kunnen zetten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Els,ik denk dat het even plakken en knippen wordt!Zo, ik heb net een sms-je ontvangen! madame heeft het koud in de tent , pff en die wilde nog wel alleen een laken meenemen ipv een slaapzak!maar goed, ze is goed aangekomen en geinstalleerd en moeders heeft tot nu toe alleen liggen slapen dus dat gaat ook lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Goedemorgen An, Tas, Els en Rudy,Hier is het lichtelijk bewolkt maar dat is wel lekker voor de zondag.Voel me weer lekker. De bijeenkomst van gister heeft mij heel goed gedaan. Het is live spreken over je probleem toch anders.Ik hou het droog vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Zo, ik heb net een sms-je ontvangen! madame heeft het koud in de tent , pff en die wilde nog wel alleen een laken meenemen ipv een slaapzak!maar goed, ze is goed aangekomen en geinstalleerd en moeders heeft tot nu toe alleen liggen slapen dus dat gaat ook lekker! Heerlijk eigenwijze dochters maar het is inderdaad rotweer dus ze zal nu wel blij zijn met haar slaapzak.Ik zal ff knippen en plakken, laatste bericht vd vorige dag word denk ik amper gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Kirky, ik heb zoveel leuke dingen voor mij liggen dat ik supergemotiveerd ben. Begin ahum, met een niet zo leuke maar blij als het rond is: gebit. De leukere concert Fleetwood Mac in Londen 30 oktober en tevens vakantietje Londen. Volgend jaar lange vakantie Brazilië, daar woont de broer van mijn vriend. Ja en dan de standaarddoelen zoals gezin, gezondheid enz enz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Els, ja zet je berichtje maar hier neer.Ik zag net pas dat je bij het draadje van gisteravond had geschreven.Fijn dat je zo'n leuke dag had gisteren.Sandra: bijzonder dat het je zo goed beviel die AA meeting, was je daar al eerder?Het was een rare ervaring gisteravond.Ik was al naar bed, maar was even opgestaan om wat uit de keuken te pakken.Zit mijn man aan het bier.Ik zie het en ik voel me een beetje nijdig worden of zo.Ben weer naar bed gegaan en dacht ik ga straks een fles bier pakken.Belachelijk idee, dat dacht ik ook.Ben ik bed blijven liggen en tegen mezelf gezegd dat ik niet zo idioot moet doen en dat ik helemaal geen zin in bier wil hebben. Dus al denkende aan de drank ben ikweer in slaap gevallen en zo werd ik donderend en bliksemd wakker getrommeld.Stel je voor dat ik vannacht aan dat bier zou gaan zitten.Vroeger had ik dat misschien gedaan, omdat ik te impulsief handelde.Nu ga ik eerst eens nadenken. Wil ik dat zelf, wat brengt het me en hoe kijk ik er morgen tegen aan. haha, nou dan is de trek wel over hoor.Nu beangstigd het me ook niet dat ik die gedachte had, het kan zomaar gebeuren,raar dat ik dat gisteravond al schreef, want toen wist ik niet dat mijn man aan het bier zou gaan zitten hijsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Oh ja nu ben ik natuurlijk een cultuurbarbaar!Bestaat Fleetwoord Mac dan nog?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Goeiemorgen!Els ik weet niet hoe anderen dat doen, maar als ik 's morgens inlog, lees ik eerst nog even wat ik de vorige dag gemist heb. Dus ook de laatste berichten.Hoe gaat dat eigenlijk met die opname, als ik vragen mag. Is het dan wel pats-boem stoppen?Is dat het doel van de opname, bedoel ik? Of zit er nog meer aan vast? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Ha Vie: wat het lezen betreft: dat ligt er helemaal aan hoeveel tijd ik heb, maar als ik tijd heb lees ik eerst. Nu heb ik veeeeeeeel tijd, maar ik wilde PERSE de eerste zijn vandaag, dus ik moest heel snel zijn haha ik heb gewonnen, tadadada. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 An, het kijken naar de trek. En de trek voorbij laten gaan is een vaardigheid.Jij gaat er uitstekend mee om.Ik denk dat de AA mij zo goed beviel omdat het een heel open karakter had. Zonder allerlei hogermachten.Maar mensen die eerlijk vertellen over hun belevenissen en daarmee leren om te gaan. Met name de eerlijkheid en openheid raakten mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 hahaha,we hebben allemaal op je gewacht An of je was gewoon sneller met lezen dan wij!ik lig 's nachts vaak hele lappen tekst te bedenken.........en dan ben ik als eerste, dan weet ik niets meer en kan ik alleen goedemorgen zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 quote: Originally posted by: tassekeOh ja nu ben ik natuurlijk een cultuurbarbaar! Bestaat Fleetwoord Mac dan nog?? haha, die vraag krijg ik regelmatig! Een paar jaar geleden zijn ze weer bijelkaar gekomen!Ik superblij want het is mijn lievelingsgroep en ik riep altijd: als ze ooit waar dan ook in Europa komen gaan we heen. Kortom, het wonder geschiedde .Alleen Christine McVie zit er helaas niet meer in (toetsen en zang).Paar jaar terug zijn we dus naar Oberhausen geweest naar een concert en dit jaar Londen here we come Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Ik heb dagelijks nog trek! meestal zeg ik dan tegen mijzelf "grappenmaakster" en is het weer over.waar ik alleen nog van baal is dat ik bij een probleem wordt overvallen door trek, en die laat zich niet zo makkelijk wegjagen. gelukkig wordt dat ook iets minder maar toch........