Spring naar bijdragen

zondag 23 augustus


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gaan we haikus schrijven Houtje?

Fijne dag Opa.

Ik heb net gebeld met die vriend die depressief is. Hij heeft zich ingeschreven voor een behandeling bij PsyQ. Hoop zo voor hem dat hij snel terecht kan! Het is een echte lieverd en verdient zo veel meer vreugde in zijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij wel. Ik bedoel die bevallingen Houtje. Ja, voor jou niet prettig, maar toch.
Ik droom de laatste tijd steeds dat ik een kind krijg. Steeds een vreugdevolle droom.
Maar ondanks dat jouw bevallingen niet fijn waren, of ronduit zeer onplezierig, je hèbt die mooie kinderen toch maar. Die heb jij dan wel even op de wereld gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is rustig hier zeg,
goedemorgen (middag)
Nu pas wakker inderdaad erg he...
koffie en dan snel met de hond naar buiten.
wat leuk dat iedereen zo meeleeft, :), maar ja het was ook wel echt een heel gaaf feest gister, ik heb echt de hele avond staan dansen :)
Maar ook wel erg erg erg moeilijk, er werd zovel gezopen.
Pfff zie nu al tegen mn verjaardag op. Dat ga ik nooit redden !
Alleen als ik iets heel anders verzin..maar ja wat dan....
Werd thuisgebracht door een vriendelijke jongeman, die er op stónd dat ik nog een borreltje bij hem zou komen drinken, want ik had de hele avond nog niets gedronken (die is goed he), maar nee niet gedaan, jeetje. Als ik gezopen had was ik nu naast hem in bed wakker geworden, dat weet ik zeker .....
Nou ja, eerst de hond uit. Nog maar even geen zorgen over mn verjaardag, ik verzin wel iets fijns en drankloos, een gewichtje hangen aan het positieve en daarmee verder !!!
Tot later xx
Ow ja de roomsoesjes waren echt héel erg lekker, dat is echt een idee om te onthouden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rotjeknor, ik trek je even naar de dagdraad, dat is wel zo handig.
Weet je wat in het begin wel de beste manier is? Gewoon even die eerste niet nemen. Geef je lichaam en je geest maar de tijd om even tot zichzelf te komen. Als je een paar weken geen alcohol hebt gedronken, kun je veel beter beslissingen nemen.
Vaak kom je dan ook jezelf tegen, want je dronk niet voor niets teveel, toch?

De internet-therapie werkt goed, ik heb 'm ook gedaan, en nu al heeeeel lang geen behoefte meer aan alcohol.

Theetje in je Theehuis, :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ben er ook weer, te heet buiten maar wel heerlijk gezwommen

Theetje

Zou je misschien vanaf vandaag
Jezelf geven wat je altijd verwacht van anderen ?????

dat lijkt me wel wat voor je.

Houtje

Ik heb het jaren gedaan zoals je weet.
Anderen hun tekortkomingen aanvullen waar ik dacht dat ze tekort kwamen.
het enige wat het me gaf was uiteindelijk
-ergenis, aan hun gedrag en hun nalatenheid
-ergenis, dat hun gedrag maar niet verbeterde met mijn goede voorbeeld en hulp
-ergenis, dat het me zoveel tijd koste waardoor ik dingen voor mezelf tekort kwam
-ergenis, dat ze het blijkbaar niet belangrijk genoeg vonden terwijl ik toch zo goed liet zien hoe belangrijk het was als het wel gebeurde
-ergenis, dat ik het wéér deed, dat invullen van iemands zijn rol in hoe ik had bedacht dat die rol moest wezen.
-ergenis, dat ik niet hetzelfde terug kreeg als ik toch duidelijk aangaf dat ik er behoefte aan had
-ergenis, dat ik het al weer niet kon laten.

Hoe heb ik het opgelost?
elke keer dat ik iets voor iemand wilde doen, wat niet van levens belang was,
maar waarvan ik dacht dat men dat van diegene verwachte (ja en die men die bestaat niet maar dat wil je gewoon niet weten:-) )
dan liep ik eerst een stukje met de hond of ging de afwas doen.
vaak had ik dan genoeg tijd om na te denken
en vaker wel dan niet gebeurde er al wat bij die persoon omdat ik niet gelijk in de bres sprong
hadden ze zelf opeens wel die gevoelens van dingen moeten doen
die ik dacht dat ze niet hadden
maar ik was gewoon altijd te snel
te voorbarig
met mijn denken
dat ik het beter kon
wilde kunnen
niet wetende dat ik dat dacht of wilde
maar nu de aap uit de mouw was
kon ik opeens mijn eigen rol
van invullen zien
van een ander een rol opleggen die diegene volgens mij zou moeten vervullen
als ik diegene was

Volg je het nog een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, ik heb een draadje geopend bij Tips en Adviezen :)

quote:


Originally posted by:
kirky

woman , nog een draadje openen ?




mag je wel gelijk een draadje openen met een overzicht van alle ''speciale'' draadjes die er zijn , want volgens mij worden het er best wel veel .
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Heb niet alles teruggelezen, 1 pagina maar, maar ieg de laatste 2 reakties van jou Safi.

Onthoud je ieg wel dat je mij enorm bewust hebt gemaak van bepaalde dingen waar ik echt veel aan (gehad) heb?
Indirekt een hele grote motivatie om vol te houden met geheelonthouding (vwb drank), maar ook op het sociale vlak heb je met een paar rake dingen mijn ogen geopend.
Dingen die al vaker verteld zijn, maar door jou met de juiste (harde) woorden. Ja, bij mij werkt gewoon de harde waarheid. Het leken toverwoorden.

Gr., tot later?
Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky dat klinkt niet zo leuk. Ik heb zelf niet zo'n hekel aan mijn dagen. Als ik ze over zou doen, zou ik misschien iets andere nuances leggen. En soms geniet ik gewoon van wat ik heb gedaan.
Maar zoals jij het schrijft, klinkt het alsof je door een pot stroop waadt.
Zo ben je in de gloria omdat je je rijbewijs terug hebt, zo ben je kwaad en is niks meer goed omdat je niet meteen een baan hebt.
Zijn er nou nog andere dingen waar jij plezier uit haalt? Gewoon dat je leeft, dat je er bent, in je zoontje, ofzo?

Verder ben ik ballen aan het bakken, voor morgen. Dit zijn spirituele ballen, geïnspireerd door een forumgenote. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Safi, Ben ik "lekker standvastig"?

Vandaag dag 27 droog. Weekendje met (sinds vorige week dus) (ex / toekomstig?)vrouw en kids vanmiddag afgerond (in hun nieuwe huis). Moest vandaag de avonddienst doen, dus zit nu op het werk. Ik denk, ik kijk weer ff op ADB forum, maaaaar wat stil hier?

Heb zojuist ook via uitzending gemist Netwerk gekeken over ADB. Was niet onder de indruk, maar wel goed dat er aandacht is voor dit maatschappelijke probleem. 1 miljoen verslaafden hebben ze het over, waarvan 10 % erkend en er iets aan doet.
Tsja, ik denk ook wel eens dat iedereen drinkt. En iedereen drinkt ook meer dan twee glazen per keer en meer dan 15 per week, alleen drinkt niet iedereen elke dag. Da's het verschil tussen mij en iedereen. (Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk iedereen he jongens, maar 80 % ofzo)
Verdorie, waarom ben ik nou zo doorgeslegen. Ik wil ook graag sociaal drinken. Zat vanmiddag met moeders en de kids op een terrasje en had best een biertje gewild. Moet toch ooit weer kunnen, maar ja, dan kom ik op mijn werk, log in en lees het draadje van Henk T over alcoholverslaving voor het leven.
Dorie !
Ik heb nu absoluut geen behoefte en bewandel tot nog toe met het grootste gemak mijn non-alcoholische weg, maar onlosmakelijk blijf ik toch zeggen dat ik bier lekker vind en dat glas, flesje of blikje bier soms bijdraagt aan mijn beleving. Stom, het is niet noodzakelijk, maar het geeft mij iets extra, net als roken.
Maar ja, we gaan voorlopig nog door zonder. en hoe ik in de toekomst ga drinken zien we nog wel.\
Mijn gezin zal hier sowieso allesbepalend bij zijn (naast ikzelf natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suffertje,

Ik ken je nog niet echt. Je bent hier gekomen in de tijd dat ik met vakantie ben geweest. Maar ik deel je gedachtegoed. Ik dronk eerst een paar af en toe. Toen ieder weekend en toen dagelijks. Ook ik ben doorgeslagen. Als ik op een terrasje zit of ga uit eten heb ik ook zin in dat wijntje. Maar ja ook het stukje van HenkT gelezen hebbend, denk ik........ Ik weet het niet. Maar ook ik denk niet te ver vooruit. One step at a time. Vandaag laten we de eerste staan.

Werkze vanmiddag en avond.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suf, proficiat met het feit dat je nog steeds niet hebt gedronken.
Blijkbaar vind jij het idee van drinken nog steeds leuk. Dan mag ik toch weel weer een keer, dan kan ik weer wel wat drinken. Ja, dan zal je wel weer drinken ook.
Wat is daar nou eigenlijk zo leuk aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote

Ja, dan zal je wel weer drinken ook.

Wat is daar nou eigenlijk zo leuk aan?






Hoi Vie, ik volg je niet helemaal hoor....


Hoe bedoel je...dan zal ik wel weer drinken ook? Antwoord is ieg nee en de behoefte is er ook niet. Wel de gedachte af en toe. Ik was gisteren dus bij mijn vriendin en toen de kinderen naar bed waren schonk ik haar een rose'tje. Heb ik totaal geen moeite mee en ik gunde het haar zo. Het boeide me totaal niet hoor, maar ik zou dan best een biertje lusten. Of op het terras of sommige andere gelegenheden.
Voor alle duidelijkheid, dit kost me niet de kop hoor, ik stink er niet in en elke dag die ik toevoeg aan mijn stoppen sterk me weer aangezien ik weet dat ik in diepe grafstemming zal geraken (schuldgevoel, schaamte en teleurstelling) als ik zal drinken. Ik zou het zo zonde vinden.
Ik had gisteren stiekum een slokje rose (1) gedronken om de refusal even te teste, haha. Ik voelde me toen al zo schuldig als wat, eerlijk waar. Ik niet verder hoor, eerlijk waar niet, maar ik heb wel de wens......om ooit.....
Maar wie weet, wie weet verdwijnt die wens ook wel, maar zal het?
het lijkt me zo raar (wil niet eigenwijs zijn hoor, absoluut niet) dat als je een jaar gestopt bent en je drinkt op een avond eens een paar biertjes, dat je dan weer helemaal om bent en de volgende dag gaat kopen. Dat moet toch te weerstaan zijn en te beperken tot die ene avond denk ik dan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou denk dan maar zo Kirky, ook daar kom je weer doorheen.
Ga even liggen, douchen, lopen, schreeuwen.
Als je die eerste maar laat staan.

En ik ben het wel een beetje met Vie eens, de grote euforie deze week met je rijbewijs en nu 'down the dumps' omdat het niet gelijk allemaal voor je klaar staat?
Kom op jongen, wie het langste volhoud wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo het avondeten op.

Vandaag een dag met een enorme trekbehoefte. Eigenlijk is er geen aanleiding toe. Want het gaat eigenlijk wel goed.

Het is wel een dag van alleen thuis zijn, verveeld heb ik me niet. Dus dat kan het niet zijn. Maar misschien de gedachte aan een oude gewoonte, nl als ik alleen thuis was kon ik ongestoord drinken.

Maar met de uitstelmethode heb ik de dag uitgezongen.

Ik heb het eten vervroegd. Want ik heb gemerkt dat ik, zo gauw ik het avond-eten op heb eigenlijk geen trek meer krijg.

pfff, maar het viel niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi PEM

om diezelfde reden hebben wij hier de zelfgemaakte chillie ook al op.
en ik ben eindelijk weer lekker aan het schilderen
van de zenuwen had ik toch wel ene aardige blokkade.
maar toen ik weer lekker met die kleuren bezig was ging het goed.
en nu voel ik me heerlijk.
zometeen nog een mooie avondwandeling met de hond en dan nog wat verder schilderen.

Als ik mezelf met 2 jaar geleden bekijk wat een ongeloofelijk evrschil zit er dan in de persoon die ik toen was en nu ben.
Ik geloof weer, hoop weer, vertrouw weer en zelfs in mijn eigen kunnen.
Mijn man maakt een filmpje over een band die muziek maakt zoals Hawkwind, Joy Division.
En dat wordt ook heel mooi en nu zitten we elkaar na het eten aan te kijken van:
wat een mooie fase is dit weer.

Dus voor wie het niet zo lekker gaat, alcohol is de oplossing niet.
Zonder kom je een eind verder, geestelijk en lichamelijk.
En dan lacht het leven weer.
en dat is fijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi je verhaal Safi...

En fijn om te lezen dat het jou ook zo vergaat. Ben ik niet alleen met het vervroegen van het eten :)

Wat fijn dat je energie put uit je schilderwerk. Ik merk aan mijn vriend dat het tussen ons ook weer beter gaat nu ik niet meer drink. in het begin was dat nog niet zo. Maar het vertrouwen moest van zijn kant natuurlijk weer komen.

Wij genieten nu ook van de kleine dingen. Praten weer meer enz.

Leker is dat hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...