Spring naar bijdragen

Maandag 24 augustus

dhen

Aanbevolen berichten

Ach, lieve mensen,

Ook ik heb een vingerwijzing van de moderator gehad over schuttingtaal terwijl ik heel netjes woorden uit het Groene Boekje en Van Dale heb gebruikt. Om het enigszins af te zwakken had ik bij elke klinker een * gezet. Ook zei deze moderator dat zelfs de * en @ niet meer gebruikt mogen worden om deze toch zeer gangbare woorden te gebruiken.
Dit ben ik gaan checken bij de regels van het forum, maar die zijn helemaal niet dusdanig aangepast. Ik denk (dit is dus echt mijn eigen veronderstelling) dat deze moderator behoort tot de personen die in bibliotheekboeken alle vloeken en schuttingtaal met een marker doorstreept. Zo iemand bereikt wel het tegendeel van zijn doel. De aandacht wordt er op gevestigd en de persoon in kwestie maakt zich belachelijk. Nog afgezien van het feit dat hij/zij bibliotheekmateriaal zwaar beschadigd en volgens mij ook de auteur van de boeken niet respecteerd. Ik vraag me bij dit soort mensen ook af waarom ze dan toch deze boeken lezen. Psychische hulp door niet geloofsgebonden hulpverleningsinstanties kan zo iemand vast heel goed gebruiken.

Ook ik vind het belachelijk, want ik ben trots op mijn vrouwelijk geslachtsdeel en het mannelijk geslachtsdeel van mijn partner.
Nu moeten we toch iedere keer zeggen dat het ´mannelijk -geslachtsdelig´ of ´vrouwelijk geslachtsdelig´ is als er iets tegen zit.
Het is toch de preutsheid - en dus het taboe op seks in deze maatschappij - die leidt tot veel misbruik van vooral vrouwen en kinderen. Laat er toch openheid zijn a.u.b. Zeker wanneer we het duidelijk hebben over de situatie en niet over het geslachtsdeel van man of vrouw.

Maar ja, we kunnen het natuurlijk ook in de toekomst zeggen: het is poes of piemel dat zus en me zo overkomt.
Laten we het met humor oplossen. In veel landen bestaat censuur, op dit forum ook helaas. Laten we ons er niet ergeren. Wellicht stellen ze onze abstinatie op de proef. Laten we maar creatief zijn in onze woordkeuze. Aanhalingstekens en/of smileys komen daarbij vast ook dikwijls van pas.

Aan Tactive heb ik het verzoek om hun personeel te vragen om wat meer in de werkelijkheid te staan.

Zo mijn gal heb ik gespuugd.

Eigenlijk is dit een open posting aan de moderatoren.

Als dit gevolgen heeft, dan heb ik pech en zal ik uitermate teleurgesteld zijn in het gemodereer hier, maar ik ga ervan uit dat de moderatoren zich houden aan de Nederlandse wetgeving en die heeft vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staan.

***@@@ een paar aanpassingen. Laptoppen typen niet echt lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, ik ben er al even hoor, maar ik vind jouw bericht over het taalgebruik fijn geschreven, duidelijk. Ik heb van de week iets gelezen over jouw solicitatie, maar ik reageer niet meteen op alles en iedereen, pas als ik denk He, interessant.
Hoewel dat niet betekent dat alles waar ik niet op reageer niet interessant is, maar dan zit ik hier 24/7 en daar heb ik geen tijd en ook geen zin in.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumdeelnemers,

Kennelijk ontstaat hier nu de discussie over het gebruiken van bepaalde krachttermen die onder schuttingtaal vallen. Zoals velen weten, is dat niet toegestaan. Om de simpele reden dat dit een openbaar forum is, dat door veel mensen gelezen wordt. Als we deze bewoordingen zouden toestaan, dan zou dit in veel berichten voorkomen en dat geeft geen nette indruk en kan nieuwe bezoekers afschrikken. Daarom willen we het forum vrij houden van dergelijke taal, ook als bepaalde letters door een * zijn vervangen.
Uiteraard kan het gebeuren dat er een keer schuttingtaal in een bericht voorkomt. Onze taak is om dat te verwijderen en de betreffende schrijver hierover in te lichten. We hopen op jullie begrip en medewerking.

Veel succes verder met het forum en deze dagdraad.
Vriendelijke groeten,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Hannah, ik kan me daar wel deels in vinden.

Ik heb geen moeite met mensen die per ongeluk onderuit gaan en daar van balen maar het openlijke gepraat over toch maar wel dronken gaan worden of niet vind ik niet prettig. Ik heb het gevoel dat ik dan weer in de kroeg zit en halve of hele alcies hoor praten over minderen of stoppen, dat gaat kort of lang redelijk (van 15 naar 5 en dan langzaamaan weer terug) maar ik heb nog nooit gezien dat iemand dit heeft volgehouden.

Volgens mij moet je echt breken met de oude levensstijl wil je adb worden of zijn. Ik zeg niet dat er hier niemand is die ooit sociaal zou kunnen drinken maar de toon doet me wel denken aan kroegpraat eerlijk gezegd.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik Kirky, maar ik probeer zo min mogelijk accounts ed te hebben, ga er alleen eentje openen als het echt nodig mocht zijn.
Dit is ook de eerste keer dat ik op een forum schrijf. Ik gebruik internet eigenlijk alleen maar voor werk, abonnenten TV en dat soort zaken, en info zoeken over iets praktisch, snappie?

