Mai Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ah! Dan is vrouwe jeuzel opgelostIn het grote alles nietsHeel apartZe nam een andere golfDan ik.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Kirk, helder en duidelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 haha kirky heb het bekeken het is dus gewoon zeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Jawel hoor Hannah!Hoi Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Uitslapers: ook goeiemorgen, kan nog net Hannah, sterkte met je moeder, ik hoop dat ze snel herstelt.Hier breekt de zon weer door. Tijd om aktie te ondernemen.Helemaal geen zin in vandaag, maar goed.Dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hoi Marjo Veel te doen.Dag dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hoi Theemuts!Dag Soothe!Han, misschien hebben we het er nog eens overJeuzelen bleek nodig om het jeuzelen te zienDoei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Dag Sara! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hannah hoi,Je begint een beetje door te krijgen, dat drank niet helpt.Ma wordt niet sneller beter. Jij wel steeds een graadje slechter.Sterkte met Ma, en houd dit denken vast.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hoi Theemuts, Beetje veel te doen!Misschien keer ik weer.Een groet. Keep it bloody dry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Goedemiddag allemaal, ik meld me ook weer eens. Veel nieuwkomers.. aan allen een hartelijk welkom. Lees goede verhalen cq voortgang.Hannah geen idee wat je tegen de trillingen kunt doen maar let je wel op dat je het juiste vleesje op de BBQ legt:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hoi allemaal!Ik heb helaas even geen tijd om alles door te lezen, maar ik wil wel graag even een berichtje achterlaten. Eigenlijk was ik niet meer van plan om nog op dit forum te komen. Dit omdat ik het idee kreeg dat jullie allemaal veel meer dronken dan ik, dat ik hier niet echt op mijn plaats was. Om heel eerlijk te zijn zag ik mezelf gewoon als student die wel van een drankje houd en jullie als alcoholist.Gisteren had ik met een vriend afgesproken. Lekker een flesje wijn opengetrokken aan de waal. Zou moeten kunnen. Maar wat maar weer eens blijkt, wat maar weer eens pijnlijk duidelijk is geworden, is dat wanneer ik eenmaal stop met drinken ik niet meer op kan houden. Tot half vier ben ik wezen stappen en zuipen, terwijl ik vanmorgen om negen uur op de uni moest zijn. Gelukkig ben ik gegaan, maar de toestand waarin ik zit is niet echt optimaal. Moest vanmorgen op huisbezoek en ik hoop maar dat mijn collegaatje waarmee ik in totaal twee uur in de auto moest zitten niet echt een alcoholwalm om me heen heeft geroken. En dat de mensen waar we naartoe moesten niet hebben gemerkt dat ik zo enorm brak was.Ik hou steeds vol dat het bij mij wel meevalt, dat het vroeger erger was. Dat laatste is zo. Toen ik echt nog volop genoot van het studentenleven dronk ik meerdere avonden in de week tot black-outs aan toe. Nu drink ik minder vaak. Het is alleen helaas wel duidelijk geworden dat een drankje doen voor mij niet opgaat. Ik moet meteen zuipen en wil niet meer stoppen. Misschien is het toch verstandig om dus gewoon dan maar helemaal niet te drinken. En dat gaat niet meevallen, ook al drink ik niet zo vaak meer. Helemaal stoppen is natuurlijk een tweede. Daar ga ik jullie hulp zeker bij nodig hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hallo en dag Jen Ik was even chillen en heb een brunch in de tuin opgegeten. Er zit een koelte in de lucht die aan herfst doet denken, en ook de blaadjes ritselen droog over de stenen.Diempje wat maakt het uit wat voor naam je er aan geeft? Als jij je niet prettig voelt bij jouw alcoholgebruik, doe er dan wat aan/mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Vie,ik heb ook het gevoel dat het najaar in aantocht is.Het ruikt anders buiten, de bladeren aan de bomen veranderenal van kleur.Mooi om te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Dat is lekker hè Jasmijn en Albertina, die herfstlucht.Ben trouwens hartstikke blij met deze mooie zomer, maar verlang nu wel naar wat herfst.Voor mij is dat, de lucht van iets verrotte bladeren, spinnendraden tussen de bomen, mist in de ochtend en dan toch nog een zonnetje, of soms ook zo'n lekker ontstuimige storm, verwaaid thuiskomen en warme chocolademelk maken.En voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Diem,goed dat je voor jezelf erkent dat het "toch niet meevalt" met jealcohol gebruik.Fijn dat je weer meeschrijft en jezelf recht in de ogen kan kijken.Daar is al heel wat mee gewonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Het klinkt misschien gek maar zo had ik het nog niet eens echt bekeken Vie. Ik heb het steeds vanuit de norm bekeken. Studenten drinken nou eenmaal veel. Er zijn mensen die veel meer drinken dan ik. Alcohol hoort er toch gewoon een beetje bij. Het is pas erg wanneer je steeds niet meer weet wat je hebt gedaan. Dat soort dingen. Ik ben nooit echt uit die norm gestapt en gedacht dat mijn drankgebruik voor MIJ gewoon niet prettig is. Onafhankelijk van wat normaal is en wat niet normaal is. Dat ik mij er gewoon niet fijn bij voel, dat ik er steeds van baal, dat ik steeds mijn eigen grenzen over ga. Ik moet nu bijna een beetje om mezelf lachen. Want in plaats van dat ik er bewust van ben geworden, ben ik gaan proberen om mijn gevoel te veranderen: er zijn genoeg studenten die steeds heel veel drinken maar die maken er gewoon geen probleem van, dus dat zou ik ook moeten doen. Me er niet druk om maken want er is niks aan de hand. Wat kan een mens zichzelf voor de gek proberen te houden he. Wat nemen we onszelf eigenlijk weinig echt serieus. Dank je wel voor de bemoedigende woorden Fibo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Diem, je schaart jezelf in een hokje Studenten drinken nou eenmaal veel.Waar slaat dat nou weer op? Ik zit te grinniken hoor, meen het niet zo kwaad. Maar jij kan het toch op jouw manier doen? Ik weet even de vertaling niet, maar het lijkt op: ik drink, dus ik ben.Jasmijn er staat op de alternatieve drankjesdraad trouwens een erg lekker recept voor gluhwein zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Bedankt voor je uitgebreide reactie theemuts. Wat heb je dat mooi bekeken, met dat die naamsverandering symbool staat voor de verandering in mijn instelling. Ik vind het ook fijn dat je mijn verhaal herkent. Het is fijn om erkenning te krijgen, dat er iemand is die ziet dat het ook echt een probleem is. Ik ben ooit al eens eerder gestopt geweest en echt iedereen, stuk voor stuk, kijkt je raar aan. ' is het echt zo erg, een drankje kan toch wel, drink toch gezellig met ons mee, zulke dingen zeg je alleen wanneer je een kater hebt, je begint wel weer' etc. Waar ik toen ook van schrok is dat mensen waar ik normaal gesproken altijd mee ging zuipen, het opeens niet meer zo gezellig vonden om met me af te spreken, omdat ik dan niet meer met ze mee dronk.Lief dat je zegt dat ik dapper ben. Ik hoop dat het inderdaad makkelijker gaat zijn om helemaal te stoppen. Maar ik denk dat het behoorlijk lastig gaat worden. Ik hoop vast te kunnen houden dat het inderdaad een probleem is en niet weer terug te vallen in ' bij mij valt het wel mee, dus een drankje kan vast geen kwaad' . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Nou daar moest ik dus ook om grinniken Vie. Dat ik me steeds zo vergeleek met de mensen om me heen en dat ik allerlei kronkels maakte om in die normen te passen. Terwijl ik niet echt bezig was met wat het drinken voor MIJ betekende. Daarom vond ik jouw opmerking zo verhelderend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ik begin even met je psje theemuts. Want dat was ik eigenlijk even vergeten, dat mannen meer kunnen drinken dan vrouwen. En ik drink eigenlijk gewoon altijd met de mannen mee. Dus dat is dan niet zo handig he... Het gekke is dat ik mij eigenlijk prima kan vermaken zonder alcohol, ook tijdens uitgaan. In januari heb ik een maand niet gedronken en ben toen wel wezen stappen. Vond ik prima. En als het niet meer leuk was, dan ging ik naar huis. Ook hou ik van dance/trance-feesten, waar ik ook wel eens niet heb kunnen/willen drinken. Heb me toen ook super vermaakt. Het rare is dat het idee dat het gezelliger wordt als ik drink, sterker is dan de persoonlijke ervaringen die ik heb gehad dat dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik ben ook heel gevoelig voor die sociale druk. Niet omdat ik zo graag mee wil doen of stoer wil zijn of iets dergelijks, maar meer dat mijn zelfdiscipline echt grondig tekort schiet en dat ik al heel snel toegeef om bijvoorbeeld toch te gaan drinken, terwijl ik dat van tevoren niet van plan was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hallo Jasmijn,via de site van alcohol de baas kan je je aanmelden voor de internetbehandeling.Ik ben er nu een paar maanden me bezig en ik moet zeggen dat het een enorme hulp een ook steun voor me is.Voor dat ik begon met de internetbehandeling heb ik er veel over gelezen.Ik kan he je alleen maar aanraden.Sucsess ermeeGroetjes Papillon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Nou ja Hannah, wat is dat nou weer voor een opmerking? Ik heb juist wel dingen aan je gevraagd. Dan heb je daar overheen gelezen hoor!En ik vind het echt een beetje misselijk van je dat je Dar en mij nou even als jeuzelaars aftekent. welk woord ik trouwens zelf nooit zou gebruiken.Je wordt bedankt, en dat je het nou zo moeilijk hebt, ik schrijf hier ook niet voor mijn tennisarm, weet je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Dank je wel voor al je woorden theemuts. Vriendje en ik zijn vandaag een half jaar bij elkaar (ahh wat schattig ) en gaan waarschijnlijk uit eten vanavond. Meteen de gedachte *gezellig een wijntje bij het eten moet toch kunnen?* NEE!Vandaag drink ik niet. Vandaag drink ik niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Loopze theemuts. Ik vond het heel fijn om hierover te kunnen praten, dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden