Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 augustus 2010!


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Ja, ik ben nu 8 maanden gestopt met drugs, ik deed alleen harddrugs, want softdrugs vind ik ranzig, ik hou sowieso niet van roken. Nog wel 1 keer een soort van terugval gehad.. in dronken toestand ineens 3 gram gekocht... een erdoorheen dezelfde nacht nog, de rest gelukkig van de hand kunnen doen de volgende nacht. Dat vond ik dan nog wel weer sterk van mezelf. Maargoed, dat is ook alweer een half jaartje geleden...

Opzich dus gewoon clean nu...

Mijn vriend is daar ook bang voor idd, dat ik dan heel moeilijk ga doen over zijn drankgebruik, terwijl we normaal altijd gewoon samen lam worden... lijkt me ook wel lastig voor hem hoor.. maarja, het is mijn leven ®...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jammer AR maar ik ben ervan overtuigd dat je iets vind.

Noa ik vind jou opmerking over hard- cq softdrugs erg vaag, hoezo softdrugs is ranzig. Ik heb jarenlang geblowd en daar een hele drukke baan mee gecombineerd. Hoezo ranzig? Alle drugs zijn ranzig. Daar zijn geen gradaties in hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumgenoten,

Allemaal bedankt voor de felicitaties die ik vandaag heb gekregen. Ik ben al lang niet meer dagelijks bezig met het feit dat ik niet drink, maar 7 augustus blijft toch een beetje een bijzondere dag, en ik ben blij dat ik nu al drie jaar niet drink.

In het begin lijken de voordelen van niet drinken soms ver te zoeken, omdat je zo gewend bent de korte termijn bevrediging van de roes te zoeken. De voordelen van niet drinken worden juist op de lange termijn steeds duidelijker, en geduld is niet iets waar de meeste alcoholisten om bekend staan. Dat geldt voor mij zeker!
Maar geloof me, inmiddels kan ik met een gerust hart naar iedereen hier toe beweren dat het beslist de moeite waard is! Het is heerlijk niet meer te 'moeten', altijd baas over mijn eigen lichaam te zijn, me niet meer af te vragen hoe een feestje gaat verlopen, of hoe het is verlopen, en dag en nacht in de auto te kunnen stappen als dat nodig is.

Ik las hier dat een aantal mensen ook een pact wil sluiten. Ik kan hun daar alleen in aanmoedigen, want het helpt echt als je het samen doet. Grappig genoeg wisten Ferry, Rufus en ik aanvankelijk helemaal niet dat we gelijk gestopt waren, daar kwamen we pas na een paar weken achter. Maar hun te zien volhouden was voor mij een extra motivatie om het ook vol te houden, want wat zij konden kon ik ook. En als een van ons het moeilijk had konden we altijd bij elkaar terecht voor steun.

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte en heel veel succes! Velen zullen me niet kennen, want ik kom hier niet vaak meer. Hun wil ik zeggen: als ik het kan, kun jij het ook!

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor je zelf wel wat er uit je mond rolt Noa?
Het gaat bij jou niet eens om drank of middelen maar om geaccepteerd worden. Maar je wil liever uniek zijn (wat je toch wel bent) dus giet je alles in een soort jong jasje.
Maar je hebt wel gelijk dat drank niet onder de softdrugs valt.

Truste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker alle slaperigen!
Ik ga ook, moet weer een normaal dag/nachtritme opbouwen!
Rust, reinheid en REGELMAAT, hè? Heel belangrijk voor mij om vol te houden, merk ik!
Als ik 's nachts lang opblijf krijg ik iets euforisch, en dan heb ik wel geen drank in huis (ja, paar pilsjes, doe ik het niet voor!), maar op 50 meter zit een avondwinkel, met een koelkast vól rosé!

Fijna nacht iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, helemaal mee eens... ik hoop er nooit meer mee te beginnen al is dat risico er nog steeds. Laatst ben ik nog weggegaan van een feest omdat er weer spul op tafel kwam. Al mijn vrienden gebruiken nog steeds door, dus ik heb er echt op de harde manier voor moeten kiezen om te stoppen, heb niet met hen gebroken ofzo. Gelukkig gebruikt mijn vriend niet, dat scheelt een hoop, ligt het in elk geval niet in huis.

Die stomme verslavingen ook... heb wel zin om er nu voor eens en voor altijd mee af te rekenen. Volgens mij zijn er meer lessen te leren in het leven dan het overwinnen van een verslaving...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna: mooi!!!:heart:
Zijn steunende woorden wanneer je zoals ik nog maar aan het begin van de weg staat.

Nu ga ik ook gedag zeggen.
Heb lekker gedouched, voetjes gedaan en zelfs nagels gelakt: had ik in geen jaren meer gedaan! Nou als dat geen teken is dat ik beter voor mezelf begin te zorgen?;)

Ik ga nog ff tv kijken en dan hopelijk rustig slapen.
Staat een zwaar weekend voor de boeg.

Iedereen welterusten :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...