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tortilla uit de oven Houtje? Ik gebruik een koekenpan, tussendoor draaien mbv een deksel, lekker hoor!

Wij doen vandaag makkelijk: vissticks, frietjes en verse boontjes uit eigen tuin, dat dan weer wel.
Maar ik maak alleen de boontjes schoon, mijn vriend doet de rest (en ik de afwas!).

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah en co,

Ik heb gisteren het nodige aangezwengeld en heb gisteren en vanmorgen volgens mij uitvoerig, in ieder geval uitleg en excuses gegeven. Ik heb ook gezegd dat ik dat beter niet had gedaan en andere mensen niet wilde triggeren.
Ook heb ik op verzoek van Wing de merknamen direkt weggehaald.

Wat nu nog dan? Sorry, sorry, sorry. Ik had gewoon even een gedachte van me neergelegd. Ik had geen trek of zo en heb ook niets gedronken. Wilde niets drinken en ga niets drinken. Dat ik een man ben lijkt me niet terzake doen.

Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Hannah, ik word er helemaal niet door getriggerd. Wat ik eerder bedoel is dat sommige discussies soms zo, ja hoe zeg ik dat, moeilijk. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, iedereen heeft zijn of haar eigen weg maar het roept bij mij de associaties op die ik al beschreef en daardoor heb ik moeite om het serieus te nemen. Dat is niet eerlijk natuurlijk, want ik ken niemand hier IRL en onlibe nauwelijks, maar het voelt voor mij zo.

Ik heb zelf genoeg ervaring met sociaal drinken en het mislukken daarvan. Ik ben nooit een dagelijkse drinker geweest of een thuisdrinker. Daarom weet ik juist hoe moeilijk op een verantwoorde manier sociaal drinken voor sommige mensen kan zijn, zeker voor mensen die al hebben onderbonden dat ze toch wel een probleem hebben. Voor mezelf zou ik dan denken dat ik een bord voor mijn kop zou hebben, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Ik heb hier ook al veel mensen gelezen die aangeben dat minderen, weer drinken na stoppen oid vaak leidt tot terugval en hernieuwd onverantwoord gedrag. Daar trek ik ook lering uit en die onderschrijft mijn eigen ervaring.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor het eerst dat Tactive op de dagdraad een bijdrage doet, tenminste in de tijd dat ik meeschrijf. Dat vind ik heel netjes. Dankjewel Tactive, en ik hoop dat jullie ook wel begrijpen dat we een beetje zaten te dollen.
Adam zit je dingen uit te lokken? Ik geef mijn kat altijd gewoon iets uit blik, wat uiteraard vroeger ook iets levends is geweest.
Maar kuikertjes? Een kuikertje is sgeel. Ik zou het niet doen, echt tamelijk onsmakelijk.
Het is voor een kat niet eens gezond. Als je nou een Boa Constrictor had zou ik het nog begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hoor Adam, laat het mijn katten maar niet horen of lezen.

Suffertje, ik doel idd op een deel van jouw postings.
Ik heb gisteren niet gereageerd, had ik geen zin in. Ik heb net uitgelegd waarom. Het is niet persoonlijk, ik word niet getriggerd maar ik vind het gewoon niet zo jofel. Eerst de hele tijd schrijven hoeveel problemen drank je opgeleverd heeft, verdriet uitspreken over de gevolgen en dan beginnen over weer eens dronken worden, dat vind ik gewoon niet prettig. Ik geloof heus wel dat je het meent, dat stoppen, maar als ik dat soort dingen lees ben ik eerder bezorgd dan dat ik er slechter van word of trek krijg ofzo.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een dingetje: zeg vooral geen sorry Suf, nergens voor nodig.
Jouw gedachten zijn de jouwe en het forum is er om die uit te kunnen spreken.

Hannah, de posting waar ik in den beginne op reageerde kan je denk ik op meerdere manieren uitleggen, gezien jouw latere posting(s).

Ik ga het nog eens lezen,

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, Hannah en Valentine, ik voelde me anders aangesproken, maar weet niet wie of wat jullie dan bedoelen.

Maar 1 ding wil ik trouwens over mijn postings ieg nog wel zeggen.... ik zei op een gegeven moment iets als, "voor mijn part wordt je dronken". Daarmee bedoelde ik niet aan te sturen dat je veel moet drinken en dronken moet worden. Nee, ik bedoelde gewoon 1 avond drinken en daarna niet meer. Ja, 3 maanden later weer een keer ofzo. Maar de mate moet een ieder natuurlijk zelf weten, maar ik doelde zeker niet op dronkenschap en zal sowieso altijd nuchterheid en niet drinken adviseren.

Euhhh, noe ja, ik denk dat het zo wel genoeg is van mijn kant en de boodschap wel duidelijk is. Wel lekker ff gediscusieerd in ieder geval he? De serieuze intenties zijn van een ieder in ieder geval wel duidelijk. Ook die van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn postings Hannah, ik doe namelijk mijn best om iets uit te leggen. Wat voor jou een storm in een glas water is hoeft dat voor anderen niet te zijn. In dit geval is het allemaal niet zo groots voor mij maar het maakt wel iets los en daar reageert niemand op, maar dat heb ik al geschreven.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...