Spring naar bijdragen

maandag 3 augustus

albertina

Aanbevolen berichten

Klopt Sara, maar de prijs is / was hoog.
Even volgens de theorie genomen dan van het verhaal van Carolien (interessant en mooi trouwens) dan, Was zij in mijn leven gekomen om me 7 jaar na dato van de drank af te helpen door weg te gaan?

Kan kloppen hoor, volgens de psych en andere wijze mensen (Safidepafi bv) heeft ze haar vertrek als "dwangmiddel" gebruikt. Vandaar dat ik die regel uit de tekst quote. Dan kan het kloppen, maar moet dat zo duur en zo pijnlijk en wat is het nut en de les andersom geweest. 7 jaar en 2 kinderen is ook niet niets.

(wil niet zielig doen hoor, maar delen en misschien wel bruikbare tips, Tekst van Caro sneed hout)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Chot welmnee Sara, dat had ik nou totaal niet zo opgevat. Je had al aangegeven dat je met de honden weg zou gaan en toch maakte je nog even een schrijfseltje voor mij, leuk juist.

Nou, echt problemen zijn het niet.
Het is een soort nachtelijks gevecht sinds de derde hond erbij is gekomen. Ze hebben alledrie een eigen mand nu, maar blijkbaar vinden ze mand 1 het lekkerst, of die staat het dichtst bij de haard en de bank, of wat dan ook: ze willen alledrie in die mand.
Dus er wordt 's anchts nogal gegrauwd en geblaft tegen elkaar.
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met dat ik een maand drie drukke kinderen te logeren heb gehad, daar zijn ze nog steeds een beetje door van slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje, het is niet aan ons om "de prijs"te bepalen.........Bovendien weet je niet wat het je uiteindelijk (in de toekomst) op gaat leveren en blijkt het helemaal niet zo "duur" te zijn?
En pijnlijk, ja, helaas, het leven zit vol met pijn. Van allerlei soort. Pijn laat je ook groeien, groeipijn zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: Wat erg van je vriend.. heeft de oorzaak van zijn dood iets te maken gehad met jou stoppen?

Nog even over dit onderwerp: ik denk ook dat veel vrienden aansluiten bij de periode die je in je leven doormaakt. Dat kan ook een reden zijn dat ze weer verdwijnen, jij of de ander gaat een andere periode in, en daarbij hoort het afsluiten van de vorige periode. Ineens merk je dat iemand met wie je altijd zo goed kon opschieten niet meer op dezelfde lijn ligt... Niet alleen de les van de vriendschap is geleerd, maar ook de bijbehorende periode in je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Vie, gelukkig maar.
Hoelang is hond 3 er al? En slaapt de roedelleider in mand 1? Een nieuwe hond erbij verstoort altijd even het evenwicht maar meestl komt dat wel goed.
Ik heb de oude teef vorig jaar erbij gekregen en da's een alfa-teefje en dus de baas over de herder die ik al had. Zij mag wèl in zijn mand maar hij haalt het echt niet in z'n hoofd om in haar mand te kruipen hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, de positieve gedachte he. Soms wil je de toekomst wel weten he.
Ik zeg wel eens, "je kunt de toekomst bepalen door zelf het initiatief te nemen". (niet van mezelf), en je hoort ook wel eens dat als je ergens echt voor gaat, het vaak ook zal lukken. Als je er maar in gelooft.

Tsja, het kan alle kanten op he, maar je weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Noa, toen ben ik erg gaan nadenken over mijn eigen drankgebruik. Niet dat ik er toen meteen echt mee gestopt ben, maar het is (onder andere) wel de aanzet geweest.

En je hebt grondig gelijk, als je zegt dat vrienden of kennissen vaak aansluiten bij jouw levensfase van dat moment. En andersom natuurlijk.

Zo heb ik bijvoorbeeld jarenlang nauwelijks contact gehad met mijn oudste zus, tot op het moment dat onze levenspaden elkaar letterlijk en figuurlijk kruisten.

En dat doet me weer denken aan wat Houtje zojuist schreef naar aanleiding van de berichten van Twisty.
Ik ben zo blij met mijn zus, omdat ik zoveel van vroeger met haar kan delen. Niet er in blijven hangen, maar de roots.
Ik ben ook een "wees", dat mag ook wel eens als je 49 bent :)
Maar het is inderdaad fijn als je nog dat roots-gevoel met iemand hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit even vast in mijn gedachtenspinsels!

alle oude vrienden en bekenden komen voorbij!
ben blij dat ik ze gekend heb, verdriet omdat ik van sommige afscheid heb moeten nemen, blijdschap omdat ik van anderen af ben, waar die vriendschappen mij hebben gebracht, wat ik heb gebracht en waar ik nu sta.

kan niet anders zeggen dat inderdaad iedereen met een doel je leven in of uitschuift.
soms leuk, vaak minder leuk, soms het doel onduidelijk maar meestal zeer duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: zo'n verlies kan je hele wereld omgooien he... Aan de ene kant ontzettend zwaar, maar het kan je ook veel leren, en je doen beseffen wat je eigenlijk belangrijk vindt in het leven. Zo is het bij mij althans gegaan. Een paar maanden later was ik eindelijk in staat om al mijn angsten eens goed te relativieren, en dapper in het diepe te springen.