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 quote: Originally posted by: VieGoeiemorgen! Els ik weet niet hoe anderen dat doen, maar als ik 's morgens inlog, lees ik eerst nog even wat ik de vorige dag gemist heb. Dus ook de laatste berichten. Hoe gaat dat eigenlijk met die opname, als ik vragen mag. Is het dan wel pats-boem stoppen? Is dat het doel van de opname, bedoel ik? Of zit er nog meer aan vast? Ik noteer op een kladje meestal de tijd dat ik afsluit zodat ik makkelijk kan teruglezen Yep, pats boem stoppen! 11 augustus the day...pffffff.......spannnend! An, jemig ja dat is confronterend maar je stond erboven en dat is toch klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Tas, We zijn gewoonte dieren en reageren meeestal op de manier die we geleerd hebben.Vandaar dat bij problemen ook de trek komt. Ik herken het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 ohhhh gelukkig ben ik dus niet de enige cultuurbarbaar leuk toch! eventjes naar london en een concertje meepikken!heb inderdaad nog een aantal cd's van ze en die draai uik nog altijd grijs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 quote: Originally posted by: tassekeohhhh gelukkig ben ik dus niet de enige cultuurbarbaar leuk toch! eventjes naar london en een concertje meepikken! heb inderdaad nog een aantal cd's van ze en die draai uik nog altijd grijs! Jawel een cultuurbarbaar haha, anders had je geweten dat ze allang weer samen zijn En bij het concert plakken we nog een paar dagen Londen, leuke vooruitzichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 dat is eigenlijk wel grappig!vroeger was ik een echte gezelligheidsdrinker, vervolgens zorgde ik wel voor de gezelligheid, toen werd ik een dagelijkse drinker, een zwaar sociale drinker, daarna een emodrinker vervolgens een eenzame drinker en nu ben ik een probleem drinker!gelukkig worden de problemen een stuk minder dus ben ik hard aan het knokken om een niet-drinker te worden.pff wat een benamingen allemaal en het heeft uiteindelijk allemaal hetzelfde effect, je sloopt jezelf ermee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 goeiemorgen allemaal allemaal goed bezig ook lees ik mooi zo ja dat je dan overvallen wordt door trek is niet raar tassekedan was je gewoon drank te gebruiken en t lichaam herinnert zich dat en maakt zich vast klaar drank te ontvangen,maar dat wordt inderdaad minder als je maar niet gebruikt (heb ik gelezen enof gehoord)want zolang ben ik zelf ook nog niet gestopt natuurlijk eerst maar even lekker koffie(voor mij is t erg prettig te weten hoe die systemen werken, dan kan je er vrede mee hebben, trek is t gevolg van een lichamelijke reactie eigenlijk, als je die met de geest niet voedt valt dat best wel mee) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Dranktrek heb ik eigenlijk nauwelijks meer, dat slijt er toch wel uit geloof ik, als je langer bent gestopt.Wel kan ik af en toe nog hunkeren naar een sigaret, en dat vind ik zo stom! Nota bene anderhalf jaar geleden gestopt met die peuken, en dan nog....Het fenomeen trek blijft dus op de een of andere manier wel "trekken".Ik kreeg gisteren een bus koffie verkeerd (oplos), best lekker voor de verandering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 ik heb honger!!het is niets dat kindlief op vakantie is maar ik eet al twee dagen patat en hamburgers (weliwaar zelf gemaakt).dit arme lichaam vraagt om gezond voedsel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 zie boven Vie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 lichaam en geest halen vaak grapjes uit!!ik heb nooit gedronken bij problemen, want dan moest ik juist helder zijn. bij mij verschuift gewoon het accent.maar goed als ik mijzelf dan bedenk dat ik in de gezellige en dagelijkse drinkperiode per dag genoeg weglebberde en 1 x per maand niet omdat ik een probleem had, dan doe ik het nog steeds goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden