Spring naar bijdragen

Maandag 24 augustus


dhen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik 6 maanden niet gedronken. Voor mijn doen vind ik dat een megaprestatie.
Zonder de verhalen van de ervaringsdeskundigen op het forum had ik dit niet gedaan.
Alleen had ik al veel eerder "een beloning verdiend", " recht gehad op troost", "het nodig gehad"
of wat dan ook. Simpel gezegd: ik had allang weer gedronken.

De afgelopen 6 maanden heb ik alles zonder borrel gedaan, dat is raar want ik deed jaren
bijna alles met borrel of met kater. Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe veel een mens kan
met borrel en of kater. Het is niet zo moeilijk om het drinken niet op te laten vallen aan de
buitenwereld en een min of meer gewoon leven te leiden.

Dat alcoholist zijn geen gewoon leven is, kwam ik niet-drinkend, langzaam maar zeker wel achter.
De emoties die nuchter vrij komen; die ik voel, m'n angsten maar ook m'n vreugde; alles wat er
gewoon is, zonder drank, beleef ik anders dan met drank. Er is zoveel wat ik in de drank niet
meer voelde, wat ik niet meer begreep.

Veel hiervan vind ik nog moeilijk om een plaats te geven, te lang heb ik gedempt om maar niet
te voelen, omdat ik meende dat mijn leven te moeilijk was zonder drank, omdat ik dacht dat ik
niet kon leven zonder drank.

Nu blijk ik dat al 6 maanden wel te kunnen.

Tussen zwart en wit ligt een regenboog: er is kleur in het leven.

Na een jaar drankvrij of voor mijn part twee jaar of hoe lang dan ook hoop ik uit te kunnen leggen
wat die kleur in het leven voor mij is. Voorlopig ben ik al lang blij dat ik weer kleur voel.

Een bos bloemen voor de moedigen hier: :present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon: lieve dhendro :moon:

voor jou vandaag geen felicitatie of slinger maar één groot kleurenpalet om je te belonen voor de afgelopen 6 maanden en te stimuleren voor de volgende 6 maanden.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:
:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:
NATUURLIJK VAN HARTE GEFELICIFLAPSTAART MET JE 6 MAANDEN!!!!!!!!
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:
:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag maar niet gewandeld en heb het hele weekend doorgelezen, oh ja ik ben en blijf nieuwsgierig maar echt bevoordelijk is het niet!
ik wil op iedereen reageren, ik zit hier maar in mijn eentje te bulderen van het lachen, pik een traantje weg voor de ongelukkigen.
en dan................... ehb ik twee draadjes gelezen en denk bij mijzelf...........wat wil ik ook al weer zeggen en wie heeft wat gezegd!

conclusie, dit ga ik niet meer doen! :D

Houtje,
wat ben jij een taalpurist! daar kunnen we nog een puntje aan zuigen :D

Sailor,
laat eens wat meer los, accepteer hulp van het forum, je kan niet alles in je eentje doen!
maar goed, je bent gevallen en nu hopsakee weer opstaan en doorgaan! niet al te negatief de ervaring benaderen, je hebt in ieder geval geleerd dat dit niet de weg is.

Theemuts,
MUTS, ik bedoelde met investeren niet alleen leuke berichtjes op het forum, maar ook heel veel investeren in jezelf!
tja, nu sta je een beetje rood, gelukkig is dit snel weg te werken :P eventjes je schouders eronder en gaan!!!!!

Macha,
Zie je wel dat je het kan? als de eerste ervaring goed is, worden de volgende alleen maar makkelijker

Hannah,
als eerste feliciteerd!!!!
blij om te lezen dat je weer een gesprek hebt gehad!
weet je het uit huis zetten, is meestal een loosdreigement die elke moeder uit op het moment dat ze het niet meer ziet zitten (alhoewel het soms echt wel eens handig kan zijn). Ik herken zo het gevoel van niet weer ruzie, hellup daar gaat de goede lieve vrede!!
ach, en uiteraard die vele gesprekken, 3 dagen goed en dan weer hommeles, knettergek om van te worden!
kan maar één ding zeggen!
Uiteindelijk komt er een periode dat ze landen, dat ze zelf niet meer weten waarom ze zo hebben gedaan.
en als die periode er is............dan ben je de rottige dingen snel vergeten!

Vie,
heb niet meer gelezen hoe je kano escapade is verlopen! was ook wel een lullige thuiskomst!
is dat een beetje gekalmeerd? en heb je het zelf goed kunnen plaatsen?

Uiteraard ben ik nog 100 andere dingen vergeten maar in ieder geval voor iedereen een hele dikke knuffel van mij :heart:

Zo, ik ben heerlijk op de camping geweest, lekker in de zon gezeten, boekje gelezen, heerlijk gegeten (heb nog pijn in mijn buik), rommelmarkt bezocht en het eindfeest in de kantine meegemaakt!
het was een hoog johnnie en anita gehalte met heeeeeeellllllll veeeeeeelllllll drank!!! dronken mannen plassend in de bosjes aangetroffen (zou drank invloed hebben op de grootte van de P.? was namelijk niet echt onder de indruk, dat ze hem nog konden vinden :D), dronken vrouwen met verkeerde mannen op het toilet, allen waren in de overtuiging dat ze bijzonder goed konden zingen en heb weer veel gekke dingen gezien!
Na een vechtpartij wegens een ongeplande en ongewenste partnerruil ben ik afgehaakt en ben met een heerlijk bevrijd en nuchter gevoel op het bankje gekropen!

Vandaag dus heerlijk uitgerust en klaar voor de drukke dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

nieuwe forumgenoten, van harte welkom.

Dhendro,

:present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present:
Proficiat met je zes maanden ADB,
:present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present:

Tas en vie ook goedemorgen,
ik ga even koffie maken en misschien nog
even terug naar bed,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dhendro, wat een mooie opening van het draadje vandaag.
Een welgemeende " PROFICIAT " met je 6 maanden :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Tasseke, fijn te lezen dat het je deugd heeft gedaan op de camping.
Lekker in het zonnetje gezeten, toch wel goed ingesmeerd zeker.
Heftig dat eindfeest in de kantine. Krijg er als het ware kippenvel van.
Nogmaals extra dank aan jou voor de nodige steun.
Weet je wat zo gek is. Als ik weg ben zoals zaterdagavond denk ik
regelmatig aan vele van jullie. Zo van : Jee dit moest Tasseke nu zien.
Ik neem zoveel kracht mee uit het forum, dat sterkt enorm.

Nu aan de koffie.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal!

Van harte gefeliciteerd Dhendro, wat een supermooie prestatie :present:

Tasseke, haha, ja dat bijlezen ken ik, doe het soms maar is lang niet altijd te doen dus mis ik helaas weleens wat.
Lekkere puinhoop dus bij dat eindfeestje zeg, haha, heb jij nu wel anders ervaren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha,

ik snap nu wel waarom ik vroeger nooit van feestjes hield! je wordt er nogal chantabel van :D

Macha,
dat heb ik nu ook! ik denk vaak "ohhh, dat moet die of die zien", ik denk dat dat ook de kracht van het forum is! je herkent de situaties sneller of je wilt je trots delen met mensen waarvan je zeker weet dat ze alleen goede bedoelingen met je hebben.

Els,
een heerlijke puinhoop!, ik heb nog nooit zo hard gelachen en mijzelf verwonderd!
één foutje alleen, ik dronk jus d orange en kreeg een drankje aangeboden, je raadt het al jus met wodka, bleeehhhh!!!!
Ze konden zich niet voorstellen dat ik nuchter net zo gek ben :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo gek misschien Tasseke maar denk dat jij wel grenzen had, zie je niet stuivertje wisselen op de wc bijvoorbeeld :D

Heb trouwens weer geslapen, nacht 3 weliswaar met pilletjes.
Misschien vanavond weer even zonder proberen.
Verder gaat het hier goed, dag 13 is nu ingegaan, morgen 2 weekjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.
Tas, dat feestje, ik waande me even weer in de tijd dat ik lid was van een zeilvereniging. Wat werd daar gezopen, vals gezongen, vreemdgegaan. Je beschrijft dat heel mooi.

Wat het kanoën betreft, het was heel leuk.
Die depressieve vriend, ik heb daarover met een vriendin gemaild die me wel even duidelijk heeft gemaakt dat ik niet het leed van de hele wereld op me kan nemen. Ik kan alleen maar naar hem luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, omdat ik niet meer kon slapen mede dankzij overal prikkels/kriebels (zenuwgestel en afkickverschijnsel) heb ik een soort anti depressiva wat ook het zenuwgestel beinvloed.
Heb slechts 10 pilletjes gehad en vanavond wil ik het zonder proberen, angst voor verslaving zeg maar.
Maar moet zeggen: het was wel even fijn zo makkelijk in te slapen.

Het moet hier niet gekker worden! net wakker, staat hier een glas yoghurt/brinta en een glas ontbijtsap naast me! 13 dagen terug had ik daar niet aan moeten denken :D

ow, geen stuivertje te wisselen haha, dan heb je vrij spel zolang hij vrij is althans.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vie,

dan heb je weer een wijze vriendin!

kan me wel voorstellen dat het een domper was en dat je overbezorgd bent, maar inderdaad het enige wat je kan doen is luisteren en hem eventueel vertellen dat er genoeg hulp voorhanden is.
De gedane uitspraken maken wel dat je bezorgd wordt maar hulp is alleen effectief als het van beide kanten komt, als hij echt zelf wilt!
Maar doe rustig aan, stort jezelf er niet helemaal in en overweeg zeker niet om de rekeningen te voldoen.
Het feit dat de rekeningen blijven liggen is al een teken aan de wand!
je kan dan wel voor moeder theresa willen spelen maar daar is hij zeker niet mee gebaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha Els,

Naarmate je langer alleen bent en hard aan het werken bent om jezelf op de rails te krijgen, dan wordt het basispakket voor een relatie steeds groter!!

vroeger wilde ik alleen verliefd zijn, nu moet hij een rijbewijs hebben, financieel op orde, serieus in het leven staan, niet drinken en ga maar doorrrrrr.
oeps!!! dat wordt hard werken om dat voor mijzelf ook gerealiseerd te krijgen!!!!

maar als je die pillen heb gekregen voor ondersteuning, zit je ook op een afbouwschema!
gewoon afmaken zou ik zeggen!

Maar goed,
ik moet afsluiten! de plicht roept!
spreek jullie later weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Tas, die wijze vriendin was Houtje. :)

Caro, wanneer vangt je reis naar Curacao nu aan?
Best spannend, nu je in je eentje gaat.
Over twee weken ga ik met de trein naar Marseille en ik zit nou al in de zenuwen voor het overstappen in Parijs. Laat staan dat ik alleen met het vliegtuig zou durven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Dhendro:D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):D:clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;)Wat een geweldige prestatie, ik ben mega trots op je. GEFELICITEERD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik het vergeet: natuurlijk een hartelijk welkom voor alle nieuwkomers hier!

Ik zie zo veel nieuwe namen voorbij komen dat ik het er ff moeilijk mee heb.
Tja, mijn zwakke punt: geheugen.........En dan vooral met namen.
Heb ik in RL ook last van dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk als ik wat door elkaar gooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...