Spring naar bijdragen

Maandag 10 augustus


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en zag dat op dit topic het meest gekletst word. Ik ben 27 jaar en heb een probleem met de mate van alcohol, kan gerust een week niet drinken, maar drink ik wel dan gaan alle remmen weg. Ben begin dit jaar 4 1/2 maand gestopt maar t sluipt er langzaam weer in, ben daarom vandaag maar weer met refusal gestart. Hopelijk hebben we hier veel steun al elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Annewiep, welkom op het forum! :)

En voor de rest, goedemorgen! Vandaag mijn eerste dag werken... Vanaf nu zal ik elke week sowieso 40 uur werken, en waarschijnlijk nog iets meer. De vakantie is nu dus wel echt voorbij. Heel gek misschien, maar ik heb gewoon zin om hard te gaan werken, daar voel ik me altijd het beste bij!

Ik besef me wel heel goed dat ik sowieso niet meer zoveel kan drinken wil ik al mijn werkzaamheden goed willen uitvoeren. Ik zit nu op een max. van 10 drankjes per week, en de komende 6 weken wil ik me daar sowieso aan houden.

Zaterdag ben ik leuk uitgeweest en heb ik t bij 4 drankjes kunnen houden, al was ik van plan helemaal niet te drinken... Zodra ik in de kroeg kwam was t eerste dat ik deed naar de bar lopen en een biertje bestellen... Ik moet zeggen dat ik mezelf toen niet in de hand had... Gek hoe dat werkt... Het hielp ook dat ik me makkelijk kon indekken, omdat ik bij de internetbehandeling nog twijfelde wat ik wilde: stoppen, of minderen. Had mijn doel al gesteld op max 10 drankjes per week met 3 alcoholvrije dagen, dus tja... Als je dan in de kroeg staat is de keuze ineens snel gemaakt.

Maargoed, van 4 drankjes over 4 uur word ik niet vervelend, en de volgende dag voelde ik me weer fit, om 12 uur opgestaan na 8 uur te hebben geslapen, dus nog iets met mijn dag kunnen doen ook.

De komende 6 weken ga ik het op deze manier aanpakken, daarna kijk ik weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook een goede insteek Els, gewoon maar zien wat er gebeurt. Ben erg benieuwd hoe het voor je zal zijn.

Hoi Mika.

Welkom Annewiep. Dat vind ik een heel vrolijke naam!
Ja er wordt hier heel wat afgekletst, vaak serieus, soms ook een beetje dollen. Of gewoon dagelijkse dingen.
Je bent al eerder gestopt, maar nu toch weer niet tevreden met je gebruik?
Goed van je dat je er iets aan wil doen. Heb je een plan en een doelstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief he Mika :D ja, vriendschap is waardevol!
Jakkes, ziek in je bed, je gaat toch niet op de mexicaanse tour he!?
Beterschap in ieder geval.
Nee, ik heb niet zoveel leuke dingen gedaan, beetje rommelen in huis, opruimen/inpakken etc.
Maar wel over het algemeen met een goed humeur.
Net de brijder aan de lijn, ik mag mijn dry roasted pinda's mee en ze nemen het niet zo nauw met haarlak hahahaha!
Me rot gezocht naar alcoholvrije haarlak :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mona, goed dat je terugbent! Heb net even je voorsteltopic bekeken. Je hoeft je nergens voor te schamen hoor, het is heel normaal dat het niet gelijk zo gaat als je wilt. Probeer het jezelf ook niet kwalijk te nemen, daar schiet je helemaal niks mee op! Je bent goed zoals je bent, ook wanneer je een terugval hebt etc.

Succes de komende tijd :heart:

Brrr... straks mijn eerste dag werken... wel spannend hoor... Hopelijk gaat het me een beetje goed af, en sla ik niet dicht, of begin ik te panieken ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is natuurlijk wel waar.
Maarruh, hoe moet ik dat zo zien, een weekje bij de Brijder?
Constateren ze dan aan het eind van de week dat je voldoende hersteld bent.
Hoe werkt het programma?
Wel super dat de pinda's meemogen en je haarlak.
Zijn het de pinda's van D**vis, die zijn lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elles, het duurt nog een paar uurtjes voordat we smakelijk gaan eten, tenminste tenzij je tussen de middag warm eet.
Heb je nu eigenlijk iets opgestoken van dit forum, qua begrip voor Els?

Els je bent al zo erg bezig met "later".
Je wil pinda's meenemen, en je hebt alcoholvrije haarlak... (welk merk trouwens?) maar wat denk je zelf van je aanstaande week?
Het lijkt een beetje alsof je het een grapje vindt. "En daarna ben ik helemaal genezen en dan ga ik gewoon weer verder".

Ik heb de pest in want mijn stofzuiger is kapot, en ik had net de caviakooi verschoond en er ligt een geweldige troep op de grond en ik heb nog wat dingen aan mijn kop waardoor ik denk, verdorie, laat maar. Zal ik?
Nee, ik ga even op zoek naar een nieuwe stofzuiger en ik ga niet drinken. Want dat vind ik niet leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen hoor Vie, die stofzuiger is dat helemaal niet waard (sprak zij teder)

Thanks voor het (hernieuwde) welkom ;)

Aankomende maandag zal ik mijn eerste laten staan. Voor nu, omdat we nog vakantie hebben (ik weet het, slap excuus weer) probeer ik de eerste zo lang mogelijk uit te stellen. Tot nu lukt dit trouwens heel goed :D.
Maar zeker weten..... vanaf maandag is het over en uit!

Het doet me goed om hier weer te zijn en me vast te houden aan wat iedereen hier doormaakt of doorgemaakt heeft. Samen sta je toch een heel stuk sterker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me even, hoi pipeloi
Plannen voor vandaag: taart bakken voor de buurman (bloemetjesuitdedakgootplukker)
beetje huishouden waar ik zin in heb
de natuur in met da dog
werken aan mn buikdanskostuum
me af en toe hier komen melden want als ik dat niet doe begeef ik mij op glad ijs.

Hoop dat iedereen beetje blij is vandaag
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...