Sinds een jaar heb ik ook veel andere mensen om me heen gekregen, en de goede vrienden die ik voor mijn drugsgebruik had komen op wonderbaarlijke wijze weer terug in mijn leven!

Af en toe geeft het leven je zulke mooie cadeaus, dan voelt het ineens als iets magisch om in leven te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het lukt gaan we vrijdag naar Z'zee Dar, we zitten in elk geval van vanmiddag tot donderdag in Rotterdam.

Tas, dat had ik ook eigenlijk na dat berichtje van Caro en de daaropvolgende discussie. Even alle belangrijke mensen de revue laten passeren.
Ik heb eigenlijk best veel leuke mensen in mijn leven (gehad). En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, dat is nu juist waar ik over na zit te denken!

ja, heel veel leuke mensen maar ook met bagage waarvan ik nu niet zeker weet of dat mij zo zeer heeft geholpen.

ik weet het niet! ik heb een pad met heel veel ellende bewandeld, het heeft mij wel gemaakt tot wat ik nu ben maar fijn was het niet!
misschien klinkt het raar maar persoonlijk denk ik dat er mensen in je leven komen die op dat moment in jouw fase van leven passen.

de mensen van vroeger passen nu niet meer en de mensen van nu, die zouden niet passen in mijn vroegere leven.

ik ben nu aardiger en liever dan tien jaar terug, zijn mijn vrienden dat dan ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar; ik probeer het maar gewoon water.....brrrr. Ijsthee en CrystalClear gaan er wel in. Maar is nog steeds niet genoeg, ik weet het.

Vie klinkt een leuke week te gaan worden en eind van de week aan zee: super met het voorspelde zomerweer! :rose:
Maar betekent dat dat we je een poosje moeten missen?

Dat van die levenspaden die elkaar kruisen, of juist een tijd samen opgaan, of later weer terugkomen zat ik mij ook te bedenken. Wonderlijk eigenlijk.

Dar wat me echt ontroert is wat je schrijft "Aan het eind gaan we naar huis"............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik zit hier licht te panieken!!

heb de post open gemaakt en heb wel vier afspraken met vier verschillende contactpersonen in combinatie met therapie, thuisbegeleiding en de brijder kom ik nu op het prachtige aantal van 15 witte jassen!!!

hoe moet ik in godsnaam opknappen en mijzelf geholpen voelen??
moet eerst door een oerwoud van bureacratie voordat ik serieus aan de slag kan!

De klus voor vandaag!
wat kan ik schrappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor mijn moeder gezongen toen ze doodziek was en niks meer kon.. een liedje waar veel hoop en liefde uitspreekt, wat we beiden goed kennen. Ik heb het met heel mijn hart gezongen, en we moesten beide huilen, maar het was erg mooi en ik voelde een grote verbintenis tussen ons. Ik kan niet heel goed zingen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Boeken voorlezen vond ik in die tijd ook een fijne activiteit om voor mijn moeder te doen, dan kun je het samen over het boek hebben, en hoeft het niet steeds alleen maar over de ziekte te gaan. En mijn moeder vond het belangrijk om te weten hoe het met mij ging. Het is belangrijk om geen dingen te verbergen omdat je iemand niet wilt belasten. Tenminste dat vonden ik en mijn moeder, je moet iemand ook de kans gunnen om jouw te helpen, hoe gek dit in deze situatie ook klinkt. Dit hebben sommige mensen ook nodig. Het is niet gezond als de aandacht voortdurend alleen maar op de ziekte/de dood ligt.

Sterkte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok een beetje recalcitrant

onder de reclassering kom ik niet uit en de thuisbegeleiding die bevalt en de rest kan van mij de bietenberg op!

ik ben er ook klaar mee, ik zit mijn agenda te bekijken voor volgende week, ik heb dan dagelijks drie afspraken en dan heb ik nog niets eens officieel therapie die moet er dan nog tussendoor geschoven worden.
volgens mij ben ik ondertussen een subsidieproject en dan nog bikkelhard zeggen dat ik onbehandelbaar ben!
als ik al niet gek was dan ben ik het nu geworden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...