Spring naar bijdragen

Donderdag 6 augustus

tasseke

Aanbevolen berichten

Ik ben ermee bezig, werkt erg goed. Je schrijft op wanneer je drinkt en hoeveel, en hoe je maakt momentveschrijvingen van die keren drinken. Waarom je begon te drinken, waar, met wie, hoe je je voelde etc. Of er een aanleiding was...

Mij heeft het wel bewuster gemaakt, vandaag hing er een gespannen sfeer in huis, mijn vriend en ik hadden ruzie. Er kwam een gedachte in me op, dat ik wel een fles wijn open kon trekken, en op en balkon zou kunnen gaan zitten, muziek aan, even helemaal in mijn eigen sfeer... en al die gespannenheid achter me laten.

Dit soort gedachtes herken ik nu gelijk, en door het te herkennen kun je er makkelijker op in springen. Ik heb nu wel even een moment voor mezelf gecreeerd op het balkon, maar zonder drank lukte dit ook prima.

Dat soort dingen leer je dus, en doelen stellen, dat heb ik nu net gedaan... Ik kan het je zeker aanraden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je hebt er absoluut iets aan. Je hebt 2x per week contact met je hulpverlener en die geeft je opdrachten en stof tot nadenken. Daarnaast wordt je ook attent gemaakt op sites waar je info uit kunt halen, niet alleen over consequenties van alcohol, maar ook voor jezelf.
Je moet ook een alcoholschrift bijhouden wat dan wordt besproken. In het schrift schrijf je of en wat je al dan niet gedronken hebt. Daarnaast kun je momentbeschrijvingen invullen, waaruit blijkt wat de aanleiding was, waar je was, met wie je was etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de internetbehandeling gedaan bij de Brijderstichting, ben daar bijna aan het eind mee gestopt wegens het overlijden van mn vader. Daana heb ik de Braintraining gedaan. Die heeft erbij mij voor gezicht dat ik wat anders wil dan die eeuwige drank. Daarna kwam ik op dit forum, wat er voor zorgt dat ik niet weer uitglij en omknikker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was fijn met de kinderen in de nieuwe stad
Lekker gegeten, wat gekeuveld.
Terug langs mijn broer. Tsja.
Ik vind het wel best.
Kinderen ook. Die keken weer met grote ogen toe
Er lijkt een groot verschil tussen broer en mij
Dat is natuurlijk niet zo
Maar dat laten we nog maar even...

Terug in de kar met de maan erbij
kregen we het waarachtig over roken en sex

Ik werd er wel blij van
Over hoe het gesprek verliep

Ik zei niets
:D

Alleen: Naar jezelf luisteren
Maar dat had ik eigenlijk ook achterwege kunnen laten

Het was een open avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...